Jos miehen huomio on kenen tahansa naisen varastettavissa, mikä miehessä sitten on arvokasta naiselle?
Olen tullut siihen tulokseen, että miesten huomio on käytännössä kenen tahansa naisen varastettavissa. Se on kuin tuuliviiri, jolla ei ole mitään vakautta eikä miehillä yleisesti ole kykyä ja/tai halua sitä vakauttaa. Parisuhteessa oleva mies juttelee kauniille naiselle 10 minuuttia, ihastuu/lumoutuu ja ajattelee tätä päiväunissaan viikkoja eteen päin. Nuori nainen katsoo salilla miestä silmiin merkitsevästi, vetää treenitrikoot persvakoon ja pyllistää miehelle. Miehen huomio on varastettu eikä mies itse voi sille mitään.
No tästä on pääteltävissä, että se mikä on naisen näkökulmasta miehessä arvokasta ei voi olla se hänen huomionsa. Se kuuluu (lähes) kaikille naisille miehen valinnoista riippumatta.
Osaatteko parisuhteessa olevat naiset (tai miehet itse) sanoa, mikä miehessä sitten on arvokasta naiselle? Miten parisuhteessa oleva nainen voi tuntea itsensä ainutlaatuiseksi suhteessa muihin naisiin, kun miehen huomio ei ole eikä koskaan tule olemaan vain siinä omassa puolisossa? Vai onko se edes olennaista tuntea itseään ainutlaatuiseksi?
Yritän tässä nyt aidosti ja oikeasti ymmärtää vähän miesten ajatusmaailmaa, jotta jossain kohtaa elämää yhteiselokin saattaisi onnistua ilman turhia kuluttavia draamoja. Ja juu, olen epäkypsä enkä ymmärrä miehiä.
Kommentit (41)
No ehkä se että AP:n tarina ei ole totta
Voisiko se olla?
Jos et arvosta itseäsi AP
ajaudut suhteisiin miesten kanssa jotka eivät arvosta sinua
Tätä ongelmaa ei suinkaan ole kaikilla
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin oletin ap:n olevan mies. Ehkä kirjoitustyylistä niin päättelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittää ymmärtää miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin mies
Good for you!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin mies
Good for you!
You for good!
Enpä ole huomannut, että minun mieheni muita naisia tuijottelisi ja haaveilisi. Saattaa toki niin tehdäkin, mutta ei minua häiritse se, mistä en mitään tiedä.
Ja katselenhan minä itsekin hyvännäköisiä miehiä. Joskus ehkä vähän haaveilenkin ja kuvittelen, millaista olisi sen ja sen kanssa olla. Mutta siihen se sitten jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole huomannut, että minun mieheni muita naisia tuijottelisi ja haaveilisi. Saattaa toki niin tehdäkin, mutta ei minua häiritse se, mistä en mitään tiedä.
Ja katselenhan minä itsekin hyvännäköisiä miehiä. Joskus ehkä vähän haaveilenkin ja kuvittelen, millaista olisi sen ja sen kanssa olla. Mutta siihen se sitten jääkin.
Pettäjä!
Minulle on arvokasta omassa miehessäkin hänen ystävyytensä, toveruutensa ja rakkautensa. Sen lisäksi se että voin luottaa häneen kaikissa tilanteissa ja se että hän tukee minua hankkeissaan (henkinen tuki, ei rahallinen). Lisäksi aika harva nainen pystyy viemään hänen huomionsa. Minultakin vei aika kauan että sain hänen huomionsa. Hän arvostaa muissa ihmisissä ihan muita ominaisuuksia kuin ulkoisia avuja. Olen tämän nähnyt vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä!
Tuota kai ap ajoi takaa. Että jo toiseen vilkaisu on jotenkin pettämistä . Ei se ole.
Huomio? Siinä huomioi, kaikki jotka ei ole aivokuolleita huomioi. Minä huomioin etenkin söpöt koiranpennut. Mutta en minä suhdetta niiden kanssa haluaisi.
Palstan huomiohoora on mies, naiset ei ole yhtä huomionkipeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä!
Tuota kai ap ajoi takaa. Että jo toiseen vilkaisu on jotenkin pettämistä . Ei se ole.
On se helvetti
Ei läheskään kaikki naiset huomioita miehiä mitenkään. Nuorenkin pitää olla todella kaunis. Ei riitä että on nuori. Huikein virhe ajattelu tuo lumoutuu viikkoja eteenpäin. Kun persvako katoaa silmistä se unohtuu sillä hetkellä mielestä.
Se riippuu aivan ihmisestä, mitä pitää arvokkaana toisessa, joten asiaa on turha täällä kysellä.
No mulle on arvokasta esim: Rakkaus ja toisen toiveiden huomioon ottaminen, myös minun puolien pitäminen, kätevä käsistään, mies on se, joka yleensä istuu auton ratissa kaupungissa, tekee kodin hoidossa voimaa vaativat askareet, vaihtaa renkaat, lamput ja hoitaa auton, + you know what.
Huomio on sitä alkuhuumaa ja jos et koe saavasi huomiota edes alkuhuumassa (ensimmäiset 2 vuotta yhdessä), mies ei ole ehkä sinulle sopiva. Ehkä jostakin löytyy kaltaisesi mies joka janoaa vain sinun huomiota etkä saa huomioida muita. Jos sitä toivot. Ehkä se kieltää jopa ystävät sinulta; että saa kaiken huomiosi.
Terkkuja, 13 vuoden suhde.
Sairasta tuon naisten itserakkaus ja oma hyväisyys kun kuvittelee että mies ei hallitse itseään ja tekee kaiken huomion eteenniin kuin suurin osa naisista käyttäyty. Mutta totuus kuitenkin on että miehet ei ole lähellekkään niin huomio riipouvaisia kuin naiset. Ja sitten se tärkein te naiset olette nykypäivänä miehiä kohtaan niin hirveitä niin miten ihmeessa saatte ajateltua olevanne jotain himottuja palkintoja jota joka mies haluaa tavoitella?
Kun katsoo naisia niin jos 19 kahdestakymmenestä näyttää, käyttäytyy, kuulostaa ja toimii samalla tavalla kuin kaikki muutkin siinä naisryhmässä niin millö tavalla teistä pitäisi kuvitella ettämolette jotenkin uniikkeja?
Rakkaus? Mitä sitten lieneekään.