Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Coldplay saapuu Suomeen ensi vuonna!

Vierailija
20.07.2023 |

28. heinäkuuta 2024 Olympiastadionilla. Oletko menossa? https://www.livenation.fi/artist-coldplay-8720

Kommentit (2541)

Vierailija
2041/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa ettei tosi moni ole kuullut Coldplayn hittejä. Itse olen kohta 50 v ja en nyt mega fani, mutta hitit tiedän. Ostin 28.7 3 lippua ok katsomoon (normihinnat/dynaamisia en ostaisi). Oli ihan helppoa. Kai yhteydet pelasi. Mukaan tulee teinit. Pidän konserteista kaikenlaisista! Tuskin vein tosifanin liput olihan tuo fanimyynti jo tiistaina..se farssi. Ja se on kyllä lippu.fi vika.. myös keskiviikon livenation fiasko..

Olen reilu kuusikymppinen ja kuunnellut rockmusiikkia vuodesta 1971 alkaen. Paljon on 90-luvulta ja tältä vuosituhannelta artisteja ja yhtyeitä, joita kuuntelen. Coldplaylta en tiedä yhtään kappaletta. Vain nimi on tuttu!

Onhan toi vähän nolo tunnustus. Onneks täällä voi olla anonyymi.

Vierailija
2042/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torkaaminenhan on maailman helpointa! Minä ostin 6 lippua permannolle, ja menen keikalle lauantaina ja otan epätoivoisimmat ja eniten tarjoavat mukaan sisääni Olympiastadionin ulkopuolelta. Siellä niitä liputtomia pyörii. Veikkaisin saavani 300-500 euroa per lippu. Hyvä tili n. 2 5000 euroa siis tiedossa! Ja ilmainen keikka mulle! Näin on aina toimittu :)

Höpö höpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torkaaminenhan on maailman helpointa! Minä ostin 6 lippua permannolle, ja menen keikalle lauantaina ja otan epätoivoisimmat ja eniten tarjoavat mukaan sisääni Olympiastadionin ulkopuolelta. Siellä niitä liputtomia pyörii. Veikkaisin saavani 300-500 euroa per lippu. Hyvä tili n. 2 5000 euroa siis tiedossa! Ja ilmainen keikka mulle! Näin on aina toimittu :)

Niinhän sä luulet. Nyt saa lippuja 400 eurolla ihan ilman trokariakin, miksi ne maksais portilta enää? Ja ne siellä stadionin ympärillä pyörivät on lähinnä niitä jotka eivät pysty tai halua maksaa euroakaan tosta.

Vierailija
2044/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet rikkaat keski-ikäiset menee tuonne keikalle vaan sen takia että voi sitten töissä sanoa ja ystäville. Tietää ehkä vain yhden kappaleen ja sekin on heille se joku Viva la Diva jotain. .. sitten laittaa someen kuvia että ihana keikka, kesän paras. Ei tunne edes kappaleita mutta piti saada se 499€ lippu.

Kuvaus sopii pomooni.

Miljoonan vuositulot, ihan sama mitä se lippu maksaa kunhan pääsee kuulemaan Viva La Divan (heh!). Ja ottamaan kuvia Instaan

Mä tiedän yhden vastaavan, joka varmaan saa tännekin ilmaisen vip-lipun. Lähtee yleensä puolessavälissä pois, että saa helposti taksin hotellille.

Mä kysyn näiltä aina, et mikä on artistin paras levy, sit ne on hiljaa. 😆 Itse en mene Coldplayta kuuntelemaan koska X&Y:n jälkeen on tullut lähinnä kuraa. Jos soittaisivat lähinnä vanhaa tuotantoa, olisin voinut yrittää.

Ootko tosissasi? Pitääkö olla joku hardcore-fani että "saa luvan" mennä keikalle?

Itse tykkään monista artisteista, enkä todellakaan ole osannut nimetä levyjä sen jälkeen kun fyysisten cd-levyjen ostoista luovuin, en edes vaikka jonkun supermainstream-artistien kuten Adelen tai Ed Sheeranin joita spotifysta paljon kuuntelen. Eiköhän bänditkin halua että heidän musiikkinsa ja keikkansa ovat mahdollisimman monen ihmisen saatavilla, ei vain besserwissereiden ja "tosifanien". Niinhän niitä uusia faneja haalitaan. Live-musiikki on mahtavaa, ja jos joku sinne menee tunnelman ja huuman takia ja on siitä valmis maksamaan niin en kyllä näkisi siinä mitään väärää.

Vierailija
2045/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä luulet. Nyt saa lippuja 400 eurolla ihan ilman trokariakin, miksi ne maksais portilta enää? Ja ne siellä stadionin ympärillä pyörivät on lähinnä niitä jotka eivät pysty tai halua maksaa euroakaan tosta.

