Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI 25 - mitä vaatekokoa käytät?

Vierailija
20.07.2023 |

Kerro myös pituutesi.

Minun on vaikea löytää vaatteita. Olen 176 cm pitkä ja rintava I70.
Koko 42 olisi muuten hyvä, mutta aina rinnat ei mahdu. 44 taas on säkki.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin tuon kokoinen taisin käyttää kokoa 42/44.

Vierailija
42/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/65

Koko XL tai L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosa M, alaosa 42 tai L. Pituus 170cm

Vierailija
44/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on 158cm, bmi taitaa olla kyllä jo hitusen alle 25. Käytän S ja M koon vaatteita, L on 90% ajasta mallia teltta tai housujen kohdalla valuu alas. En muuten toisaalta mahtunut XS-kokoon edes 47kg teininä, että kai se vartalon mallikin vaikuttaa paljon. Kyllähän sen huomaa jos alkaa katsella ihmisiä tuolla kaupungillakin, minulla on esim. yksi työkaveri jolla on todella pieni yläkroppa mutta lantio ja reidet ovatkin sitten todella muhkeat.

Vierailija
45/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kokoa S tai 36. Olen 163 cm pitkä ja kuppikoko on 75D.

Höpsis. Olen saman pituinen ja painoinen ja isorintainen, ja 36 kokoa olin 10 kg kevyempänä. 40 on lähempänä, ellei puhuta hyvänmielenmitoituksista tai makkarankuorista.

Olen jo yli nelikymppinen enkä käytä mitään trikoovaatteita tai makkarankuoria vaan haluan että vaatteet istuu hyvin. Mittani ovat 92-72-92 ja ostan vaatteet mittojen enkä kokomerkinnän perusteella mutta tiedän että jo mainittu S tai 36 on yleensä se sopivin.

Ostin juuri S. Oliverin puuvillashortsit, koko 36 on vähän reilu. The North Facen t-paidat on kokoa S, samoin Adidaksen collegehousut. Marimekon Jokapoika paita XXS. Icepeakin talvitakki 34. Farkkujen tuumakoko 27. Hugo Boss silkkipaita 36. Vila mekko 36. Esprit chinohousut 34. Neuleista sovitan ekana kokoa M.

Vierailija
46/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies bmi 26, housujen koko 32.

Vierailija
47/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Olen saman pituinen ja painoinen ja isorintainen, ja 36 kokoa olin 10 kg kevyempänä. 40 on lähempänä, ellei puhuta hyvänmielenmitoituksista tai makkarankuorista.

Olen jo yli nelikymppinen enkä käytä mitään trikoovaatteita tai makkarankuoria vaan haluan että vaatteet istuu hyvin. Mittani ovat 92-72-92 ja ostan vaatteet mittojen enkä kokomerkinnän perusteella mutta tiedän että jo mainittu S tai 36 on yleensä se sopivin.

Ostin juuri S. Oliverin puuvillashortsit, koko 36 on vähän reilu. The North Facen t-paidat on kokoa S, samoin Adidaksen collegehousut. Marimekon Jokapoika paita XXS. Icepeakin talvitakki 34. Farkkujen tuumakoko 27. Hugo Boss silkkipaita 36. Vila mekko 36. Esprit chinohousut 34. Neuleista sovitan ekana kokoa M.

Ja bmi:si on 25?

Vierailija
48/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 171cm/76kg. Käytän yleensä L, joskus XL.

Vierailija
49/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä riittää toisia ruoskivia kommentteja. Aivan ihmeellistä, että te väitätte toisia läskeiksi edes näkemättä heitä!!! Miettikääpä miksi teette niin. Miksi pitää alentaa tuntemattomattomia ihmisiä? Ja tämä on ensimmäinen kirjoitukseni. Eli minua ei ole arvosteltu. Tuntuu vain surulliselta lukea näitä kommentteja...

Miksi pitää änkeä liian pieniin vaatteisiin?

Vierailija
50/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, että vieläkin jotkut tuijottavat vaatteen kokolapun merkintää. Ne koot vaihtelevat valtavasti riippuen valmistusmaasta ja valmistajasta.

Esimerkkinä Nanson S voisi Ranskassa olla merkitty kokoon XL.

Ainoat numeraaliset merkinnät, joihin luotan, ovat farkkujen tuumakokomerkinnät.

Peili on paras mittari. Nettikaupasta tilatessa kannattaa tutustua huolellisesti sivun mittataulukkoon ennen tilaamista.

Vierailija
51/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kommentoijat ovat aivan eri kokoa, kuin mitä näin erityisesti kesällä tuolla kadulla näkee.

Miten yli 45-vuotias nainen laskee oman BMI:nsä. Vaaka kyllä kertoo mitä hän painaa, mutta käyttääkö pituutena mittaa, jonka pituinen oli 20-vuotiaana?

Terveisin 4 cm vuosien varrella kutistunut.

Vierailija
52/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä hauskaa, kun toiset väittävät vastaan minkä kokoiseen vaatteeseen joku mahtuu tai ei voi mahtua. Et voi mahtua S kokoon jne. Ihan ensin, vartalon muodot jakaantuvat jokaisella vähän eri kohtiin, joten kukaan ei voi tulla sanomaan, mihin kokoon yleensä pitäisi mahtua. Etenkin myös huomioitava, että nykyiset koot S-XL eivät ole minkään standardien mukaisia ja vaatteen mallilla on vielä lisäksi suuri merkitys.

Itselläni on tuo BMI varmaan mainittua korkeampi, ylikiloja on 5-10, pituus 160, useimmiten katselen ensin kokoa L, mutta yllätyksiä tulee, tänä kesänä S oli yhdessä vaatteessa sopivin koko, minkä ostin, se oli Stadiumin urheilutakki. Minulla on kapea alaosa mutta rinnat kokoa 75G, joten useimmiten vaatteet ovat siltä kohtaa liian pieniä ja hihat liian pitkiä. Totuus on, ettei sopivia vaatteita saa muuta kuin sovittamalla, ja joskus vähän korjaamalla. Koot ovat sivuseikka.

Vierailija
53/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä hauskaa, kun toiset väittävät vastaan minkä kokoiseen vaatteeseen joku mahtuu tai ei voi mahtua. Et voi mahtua S kokoon jne. Ihan ensin, vartalon muodot jakaantuvat jokaisella vähän eri kohtiin, joten kukaan ei voi tulla sanomaan, mihin kokoon yleensä pitäisi mahtua. Etenkin myös huomioitava, että nykyiset koot S-XL eivät ole minkään standardien mukaisia ja vaatteen mallilla on vielä lisäksi suuri merkitys.

Itselläni on tuo BMI varmaan mainittua korkeampi, ylikiloja on 5-10, pituus 160, useimmiten katselen ensin kokoa L, mutta yllätyksiä tulee, tänä kesänä S oli yhdessä vaatteessa sopivin koko, minkä ostin, se oli Stadiumin urheilutakki. Minulla on kapea alaosa mutta rinnat kokoa 75G, joten useimmiten vaatteet ovat siltä kohtaa liian pieniä ja hihat liian pitkiä. Totuus on, ettei sopivia vaatteita saa muuta kuin sovittamalla, ja joskus vähän korjaamalla. Koot ovat sivuseikka.

Ihmisten vartalot ovat tosiaankin erilaisia. Mutta vaatekoot pyrittiin standardisoimaan, kun valmisvaateteollisuus syntyi. Eri maalaisille vartaloille kaavoitettiin hieman eri mitoilla, ja lisäksi oli eri vartalotyyppien vaatteita. C oli normaali, B hoikka ja D tukeva.

Mutta sitten huomattiin, että vaate myy parhaiten jos koko on todellisuutta pienempi, ja samanaikaisesti elastaani löi läpi. Nykyään jokainen voikin olla ihan mitä kokoa vain.

Vierailija
54/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lievästi ylipainoinen voi olla kokoa S?

Näitä oikeasti löytyy... Aina jos ostan fb kirpputorilta vaatteita katson myyjän profiilikuvista minkä kokoinen on että saanko oikeasti S koon vaatteen vai venyneen version.

Mistä alapeukut? 

Vierailija
55/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 38-40/M-L- kokoisia vaatteita ja olen 161 cm pitkä. Reilu 10 kiloa kevyempänä (mutta ihan normipainoisena) käytin kokoa pienempiä.

Vierailija
56/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ineksiä en tiedä, mutta housujen tuumakoko tällä hetkellä 28 ", jos niissä on stretsiä mukana 38 muutoin. Yläosa riippuen materiaalista M-L 80 C.

Vierailija
57/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käytän kokoa L tai jos suuria kokoja M. Tai ostan jonkun XXL yläosan että 75H rinnat mahtuu ja kavennan kyljistä.

Vierailija
58/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toinen, mutta itse olen 163 cm, ja paina 85 kg. Yläosien ja mekkojen koko minulla on S. Eli helposti voi olla.

Vierailija
59/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toinen, mutta itse olen 163 cm, ja paina 85 kg. Yläosien ja mekkojen koko minulla on S. Eli helposti voi olla.

Varmasti todella hankala vartalotyyppi pukea.

Vierailija
60/82 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko 40 on 92-senttiselle rinnanympärykselle sopiva.