Surettaa ne lapsettomat jotka olisivat halunneet lapsia
Tuttavapiirissä ja tapailukumppaneissa omassa ikähaarukassa näitä. Vanhempia kolmekymppisiä ja nelikymppisiä naisia. Sen näkee jotenkin silmistä, ihan kun ois iso avohaava sydämmessä. Lapsihaaveet tai toiveet äitiydestä romuttuneet syystä tai toisesta, joillain ei kumppania, toisilla väärä kumppani, jollain aika meni umpeen, joku tajusi liian myöhään tai mikä ikinä olikaan. Loiston ja hymyn tilalla semmonen surun musta pilvi.
Sääliksi käy :(
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin tahtomattani raskaaksi 44-v ikäisenä, kierukan teho oli heikentynyt.
Tein abortin, onneksi puolisoni oli asiasta samaa mieltä.
Olemme onnellisesti lapsettomia.Lapsi onnellisesti abortoitu.
Käyhän se noinkin.
Meidän tapauksessamme päätös oli selvä, eikä raskaus johtunut holtittomasta seksielämästä tai välinpitämättömyydestä ehkäisyn suhteen. Käyttämämme ehkäisyn teho oli vain heikentynyt.
Jokainen tähän maailmaan syntyvä lapsi ansaitsee syntyä toivottuna.
En vähättele aborttiin päätyneiden mahdollista henkistä taakkaa, mutta minulla ei sellaista tunnetta ollut.
Tunsin vain suurta helpotusta.
Höpö höpö. Ei kuulu sinulle. Lapseton=huoleton.
Miten tuo asian sureminen ilmenee ? Mitä teet asia hyväksi ? Annatko lapsen ja lapsettoman kummin olla paljon tekemisissä ? Monilla äideillä iskee kova omistuksenhalu jos huomaa, että lapsi kiintyy johonkin muuhun aikuiseen.
Onko synkän ja surullisen oloiset perheelliset sitten lapsiaan katuvia? Aika hurjaa ja kurjaa. Elämää pitäisi uskaltaa elää sellaisena kuin sen haluaa eikä toteuttaa mitään odotuksia muilta.
Keräännyttekö kaikkina merkkipäivinä yhteen nurkkaan vetämään itkukuoroa sukunne lapsettomille?
Emme kaipaa sinun sääliäsi.
t. lapseton ilman omaa valintaa
Jos oikeasti tuntisit myötätuntoa heitä kohtaa et noin tunteetommasti kirjoittelisi pöllöpalstoille.
Pieni oppitunti Jonnelle: Sydämeen ei koskaan mahdu kerra enempää kuin yksi ä m m ä.
Surettaa ne jotka hankkivat lapsia ja katuvat sitä. Ja vielä enemmän surettaa niiden lasten puolesta. T. Onnellinen lapseton 38
Kiitos, mutta älä suotta ainakaan minun takiani sure. Jäin tahtomattani lapsettomaksi mutta maailmassa on isompiakin murheita. Asiaan sopeutuu ja itse ajattelen nykyään, että minun ei ollut tarkoitus saada lapsia vaan tehdä elämälläni jotain muuta. Lapsettomuus mahdollistaa paljon asioita mitä lasten kanssa olisi vaikea toteuttaa joten nyt nautin lapsettomuuden hyvistä puolista. Niitäkin on paljon, vaikka alunperin olisin lapsia halunnutkin.
Höpönlöpön trolli. Just tänään katsoin kuvaa missä on kaikki lapseni, lasten isoisä ja isä. Itkin kun on niin ihana kuva. Siinä on mies joka on laittanut minut alulle ja mies joka teki meidän lapset ja sitten on lapset. Lasten isä on tosin jo ex ja paremman naisen hoivissa, mutta siis ei hevonvittujakaan mietitytä muiden asiat. Ei pitäisi sinuakaan kaivaa ap.
Minä en ikinä tee lapsia tälläiseen maahan koska täällä on liian kova verotus, palkat huonot ja päättäjät on aina surkeita. Minua ei myöskään kiinnosta olla vanhempi koska joku lapsen hoitaminen ei ole hohdokasta ja lapsi pilaa elämän.
