Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Coldplay saapuu Suomeen ensi vuonna!

Vierailija
20.07.2023 |

28. heinäkuuta 2024 Olympiastadionilla. Oletko menossa? https://www.livenation.fi/artist-coldplay-8720

Kommentit (2541)

Vierailija
1541/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin niin onnellinen, kun kuulin, että lembibändini saapuu vihdoin Suomeen. Ja vielä neljä konserttia! Ei käynyt mielessäkään, että en saisi lippuja. Presale meni minulta ohi, koska kuulin koodista liian myöhään. Mutta ajattelin, että kyllä sen lipun saa joko livenationin ennakosta tai viimeistään tänään. Mutta ei... Klo 9:30 istuin alas ja nyt klo 13:30 luovutan. En todennäköisesti sittenkään näe suosikkiyhtyettäni livenä. Uskomatonta.

Voi ei! Harmittaa sun puolesta! Meillä töissä on nuorisoa, jotka eivät edes tieneet Coldplayn biisejä, kun kysyin suosikkia, ja jonottivat, ja saivat lippuja! Luulen, että pelkäävät fomoa, kun muut hehkuttaneet bändiä... Itse onnistuin ihmeen kaupalla saamaan tänään vielä puolenpäivän aikaa yhden lipun lauantain keikalle. Meen nyt sitten yksin, kun en saanut toista, mutta pääasia että nään bändin, kun olen sitä vuosikymmenet fanittanut. :)

Taas yksi esimerkki siitä kuinka tuo some pilaa asioita tavallisilta ihmisiltä ja oikeilta faneilta, perhanan fomo. Nykyään on niin tärkeää näyttäytyä ja olla siellä missä muutkin, vaikkei välttämättä edes niin kiinnostaisi. Säälittävää.

En tiedä onko tuo lippujen saaminen edes täysin arpapeliä, vai onko siinä olemassa jotain kikkoja, jotka tietämällä voi parantaa mahdollisuuksiaan saada liput ja nämä vinkit sitten kiertää jossain nuorten somealustoilla. Tämmöinen nelikymppinen juntti on sitten täysin oman onnensa nojassa. En tiedä onko näin, mutta jotenkin tuntuu ettei tämä ihan reilua ole.

Mä olen kyllä sitä mieltä ettei kukaan sitä voi määrittää kuka ja millä perustein ansaitsee lippunsa. Ihan täysi vapaus sinne on mennä mitkä sitten ovatkin syyt, että haluaa siitä maksaa. Onnekkaita kaikki, jotka liput saavat!

Vierailija
1542/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo appi oli, jonka kautta jotkut osti liput? Parantiko se jotenkin mahdollisuuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pääsi läpi jonotuksesta itse jonotin 1,5 h ja mitään ei ollut enää jäljellä. Tai niitä 394 lippuja. Millä systeemillä nopeasti pääsijät on arvottu?

Tiistaina olin heti ostamassa, jonotus 2 min, mutta silti en saanut lippuja, eivät menneet koriin asti vaikka valittua saikin.

Vierailija
1544/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo appi oli, jonka kautta jotkut osti liput? Parantiko se jotenkin mahdollisuuksia?

Lippu.fi appi puhelimeen ladattuna. En joutunut mihinkään jonoon, en nähnyt palkkeja tai käveleviä ukkoja. Meni suoraan kohtaan jossa valittiin päivä ja sitä klikkaamalla liput.

Vierailija
1545/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy ekaa kertaa lippu.fi ettei missään hintaluokassa tai pvm ole saatavilla.

Vierailija
1546/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kannattaa lotota tänä viikonloppuna. Kolme aamupäivää mennyt jonottaessa ja ilman lippua jäätiin. Kyllä v...ttaa!

Joo.

Jos olis ollut ns. Reilu Peli, ei ketuttaisi.

Mutta mää kummalliset pre-salet salakoodeilla ja Livenationiin rekisteröityneille vei lipuista jo joidenkin tietojen mukaan kolme neljännestä

Mikäs siinä on epäreilua, että rekisteröityneet fanit pääsi presaleen? Kaikilla kumminkin oli mahdollisuus sinne rekisteröityä. Minusta aivan reilua, että faneille koitetaan varmistaa lippuja. Presalessa myytiin 80% kolmesta keikasta ja osa vielä livenationin myynnissä.

