Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perisitkö vuokraa puolisoltasi, jos hän muuttaisi omistamaasi asuntoon?

Avopuoliso
21.07.2023 |

Jos sinulla olisi omakotitalo omistuksessasi, johon puolisosi muuttaisi, perisitkö häneltä vuokraa?

Puoliso maksaa puolet juoksevista menoista, eli vesi, sähkö, jätekuljetus, vakuutukset, nettiliittymä, sekä valtaosan ruokamenoista.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Talo ja sen mahdollinen tuotto on minun. Asumiskulujen jako riittää

Vierailija
22/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Tosin olemme avopari ja omistan kerrostalohuoneiston, mutta tietenkin hän maksaa minulle siitä, että jakaa asunnon kanssani ja että syömme samasta jääkaapista. Kaikki kulut jaetaan kuten myös huvit.

Muu olisi typerää.

N 58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että jos molempien tulot suunnilleen samat, niin myös kulut puoliksi, mutta kyllä siihen pitäisi laskea ainakin asuntolainan korot.  Lyhennys hyödyttää vain asunnon omistajaa, mutta toisaalta jos tulot samaa luokkaa, niin kyllä asumiskuluihin pitäisi minusta ottaa ainakin osa lyhennyksen osuudesta mukaan. 

Mutta kovasti riittää tilanteesta, ja siitäkin millaiset tulot kummallakin on. 

Vierailija
24/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 280 euron vastikkeen ja puolet muista kuluista Asumiskuluni pienenivät huomattavasti entiseen vuokralla-asumiseen. 

Vierailija
25/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perisi.

Puolisoni kanssa sopisimme kaikki kulut puoliksi.

Maalaisjärjellä.

Kukin tietysti tyylillään sekä omien arvojensa mukaisesti, muttei kannata ihmetellä, jos se puoliso ottaa ja lähtee kamppeineen muualle, huomattuaan olevansa pelkkä lompakko, jonne aina keksitään syy päästä osajaolle.

Vierailija
26/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perisi vuokraa, mutta hän voisi maksaa jonkun laskun kokonaan. Tai sitten ruokamenot, jos hänellä menee sinkkuna enemmän rahaa ruokaan mitä minulla. Minulla riittää ruokiin 200 euroa kuukaudessa. Sekin vaikuttaa, olenko minä aina kokkausvastuussa vai laittaako puolisokin ruokaa.

Vierailija
27/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisoni asuu minun omistamassani asunnossa. Koska rahamme ovat yhteisiä, niin käytännössähän hän maksaa puolet, myös lainastani. Minulla ei oma raha edes riitä näihin menoihin, eli tätä asuntoa ei olisi ilman häntä. Eli joko maksaapuolet, tai sitten muutamme halvempaan.

Miten ihmeessä olet saanut ostettua asunnon, johon sulle ei ole edes varaa? En ikinä maksattaisi toisella lainakuluja. 

Minulla on omaisuutta. Eli vakuuksia on, mutta lainaakin sen edestä.

En ns, maksata mitään miehellä. Miehen idea tämän omaisuus ja laina on. Hän on itse ne valinnut, en minä. Mies on siis itse konkurssin jäljiltä luottotiedoton. Kasvatamme tässä yhdessä eläkerahoja.

Vierailija
28/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisitko vuokraa puolisollesi jos muuttaisitte hänen omistamaan asuntoon? En ymmärrä edes tuollaista, mikäön puoliso maksa vuokraa puolisolle, kämppis maksaa ei puoliso.

Totta kai maksaisin jotain. En kehtaisi kerryttää sijoitustiliäni asumalla ilmaiseksi toisen asunnossa. 

Vierailija
29/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aviopuolisoni asuu minun omistamassani asunnossa. Koska rahamme ovat yhteisiä, niin käytännössähän hän maksaa puolet, myös lainastani. Minulla ei oma raha edes riitä näihin menoihin, eli tätä asuntoa ei olisi ilman häntä. Eli joko maksaapuolet, tai sitten muutamme halvempaan.

Miten ihmeessä olet saanut ostettua asunnon, johon sulle ei ole edes varaa? En ikinä maksattaisi toisella lainakuluja. 

Minä taas en suostuisi tinkimään esim. ruoastani jotta saisin lainan maksettua, ja puoliso herkuttelisi rahoillaan siinä vieressä.

Johtuu ehkä siitä että minulla on käytettävissä reilut 900 kuussa, josta menee 200e lainaan ja aika iso osa muihin asumiskuluihin.

Vierailija
30/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu 35v naispuolinen ystäväni on viimeiset 15v maksattanut puolet asuntolainoistaan poikaystävillään. Mies maksaa puolet, kun kerta asuvat yhdessä mutta erossa ei tietenkään saa mitään. Aina kun ero tulee, uus mies (maksaja löytyy) nopeasti.

Nyt tällä ystävälläni on 3 asuntoa, ammatiltaan hän on ihan perus sairaanhoitaja.

M44

Miten tuo eroaa siitä, että pyytää vuokraa tai sitä, että puoliso maksaa enemmän kuin puolet asumiskuluista?

31/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi maksaa seksillä. Ensin katsotaan, että vuokra minun luskuslukaalistani on ainakin tonnin kuussa.

Sitten laitetaan seksipalveluile hinta.

Suihinotto 50 euroa, nieleminen 20 euroa lisää.

Anaali 200 euroa

Peruspano mihin sisältyy suihinotto 100, ilman suihinottoa 50 euroa.

Sitominen ja alistusleikit katsotaan erikseen.

Sitten se pitää ilmoitustaululla kirjanpitoa, jonka hyväksyn allekirjoituksella. Kun ollaan kuun viimeisellä viikolla ja vuokraa on paljon rästissä, niin voidaan neuvotella erikoispalveluista, jolla asia hoidetaan.

Esimerkiksi jos se tarjoaa ystävättärensä käyttöön, niin voidaan sopia että se kattaa ensi kuunkin vuokran.

Vierailija
32/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso maksaa vuokraa, syntyy vuokralaisen ja vuokranantajan välinen suhde, jossa on juridisia oikeuksia ja velvollisuuksia. Esim. Eron sattuessa vuokranantaja osapuoli ei voi vain käskeä vuokralaista muuttamaan.

Vierailija
33/33 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso maksaa vuokraa, syntyy vuokralaisen ja vuokranantajan välinen suhde, jossa on juridisia oikeuksia ja velvollisuuksia. Esim. Eron sattuessa vuokranantaja osapuoli ei voi vain käskeä vuokralaista muuttamaan.

Jos on vakituinen osoite, niin ei tarvitse olle edes mitään vuokrasopimusta vaan saa ihan rauhassa etsiä uuden asunnon erotilanteessa. Vuokran sijaan kannattaa kyllä maksaa enemmän kuluja, niin ei tule mitään vero-ongelmia.