BMI 25 - mitä vaatekokoa käytät?
Kerro myös pituutesi.
Minun on vaikea löytää vaatteita. Olen 176 cm pitkä ja rintava I70.
Koko 42 olisi muuten hyvä, mutta aina rinnat ei mahdu. 44 taas on säkki.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän kokoa S tai 36. Olen 163 cm pitkä ja kuppikoko on 75D.
Miten lievästi ylipainoinen voi olla kokoa S?
Olen toinen, mutta itse olen 163 cm, ja paina 85 kg. Yläosien ja mekkojen koko minulla on S. Eli helposti voi olla.
Varmasti todella hankala vartalotyyppi pukea.
On erittäin. En pysty käyttämään normaaleja housuja ollenkaan. Jotta housut olisivat sopivat vyötäröstä, niin ei toivoakaan, että niihin mahtuisi perse ja reidet, tai edes pohkeet. Jos taas reidet ja perse mahtuvat, niin sitten vyötäröön jää noin 30 cm tyhjää.
Vyötärö minulla on siis alle 70 cm. Etsipä sopivat housut 85-kiloisena 70 cm vyötäröisenä... Käytännössä ainoastaan leggingsit ja sukkahousut sopivat. Pidän aina hameita ja mekkoja, jotka korostavat vyötäröä. Mitään suoranmallista en voi käyttää, koska näytän silloin tankkerilta.
BMI on 25.5, 165 cm. Kaikki ylipaino on vyötäröllä joten yläosat on mallista riippuen kokoa m tai l, alaosat l tai xl. Hankala löytää hyvin istuvia vaatteita. Olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja paino on lähtenyt pikkuhiljaa putoamaan. Nyt vaan toivon että se lähtee mahasta eikä tasaisesti joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lievästi ylipainoinen voi olla kokoa S?
BMI 25 on vielä normaali. Yli kuusikymppisellä normaaliksi katsotaan vielä 27. Itse olen tuota 25 luokkaa ja koot vaihtelevat vaatteesta riippuen XS - L, suurin osa S tai M, yleisimmin S. Muutama Marimekon trikootunika on XS, seuraava koko olisi tyyppiä säkki.
No olipa hyvä uutinen! Täällä yksi yli kuusikymppinen jonka BMI (25.5) onkin yhtäkkiä normaali!
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on BMI 25 niin et kyllä tasan käytä. Mulla on Bmi 25 ja käytän L ja XL tai 40-42 ja oon 163cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172cm pitkä, käytän kokoa L vaatteissa, jotka ei jousta, M-kokoa jos joustaa, esim. trikoopaidat. Niissäkin otan mieluummin L-koon, koska en tykkää piukasta. Numerokoossa menee 42/44, vähän vaatteesta riippuen.
Lasten jäljiltä jäi vatsa, mikä vähän mutkistaa millaisia ja minkä kokoisia vaatteita voi käyttää.
Kuinka pitkään ajattelit käyttää raskauskiloja tekosyynä?
Ei ole kyse raskauskiloista, painan 2kg vähemmän kuin ennen lapsia, mutta vatsalihasten erkauma ja löysää nahkaa jäi, joten vyötärönympärys on 5cm isompi kuin ennen lapsia. Samoin rinnanympärys on muutaman sentin isompi, mutta peffa pienempi. Päärynästä tuli lasten jälkeen omena...
Johtunee ihan muista asioista kuin lapsista. Liikunta jäänyt pois arjesta?
Etkö ole oikeasti kuullut vatsalihasten erkaumasta? Se on vähän niin kuin laskeuma, vatsalihakset vetäytyvät eivätkä tue enää vatsan aluetta, joten vatsa jää pömpöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm, painan 68 kg ja BMI on 24,2. Minulla on kapea vyötärö, rintaliivien ympärysmitta on 70. Reisissä ja takapuolessa on tavaraa. Yläosat on S/36, alaosat on M/38.
Jos reisissä on noin paljon tavaraa, niin ei mene M/38.
Olen aikalailla prikulleen saman kokoinen ja käytän samoja kokoja kuin viestin kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen saman pituinen ja painoinen ja isorintainen, ja 36 kokoa olin 10 kg kevyempänä. 40 on lähempänä, ellei puhuta hyvänmielenmitoituksista tai makkarankuorista.
Olen jo yli nelikymppinen enkä käytä mitään trikoovaatteita tai makkarankuoria vaan haluan että vaatteet istuu hyvin. Mittani ovat 92-72-92 ja ostan vaatteet mittojen enkä kokomerkinnän perusteella mutta tiedän että jo mainittu S tai 36 on yleensä se sopivin.