Tämän päivän myyntiin avattiin kuitenkin vielä kokonainen lisäkeikka ja loput niistä kolmesta.

Ei sinne mikään fani tarvinnut olla rekisteröityäkseen. Itse en ois ehkä muuten mennyt, mutta haluan kuulla Something like this -kappaleen, koska rakastan sitä biisiä ja kuuntelin bändiä myös A head full of dreams -levyn aikoihin ja sitä enben.

Vierailija
1547/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku pääsi läpi jonotuksesta itse jonotin 1,5 h ja mitään ei ollut enää jäljellä. Tai niitä 394 lippuja. Millä systeemillä nopeasti pääsijät on arvottu?

Tiistaina olin heti ostamassa, jonotus 2 min, mutta silti en saanut lippuja, eivät menneet koriin asti vaikka valittua saikin.

Sillä hetkellä, kun jono käynnistyy niin jonotuspaikat tulee ihan arvalla. Ei väliä kuinka aikaisin kukakin on ollut. Myöhemmin tulevat sitten menevät jonon perälle.

Ja tuo lippujen ostoskoriin saaminen on ihan nopeuspeliä. Samaa lippua klikkaa mahdollisesti samalla hetkellä tuhannet muut ja yksi onnekas on sekunninmiljoonasosan nopeampi.

Vierailija
1548/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lue Coldplayn sivulla että sold out mikään Hesan keikoista...?

Lukeehan.

Vierailija
1549/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain vielä 13.28 lisättyä ostoskoriin yhden lipun (139€)

En mennyt eteenpäin, kun lippu jo taskussa. Testimielessä, eli en osaa sanoa olisiko maksuvaihe mennyt läpi

Mä sain jo aamulla 2 lippua ostoskoriin ja yhtäkkiä sovellus veti mut uudestaan jonoon, kun olin ostamassa... kaveri sai myös mutta hänet systeemi heitti time outilla pihalle, eli siis siinä ostossakin oli kamalasti häikkää eikä johdu raudoista! Jono oli täysin arvottu eli tuuria, koska pääsit sisään.

Mun bands to see -listalla on edelleen Pearl Jam, AIC, The Foos ja mitä nyt sitten vielä tulee ja mitkä kiinnostaa. Suurin osa mun fanittamista bändeistä, laulaja on vähintään kuollut. :( Uudempia myös toki fanitan ja sitten niitä nostalgisia vuosikymmeniä kuunnellut musiikkia -bändejä kuten Coldplay :) Onneks muuten Blur on Flowssa, ne kuulin ekan kerran teininä ja se on pop! <3

No onhan tässä vuosi vielä aikaa ihmetellä Coldplaytakin ja pää pystyyn, niin kyllä sieltä voi tulla vaikka mitä kivaa vielä eteen! :)

Vierailija
1550/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varmaan menestyisi se viideskin keikka, kun niin moni jäi ilman lippuja. Ellei käy kuten Sheeranille, että lippuja vapautuukin yhtäkkiä paljon ja jonkun keikan ostetut liput siirtyvät sellaisenaan toiselle päivälle 🤣

Vierailija
1551/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

09.58 jonoon kahdella koneella ja puhelimen lippu.fi appilla.

App päästi ostamaan lippuja 10.38 ja sain napattua yhden 260€ hintaisen supersolice experience lipun (oli halvempi kuin silloin jäljellä olevat dynaamisesti hinnoitellut normiliput).

Koneilla pääsin vasta n. 1,5h jonotuksen jälkeen sisään ja tuolloin sai ostettua enää n.390€ hintaisia peruslippuja..

Vierailija
1552/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on epäreilua, että lisäkeikoista ei tiedotettu etukäteen, lukuunottamatta tuota neljättä. Sain koodin ennakkolippujen ostoon 28.7. keikalle, joita yritin kuumeisesti tiistaina ostaa, samaan aikaan kun avataan lipunmyynti kahdelle muulle keikalle... Somea seuranneet pääsivät nappaamaan nuo lisäkeikkojen liput nenän edestä.

