Jos miehen huomio on kenen tahansa naisen varastettavissa, mikä miehessä sitten on arvokasta naiselle?
Olen tullut siihen tulokseen, että miesten huomio on käytännössä kenen tahansa naisen varastettavissa. Se on kuin tuuliviiri, jolla ei ole mitään vakautta eikä miehillä yleisesti ole kykyä ja/tai halua sitä vakauttaa. Parisuhteessa oleva mies juttelee kauniille naiselle 10 minuuttia, ihastuu/lumoutuu ja ajattelee tätä päiväunissaan viikkoja eteen päin. Nuori nainen katsoo salilla miestä silmiin merkitsevästi, vetää treenitrikoot persvakoon ja pyllistää miehelle. Miehen huomio on varastettu eikä mies itse voi sille mitään.
No tästä on pääteltävissä, että se mikä on naisen näkökulmasta miehessä arvokasta ei voi olla se hänen huomionsa. Se kuuluu (lähes) kaikille naisille miehen valinnoista riippumatta.
Osaatteko parisuhteessa olevat naiset (tai miehet itse) sanoa, mikä miehessä sitten on arvokasta naiselle? Miten parisuhteessa oleva nainen voi tuntea itsensä ainutlaatuiseksi suhteessa muihin naisiin, kun miehen huomio ei ole eikä koskaan tule olemaan vain siinä omassa puolisossa? Vai onko se edes olennaista tuntea itseään ainutlaatuiseksi?
Yritän tässä nyt aidosti ja oikeasti ymmärtää vähän miesten ajatusmaailmaa, jotta jossain kohtaa elämää yhteiselokin saattaisi onnistua ilman turhia kuluttavia draamoja. Ja juu, olen epäkypsä enkä ymmärrä miehiä.
Oletko koskaan kuullut sanontaa, että nainen on mysteeri? Yhdelle ja samalle naiselle on annettava pitkään huomiota, jotta mysteeri lähtee avautumaan.
Tulee mieleen kentän laidalla hunttaava nälkäinen, kuolaava miesporukka, joka on iskenyt silmänsä upeaan moottoriajoneuvoon. Yksi onnekas pääsee sitten sen rattiin ja kurvailee rinkiä kentällä, huristaa menemään. Jälkeen päin high fivet sinkoilee kun 'da Man' saa kunniaa muilta. Da Man itsekin aivan fiiliksissä.
Joku sivullinen ihmettelee miesten ilakointia. Miksi tuo on niin innoissaan päästessään ajamaan rinkiä tuolla koneella? Sehän on lentokone, sillä voi lentääkin.