T:mies eikä mikään alistuva mikkihiiri
Elämässä on tehtävä välillä uhrauksia. Jokainen valitsee itse mitä tekee. Sääli on sairautta, nimenomaan säälijän sairautta. Kukaan ei kaipaa muiden sääliä. Itse luovun tietoisesti perhehaaveista, vaikka aikaa vielä onkin, biologinen kello tikittää ja pidän lapsista. Teen sen uhrauksen, jotta saan sen tilalle sitä mitä itse haluan. Jos joku pelle tulisi tähän säälimään, niin olettaisin tyypin olevan vain kateellinen ja katuvan oman vapautensa uhraamista perhe-elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä tee lapsia tälläiseen maahan koska täällä on liian kova verotus, palkat huonot ja päättäjät on aina surkeita. Minua ei myöskään kiinnosta olla vanhempi koska joku lapsen hoitaminen ei ole hohdokasta ja lapsi pilaa elämän.
Arvostan tätä, että olet miettinyt asiat, mutta sinä et oikeasti tarvitse mitään muuta syytä kuin sen, että et halua. Se riittää. Olet arvokas ihminen ilmankin lisääntymistä. Toisekseen se vaatimus koskee vain naisia koska ne lisääntyy ei miehet. Sinun halut lisäntyä on oikeastaan aivan yhdentevät onko niitä vai ei koska et kykene tuottamaan kehossasi ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan tätä, että olet miettinyt asiat, mutta sinä et oikeasti tarvitse mitään muuta syytä kuin sen, että et halua. Se riittää. Olet arvokas ihminen ilmankin lisääntymistä. Toisekseen se vaatimus koskee vain naisia koska ne lisääntyy ei miehet. Sinun halut lisäntyä on oikeastaan aivan yhdentevät onko niitä vai ei koska et kykene tuottamaan kehossasi ihmistä.
Olen tuo kenelle vastasit ja lapsia voisin kyllä tehdä jos ympäristö eli yhteiskunta olisi täysin erilainen. Aikakoneella takaisin vuoteen 1920 niin sitten sitä olisin varmasti lisääntynyt mutta nyt en.
Olen arvokas ja elätän teitä muita ketkä teette lapsia, jonkunhan se teidän makoilut on maksettava.
Kävin luovuttamassa D paikassa munasoluja kuunneltuani ystäväni surua aiheesta. Pieni teko jolla voi olla isovaikutus jonkun elämässä. Nyt ystäväni on ihana äiti. Hänet on kuin luotu äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kenelle vastasit ja lapsia voisin kyllä tehdä jos ympäristö eli yhteiskunta olisi täysin erilainen. Aikakoneella takaisin vuoteen 1920 niin sitten sitä olisin varmasti lisääntynyt mutta nyt en.
Olen arvokas ja elätän teitä muita ketkä teette lapsia, jonkunhan se teidän makoilut on maksettava.
Jos olisit hankkinut lapsen niin tietäisit että lapsiperheen aikuiset käyt töissä lepäämässä niin paljon rankempaa mihin tahansa työhön verrattuna on lasten kanssa kotona oleminen. Minäkin sen tiedän koska tein 10-12 tuntista päivää töissä vain siksi että voisin vältellä sitä työmäärää mitä oli pitkälti yli puolen yön kotona suoritettavaksi. Pyysin jopa pomoa, ettei antaisi minulle lainkaan vapaata koska kotona oli niin raskasta, mutta eihän lain mukaan voinut. Joten kun sinä lomailet siellä töissä niin muista että lapsiperheillä on huonosti asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit hankkinut lapsen niin tietäisit että lapsiperheen aikuiset käyt töissä lepäämässä niin paljon rankempaa mihin tahansa työhön verrattuna on lasten kanssa kotona oleminen. Minäkin sen tiedän koska tein 10-12 tuntista päivää töissä vain siksi että voisin vältellä sitä työmäärää mitä oli pitkälti yli puolen yön kotona suoritettavaksi. Pyysin jopa pomoa, ettei antaisi minulle lainkaan vapaata koska kotona oli niin raskasta, mutta eihän lain mukaan voinut. Joten kun sinä lomailet siellä töissä niin muista että lapsiperheillä on huonosti asiat.
Saat olla kotona lapsen kanssa mutta verorahoja siihen ei pitäisi haaskata yhtään. Olet kotona jos haluat olla mutta ole omilla rahoillasi. Samoin lapsilisät pitäisi poistaa kokonaan tai jättää korkeintaan todella köyhille perheille. Te perheet olette suomen pahimpia yhteiskunnan elättejä ja olette aina muiden lompakolla.
Ok. No, minusta kyllä varmaan päältäpäin saattaa huomatakin, että olen käynyt läpi ns. jotain vuosien ajan. Siinähän sitten miettivät, jos miettivät, että mitä. Yksi elävä lapsi löytyy.
Kehopositiivisilla naisilla ja miehillä voi olla vaikeuksia saada lapsia