Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus menee aina mönkään makeanhimon vuoksi. Olisiko näistä raaka-aineista ratkaisu?

Vierailija
20.07.2023 |

Vaikka kuinka yritän pidättäytyä ja päättää, niin kuitenkin iltaisin usein himo voittaa kun on olevinaan kuitenkin ansainnut töitä tekemällä jne mitä syitä nyt keksiikään.

Päätin vetää nyt sitten ihan luvan kanssa. Tuoreita marjoja, omenaa, jogurttia ja pähkinöitä sekaisin.
Toivottavasti auttaisi. Otan noita nyt varastoon aina niin ei tarvitse itkeä kun tuli taas levy suklaata käytyä hakemassa pahaan himoon tai muuta vastaavaa syötyä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös paino jojoilee välillä ja välillä turvottaa paljon.

Pähkinöitä saa syödä kourallisen päivässä, saa hyviä rasvoja niistä mutta ei niitäkään saa syödä liikaa. Marjat ja omenat on hyviä.

Mitä jogurttia syöt, meinaan monet jogurteista on tosi sokerisia eli kannattaa valita joku terveellinen jogurtti.

Mulla turvotukseen auttaa hyvin rasvaton maitorahka ja siihen purkillinen ananasta sekaan.

M32

Vierailija
22/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöitä saa syödä kourallisen päivässä, saa hyviä rasvoja niistä mutta ei niitäkään saa syödä liikaa. Marjat ja omenat on hyviä.

Mitä jogurttia syöt, meinaan monet jogurteista on tosi sokerisia eli kannattaa valita joku terveellinen jogurtti.

Mulla turvotukseen auttaa hyvin rasvaton maitorahka ja siihen purkillinen ananasta sekaan.

M32

Kreikkalaista jogurttia. Vadelmaa, pensas mustikkapiirakka, omenaa, cashewpähkinää.

Nyt tosin söin poikkeuksellisesti päivän ensimmäisen aterian.

Ehken jaksakaan syödä enää mitään.

Varalla kuitenkin kun se paini alkaa, jonka haluan voittaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mistä kieltäydyt, valtaa ajatuksesi.

Mieluummin syö rasvatonta makeaa ja kuluta se liikunnalla. Muutoin menee hermo.

Vierailija
24/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole pikkunälkä iskenyt illalla?

Oletko päivän aikana varmasti syönyt tarpeeksi ruokaa?

Vierailija
25/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Kreikkalaista jogurttia. Vadelmaa, pensas mustikkapiirakka, omenaa, cashewpähkinää.

Nyt tosin söin poikkeuksellisesti päivän ensimmäisen aterian.

Ehken jaksakaan syödä enää mitään.

Varalla kuitenkin kun se paini alkaa, jonka haluan voittaa.

-ap

Terveellinen toi sun jogurtti ja lisukkeet on mun mielestä. Syötkö miten muuten päivällä? Jos näännytät itsesi koko päivän niin sitten illalla tulee himo syödä paljon koska energia vaje.

M32

Vierailija
26/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että todelliseen makeanhimoon auttaa jotkut marjat yms. Sokeriherkuissa sen nautinnon aiheuttaa salamannopea aivojen saama glukoosityydytys. Dopamiinia purkautuu hitokseen sen seurauksena ja siitä tulee rauhoittava mielihyvän tunne.

Sanoisin että mikään ei voi korvata sitä. Mikään ei tunnu vastaavalta.

Ainoa tapa on harjoittaa itsekuria ja asettaa raja sekä pysyä siinä. Kun raja tulee makeaa nauttiessa vastaan ja joutuu sanomaan itselleen ei, tulee ikäviä tunteita kuten ahdistusta, vihaa, surua, pelkoa jne. Kun ei saakaan lisää. Mut kun vaan alistuu tuntemaan ne tunteet niin himo laantuu kyllä.

Vierailija
27/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainonen alkoholismini takia. Syön todella terveellisesti, ja jos siitä olisi kiinni, olisin normaalipainoinen. Juon kuitenkin koko ajan paljon alkoholia. Aina kun töihinmeno ei sitä estä. En kuitenkaan halua luopua tästä tissuttelusta, koska se on yksi harvoja iloja, joita vielä on.