Ostin juuri S. Oliverin puuvillashortsit, koko 36 on vähän reilu. The North Facen t-paidat on kokoa S, samoin Adidaksen collegehousut. Marimekon Jokapoika paita XXS. Icepeakin talvitakki 34. Farkkujen tuumakoko 27. Hugo Boss silkkipaita 36. Vila mekko 36. Esprit chinohousut 34. Neuleista sovitan ekana kokoa M.
Ja bmi:si on 25?
25.2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen saman pituinen ja painoinen ja isorintainen, ja 36 kokoa olin 10 kg kevyempänä. 40 on lähempänä, ellei puhuta hyvänmielenmitoituksista tai makkarankuorista.
Olen jo yli nelikymppinen enkä käytä mitään trikoovaatteita tai makkarankuoria vaan haluan että vaatteet istuu hyvin. Mittani ovat 92-72-92 ja ostan vaatteet mittojen enkä kokomerkinnän perusteella mutta tiedän että jo mainittu S tai 36 on yleensä se sopivin.
Ostin juuri S. Oliverin puuvillashortsit, koko 36 on vähän reilu. The North Facen t-paidat on kokoa S, samoin Adidaksen collegehousut. Marimekon Jokapoika paita XXS. Icepeakin talvitakki 34. Farkkujen tuumakoko 27. Hugo Boss silkkipaita 36. Vila mekko 36. Esprit chinohousut 34. Neuleista sovitan ekana kokoa M.
Koko 40 on 92-senttiselle rinnanympärykselle sopiva.
Voi olla jollekin mutta katsoin juuri parin vaatemerkin kokotaulukot ihan mielenkiinnosta ja näin ei ollut. Koon 40 yläosa näyttäisi päälläni varmasti naurettavalta kun monesti jo 38 on aivan liian suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on BMI 25 niin et kyllä tasan käytä. Mulla on Bmi 25 ja käytän L ja XL tai 40-42 ja oon 163cm.
No kylläpä vaan käytän. Minkä minä sille voin jos sinun lihasi on laajemmassa paketissa kuin minun vai oletko unohtanut punnita itsesi viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä vaan käytän. Minkä minä sille voin jos sinun lihasi on laajemmassa paketissa kuin minun vai oletko unohtanut punnita itsesi viime aikoina?
Juuri näin. Kun itselläni oli BMI 25 (olen 163 cm), oli yläosieni koko XS-XXS, alaosat S tai XS jos oli kyse suuremmasta mitoituksesta. Nyt kun olen 85 kg, on yläosani kokoa S, ja alaosista en edes tiedä, koska en löydä malliltaan sopivia housuja. Minulla on kapea vyötärö, mutta kookas peppu, lanteet, reidet ja pohkeet ja myös alavatsan seutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jollekin mutta katsoin juuri parin vaatemerkin kokotaulukot ihan mielenkiinnosta ja näin ei ollut. Koon 40 yläosa näyttäisi päälläni varmasti naurettavalta kun monesti jo 38 on aivan liian suuri.
Ei tarvitse katsoa minkään yksittäisen vaatemerkin taulukoita. Riittää, kun katsot yleisiä eurooppalaisia kokotaulukoita. Niiden mukaan koossa 40 rinnanympärys tasan on 92 senttiä. Koon 36 rinnanympärys on 85 senttiä.
Voidaan toki katsoa merkkienkin taulukoita.
Hugo Bossin Euroopan koko 36 vastaa heidän omien sivujensa mukaan amerikkalaista kokoa 4. Koossa 4 rinnanympärys on 32 tuumaa eli noin 81 cm.
Ilmeisesti käytät väljän mallisia vaatteita, jos pystyt valitsemaan noin paljon todellista kokoasi pienemmän koon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ylipainoisten pitäisi olla lojaaleja toisilleen?
Täällä kaikki ovat kokoa xs vaikka yleisin koko suomessa on jotain l-xl :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172cm pitkä, käytän kokoa L vaatteissa, jotka ei jousta, M-kokoa jos joustaa, esim. trikoopaidat. Niissäkin otan mieluummin L-koon, koska en tykkää piukasta. Numerokoossa menee 42/44, vähän vaatteesta riippuen.
Lasten jäljiltä jäi vatsa, mikä vähän mutkistaa millaisia ja minkä kokoisia vaatteita voi käyttää.
Kuinka pitkään ajattelit käyttää raskauskiloja tekosyynä?
Ei ole kyse raskauskiloista, painan 2kg vähemmän kuin ennen lapsia, mutta vatsalihasten erkauma ja löysää nahkaa jäi, joten vyötärönympärys on 5cm isompi kuin ennen lapsia. Samoin rinnanympärys on muutaman sentin isompi, mutta peffa pienempi. Päärynästä tuli lasten jälkeen omena...
Johtunee ihan muista asioista kuin lapsista. Liikunta jäänyt pois arjesta?
Etkö ole oikeasti kuullut vatsalihasten erkaumasta? Se on vähän niin kuin laskeuma, vatsalihakset vetäytyvät eivätkä tue enää vatsan aluetta, joten vatsa jää pömpöksi.
En ole sellaisesta erkaumasta kuullut mikä pienentää pakaroita ja lisää rasvaa rintoihin..
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun kommentoijat ovat aivan eri kokoa, kuin mitä näin erityisesti kesällä tuolla kadulla näkee.
Miten yli 45-vuotias nainen laskee oman BMI:nsä. Vaaka kyllä kertoo mitä hän painaa, mutta käyttääkö pituutena mittaa, jonka pituinen oli 20-vuotiaana?
Terveisin 4 cm vuosien varrella kutistunut.
Minkä ikäinen olet
Minä olen 55 v, ja kutistunut yhden sentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse katsoa minkään yksittäisen vaatemerkin taulukoita. Riittää, kun katsot yleisiä eurooppalaisia kokotaulukoita. Niiden mukaan koossa 40 rinnanympärys tasan on 92 senttiä. Koon 36 rinnanympärys on 85 senttiä.
Hugo Bossin Euroopan koko 36 vastaa heidän omien sivujensa mukaan amerikkalaista kokoa 4. Koossa 4 rinnanympärys on 32 tuumaa eli noin 81 cm.
Ilmeisesti käytät väljän mallisia vaatteita, jos pystyt valitsemaan noin paljon todellista kokoasi pienemmän koon.
No sehän on kiva jos sun vaateostokset onnistuu eurooppalaisen kokotaulukon mukaan, minun ei ja siitä syystä katsonkin aina valmistajan taulukon varsinkin jos tilaan ko. merkkiä ensimmäistä kertaa.
Tilasin viime talvena Icepeakin takin enkä tiennyt mikä koko mulle kävis joten tilasin koon 38. Metsään meni ja 36 oli myös liian iso ja vasta 34 sopiva.
Enkä tykkää oversize vaatteista ollenkaan. Tuo Bossin silkkipaita on regular fit ja ihan myyjän kanssa sovitettu, enhän minä yli 200 euron paitaa osta jos se ei istu hyvin. 38 oli vyötäröltä liian reilu ja 36 istui hyvin, myös rintojen kohdalta.
Espritin regular fit chinohousut koossa 36 oli sellaset lököt että mieheni jo pyysi laittamaan ne kierrätykseen. Ostin samat kokoa 34 ja nyt on hyvät. Että kyllä se vaan on vaatemerkistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on kiva jos sun vaateostokset onnistuu eurooppalaisen kokotaulukon mukaan, minun ei ja siitä syystä katsonkin aina valmistajan taulukon varsinkin jos tilaan ko. merkkiä ensimmäistä kertaa.
Tilasin viime talvena Icepeakin takin enkä tiennyt mikä koko mulle kävis joten tilasin koon 38. Metsään meni ja 36 oli myös liian iso ja vasta 34 sopiva.
Enkä tykkää oversize vaatteista ollenkaan. Tuo Bossin silkkipaita on regular fit ja ihan myyjän kanssa sovitettu, enhän minä yli 200 euron paitaa osta jos se ei istu hyvin. 38 oli vyötäröltä liian reilu ja 36 istui hyvin, myös rintojen kohdalta.
Espritin regular fit chinohousut koossa 36 oli sellaset lököt että mieheni jo pyysi laittamaan ne kierrätykseen. Ostin samat kokoa 34 ja nyt on hyvät. Että kyllä se vaan on vaatemerkistä kiinni.
On kyllä erikoista. Espritin koko 34 on heidän mittataulukoidensa mukaan tarkoitettu 64-senttiselle vyötärölle. Sinulla on vyötärössä tavaraa melkein kymmenen senttiä enemmän, ja silti sopii.
Eipä tässä osaa sanoa muuta kuin että luonto on ihmeellinen. Kaikkein eniten hymyilyttää tuo mies, joka käskee laittamaan lököhousut kierrätykseen. Aika namipalan olet löytänyt!
Mutta katsos kun yhden mamman 92-senttinen rinnanympärys on ihan eri kokoinen kuin toisen mamman 92-senttinen rinnanympärys!