Kyllä mulla ainakin tiistaina jonottaessa näkyi kun uudet keikat avautuivat. Tosin päivitin sivua ahkerasti.

Vierailija
1553/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kannattaa lotota tänä viikonloppuna. Kolme aamupäivää mennyt jonottaessa ja ilman lippua jäätiin. Kyllä v...ttaa!

Joo.

Jos olis ollut ns. Reilu Peli, ei ketuttaisi.

Mutta mää kummalliset pre-salet salakoodeilla ja Livenationiin rekisteröityneille vei lipuista jo joidenkin tietojen mukaan kolme neljännestä

Mikäs siinä on epäreilua, että rekisteröityneet fanit pääsi presaleen? Kaikilla kumminkin oli mahdollisuus sinne rekisteröityä. Minusta aivan reilua, että faneille koitetaan varmistaa lippuja. Presalessa myytiin 80% kolmesta keikasta ja osa vielä livenationin myynnissä.

Tämän päivän myyntiin avattiin kuitenkin vielä kokonainen lisäkeikka ja loput niistä kolmesta.

Ei sinne mikään fani tarvinnut olla rekisteröityäkseen. Itse en ois ehkä muuten mennyt, mutta haluan kuulla Something like this -kappaleen, koska rakastan sitä biisiä ja kuuntelin bändiä myös A head full of dreams -levyn aikoihin ja sitä enben.

Aivan, ei tarvitsekkaan. Mutta pointti, että kaikilla oli samat mahdollisuudet eikä siinä ole mitään epäreilua. Ja samaa mieltä olen, että aivan jokainen on yhtä oikeutettu keikalle haluamaan. Ei tämä ole mikään kisa, kuka on kuunnellut pisimpään ja kuka vasta tiktok videoista innostunut.

Vierailija
1554/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran keikkaliput Coldplayn keikalle ostaneena (2017 Göteborgiin) täytyy sanoa että tämä Lippu.fi varaussysteemi oli täysi farssi! Tuolloin liput meni oikeasti sen mukaan monentenako olit jonossa.

Noh, onnekkaasti sain Helsingin keikallekin liput ja pääsen kokemaan toistamiseen tämän elämyksen, mutta moni ystävä ja kanssafani jäi ilman lippuja. Sais kyllä toimari myöntää rehellisesti että tämä lipunmyynti mokattiin täysin.

Vierailija
1555/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyy ekaa kertaa lippu.fi ettei missään hintaluokassa tai pvm ole saatavilla.

Näkyi eka kerran jo joskus puolen päivän aikaan. Sitte taas tuli vähän lippuja, erityisesti niitä dynaamisia tai paketteja.

Nyt näkyy siis taasen

Vierailija
1556/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin niin onnellinen, kun kuulin, että lembibändini saapuu vihdoin Suomeen. Ja vielä neljä konserttia! Ei käynyt mielessäkään, että en saisi lippuja. Presale meni minulta ohi, koska kuulin koodista liian myöhään. Mutta ajattelin, että kyllä sen lipun saa joko livenationin ennakosta tai viimeistään tänään. Mutta ei... Klo 9:30 istuin alas ja nyt klo 13:30 luovutan. En todennäköisesti sittenkään näe suosikkiyhtyettäni livenä. Uskomatonta.

Voi ei! Harmittaa sun puolesta! Meillä töissä on nuorisoa, jotka eivät edes tieneet Coldplayn biisejä, kun kysyin suosikkia, ja jonottivat, ja saivat lippuja! Luulen, että pelkäävät fomoa, kun muut hehkuttaneet bändiä... Itse onnistuin ihmeen kaupalla saamaan tänään vielä puolenpäivän aikaa yhden lipun lauantain keikalle. Meen nyt sitten yksin, kun en saanut toista, mutta pääasia että nään bändin, kun olen sitä vuosikymmenet fanittanut. :)

Taas yksi esimerkki siitä kuinka tuo some pilaa asioita tavallisilta ihmisiltä ja oikeilta faneilta, perhanan fomo. Nykyään on niin tärkeää näyttäytyä ja olla siellä missä muutkin, vaikkei välttämättä edes niin kiinnostaisi. Säälittävää.