Vierailija
28/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että todelliseen makeanhimoon auttaa jotkut marjat yms. Sokeriherkuissa sen nautinnon aiheuttaa salamannopea aivojen saama glukoosityydytys. Dopamiinia purkautuu hitokseen sen seurauksena ja siitä tulee rauhoittava mielihyvän tunne.

Ainoa tapa on harjoittaa itsekuria ja asettaa raja sekä pysyä siinä. Kun raja tulee makeaa nauttiessa vastaan ja joutuu sanomaan itselleen ei, tulee ikäviä tunteita kuten ahdistusta, vihaa, surua, pelkoa jne. Kun ei saakaan lisää. Mut kun vaan alistuu tuntemaan ne tunteet niin himo laantuu kyllä.

Jaa, en ole ajatellutkaan, että tässä tosiaan on tällainen aivokemiallinen juttu. Siis tietenkin tiedän saavani hetkeksi mielhyvää mutta kiitos tästä täsmennyksestä.

Ainoa keino on tietysti vierottautua täysin sokerista.

Eilen harmitti kun söin puolilitraa jäätelöä. En edes pitänyt sen mausta. Söin vain koska oli pakko saada olevinaan.

Muutenkin olen syönyt paljon suklaata ja kaikkea sellaista sopimatonta.

Lopetin Alkon käytön niin nyt sitten olen ongelmissa tämän kanssa. Shit shit.

-ap

Vierailija
29/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainonen alkoholismini takia. Syön todella terveellisesti, ja jos siitä olisi kiinni, olisin normaalipainoinen. Juon kuitenkin koko ajan paljon alkoholia. Aina kun töihinmeno ei sitä estä. En kuitenkaan halua luopua tästä tissuttelusta, koska se on yksi harvoja iloja, joita vielä on.

Selityksen makua sinulla, miksi alkoholistit on usein alipainoisia? Jos alkoholi lihottaa niin eikö alkoholistit sitten olisi lihavia?

Vierailija
30/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ketodieetin, kun herkun syönti meni aivan älyttömäksi. Nyt olen muutaman päivän ollut ketolla eikä tässä ole mitään hankalaa eikä tee mieli sokeria. Saa nähdä miten menee jatkossa.

Vierailija
31/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selityksen makua sinulla, miksi alkoholistit on usein alipainoisia? Jos alkoholi lihottaa niin eikö alkoholistit sitten olisi lihavia?

Monet meistä todella ovatkin ylipainoisia. Meitä ei vain tiedetä alkoholisteiksi. Ei minuakaan. En tule enää vahvaan humalaan, ja juon kotona yksin.

Vierailija
32/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kaapissa taateleita, sellaisia oikein pulleita ja kosteita. Niitä kun syö yhden tai pari ei enää makeanhimoa ole.

No ei varmaankaan, saithan noista jo melko määrän sokeria :)

... Niin? Ja kuituja niiden rinnalla. Vai onko mielestäsi parempi syödä saman verran sokeria pienen donitsin muodossa? Aloittaja halusi terveellisiä, mutta makeita vaihtoehtoja.

Sokerin himoon tietty syödään sokeria. Jos haluaa eroon sokerinhimosta, silloin ei syödä sokeria. Ilman tyhmiä selityksiä.

Vierailija
33/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet meistä todella ovatkin ylipainoisia. Meitä ei vain tiedetä alkoholisteiksi. Ei minuakaan. En tule enää vahvaan humalaan, ja juon kotona yksin.

Jos alkoholi lihottaa niin alkoholistit olisi ylipainoisia mutta läheskään kaikki ei ole joten alkoholi ei lihota.

Vierailija
34/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkoholi lihottaa niin alkoholistit olisi ylipainoisia mutta läheskään kaikki ei ole joten alkoholi ei lihota.

Alkoholi lihottaa. Ajattelet ehkä alkoholisteiksi ihmisiä, jotka ovat köyhiä ja elävät puistoissa tai siltojen alla. Minä en ole köyhä, mikä on ehkä harmi kannaltani. Pystyn ostamaan alkoholia niin paljon kuin haluan. Ostan kylläkin nykyään vain mietoja juomia, joita saa ruokakaupoista. 

Vierailija
35/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vähensin hiilareita (erittäin paljon mutta ei kumminkaan keto) jonka myötä makean himo ja nälän tunne vähentynyt huomattavasti.

