Jos elämän tarkoitus on se että hankkii lapsia, ja sitten niiden lasten elämäntarkoitus on hankkia lapsia, mikä on oikeastaan elämän tarkoitus?
Kommentit (14)
Aristoteleen mielestä elämän tarkoitus on elää hyvä elämä. Mitä se sitten on, voi jokainen itse määritellä.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus, ystävät ja elämykset.
Perhe kuuluu tuohon rakkauteen. Hanki lapsia, niin huomaat.
Ei ole lapsia ,vaikka olisin halunnut, eikä perhettäjmkään, eikä oikein ystäviä, vaikka olisin halunnut. Kukaan ei minua ole myöskään koskaan rakastanut.
Onko elämäni siis huono?
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on pizza.
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/34852/Pizzapohja%20%28pellilli…
Raaka-aineet:
pss kuivahiiva
2 dlvettä
1 tlsuolaa
3 rkl öljyä
5 dlvehnäjauhoja
Valmistusohjeet
1. Sekoita hiiva kädenlämpöiseen veteen, lisää suola ja öljy.
2. Sekoita vehnäjauhot joukkoon ja tarvittaessa enemmän kuin (5dl) niin että taikina ei jää sormiin kiinni.
3. Kohota taikinaa kulhossa liinan alla n. 30 min.
4. Kaulitse, täytä ja paista 225 asteisessa uunissa n. 20 min.
5. (Täytteet oman mielen mukaan).
Ja eikun tekemään. Jossei lapsia, niin pizzaa.
--- puoli pss siis kuivahiivaa, Vauva näköjään sensuroi numerotkin ;D
Tehdä työtä, sinnitellä jotta eliitti saa ulkomaan lomansa, ökysutot, hienot asunnot.. Maksaa jokaisesta ruuanmurusta arvonlisävero jotta valtiolla ja puolueilla on voimaa suosia kannattajiaan. On se kieroa.
Paneskelu on elämän tarkoitus. Vain niin ihmiskunta selviää, kun suku jatkuu.
Eihän sitä lisäännytä. kun vanhat kuolee pois. Jatkumo on se tarkoitus, ilman sitä ei ole elämää ollenkaan.
Sormet ristiin, että tuolla jossain on joku taivas, jossa kaikki menneet ja tulevat kiltisti eläneet ihmiset elävät ja kaikilla on kivaa. Maan päällä näin ei ollut mutta ehkä fyysinen maailma on liian rajoittunut. Toisaalta mihin fyysistä maailmaa tarvitaan, jos henkisellä tasolla on kaikki tarvittava? Mitä jos meillä onkin vain fyysinen maailma eikä mitään muuta?
Miksi ihmeessä elämällä olisi tarkoitus?? Se että ihminen miettii omalle sattumanvaraiselle olemassaololleen jotain "ylempää tarkoitusta" on kyllä tietynlainen itsekeskeisen ajattelun huippu.
"Juuri minä olen niin erinomainen että tokihan juuri minun olemassaolollani on joku tarkoitus." Voi plaah.
En usko että kellään mitään tarkoitusta on. Elämästään voi kyllä tehdä hyvän, ja kannattaakin pyrkiä hyvään jos minkäänlaista sosiaalista omaatuntoa on, mutta joku "tarkoitus"? Ihan sattumankauppaa kuka tänne on syntynyt, ja kuka on edelleen hengissä ja kuka mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhe kuuluu tuohon rakkauteen. Hanki lapsia, niin huomaat.Ei ole lapsia ,vaikka olisin halunnut, eikä perhettäjmkään, eikä oikein ystäviä, vaikka olisin halunnut. Kukaan ei minua ole myöskään koskaan rakastanut.
Onko elämäni siis huono?
Ihan hyvä elämä sulla. Nauti siitä. Jokainen menee omalla kanavallaan.
Miksi oletat että elämällä on joku tarkoitus? Että joku on luonut elämän saadakseen aikaan jotain muuta, siis mitä? Mielestäni koko kysymys on outo.
Ei taivalla kelluvilla pilvilläkäön ole mitään tarkoitusta. Ne vain ovat.
Perhe kuuluu tuohon rakkauteen. Hanki lapsia, niin huomaat.