En tiedä onko tuo lippujen saaminen edes täysin arpapeliä, vai onko siinä olemassa jotain kikkoja, jotka tietämällä voi parantaa mahdollisuuksiaan saada liput ja nämä vinkit sitten kiertää jossain nuorten somealustoilla. Tämmöinen nelikymppinen juntti on sitten täysin oman onnensa nojassa. En tiedä onko näin, mutta jotenkin tuntuu ettei tämä ihan reilua ole.

Mä olen kyllä sitä mieltä ettei kukaan sitä voi määrittää kuka ja millä perustein ansaitsee lippunsa. Ihan täysi vapaus sinne on mennä mitkä sitten ovatkin syyt, että haluaa siitä maksaa. Onnekkaita kaikki, jotka liput saavat!

No tavallaan joo, mutta tuo some lisää tuollaista joukkohysteriaa ja juuri tuota fomoa, että muuten ei olisi edes harkinnut, mutta kun huomaa että muutkin, niin sitten pitää itsekin päästä, että voi sitten somessa kerätä tykkäyksiä kun oli paikalla näinkin halutulla keikalla. Väkisinkin silloin jää rannalle ihmisiä, joille se olisi ollut merkittävämpi kokemus. Kun 2010 ostin liput U2:n keikalle, ei se ollut näin vaikeaa, ei tarvinnut olla juuri oikealla hetkellä klikkaamassa että onnistui. Kaksi täyttä stadionillista, yhteensä reilu 100000 katsojaa, ihmisiä jotka halusi sinne, ei ihmisiä jotka pelkäsi jäävänsä jostain paitsi jos ei mene. U2 oli vielä silloin pirun iso bändi ja edellinen keikka oli ollut '97. Tässä on nyt jotain hysteriaa mukana.

Vierailija
1557/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee ihan näinkään. Minä, nelikymppinen, 20 vuotta sit Coldplayn löytänyt, hommasin liput itselleni ja meidän tytölle, kun taas hänen monet kaverit on vielä ilman lippuja. Mut joo selkeesti näillä nuorilla on nyt joku fomo tästä keikasta, että sinne on päästävä vaikka ei olis edes bändiä kuunnellu. Koska "valoshow" ja näyttää IG:ssä niin makeelta :D

Vierailija
1558/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippu.fi appi puhelimeen ladattuna. En joutunut mihinkään jonoon, en nähnyt palkkeja tai käveleviä ukkoja. Meni suoraan kohtaan jossa valittiin päivä ja sitä klikkaamalla liput.

Juuri tällaista kikkailua tarkoitin, toiset jonottaa kaksi tuntia turhaan. Ei kaikki ole samalla viivalla ja se ärsyttää.

Vierailija
1559/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyi eka kerran jo joskus puolen päivän aikaan. Sitte taas tuli vähän lippuja, erityisesti niitä dynaamisia tai paketteja.

Nyt näkyy siis taasen

...

Äsken vilahti taas 28.7. -keikalle muutamia 393e lippuja. Pari min myöhemmin, ei niitäkään

Vierailija
1560/2541 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan joo, mutta tuo some lisää tuollaista joukkohysteriaa ja juuri tuota fomoa, että muuten ei olisi edes harkinnut, mutta kun huomaa että muutkin, niin sitten pitää itsekin päästä, että voi sitten somessa kerätä tykkäyksiä kun oli paikalla näinkin halutulla keikalla. Väkisinkin silloin jää rannalle ihmisiä, joille se olisi ollut merkittävämpi kokemus. Kun 2010 ostin liput U2:n keikalle, ei se ollut näin vaikeaa, ei tarvinnut olla juuri oikealla hetkellä klikkaamassa että onnistui. Kaksi täyttä stadionillista, yhteensä reilu 100000 katsojaa, ihmisiä jotka halusi sinne, ei ihmisiä jotka pelkäsi jäävänsä jostain paitsi jos ei mene. U2 oli vielä silloin pirun iso bändi ja edellinen keikka oli ollut '97. Tässä on nyt jotain hysteriaa mukana.

Joo. Ostin liput U2-keikalle Berliiniin, oliko v 2009 ja ne oli silloin vielä Maailman Suurin.

Lipun osto toimi kuin rasvattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi