Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksikerroksinen rivitalo

Vierailija
20.07.2023 |

Harkitsen kaksikerroksisen rivitalon ostamista (uudiskohde). Minulle ja elämäntilanteeseeni sopisi hyvin, mutta epäilyttää, kun kaikki varoittelevat, ettei kannata ostaa kaksikerroksista eikä varsinkaan kaksikerroksista rivitaloa. Nettikin täynnä välittäjien kommentteja, että ne pitäisi suunnilleen lailla kieltää, kun ei kukaan niitä halua. Yksi välittäjä totesi tämän myös kasvotusten.

Mietityttää, saanko asuntoa ikinä tarvittaessa myytyä eteenpäin. Alue ihan perus ok isossa kaupungissa, ei mikään "kaikki kämpät revitään käsistä" mutta ihan jees ja sijainti alueella palveluiden lähellä.

Tässä kämpässä vieläpä keittiö ja olohuone yläkerrassa, mikä kuulemma pahentaa asiaa. Olohuoneesta käynti valtavalle kattoterassille.

Onko kokemuksia? Onko ollut vaikea myydä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei!

Vierailija
22/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asunto tunnu pieneltä, kun on kahdessa kerroksessa? 

Riippuu niin paljon pohjasta. Oma asunto ei tunnu, koska alakerrassa on iso yhtenäinen tila, jota kulku makuuhuoneisiin ei riko. Jos yläkerran makuuhuoneet ja kylpyhuone olisivat alakerrassa, niin olohuoneesta tarvittaisiin kulku niihin. Toki on niitä ahtaitakin kaksikerroksisia ja tilavia yksikerroksisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole missään peräpitäjässä tai korvessa, ehkä menee kaupaksi. Pikkukaupunki vielä ok ja sen sivu, jos hyvä alue.

24/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut kaksikerroksisessa rivarissa jo yli 30 vuotta. Mulla on tosin olohuone ja keittiä 1. kerroksessa ja makuuhuoneet 2. kerroksessa. En pitänyt asumismuotoa ongelm allisena edes silloin, kun mulla muutama vuosi sitten laitettiin polviin tekonivelet. Ensin toiseen ja 6 kk myöhemmin toiseen. Tuo portaissa edestakaisin kulkeminen oli itseasiassa erittäin hyvää kuntoutusta leikatulle polvelle. Olin molemmilla kerroilla vain 2 yötä sairaalassa ja sitten kotiin. Olen pitänyt tästä asumisratkaisusta myös sen vuoksi, että yläkerta on eräällä tavalla " privaattitilaa". Sinne ei ole asiaa muilla kuin omalla perheellä. Kun kutsun vieraita, eivät he koskaan mene yläkertaan. Ei ole mitään syytä mennä sinne. Noh, aikoinaan lasten kaverit tietenkin, mutta ei muut. 

Mitä tulee ikääntymisen tuomiin vaivoihin, niin äitini on nyt 96 v ja isä täyttää 94 v. Asuvat tässä samassa taloyhtiössä ja muutama vuosi sitten hankkivat porrashissin. Varsinkin isän polvet eivät oikein tykänneet rappusissa kulkemisesta eikä varsinkaan silloin, kun piti myös kantaa  mukanaan jotain (esim pyykkkikoria, kun pesukone oli alakerrassa ja kuivausteline yläkerrassa). Isäni on itsekin sanonut, että osittain juuri päivittäisen portaissa kulkemisen vuoksi kummankin liikuntakyky on säilynyt varsin hyvänä niinkin pitkään. 

Vierailija
25/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä olen asunut kaksikerroksisessa rivarissa jo yli 30 vuotta. Mulla on tosin olohuone ja keittiä 1. kerroksessa ja makuuhuoneet 2. kerroksessa. En pitänyt asumismuotoa ongelm allisena edes silloin, kun mulla muutama vuosi sitten laitettiin polviin tekonivelet. Ensin toiseen ja 6 kk myöhemmin toiseen. Tuo portaissa edestakaisin kulkeminen oli itseasiassa erittäin hyvää kuntoutusta leikatulle polvelle. Olin molemmilla kerroilla vain 2 yötä sairaalassa ja sitten kotiin. Olen pitänyt tästä asumisratkaisusta myös sen vuoksi, että yläkerta on eräällä tavalla " privaattitilaa". Sinne ei ole asiaa muilla kuin omalla perheellä. Kun kutsun vieraita, eivät he koskaan mene yläkertaan. Ei ole mitään syytä mennä sinne. Noh, aikoinaan lasten kaverit tietenkin, mutta ei muut. 

Mitä tulee ikääntymisen tuomiin vaivoihin, niin äitini on nyt 96 v ja isä täyttää 94 v. Asuvat tässä samassa taloyhtiössä ja muutama vuosi sitten hankkivat porrashissin. Varsinkin isän polvet eivät oikein tykänneet rappusissa kulkemisesta eikä varsinkaan silloin, kun piti myös kantaa  mukanaan jotain (esim pyykkkikoria, kun pesukone oli alakerrassa ja kuivausteline yläkerrassa). Isäni on itsekin sanonut, että osittain juuri päivittäisen portaissa kulkemisen vuoksi kummankin liikuntakyky on säilynyt varsin hyvänä niinkin pitkään. 

Kiitos kommentista. Itse en myöskään ajattele portaissa kulkemisen vaivaa huonona juttuna. Aivan tervetullutta on kaikki vahinkoarkiliikunta. Olen kyllä miettinyt tuotakin, että miten kylässä käyvät ikääntyvät vanhempani jaksavat kulkea yläkertaan, vaikka toistaiseksi siis toki ihan helposti. Aina voi itsellekin tulla liikuntarajoitteita, ja kyllä silloin varmasti olisi asunnonvaihto edessä.

Vierailija
26/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pyllystä. Niin epäkäytännöllistä. Koko ajan kiipeät rappusia. Kiva kantaa ostokset ylös. Ei enää ikinä.

Vierailija
27/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut juuri tuollaisessa kaksikerroksisessa rivarissa jossa oli keittiö ja Oh yläkerrassa ja se oli kyllä yksi parhaita asuntoja mitä meillä on ollut. Toimi todella hyvin pienelle lapsiperheelle kun kerrokset loivat automaattisesti pientä tilojen eriytystä jolloin esim vuorotyössä silloin ollut puoliso pystyi hyvin päivällä nukkumaan alakerrassa vaikka olin lasten kanssa kotona yläkerrassa.

Samoin ei niin helposti häirinnyt jos toinen vaikka halusi opiskella ja toinen katsoa telkkaria kun pystyi menemään eri kerroksiin.

Lisäksi se iso parveke olohuoneen yhteydessä on luksusta ja toimii myös lasten kanssa paremmin kuin piha josta pääsevät helpommin karkaamaan.

Suosittelen.

Meni kaupaksi alle viikossa kun lopulta laitettiin myyntiin.

Vierailija
28/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanani asunut kahdessakin eri rivarissa, kaksitasoisessa. Ei koskaan enää - rapuissa sai juosta jatkuvasti, aina tuntui tavarat olevan väärässä kerroksessa. 

Vierailija
29/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi jakaa mielipiteitä vahvasti tämä. Mutta hyvä tietää, että tykkääjiäkin on! -ap

Vierailija
30/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 103m2 kaksikerroksinen rivari. Alakerrassa on iso wc, erillinen kodinhoitohuone, keittiö, ruokailutila, olohuone, käynti takapihalle ja todella isoa tuulikaappi ja aula. Yläkerrassa perinteiset 3 makuuhuonetta, sauna, iso kylpyhuone ja erillinen vessa + suht iso aula. Pohjan on tehnyt joku todella ammattimainen, koska on erittäin tilavan ja valoisan oloinen asunto joka kohdasta, ei tunnu ahtaalta ja portaat ovat ilmavat.

Kun tänne muutettiin 14v sitten tykkäsin, mutta olin vähän pettynyt, kun ei löytynyt yksitasoista. Mutta nyt kun lapset ovat teinejä ja ja jo aiemminkin huomasin, etten vaihtaisi mihinkään. 

Jos tulee yllärivieraita, niin ei haittaa, koska alakerta on aina kunnossa. Yläkerrassa onkin sitten yleensä kaaos, koska aamulla kiireessä kukaan ei ehdi esim. sänkyjä petaamaan. Mutta eipä haittaa, vieraiden ei tarvitse ylös mennä. 

Ja tosiaan iltaisin alhaalla saa olla ihan omassa rauhassa, jos haluaa, kun muut lähtevät lukemaan makkareihin ja nukkumaan. 

Suosittelen. 

Vierailija
31/32 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asuttiin kaksikerroksisessa rivarissa, vuokralla kylläkin, mutta tykkäsin! Meillä tosin oli alakerrassa keittiö, veski, kodinhoitotila ja olkkari, yläkerrassa 2 makkaria ja sauna + kylppäri. Samoilla neliöillä toiset asuivat yhdessä tasossa, ja ne tuntuivat paljon pienemmiltä, eikä ollut kuin yksi kylppäri/vessa. Vanhemmiten toki se yhdessä tasossa asuminen on toki helpompaa, mutta me asumme nyt rintamamiestalossa, jossa 3 kerrosta, ja toivon, että voin asua tässä, kunnes hautuumaa kutsuu 😉

Mulla ainakin päinvastoin eli kahdessa tasossa tuntuu ahtaammalta samoissa neliössä kuin yksitasoinen. Meillä kokemusta molemmista, aiemmin asuttiin kahdessa tasossa ja nyt yksitasoisessa. Sellaiseen yksitasoiseen taloon missä on vain yksi wc en ikinä muuttaisi, ainakin uudemmissa on kyllä aina 2. Molemmissa on puolensa noin muuten.

Vierailija
32/32 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme