BMI 25 - mitä vaatekokoa käytät?
Kerro myös pituutesi.
Minun on vaikea löytää vaatteita. Olen 176 cm pitkä ja rintava I70.
Koko 42 olisi muuten hyvä, mutta aina rinnat ei mahdu. 44 taas on säkki.
Kommentit (82)
Sattui juuri hyvin nyt kun olen saman mittainen ja aamulla oli bmi 25 mitatessa. Käytän kokoa M-L, nyt enemmän L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm, painan 68 kg ja BMI on 24,2. Minulla on kapea vyötärö, rintaliivien ympärysmitta on 70. Reisissä ja takapuolessa on tavaraa. Yläosat on S/36, alaosat on M/38.
Jos reisissä on noin paljon tavaraa, niin ei mene M/38.
Mistäs tiedät paljonko sitä on? Fakta on se, että kaikki alaosat on M/38. Miksi minua kiinnostaisi kirjoitella soopaa anonyymina jonnekin anonyymipalstalle? Ei kyllä myöskään kiinnosta mitä mieltä sinä olet. Ikinä en ole L koon vaatteita omistanut tai kokoa 40. En ikinä. No ikinä en myöskään ole painanut näin paljoa, pitäs muutama kilo tiputtaa.
Vanhat vaatteesi ovat vain venyneet?
Outoa. Minä käytän vaatekokoa XL.
Nuorempana, kun olin hoikempi (176 cm ja 65 kg ja kuppikoko E70), , niin kokoni oli L.
Sama koko ylhäällä ja alhaalla. Olen mallia tiimalasi.
Ap
Mammojen vaatteisiin ahtautumisen MM-kisat jälleen meneillään.
Olen 166 cm ja BMI noin 24. Vaatekoko 40. Vaatekokoni oli 36 silloin kun BMI oli 19. Harrastan ompelemista, joten olen tottunut valitsemaan vaatekoon mittojen perusteella ja tarvittaessa osaan muokata kaavaa, jos vartalo ei mene mittojen mukaan.
Aina jos joku sanoo, että jokin tietty koko menee tai mahtuu hänelle, herää epäilys ettei henkilö ole kuullut istuvuudesta tai väljyysvaroista. Eihän sillä ole trikoissa niin suurta väliä, mutta silkki ja pellava oikeasti vaativat vähän ylimääräistä tai saumat hajoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm, painan 68 kg ja BMI on 24,2. Minulla on kapea vyötärö, rintaliivien ympärysmitta on 70. Reisissä ja takapuolessa on tavaraa. Yläosat on S/36, alaosat on M/38.
Mistäs tiedät paljonko sitä on? Fakta on se, että kaikki alaosat on M/38. Miksi minua kiinnostaisi kirjoitella soopaa anonyymina jonnekin anonyymipalstalle? Ei kyllä myöskään kiinnosta mitä mieltä sinä olet. Ikinä en ole L koon vaatteita omistanut tai kokoa 40. En ikinä. No ikinä en myöskään ole painanut näin paljoa, pitäs muutama kilo tiputtaa.
Haluaisitko kertoa meille mittasi?
-eri, sinua kevyempi ja saman mallinen, koon 40 housuja käyttävä.
Ihmeellisiä kokoja täällä, voiko ihmiset olla näin erimallisia? Itse olen 170 cm ja 58 kg (BMI 20) ja vaatteet yleensä kokoa M-L tai 38-42, merkistä ja mallista riippuen. Olen kyllä mallia suora pötkö enkä pidä kovin tiukoista vaatteista. Laihaläski en myönnä olevani :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne vaatteet menevät yllättävän pitkään päälle, jos paino nousee hitaasti. Mullekin menevät samat takit kuin 10 kg sitten. Totuus paljastuu, kun jossain kaupungilla tulee yllättäen vastaan valvontakameran kuva ja tajuaa, että tuolla tyypillä on liian pieni takki.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Minä käytän vaatekokoa XL.
Nuorempana, kun olin hoikempi (176 cm ja 65 kg ja kuppikoko E70), , niin kokoni oli L.
Sama koko ylhäällä ja alhaalla. Olen mallia tiimalasi.
Ap
Tiimalasi käyttää isompia kokoja.
Suoravartaloisella paino on jakautunut tasaisesti. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne vaatteet menevät yllättävän pitkään päälle, jos paino nousee hitaasti. Mullekin menevät samat takit kuin 10 kg sitten. Totuus paljastuu, kun jossain kaupungilla tulee yllättäen vastaan valvontakameran kuva ja tajuaa, että tuolla tyypillä on liian pieni takki.
Kuulemma vaatekoot menee jotenkin 10mkilon välein. Eli sama vaate menee päälle 10 kg myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kokoja täällä, voiko ihmiset olla näin erimallisia? Itse olen 170 cm ja 58 kg (BMI 20) ja vaatteet yleensä kokoa M-L tai 38-42, merkistä ja mallista riippuen. Olen kyllä mallia suora pötkö enkä pidä kovin tiukoista vaatteista. Laihaläski en myönnä olevani :D
Minä 175 cm ja 60 kg, vaatteet kokoa 36/S, jotkut harvat 38/M. Kokoon 42/L hukkuisin.
Ihmiset on eri muotoisia ja vaatteiden kokotaulukot vaihtelee firmoista riippuen. Vertailu siksi oikeasti hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on eri muotoisia ja vaatteiden kokotaulukot vaihtelee firmoista riippuen. Vertailu siksi oikeasti hankalaa.
Vertailu on melko helppoa, jos noudattaa ompelussa käytettäviä yleisiä kokotaulukoita ja muistaa, että koko valitaan isoimman mitan perusteella.
Siltikin toki rintava tiimalasi kokoa 40 näyttää varsin erilaiselta kuin tasapaksu kokoa 40.
Ja todellinen koko saattaa olla varsin erilainen kuin se, jonka on kotikaapin venyvistä trikoovaatteista tottunut päälleen vetämään. Mutta toisaalta oikein valittu ja istuva vaate saattaa saada ihmisen näyttämään hoikemmalta, vaikka olisi pari kokoa isompi.
T. Se ompelija.
Vierailija kirjoitti:
BMI n. 24
Olen 163 cm ja kuppikoko 70F.
Paino on aika pitkälti rinnoissa.Käytän 38-40 yläosia. Housut myös 38-40.
Rintasi painavat kymmeniä kiloja?
Kylläpä täällä riittää toisia ruoskivia kommentteja. Aivan ihmeellistä, että te väitätte toisia läskeiksi edes näkemättä heitä!!! Miettikääpä miksi teette niin. Miksi pitää alentaa tuntemattomattomia ihmisiä? Ja tämä on ensimmäinen kirjoitukseni. Eli minua ei ole arvosteltu. Tuntuu vain surulliselta lukea näitä kommentteja...
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä läs...eiku kehopositiivinen.
Sinä olet se läs päästäsi. Älyäisitpä edes hävetä.
Olen 156 cm, ja BMI 25-26. Yleensä aloitan sovittamisen koosta 40. Minulla on myös paljon S-kokoisia vaatteita. Suomalaisilla merkeillä on välillä tosi iso mitoitus, esim. Uhana, Papu, PuraFinland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI n. 24
En varmaankaan sanonut niin. Paino on 63,5 kg.
Mutta kyllähän se "ylimääräinen" on osin rinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI n. 24
En varmaankaan sanonut niin. Paino on 63,5 kg.
Mutta kyllähän se "ylimääräinen" on osin rinnoissa.
Iltapulusta googlaamalla löytyi sellainen tiedonmuru, että F-kupin rinnat painavat noin 400 grammaa kpl. Eli yhteensä hieman alle kilon.
Olen eri, mutta kyllä jollain jää raskaudesta lihasten väliin aukko, ja toisilla iho ei enää koskaan palaudu, vaan jää löysäksi.
Itselläni taas on hyvin palautuva kudostyyppi. Vaikka raskausaikana paino nousi 20 kg, olin kuin ison jalkapallon niellyt, niin ei tulkut raskausarpia, ja kaikki palautui ennalleen.