MIKSI juuri miesten ylipaino on sellainen aihe, josta kaikkien täytyy vaieta?
Palstalla on tuhansia pitkiä ketjuja naisten ylipainosta. Myös lasten ylipainosta on paljon ketjuja, ja aiheesta saa vapaasti keskustella.
Miesten ylipaino sen sijaan on kielletty aihe. Jokainen aloitus miesten ylipainosta poistetaan heti. Kuitenkin miehillä ylipaino on yleisempää kuin naisilla ja lapsilla.
MIKSI juuri miesten ylipaino on sellainen aihe, josta kaikkien täytyy vaieta?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et keskustele noissa muissa lihomis- ja liikkumattomuusketjuissa asiasta? Miksi ylipäätään just miesten lihominen on sulle sydämen asia joka tarvitsee oman ketjun? Noissahan on keskustelua nimenomaan suomalaisten lihomisesta.
Miksi naistenkin lihavuudesta ei sitten keskustella yleisissä lihomis- ja liikkumattomuusketjuissa?
Miksi täällä on tuhansia ketjuja naisten ylipainosta, mutta miesten ylipainosta ei saa olla yhtäkään ketjua?
Miehet ovat vielä enemmän sokeita oman pallomahansa kanssa kuin mitä naiset ovat.
Ihan lähipiirissä hoikka pitkä mies, jolla on kunnon pallomaha. ( pekka pouta tyyliä) Väittää ettei sitä huomaa. Jos katsoo takaapäin ei huomaa, mutta heti edestä ja sivulta katsoen pallo pollottaa paidan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tärkeää että ylipainoinen yksinhuoltaja nainen saa ohjeita kuinka korjata elämäänsä.
Tässä ketjussa puhutaan MIESTEN YLIPAINOSTA, MENE MUUALLE!
kiukuttaako?
Niin ja varsinkin kusipäisten miesten ylipaino?
En ole koskaan ollut niin raivona ulkonäköni kommentoinnista kuin muutama vuosi sitten, kun viimeisillään raskaana olevaa naista isomahaisempi kaljamahainen mies huuteli pari kesää sitten puistossa penkiltä. Hän vieläpä huuteli jotain että muuten näyttää hyvältä mutta ryhti pitäisi olla parempi. Kuinka ollakaan, sairastan selkärangan kulumaa ja krooninen hermokipu saa jännittämään yläselkää ja niskaa, joten olin aika raivona kun minulle huudeltiin sairauden (johon lääkitys ei täysin tehoa) oireiden takia. Olin niin raivona etten sanonut mitään koska jos olisin suuttunut yhtään enempää, olisin ollut uutisotsikoissa. Mutta tosiaan ukolla oli tulossa kolmoset raskausviikolla 45. Ei olisi kannattanut huudella yhtään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tindermiehet on lihavia
Kaikki? Iästä ja asuinpaikasta riippumatta? Taidamme selata eri Tinderiä, koska itse on tuota väitettä allekirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät näe omaa lihavuuttaan ongelmana eivätkä jaksa keskustella siitä.
Sitä suuremmalla syyllä miesten ylipaino-ongelmaa pitäisi pitää esillä ja keskustella siitä mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et keskustele noissa muissa lihomis- ja liikkumattomuusketjuissa asiasta? Miksi ylipäätään just miesten lihominen on sulle sydämen asia joka tarvitsee oman ketjun? Noissahan on keskustelua nimenomaan suomalaisten lihomisesta.
Miksi naistenkin lihavuudesta ei sitten keskustella yleisissä lihomis- ja liikkumattomuusketjuissa?
Miksi täällä on tuhansia ketjuja naisten ylipainosta, mutta miesten ylipainosta ei saa olla yhtäkään ketjua?
Koska miehet eivät halu, koska he eivät omasta mielestään ole lihavia, tai jos ovat, se ei ole haitta heidän mielestään. Naisia sensijaan saa tölviä asiasta vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Pitikö tähänkin jonkun populistipersun tulla sönkkäämään omaa agendaansa
Piti. Te naiset niin tykkäätte haukkua toistenne(ja miesten) läskejä, että tämä ketju voi jopa säilyä pidempään kuin yhden virkkeen verran.
Totta!
Olin lapsena ja teininä ylipainoinen kuten myös veljeni.
Minun ylipainostani puhuttiin koulussa terkkarilla, tuntemattomat huomauttelivat muutaman kerran julkisilla paikoilla, syömisiini puututtiin. Sukujuhlissa vinkattiin, että pojat tykkäis enemmän kun olisi hoikka.
Veljeni ylipainoa ei vaan ollut. Siitä ei sanottu koskaan mitään. Näin aikuisena jonkun vanhan kotivideon meistä ja oli ihan shokki, että veljeni on ollut todella pyöreä samoihin aikoihin kuin minä.
Olin normaalipainon rajoissa, mutta jos etsii laihaa naista niin en usko että mä oon semmosen miehen mieleen. Tapailin yhtä tyyppiä, joka oli itse aikamoisen tanakka, mutta vihjaili että mun pitäis olla hoikempi! Siis ok saahan semmosta toivoa, mutta ei ollut tyyppi tainnut peiliin kattoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.
Tuo on totta. Tänä kesänä olen havahtunut siihen, että todella monet lapsetkin tuntuu olevan 24/7 ärtyneitä ja pahalla päällä. Ja tällä en siis meinaa mitään uhmista/nälkä- tai väsykiukkua vaan sellaista jatkuvaa negatiivisuutta ja huonotuulisuutta joka kuulostaa olevan oli sitten aamu, päivä tai ilta.
Niin, se voi olla naisen oma valinta, että haluaa hoitaa lapset kotona, olla kotiäiti. Onko sekään tasa-arvoa, jos on paine olla tekemättä niin, ettei joudu muiden naisten ja yhteiskunnan sylkykupiksi? Niinpä lapsi joutuu sosiaalisen rankan paineen vuoksi päiväkotiin, joka ei ole lapselle yhtä hyvä valinta kuin koti. Siunaus perheestä on muuttunut pikahuoltamiseksi jaksaminen äärirajoilla. Sekä vanhemmissa, että lapsissa on nähtävissä jaksamisvajetta.
Suomessa pyritään vahvasti samalle viivalle, mutta sekin johtaa epätasa-arvoon: kaikki eivät halua juuri sille määritellylle viivalle. On paljon naisia (ja miehiä), joita ei kiinnosta johtotehtävät, koska se ei sovi luonteelle. Kuin myös heitä, joita ei kiinnosta uralla eteneminen ykkösprioriteettina tai lainkaan, vaan perhearvoihin tai muuhun perustuva elämä. Silti monet naiset pitävät tasa-arvon mittarina sitä, kuinka monta naista on johtotehtävissä, armeijassa, tohtorina, eduskunnassa, kuinka monta äitiä töissä ja kuinka monta isää kotona.
En ole tuollaiseen poisteluun törmännyt, mutta voisko jotenkin johtua siitä, että lasten ja varsinkin naisten lihavuutta pitää nykyään oikein juhlia, mutta miesten ei, eikä miehiä voisi vähempää kiinnostaa, niin siitä ketjusta tulee vaan nopeasti yksipuoleista vihapaapatusta?
Vierailija kirjoitti:
En ole tuollaiseen poisteluun törmännyt, mutta voisko jotenkin johtua siitä, että lasten ja varsinkin naisten lihavuutta pitää nykyään oikein juhlia, mutta miesten ei, eikä miehiä voisi vähempää kiinnostaa, niin siitä ketjusta tulee vaan nopeasti yksipuoleista vihapaapatusta?
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Huomaa helposti ulkomailla kuka on suomalainen mies, kun ensiksi tulee valtava vatsa ja sen jälkeen muu kroppa :D
Onneksi suomessa on nykyään paljon Afrikkasta sekä lähi-idästä tulleita miehiä, he ovat hyvässä kunnossa ja osaavat pukeutua tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.
Tuo on totta. Tänä kesänä olen havahtunut siihen, että todella monet lapsetkin tuntuu olevan 24/7 ärtyneitä ja pahalla päällä. Ja tällä en siis meinaa mitään uhmista/nälkä- tai väsykiukkua vaan sellaista jatkuvaa negatiivisuutta ja huonotuulisuutta joka kuulostaa olevan oli sitten aamu, päivä tai ilta.
Ja syy on tietysti kaikissa muissa, ei siinä omassa negatiivisessa öyhötyksessä.
Lapset matkii aikuisia sinä ajatusten tonava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset jauhavat naistenlehdissa meikkimainosten keskellä ulkonäköpaineistaan. Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
L O L
Ehkä joskus aikoinaan, yhtään kukaan ei ole yhtä solipsistinen otus kun ääripolitiikkaan ja seksismiin hurahtanu suomalainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L O L
Ehkä joskus aikoinaan, yhtään kukaan ei ole yhtä solipsistinen otus kun ääripolitiikkaan ja seksismiin hurahtanu suomalainen mies.
Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L O L
Ehkä joskus aikoinaan, yhtään kukaan ei ole yhtä solipsistinen otus kun ääripolitiikkaan ja seksismiin hurahtanu suomalainen mies.Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen ja sen tekevät naiset ihan itse.
Kiitos kun alleviivasit mun pointtia.
Luulitko sä sanonees jotain fiksua/aiheen sisällä pysyvää?
Koska ylipainosia miehiä taitaa Suomessa olla enemmän kuin neljä kymmenestä e. lähes joka toinen, joten mitäpä siitä puhumaan sen enempää muuta kuin, että ääripäiden kasvu on tässäkin näkyvissä. On toisaalta yhä enemmän niitä miehiä joille liikunta ja itsensä hyvässä kunnossa, jopa äärihyvässä kunnossa on elämäntapa.
Niin, se voi olla naisen oma valinta, että haluaa hoitaa lapset kotona, olla kotiäiti. Onko sekään tasa-arvoa, jos on paine olla tekemättä niin, ettei joudu muiden naisten ja yhteiskunnan sylkykupiksi? Niinpä lapsi joutuu sosiaalisen rankan paineen vuoksi päiväkotiin, joka ei ole lapselle yhtä hyvä valinta kuin koti. Siunaus perheestä on muuttunut pikahuoltamiseksi jaksaminen äärirajoilla. Sekä vanhemmissa, että lapsissa on nähtävissä jaksamisvajetta.