No olen sellainen ongelmatapaus ettei auta. Joskus kyllä pystyn olemaan mutta se on niin saamarin vaikeaa. Vaikka yritän olla, että helppoa on kun ei vain syö. Muutenhan ruokavalioni on loistava.

Paljon kasviksia (ei juureksia liikaa), marjoja, lihaa, munia, oliiviöljyä, korkealaatuista lihaa jne.

Ei usein viljoja, kuten leipää, pastaa tms. Ruokajuomana vesi.

Mutta iltaisin tuleva sokerinhimo. Voi helkatti sentään.

Pakko syödä sitten noita aloituksen ruoka-aineita vaikka joka ilta. Ihan sama kunhan ei olisi jatkuvaa morkkista omista syömistään.

Pätkäpaastoan myös.

-ap

Miksi ei juureksia liikaa? Ja miksi minkäänlaista paastoa? Rypsiöljy on myös hyvä ja kotimainen. Jos asut Suomessa, kannattaa syödä terveellistä lähiruokaa. Paastoista ei ole yhden yhtä oikeaa lääketieteellistä tutkimusta, missä sillä olisi merkittävää vaikutusta terveyteen. Panosta monipuoliseen ravintorikkaaseen ruokaan, pidä annoskoot järkevinä, ruokarytmi kurissa ja salli itsellesi pieni määrä herkkuja silloin tällöin. Vältä prosessoitua ruokaa ja muista että peruna on riisiä terveellisempää.

Vierailija
36/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä ettei sokeria voi korvata millään. Se on sitten sitä että syö ensin niitä muka korvikkeita kunnes lopulta syö niiden lisäksi kunnon sokeripommin. Joskus muistan lukeneeni että suoliston bakteerit jotka tykkää sokerista on aiheuttamassa sitä holtitonta himoa ja kuvittelen että juuri siksi tuo minun kuitukuuri auttaa koska se kohdistuu myös siihen mitä suolistossa tapahtuu. Kun on päässyt himosta eroon ja kuitukuuri pelaa ts syön paljon kasviksia, silloin ei satunnainen sokeriannos tai useampikin edes vaikuta mihinkään. Se on just toi kun ensin viikon pari leipoo juhliin ja sitten pari viikkoa tyhjentää pakasteesta kaikkea ylijäänyttä herkkua ja taas on suolistossa saaneet vääränlaiset mikrobit jalansijaa ja taas mennään. Vihaan sitä tunnetta että on PAKKO. Mulla se ei usein edes mene ohi odottamalla vaan sitten yhdeltätoista illalla tahdonvoima katkeaa. T. Tuo smoothie-ihminen

Vierailija
37/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla iski käsittämätön makean himo muutama vuosi sitten. Mies oli sairauseläkkeellä ja osteli sitten kaikkea halpaa makeaa halpamarketeista kun oli aikaa niitä karkkeja kytätä tarjouksista.

Kivahan niitä karkkeja oli vetää, kun illalla katsottiin yhdessä joku leffa.

Nukkumaan menin ihan sokerihumalassa.

Miehelle tuli eläkkeellä kaikkea muuta tekemistä ja minä jäin koukkuun niihin karkkeihin, päivät töissä ja illalla halusin vain katsoa suoratoistopalveluita ja mässyttää karkkia!

Oli kauhea vääntö päästä kierteestä eroon. Kun kävin kaupassa, ostin esim kaksi isoa suklaalevyä, itselleni uskottelin, että joo, nää kestää neljä päivää. Juupa juu.

Kesti noin 3 vuotta päästä eroon sokerikoukusta. Sain nyt toukokuun loppupuolella kissanhoitopalkaksi ison levyn fatzerin sinistä. Eilen söin viimeiset palat, eikä koko levyä ole syönyt yksin. Ei tee enää mieli mässyttää makeaa, tähän pitää vaan totuttautua. Liika makea on nyt ihan yök.

Ukko oli eläkkeellä ja osti makeaa, sitten se oli eläkkeellä ja oli kaikkea muuta tekemistä. Joku tuossa nyt ei natsaa, sairauseläkeläisellä kun tuppaa jatkumaan ne eläkkeelle vieneet vaivat myös vanhuuseläkkeellä.

