Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Coldplay saapuu Suomeen ensi vuonna!

Vierailija
20.07.2023 |

28. heinäkuuta 2024 Olympiastadionilla. Oletko menossa? https://www.livenation.fi/artist-coldplay-8720

Kommentit (2541)

Vierailija
981/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai yksi saa päättää, että Coldplayn konsertissa kaikki istumapaikoilla istuu?

Ja se on sama asia kuin muiden huomioon ottaminen?

Varmaan useampi ihminen Suomessa haluaa istua ja useampi seisoa. Toivotaan, että sopu sijaa antaa, ja varmaan kasvokkain sitten menee kivemmin kuin täällä anonyymina huudellessa.. Jos mä tanssin täysillä ja mun takaa joku jalka kipsissä koputtelee, et voitko chillaa, niin varmasti keksitään joku ratkaisu siinä tilanteessa.

Jos mun takana on joku naama norsun v*****a ja valittaa, että mun pitää istua koska hän haluaa, niin mitä luulette että tekeekö mieli totella? Jos useamman kerran koputellaan olalle ja ollaan vihaisia?

Ehkä siinä tilanteessa vain kääntyy takaisin bändiin päin ja keskittyy konserttiin.

Takana oleva on kuitenkin itse valinnut ottaa juuri sen paikan, eikä katsomosta ensimmäistä riviä, jossa ei ole ketään edessä.

Tuntuu, että näille seisojaintoilijoille ei ole niinkään tärkeää nauttia keikasta vaan saada _seisoa_. Koska en mä vois nauttia, jos jollain ois mun takia paska fiilis, esim. nyt toi jalka kipsissä oleva. Ja kun täällä just sanottiin, et on otettu istumapaikkoja nimenomaan, että voisi istua tai että näkisi paremmin. Kyl se istumapaikka viittaa sanana vahvemmin siihen, et siinä on mahdollisuus istua.

Kun musiikki vie mennessään niin siinä on vaikea pysyä paikallaan. Sallikaa myös ilakointi seisaaltaankin. Kotona saa vaikka makuupaikan keikkatallenteen ääreltä jos jonkun seisominen ärsyttää.

Vierailija
982/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratinalla Rammstein keikalla katsomossa joku keski'ikäinen alkoi seisomaan, ihmeellisesti hytkyi ja taputteli käsiään fiilistellen. Kaikki ympärillä katsoi silmiä pyöritellen häntä ja ilmeistä päätellen olivat " mitä vittua toi touhuaa".. Onneksi tajusi istua loppukeikan ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kykenee istumaan (ellei ole jokin todella harvinainen selkävamma).

Jokainen ei pysty seisomaan, tai seisomaan pitkiä aikoja.

Yhden ihmisen seisominen aiheuttaa ketjureaktion, kun takana oleva nousee seisomaan, sitten sen takana oleva. 

Miettikää joskus sitä heikompaa ihmistä, jota ei ole siunattu samoilla mahdollisuuksilla kuin teitä.

Itse toimin näin elämässä, ja kuitenkin löydän tilaisuuksia sille hauskanpidolle. Hauskanpito ei ole sama kuin "hittoon kaikkien muiden oikeus olla, nyt pidetään HAUSKAA".

Silti sinä et voi vaatia ketään pysymään paikallaan. Kyllähän tälläisissä tapahtumissa ihmiset ilakoi ja juhlii, ei se voi olla kenellekään yllätys.

Jep, en mä sitä sanokaan, itsekin tykkään tanssia. Mutta siis meinaan asennetta, jossa automaattisesti oletetaan, etä liikuntarajoitteinen henkilö istuu tahallaan naama n-veellä (kamala sana, en toista) ja on "vihainen" ja haluaa vain olemassa olollaan pilata muiden juhlan. Eli ei ole olemassa kuin musta ja valkoinen.

Pointtini on, että muut ihmiset voi myös ottaa huomioon. Ei kannata heti olla jyräämässä kaikkia sillä oletuksella, että he ovat vihollisia, pahoja ihmisiä, tai ikäviä ja ilkeitä ihmisillä. Tilanteet elää, ja joskus sinäkin saatat tarvita lähimmäisenrakkautta.

-Sama

Anteeksi vain, mutta susta ei kyllä saa lähimmäisenrakkautta kaivettua kirveelläkään. Jos olet sama henkilö joka muka-kohteliaasti kehottaa ottamaan muut huomioon ja painumaan permannolle konsertissa.

Miksi et maksa lipustasi sen verran että pääset istumaan paikalle, jossa kukaan ei ole sun edessä?

Sen sijaan kirjoitat pitkiä alentuvia viestejä joissa vaadit muita istumaan paikoillaan vain sinun takiasi. Ja sehän ei koske vain sitä yhtä (epäonnekasta) sun edessä olijaa, vaan montaa muutakin. Youtuben perusteella Coldplayn lava jatkuu pitkälle keskiosaan. Saat huudella aika monelle ihmisille että alas, riippuen toki missä istut.

Vierailija
984/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä lippupisteen toimarin mukaan kaikki meni hyvin ja syyttää asiakkaan päätelaitteita ja nettiyhteyksiä jos oli ongelmia

Joo, oli varmaan painetta järjestelmissä, mutta ei se mun saama time out jonotuksen päätteeksi johtunut mun laajakaistasta ja upouudesta läppäristä vaan heidän päästään.

Ja ei, ei mennyt hyvin jos oli joku jonotusaula minne pääsi ennen ysiä tiistaina. Koska minä en ainakaan päässy vaikka olin koneella jo puoli ysiltä kaikki tikissä. Ja että olisi pitänyt tajuta mennä lippu.fi-sivustolle pre sale-linkin kautta odottamaan, eikä odottaa siellä pre sale-linkin ääressä, tyhmä kun olin.

Ja siis tämä kaikki vaikka tosiaan sainkin sitten lipun siihen lisäkonserttiin ihan vahingossa tuon time outin jälkeen, koska jouduin menemään myyntisivulle uudestaan ja siellä olikin jo joku lisäkeikka myynnissä ennen mitään ilmoitusta.

Vierailija
985/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden ihmisen seisominen aiheuttaa ketjureaktion, kun takana oleva nousee seisomaan, sitten sen takana oleva. 

Miettikää joskus sitä heikompaa ihmistä, jota ei ole siunattu samoilla mahdollisuuksilla kuin teitä.

Itse toimin näin elämässä, ja kuitenkin löydän tilaisuuksia sille hauskanpidolle. Hauskanpito ei ole sama kuin "hittoon kaikkien muiden oikeus olla, nyt pidetään HAUSKAA".

Silti sinä et voi vaatia ketään pysymään paikallaan. Kyllähän tälläisissä tapahtumissa ihmiset ilakoi ja juhlii, ei se voi olla kenellekään yllätys.

Jep, en mä sitä sanokaan, itsekin tykkään tanssia. Mutta siis meinaan asennetta, jossa automaattisesti oletetaan, etä liikuntarajoitteinen henkilö istuu tahallaan naama n-veellä (kamala sana, en toista) ja on "vihainen" ja haluaa vain olemassa olollaan pilata muiden juhlan. Eli ei ole olemassa kuin musta ja valkoinen.

Pointtini on, että muut ihmiset voi myös ottaa huomioon. Ei kannata heti olla jyräämässä kaikkia sillä oletuksella, että he ovat vihollisia, pahoja ihmisiä, tai ikäviä ja ilkeitä ihmisillä. Tilanteet elää, ja joskus sinäkin saatat tarvita lähimmäisenrakkautta.

-Sama

Anteeksi vain, mutta susta ei kyllä saa lähimmäisenrakkautta kaivettua kirveelläkään. Jos olet sama henkilö joka muka-kohteliaasti kehottaa ottamaan muut huomioon ja painumaan permannolle konsertissa.

Miksi et maksa lipustasi sen verran että pääset istumaan paikalle, jossa kukaan ei ole sun edessä?

Sen sijaan kirjoitat pitkiä alentuvia viestejä joissa vaadit muita istumaan paikoillaan vain sinun takiasi. Ja sehän ei koske vain sitä yhtä (epäonnekasta) sun edessä olijaa, vaan montaa muutakin. Youtuben perusteella Coldplayn lava jatkuu pitkälle keskiosaan. Saat huudella aika monelle ihmisille että alas, riippuen toki missä istut.

En ole vaatinut ketään menemään permannolle. Täällä on nyt ehkä useampi kirjoittelija, jotka kirjoittaa samasta aiheesta. 

Kuten sanoin, tykkään itsekin tanssia ja muuta. 

-Sama

Vierailija
986/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sama

Liikuntarajoitteisille on myynnissä ihan omat paikkansa katsomosta.

Vierailija
987/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellä lippupisteen toimarin mukaan kaikki meni hyvin ja syyttää asiakkaan päätelaitteita ja nettiyhteyksiä jos oli ongelmia

Joo, oli varmaan painetta järjestelmissä, mutta ei se mun saama time out jonotuksen päätteeksi johtunut mun laajakaistasta ja upouudesta läppäristä vaan heidän päästään.

Ja ei, ei mennyt hyvin jos oli joku jonotusaula minne pääsi ennen ysiä tiistaina. Koska minä en ainakaan päässy vaikka olin koneella jo puoli ysiltä kaikki tikissä. Ja että olisi pitänyt tajuta mennä lippu.fi-sivustolle pre sale-linkin kautta odottamaan, eikä odottaa siellä pre sale-linkin ääressä, tyhmä kun olin.

Ja siis tämä kaikki vaikka tosiaan sainkin sitten lipun siihen lisäkonserttiin ihan vahingossa tuon time outin jälkeen, koska jouduin menemään myyntisivulle uudestaan ja siellä olikin jo joku lisäkeikka myynnissä ennen mitään ilmoitusta.

Minä olin 10 yli kahdeksan aamulla mennyt sen sähköpostiin tulleen linkin kautta Lippu.fi sivuille.

Todellakaan en nähnyt mitään odotusaulaa. Olin ehkä muutaman sekunnin yli yhdeksän jonossa ja jonotin 32 minuuttia. Ja sain myös sattumalta lisäkonserttiin lipun.

Ja työläppärini pyörittää moitteetta aika montaa ohjelmaa ja selainta, että aika kurjaa syyttää asiakkaita. Mutta hyvin suomalaista.

Vierailija
988/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratinalla Rammstein keikalla katsomossa joku keski'ikäinen alkoi seisomaan, ihmeellisesti hytkyi ja taputteli käsiään fiilistellen. Kaikki ympärillä katsoi silmiä pyöritellen häntä ja ilmeistä päätellen olivat " mitä vittua toi touhuaa".. Onneksi tajusi istua loppukeikan ajan.

Myötähäpeä teitä silmienpyörittelijöitä kohtaan. Se on keikka ja fiilistely ja jammaaminen sallittua, jopa suotavaa. Sunnuntaihartaukset sitten erikseen.

Vierailija
989/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sama

Liikuntarajoitteisille on myynnissä ihan omat paikkansa katsomosta.

En tiedä saako sellaista jos ei ole jokin lääkärintodistus eli saako jos vaikka toteaa, että mulla on jalka, joka kipeytyy hitokseen jos seison yli 30 min. Että se pakottaa mut istumaan. Ihan siis hoo moilasena kysyn, mulla on tuttavissa ihmisiä joilla on just näitä lievempiä mutta arkea rajoittavia vammoja. Eivät kuitenkaan tarvitse avustajaa eikä ole mitään invalidikortteja.

Vierailija
990/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se katsomossa seisominen noloa. Näin blokkaat muiden istujien näkymät kentälle ja lavalle. En yhtään ihmettele jos lentää muovituoppi niskaan..

Ai että, miten perisuomalainen masentava kommentti. Seisominen, fiilistely ja hauskapito noloa.

Ei kannata lähteä tämmöisellä asenteella paikkaan missä on kymmeniä tuhansia muita ihmisiä. Rentoutukaa hyvä ihmiset tai pysykää kotona murjottamassa 😉

Jos haluat seistä, niin menet permannolle tai valitset katsomosta seisomapaikan.

Jos haluat istua paikallasi koko keikan ajan niin valitse katsomosta paikka niin ettei sinun edessä ole penkkirivejä lainkaan eikä synny riskiä että kukaan jammaamisellaan sun iltaasi pilaa.

Vierailija
991/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coldplayn keikka on aika paljon muutakin kuin vain se musiikki. Videoita löytyy Instagramista ja Youtubesta. Heitän tähän yhden. Siksi se itseäni kiinnostaa. Se on elämys.

https://www.instagram.com/reel/CuZpYF3sO33/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Onko sen keikoilla aina noin, että liikkuu ympäri kenttää? Sain lipun F-katsomoon ja harmittelin, että on niin kaukana. 

Entä tanssiiko ihmiset istumapaikoilla ikinä? Tai seisooko? Siis Coldplayn keikoilla.

Toivottavasti istuu että näkee jotain

Ei tää ole mikään istumakonsertti. Sinne mennään tanssimaan, pomppimaan, laulamaan. 

Kunhan et mun edessä

Miksi sä tuut edes keikalle? Jos oot tota kiertuetta edes seurannut niin bändi jo itse kannustaa keikalle tulijoita seisomaan ja bilettämään, eli osallistumaan.

Siellä on se permanto sitä varten.

Kukaan ei kiellä katsomossa bilettämistä ja seisomista. Piste.

Niin toi on vaan hanurista meille lyhyille ihmisille, jotka on joutunut luopumaan permantohaaveista, kun ei näy mitään ihmisten selän takaa. Ihan oikeesti, halutaan nähdä keikka, ja sen vuoksi on liput istumapaikoille! Vai mitä ehdotat ratkaisuksi tässä?

Entäs sellainen, joka ei voi seisoa lainkaan, esim. super raskaana oleva henkilö. Hänenkö pitää tuijottaa sun selkää?

Permannolle seisoen bilettäjät, pliis.

Minä olen lyhyt ja siksi en mene permannolle. Aion silti nousta seisomaan ja nauttia musiikista. Onneksi katsomot on sellaisia, että ne aika jyrkästi menee niin, että on paljon isompi väli kuin normaalissa portaissa. Mitä olen keikkavideoita esim Apulannalta nyt katsellut, niin hyvin näkyy Olympiastadionin katsomosta lavalle.

Mutta jos sä nouset seisomaan, on sun takana olevan pakko luultavasti nousta kanssa seisomaan? Ellei ole niin, että teillä on joku 50 cm korkeusero. Ymmärrän jos jonkin osan keikasta seisoo, mutta ihan koko ajan ei kantsisi, jos välittää muista ihmisistä ja heidänkin olosuhteistaan. 

Tuo, että jo varmasti tiedät aikovasi seisoa keikan ajan... toivotaan, että et ole minun edessä. Mutta jos olet, niin varmasti sulle siitä sanon, ja toivon, että kuuntelet mua ihan hyvässä yhteishengessä ja kaikella rakkaudella.

Te nipottajat voitte jäädä kotiin.

Vierailija
992/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippupomon mielestä lipunmyynti on sujunut hyvin ( nyt Ylellä 8min)

Ihmisten kokemusten perusteella my ass!

Sain vartissa liput ensimmäisenä ennakkomyyntipäivänä klo 16. Ja vieläpä hyvät paikat. Pelkästään rekisteröityneitä ostajia oli yli 200 000 joten ruuhkat oli odotettavissa. Tuurilla on ollut paljon merkitystä.

Vierailija
993/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä mennä katsomaan Eurooppaan muuallekin, Saksaan, Italiaan jne.

https://www.ticketmaster.fi/search?keyword=coldplay

Vierailija
994/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sama

Lisään vielä, että toivon sulle kaikkea hyvää ja mukavaa keikkaa. Uskon siihen, että kanssaihmisille pitää kuitenkin pyyteettömästi toivoa hyvää, vaikka olisikin eri mieltä. Ken tietää, vaikka tunnettaisiinkin tosielämässä ja siellä tultaisiin toimeen. Tai tanssittaisiin keikalla vierekkäin tietämättä toisistamme mitään.

-Sama

Vierailija
995/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu.fi sivut on ihan kököt, siellä ei ole edes linkkejä tapahtumien sivuille eikä mitään tietoa mitä missäkin tapahtumissa on ohjelmana.

Vähän voisivat petrata.

Vierailija
996/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo lipunmyynti pähkinänkuoressa siis menee? Onko osa keikoista jo loppuunmyytyjä, vai onko ainoastaan ennakkomyynnissä myyty osa lipuista ja sitten on tulossa huomenna(ko) se virallinen myynti? Mitä se tarkoittaa ja minkälaisia lippuja sieltä on saatavilla? Jos lipun haluaa, pitääkö johonkin rekisteröityä, vai voiko lipun saada ilmankin?

Vierailija
997/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo lipunmyynti pähkinänkuoressa siis menee? Onko osa keikoista jo loppuunmyytyjä, vai onko ainoastaan ennakkomyynnissä myyty osa lipuista ja sitten on tulossa huomenna(ko) se virallinen myynti? Mitä se tarkoittaa ja minkälaisia lippuja sieltä on saatavilla? Jos lipun haluaa, pitääkö johonkin rekisteröityä, vai voiko lipun saada ilmankin?

Kaiken järjen mukaan huomenna myydään uuden, 27.4. tapahtuvan keikan liput sekä kaikki kolmen muun myymättä jääneet.

Ole valmiiksi kirjautunut Lippu.fi ja ehkä myös tallentanut sinne maksutiedot valmiiksi. Sitten avaisin sivut jo hyvissä ajoin ennen kuin lipunmyynti alkaa.

Tsemppiä kaikille huomenna lippua yrittäville!

Vierailija
998/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko viideskin keikka Suomeen? Kaikki lippua haluavat eivät ole edes ehtineet vielä yrittää lippua aikaisemmin tällä viikolla.

Vierailija
999/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä mennä katsomaan Eurooppaan muuallekin, Saksaan, Italiaan jne.

https://www.ticketmaster.fi/search?keyword=coldplay

Päätin varmuuden vuoksi ostaa liput toiseen maahan koska en usko että Suomen konsertit toteutuu. Siinä ja siinä kannattaako ollenkaan lähteä kun taitaa raha viedä.

Vierailija
1000/2541 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se katsomossa seisominen noloa. Näin blokkaat muiden istujien näkymät kentälle ja lavalle. En yhtään ihmettele jos lentää muovituoppi niskaan..

Ai että, miten perisuomalainen masentava kommentti. Seisominen, fiilistely ja hauskapito noloa.

Ei kannata lähteä tämmöisellä asenteella paikkaan missä on kymmeniä tuhansia muita ihmisiä. Rentoutukaa hyvä ihmiset tai pysykää kotona murjottamassa 😉

Jos haluat seistä, niin menet permannolle tai valitset katsomosta seisomapaikan.

Jos haluat istua paikallasi koko keikan ajan niin valitse katsomosta paikka niin ettei sinun edessä ole penkkirivejä lainkaan eikä synny riskiä että kukaan jammaamisellaan sun iltaasi pilaa.

Ei kaikille riitä tommosia paikkoja.