Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos alkoholia runsaasti käyttävällä jatkuvaa oksentelua ja vatsakipua. Mistä voi johtua?

Vierailija
19.07.2023 |

Tulehdusarvot ei pahasti korkealla.
Ei verta oksennuksessa, ei ripulia.
Jatkunut useita päiviä. Todella huonona ja kuivunut.
Mikään ei pysy sisällä kauaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankreatiitti. Lähtisin kyllä sairaalaan.

Yritin puhua. Ei kertonut kaikkia testejä mitä otettiin, lähti kesken kaiken pois. Lupasi mennä takaisin huomenna.

Voi kun vaan nyt hoitaisi itsensä kuntoon ja menisi sairaalaan.

Olen huolissani.

-ap

Tyypillistä alkoholistin käytöstä. Tullaan ja mennään miten halutaan. Lähdetään pois ja tullaan parin päivän päästä takaisin. Sitten kiukutellaan kun diagnoosi ja hoito ei miellytä,..

Vierailija
22/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankreatiitti. Lähtisin kyllä sairaalaan.

Tämä. Vakava tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita isällesi ambulanssi, kerro että olet huolissasi.

Vierailija
24/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että joko on testamentti tehtynä. Toista ei voi pakottaa lääkäriin. Seurauksena voi olla kuolema.

Vierailija
25/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmph. Tämäkin kävi jo mielessä.

Voinko kuitenkaan soittaa toisesta kaupungista, että olen huolissani. Kävi itse lääkärissä ja palasi kotiin. En osaa sanoa kuinka vakava tilanne on.

Toisaalta olen hieman ihmeissäni, että soitti minulle vain kertoakseen voivansa todella huonosti, en tiedä oliko se avunpyyntö vai tietääkö itsekin että nyt on asiat huonosti.

-ap

Vierailija
26/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema kutsuu !

Vierailija
27/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No a miehistö käy tsekkaa tilanteen.. soita nyt sama mistä johtuu tai neuvontaan

Vierailija
28/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua estää soittamasta 112. Kerrot ,että oli niin huonossa kunnossa , kun olit puhelinyhteydessä. Että ei tuntunut ymmärtävän yhtään itse tilanteen vakavuutta. Pakosta ne käy lanssilla katsomassa ja vievät sairaalaan ,jos on niin heikossa hapessa. Ilmoitat sitten itse hänelle puhelimitse , että ambulanssi on tulossa katsomaan. Se on sitten heidän hallussa tämä asia ainakin tän illan.

Jos potilas suuttu, ei se mitään haittaa. Ihan hänestähän sinä olet huolissaan.

Kerro miten kävi.

Vierailija
29/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi ei pakolla mene kotiin. Ehkä sanovat soittajalle, että isän pitäisi itse soittaa tai soittavat isälle ja kysyvät, mikä tilanne ja jos toinen väheksyy tilannetta, eivät mene sinne.

Vierailija
30/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko kuitenkaan soittaa toisesta kaupungista, että olen huolissani. Kävi itse lääkärissä ja palasi kotiin. En osaa sanoa kuinka vakava tilanne on.

Toisaalta olen hieman ihmeissäni, että soitti minulle vain kertoakseen voivansa todella huonosti, en tiedä oliko se avunpyyntö vai tietääkö itsekin että nyt on asiat huonosti.

-ap

Kyllä se oli avunpyyntö

Soita ambulanssi, he käyvät tarkistamassa tilanteen

Vierailija
31/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

B1 ja b12 pistos.

Vierailija
32/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankreatiitissa nousevat yleensä tulehdusarvot reippaasti. Gastriittia veikkaan tai mahatautia, jos tulehdusarvot eivät ole merkittävästi koholla. Hoitoa hän toki tarvitsisi, jos nestetaspainokin alkaa jo pettää.

Vierailija
33/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä se oli avunpyyntö

Käyvät, jos käyvät, mutta sinuna soittaisin.

Vierailija
34/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä se oli avunpyyntö

Tai sitten horisee vaan känniläisen horinoita, missä ei ole päätä eikä häntää..

Jos olisit oikeasti huolissasi, olisit jo aikoja sitten sanonut että se juominen loppuu tähän paikkaan ja pysynyt kannassas. Alkoholistit kuolee viinaan, se on fakta. 

Vierailija
35/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soitin isälle uudestaan. Kerroin, että olen huolissani ja kysyin soitanko ambulanssia. Huusi heti, että ei tarvitse soittaa! Että oli jo nukkumassa.

Hyvää yötä ja puhelu oli siinä.

No, ehkä hän itse tietää parhaiten vointinsa, kyllä vähän ärsyttää tämä miten huolestuneeksi tekee enkä tiedä yhtään että mikä tilanne todella on.

-ap

Vierailija
36/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonhan se Matti Nykänenkin kuoli.

Vierailija
37/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämän alkoholistin äiti?

Lapsi.

Vähän kyllä nyt huolestuttaa. Voi kun hän siitä tokenisi. Kaukoyhteydellä hankalaa pakottaa tai ymmärtää täysin kokonaiskuvaa. Soitti vain, että voi todella huonosti ja että viikonlopusta asti oksennellut, vatsakipu kovaa mutta nyt helpottanut kipu hieman.

Kuivunut on ja ääni heikko, väsyneen kuuloinen.

En tiedä mitä tekisin, kehoitin menemään heti sairaalaan ja pyysin, että kun ei mene niin soittaa apua jos vointi vähääkään pahenee. Soitan tietenkin aamulla miten voi.

-ap

Kohta voi olla myöhäistä. Kuulostaa tyypillisillä pankreatiitin oireilta. Riittävän pahaksi kun menee, niin voi olla jo liian myöhäistä tehdä mitään, ja henki lähtee.

Vierailija
39/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämän alkoholistin äiti?

Lapsi.

Vähän kyllä nyt huolestuttaa. Voi kun hän siitä tokenisi. Kaukoyhteydellä hankalaa pakottaa tai ymmärtää täysin kokonaiskuvaa. Soitti vain, että voi todella huonosti ja että viikonlopusta asti oksennellut, vatsakipu kovaa mutta nyt helpottanut kipu hieman.

Kuivunut on ja ääni heikko, väsyneen kuuloinen.

En tiedä mitä tekisin, kehoitin menemään heti sairaalaan ja pyysin, että kun ei mene niin soittaa apua jos vointi vähääkään pahenee. Soitan tietenkin aamulla miten voi.

-ap

Kannattaa ehdottomasti dokata enemmän.

Vierailija
40/47 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No soitin isälle uudestaan. Kerroin, että olen huolissani ja kysyin soitanko ambulanssia. Huusi heti, että ei tarvitse soittaa! Että oli jo nukkumassa.

Hyvää yötä ja puhelu oli siinä.

No, ehkä hän itse tietää parhaiten vointinsa, kyllä vähän ärsyttää tämä miten huolestuneeksi tekee enkä tiedä yhtään että mikä tilanne todella on.

-ap

Vaikea on puhelimen kautta arvioida tilannetta. Voithan aina tehdä myös huoli- ilmoituksen hätäkeskukseen, jos et saa vaikka kiinni.

Kuulostaa kyllä tyypilliseltä a lko holistilta. Taitaa viina vielä kutsua. Onko ennen ollut pankreatiittia?