Koska fomo epätoivo! Odotan innolla, kun lehdistö pistää överin hypen päälle 2024 heinäkuussa, kun keikka lähestyy :D

Helppoa rahaa mulle!

Vierailija
2046/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaiset näkymät on kun arpaonni napsahti paikalle katsomosta b16... ilmeisesti lavan reunassa??

Meillä sama katsomo. En osaa lukea katsomokartasta missä meidän paikat sijaitsevat.

Riippuu tosi paljon siitä miten iso lavarakennelma on. On just sen verran sivussa, että saattaa sivulla olevat rakenteet vähän blokata, mutta kyllä tuosta nyt kuitenkin ihan hyvin varmasti on näkyvyyttä.

https://www.lippu.fi/obj/media/FI-eventim/pdf/olympiastadion_pohjakartt…

Zoomaamalla kyllä näkee ihan tarkasti jopa oman paikkansa.

Vierailija
2047/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20042788

Jahas, toimitusjohtajan mielestä lipun myynti sujui hyvin. Teknologia ollut välissä, miksi joitakin asiakkaita heittänyt takaisin jonoon.

Vierailija
2048/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska fomo epätoivo! Odotan innolla, kun lehdistö pistää överin hypen päälle 2024 heinäkuussa, kun keikka lähestyy :D

Helppoa rahaa mulle!

Mä en tiedä miksi joitain ahdistaa just tällä keikalla tuo myyminen. Onko se vain lippupisteen oikeus myydä dynaamisesti 😄.

Vierailija
2049/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, toimitusjohtajan mielestä lipun myynti sujui hyvin. Teknologia ollut välissä, miksi joitakin asiakkaita heittänyt takaisin jonoon.

Asiakkaan vika!

Vierailija
2050/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippujen myynti on sujunut hyvin jos kaikki liput ovat menneet kaupaksi. Mitä ihmettä tuossa pitäisi muuta sanoa?

Vierailija
2051/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan Suomen keikallekkin se B-lava joka kulkee katsomon halki?

Vierailija
2052/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan Suomen keikallekkin se B-lava joka kulkee katsomon halki?[/quote

Luulisi tulevan, mutta mistäs sen tietää.

Vierailija
2053/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo:

Siis mikä/kuka tämä koldplei oikein on?

En ole ikinä kuullutkaan.

Juu ja enkä aio ostaa lippua ja mennä katsomaan mitään tällaista tuntematonta.

Ainut tuntematon, jonka olen nähnyt oli elokuva

Tuntematon sotilas, siitäkin se alkuperäinen versio.

Vierailija
2054/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pihalla, mutta eikö mediassa kerrottu että Coldplayn konserttiin tulee myyntiin n. 20 euron lippuja pareittain, vierekkäiset paikat, jotta köyhemmätkin fanit saavat mahdollisuuden päästä konserttiin.

Aika tyhmältä vaikuttaa nyt tavallisen tallaajan kannalta jos lippuja ei meinaa löytyä vaikka 4x Stadion ja hinnat nousevat dynaamisesti kuin VR:llä.

Tuskin tulee noita, varsinkin kun kauppa käy kolmen sadan hinnallakin.

Itse aikanani maksoin Lenoard Cohenin viimeisestä keikasta Suomessa 300 markkaa ja se oli iso raha. Käsittämättömän hintaisia lippuja tarjolla.

M58

Vuonna 1997 elokuussa, U2 Helsingin Olympiastadion, pitkältä sivulta katsomoa, todella hyvät istumapaikat. Hinta 250 markkaa / lippu + 9 markan toimitusmaksu / lippu.

Suoraan muunnettuna euroiksi: lippu 42e ja toimitusmaksu 1,5e

Vuodesta 1997 on 26 vuotta ja rahan arvo on muuttunut hurjasti tuon jälkeen. Ei voi siis muuttaa suoraan euroiksi, lisäksi se euron muuntokerroinkaan ei pidä enää paikkaansa, kun huomioidaan elinkustannusindeksi. Vähintään tuplahinta pitäisi olla euroihin muutettuna eli lähemmäs sataa euroa menisi. Pitää myös huomioida, että melkein kaikki oli tuolloin 1997 halvempaa kuin nyt. Asuminen, ruoka, harrastukset, toki myös palkat reilusti pienempiä.

Tuo lainauksessa mainittu U2 keikan 250 markan lippuhinta 1997 on helppo muuttaa nykyrahaksi tämän tilastokeskuksen laskurin avulla, jossa huomioidaan myös inflaatio:

https://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html

Tuon mukaan vuoden 2022 euroina U2 liput maksoivat 64 euroa. Vaikka nyt on ollut inflaatiotakin rajusti niin silti kyseisten U2 lippujen hinta nykyrahassa olisi alle 70 euroa.