Juupa. Oli sairauseläkkeellä ja sai levättyä. Hän on tehnyt koko ikänsä fyysistä duunia, timanttiporausta, raksalla jne. Sairauseläkkeen lopputtua yritti uudelleen töissä. Pääsi magneettikuvaukseen ja todettiin kulumia niskanivelissä. Mehiläisessä laitettiin kurkun kautta niskaan "fyllinkiä" nikamien väliin. Auttoi vuoden verran, sitten kivut alkoivat uudelleen. Ei uusia leikkauksia, vaan vielä työkyvyttömyyseläke, jonka jälkeen vanhuuseläke. Nyt lukee kirjoja, valokuvaa, kalastaa jne. Natsaa.

Vierailija
38/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vähensin hiilareita (erittäin paljon mutta ei kumminkaan keto) jonka myötä makean himo ja nälän tunne vähentynyt huomattavasti.

No olen sellainen ongelmatapaus ettei auta. Joskus kyllä pystyn olemaan mutta se on niin saamarin vaikeaa. Vaikka yritän olla, että helppoa on kun ei vain syö. Muutenhan ruokavalioni on loistava.

Paljon kasviksia (ei juureksia liikaa), marjoja, lihaa, munia, oliiviöljyä, korkealaatuista lihaa jne.

Ei usein viljoja, kuten leipää, pastaa tms. Ruokajuomana vesi.

Mutta iltaisin tuleva sokerinhimo. Voi helkatti sentään.

Pakko syödä sitten noita aloituksen ruoka-aineita vaikka joka ilta. Ihan sama kunhan ei olisi jatkuvaa morkkista omista syömistään.

Pätkäpaastoan myös.

-ap

Miksi ei juureksia liikaa? Ja miksi minkäänlaista paastoa? Rypsiöljy on myös hyvä ja kotimainen. Jos asut Suomessa, kannattaa syödä terveellistä lähiruokaa. Paastoista ei ole yhden yhtä oikeaa lääketieteellistä tutkimusta, missä sillä olisi merkittävää vaikutusta terveyteen. Panosta monipuoliseen ravintorikkaaseen ruokaan, pidä annoskoot järkevinä, ruokarytmi kurissa ja salli itsellesi pieni määrä herkkuja silloin tällöin. Vältä prosessoitua ruokaa ja muista että peruna on riisiä terveellisempää.

Täällä toinen pätkäpaastoaja enkä tee sitä terveyden vaan painonhallinnan takia. Olen huomannut että se vain on minulle helpoin tapa pitää paino kurissa ja tarvittaessa laskea. Ei tarvitse koko päuvää tuskailla näkän ja kalorien laskennan kanssa kunhan vain lopettaa syömisen riittävän ajoissa. Se on henkisesti niin paljon helpompaa. Tietenkään ei voi myöskään holtittomasti herkutella, mutta toisaalta herkut ei kaada koko korttitaloa myöskään.

Vierailija
39/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yksikään laihdutuskuuri ei kaadu pariin taateliin tai jugurttiin. Toisille nyt se sokeri on mörkö ja paha mutta samalla vedetään syöpää aiheuttavia makeutusaineita surutta.

Nykyään saan aivan ihania hilloja, joissa ei ole sokeria eikä makeutusainetta, vaan on hedelmillä makeutettu.

Paras käyttämäni hillo on ranskalainen St. Dalfourin paksu aprikoosihillo. 100 % hedelmää.

On aivan ihanaa maustamattoman jugurtin, pähkinöiden, rusinoiden ja luumujen kanssa.

Vierailija
40/70 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti yksikään laihdutuskuuri ei kaadu pariin taateliin tai jugurttiin. Toisille nyt se sokeri on mörkö ja paha mutta samalla vedetään syöpää aiheuttavia makeutusaineita surutta.

Nykyään saan aivan ihania hilloja, joissa ei ole sokeria eikä makeutusainetta, vaan on hedelmillä makeutettu.

Paras käyttämäni hillo on ranskalainen St. Dalfourin paksu aprikoosihillo. 100 % hedelmää.

On aivan ihanaa maustamattoman jugurtin, pähkinöiden, rusinoiden ja luumujen kanssa.

Mikä saa sinut luulemaan noiden olevan sokerittomia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi