Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos alkoholia runsaasti käyttävällä jatkuvaa oksentelua ja vatsakipua. Mistä voi johtua?

Vierailija
19.07.2023 |

Tulehdusarvot ei pahasti korkealla.
Ei verta oksennuksessa, ei ripulia.
Jatkunut useita päiviä. Todella huonona ja kuivunut.
Mikään ei pysy sisällä kauaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita isällesi ambulanssi, kerro että olet huolissasi.

Hmph. Tämäkin kävi jo mielessä.

Voinko kuitenkaan soittaa toisesta kaupungista, että olen huolissani. Kävi itse lääkärissä ja palasi kotiin. En osaa sanoa kuinka vakava tilanne on.

Toisaalta olen hieman ihmeissäni, että soitti minulle vain kertoakseen voivansa todella huonosti, en tiedä oliko se avunpyyntö vai tietääkö itsekin että nyt on asiat huonosti.

-ap

Voitko mennä itse sinne paikanpäälle? Vaikka olisi pidempikin matka? Älä jätä kiveä kääntämättä, ettei myöhemmin tarvitse itse miettiä, mitä jos. Vaikka aikuinen vastaa itsestään, mutta ihan itsesi takia. Tai soita ambulanssi tai sano lapselle, että jos ei mene sairaalaan, soitat ambulanssin. Voimia

Vierailija
42/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämän alkoholistin äiti?

Lapsi.

Vähän kyllä nyt huolestuttaa. Voi kun hän siitä tokenisi. Kaukoyhteydellä hankalaa pakottaa tai ymmärtää täysin kokonaiskuvaa. Soitti vain, että voi todella huonosti ja että viikonlopusta asti oksennellut, vatsakipu kovaa mutta nyt helpottanut kipu hieman.

Kuivunut on ja ääni heikko, väsyneen kuuloinen.

En tiedä mitä tekisin, kehoitin menemään heti sairaalaan ja pyysin, että kun ei mene niin soittaa apua jos vointi vähääkään pahenee. Soitan tietenkin aamulla miten voi.

-ap

Pakota lääkäriin. Jos vaan mahdollista niin mene itse paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No soitin isälle uudestaan. Kerroin, että olen huolissani ja kysyin soitanko ambulanssia. Huusi heti, että ei tarvitse soittaa! Että oli jo nukkumassa.

Hyvää yötä ja puhelu oli siinä.

No, ehkä hän itse tietää parhaiten vointinsa, kyllä vähän ärsyttää tämä miten huolestuneeksi tekee enkä tiedä yhtään että mikä tilanne todella on.

-ap

Soita ambulanssi, niin sinun ei tarvitse miettiä jälkikäteen miksi et soittanut. Tekevät varmasti turhempiakin keikkoja!

Vierailija
45/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämän alkoholistin äiti?

Lapsi.

Vähän kyllä nyt huolestuttaa. Voi kun hän siitä tokenisi. Kaukoyhteydellä hankalaa pakottaa tai ymmärtää täysin kokonaiskuvaa. Soitti vain, että voi todella huonosti ja että viikonlopusta asti oksennellut, vatsakipu kovaa mutta nyt helpottanut kipu hieman.

Kuivunut on ja ääni heikko, väsyneen kuuloinen.

En tiedä mitä tekisin, kehoitin menemään heti sairaalaan ja pyysin, että kun ei mene niin soittaa apua jos vointi vähääkään pahenee. Soitan tietenkin aamulla miten voi.

-ap

Pakota lääkäriin. Jos vaan mahdollista niin mene itse paikalle.

Jos asuu kaukana, niin paha mennä. Aina voi soittaa hätäjeskukseen ja tehdä huoli ilmoituksen. Jos on välitön hengenvaara, niin menevät kyllä katsomaan.

Vierailija
46/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurijuoppo kirjoitti:

Pahoinvointi uskovaisista, raittiina raivoista ja muista suvaitsemattomista.

Uskovaisista? Miten me hänen juomistaan estetään?

Vierailija
47/47 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teki kuten sanoi, eli meni aamulla sairaalaan.

Nesteytykseen pääsi heti ja sinne jäi. Epäilevät haimatulehdusta. Kuulen huomenna lisää.

Luojan kiitos, että on hoidossa nyt.

Kiitos eilisestä tuesta, sai jonnekin paniikkiaan purkaa.

Ap