Coldplay - keikan lippujen hinnat ovat siis varsin järkyttäviä siihen nähden, että varsin moni ei edes tunnista yhtään bändin biisiä sellaisen kuullessaan. Ovat kuten Muse siinä mielessä eli musiikillisesti harmaata massaa. 

Mistään koko kansan suosikista ei siis ole kysymys vaan nyt pääasiassa FOMO eli Fear Of Missing Out, pelko siitä ettei ollutkaan jossakin "tärkeässä" ja suositussa tapahtumassa mukana. Onhan se toki konformistisille tärkeä motiivi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/FOMO

Vierailija
2055/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole provo:

Siis mikä/kuka tämä koldplei oikein on?

En ole ikinä kuullutkaan.

Juu ja enkä aio ostaa lippua ja mennä katsomaan mitään tällaista tuntematonta.

Ainut tuntematon, jonka olen nähnyt oli elokuva

Tuntematon sotilas, siitäkin se alkuperäinen versio.

Et varmaan ostakaan, kun koko tapahtuma loppuunmyyty.

Mutta päätit silti tulla kehuskelemaan tietämättömyydelläsi?

Vierailija
2056/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeenkin on tulossa USA:n ryöstöhinnoittelu:

"Why are Bruce Springsteen concert tickets so expensive? The exorbitant pricing stems from “Ticketmaster's dynamic pricing policy, which uses an algorithm to adjust prices in real time according to supply and demand,” The Washington Post reported"

Siitä on jo todella pitkä aka kun USA:ssa kohistiin siitä että mm. Springsteenin liput olivat yllättäen ryöstöhintaisia ja artisti itse kertoi että ei hyödy korkeista lippujen hinnoista, vaan siellä on käytännössä yksinoikeus jollakin keikkajärjestäjällä noihin suuriin konsertteihin ja artisti voi kieltäytyä käyttämästä sitä mutta sitten käytännössä konserttejakaan e ole, tai niiden organistointi on erittäin vaikeaa ja kallista artistille.''

Huutokauppajutuissa on kommeteissa ihmetelyt kun muumimukista maksetaan 6000 euroa  ja 80-luvun Ford Sierra Coswortista 200 000, että rahan arvo on tainnut mennä EKP:n toimien ansiosta (helikopterirahoitus) aika nolliin huomaamatta, ei rojuista muuten olisi varaa maksaa noin älyttömiä summia.

!980-luvulla mm. Peter Gabriel, Bob Dylan, Bryan Adams, Sting, Pink Floyd kävivät Suomessa ja liput maksoivat n, 100 markkaa, eli 17 euroa, ja se oli kallis hinta jota mietittiin tarkkaan että kannattaako mennä :D .. tietysti aikaa on kulunut 40 vuotta ja luonnollisesti tilanne on ajan vuoksi sama kuin avaruudesta palanneella Dr. Evilillä joka vaati aluksi 2 miljoonaa dollaria siitä että ei tuhoa maapalloa, mutta hänelle täytyi huomauttaa että hintataso on vähän noussut ja voi pyytää enemmänkin.

Vierailija
2057/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuiset ihmiset ovat näin katkeria siitä, etteivät pääse keikalle? Oikeasti? Ei se elämä monesti ole reilua, mutta tää on vaan konsertti. 

Vierailija
2058/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Why are Bruce Springsteen concert tickets so expensive? The exorbitant pricing stems from “Ticketmaster's dynamic pricing policy, which uses an algorithm to adjust prices in real time according to supply and demand,” The Washington Post reported"

Siitä on jo todella pitkä aka kun USA:ssa kohistiin siitä että mm. Springsteenin liput olivat yllättäen ryöstöhintaisia ja artisti itse kertoi että ei hyödy korkeista lippujen hinnoista, vaan siellä on käytännössä yksinoikeus jollakin keikkajärjestäjällä noihin suuriin konsertteihin ja artisti voi kieltäytyä käyttämästä sitä mutta sitten käytännössä konserttejakaan e ole, tai niiden organistointi on erittäin vaikeaa ja kallista artistille.''

Huutokauppajutuissa on kommeteissa ihmetelyt kun muumimukista maksetaan 6000 euroa  ja 80-luvun Ford Sierra Coswortista 200 000, että rahan arvo on tainnut mennä EKP:n toimien ansiosta (helikopterirahoitus) aika nolliin huomaamatta, ei rojuista muuten olisi varaa maksaa noin älyttömiä summia.

!980-luvulla mm. Peter Gabriel, Bob Dylan, Bryan Adams, Sting, Pink Floyd kävivät Suomessa ja liput maksoivat n, 100 markkaa, eli 17 euroa, ja se oli kallis hinta jota mietittiin tarkkaan että kannattaako mennä :D .. tietysti aikaa on kulunut 40 vuotta ja luonnollisesti tilanne on ajan vuoksi sama kuin avaruudesta palanneella Dr. Evilillä joka vaati aluksi 2 miljoonaa dollaria siitä että ei tuhoa maapalloa, mutta hänelle täytyi huomauttaa että hintataso on vähän noussut ja voi pyytää enemmänkin.

Vuonna 1980 sadan markan lippu olisi nyt 56 euroa

vuonna 1985 sadan markan lippu olisi nyt 37 euroa

vuonna 1990 sadan markan lippu olisi nyt 29 euroa

Tuolloin markka-aikana inflaatio jylläsi ja devalvaatiot vaikuttivat rahan ostovoimaan. Mutta siis mitään nykyistä vastaavaa hinnoittelua ei tosiaankaan ollut ja artistitkin olivat oikeasti tunnettuja.

Lippujen huutokauppahinnoittelu tekee keikoille osallistumisesta vastenmielistä. Kun nykyään levy-yhtiöt eivät saa enää johtajiensa palkkoja maksettua CD - levyjä myymällä niin rahat kiskotaan livemusiikin ystäviltä. Näissä ei oikein voi muuta kuin äänestää lompakollaan. Toki mielipide kannattaisi tuoda julki äänekkäästi eli kun lippujen hinnat ovat sikariistoa niin siitä sikariistosta pitää nostaa älämölöä julkisuudessa. Ja nimetä se taho joka moista sikariistoa harrastaa.

Vierailija
2059/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa ettei tosi moni ole kuullut Coldplayn hittejä. Itse olen kohta 50 v ja en nyt mega fani, mutta hitit tiedän. Ostin 28.7 3 lippua ok katsomoon (normihinnat/dynaamisia en ostaisi). Oli ihan helppoa. Kai yhteydet pelasi. Mukaan tulee teinit. Pidän konserteista kaikenlaisista! Tuskin vein tosifanin liput olihan tuo fanimyynti jo tiistaina..se farssi. Ja se on kyllä lippu.fi vika.. myös keskiviikon livenation fiasko..

Olen reilu kuusikymppinen ja kuunnellut rockmusiikkia vuodesta 1971 alkaen. Paljon on 90-luvulta ja tältä vuosituhannelta artisteja ja yhtyeitä, joita kuuntelen. Coldplaylta en tiedä yhtään kappaletta. Vain nimi on tuttu!

Onhan toi vähän nolo tunnustus. Onneks täällä voi olla anonyymi.

Miten niin nolo? Rockin genreä on monta ja Coldplay on enemmän pop/rock alternative-musiikkia.

Ei mielestäni mitään noloa tuossa, tietääkö sen sijaan moni 70-luvun, 80-luvun ja 90-luvun bändejä ja eri rockin genrejä?

Jokainen tavallaan.😊 Omasta mielestäni kapeakatseisuutta, jos tietää vaan vaikka yhen bändin ja kaikki muukin onkin jotain ihan soopaa. Kannattaa tutustua erilaiseen musiikkiin kuitenkin. Toki myös voi tutustua Coldplayhin erityisesti ensimmäisiin albumeihin.😊

Vierailija
2060/2541 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1980 sadan markan lippu olisi nyt 56 euroa

vuonna 1985 sadan markan lippu olisi nyt 37 euroa

vuonna 1990 sadan markan lippu olisi nyt 29 euroa

Tuolloin markka-aikana inflaatio jylläsi ja devalvaatiot vaikuttivat rahan ostovoimaan. Mutta siis mitään nykyistä vastaavaa hinnoittelua ei tosiaankaan ollut ja artistitkin olivat oikeasti tunnettuja.

Lippujen huutokauppahinnoittelu tekee keikoille osallistumisesta vastenmielistä. Kun nykyään levy-yhtiöt eivät saa enää johtajiensa palkkoja maksettua CD - levyjä myymällä niin rahat kiskotaan livemusiikin ystäviltä. Näissä ei oikein voi muuta kuin äänestää lompakollaan. Toki mielipide kannattaisi tuoda julki äänekkäästi eli kun lippujen hinnat ovat sikariistoa niin siitä sikariistosta pitää nostaa älämölöä julkisuudessa. Ja nimetä se taho joka moista sikariistoa harrastaa.

Levyjen myynti taitaa olla nykyään tappiollista toimintaa tai plusmiinusnollaa.

Livenä esiintyminen sen sijaan on KOKEMUS josta ollaan valmiita maksamaan, kuten nyt on nähty.

Vanhat artistit siis pistetään tien päälle ja suuret voitot välistä käärivät ohjelmatoimistot ja lipunmyyjät ja muut bisneksen mahdollistajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme