Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä markettisampoo, joka ei kutita?

Vierailija
19.07.2023 |

Osaatteko suositella mitään perushintaista sampoota, joka ei kutita päänahkaa? Minun päänahkani ärtyy yleensä tavallisista sampoista. Esimerkiksi Aussie-sarjan sampoot aiheuttavat kutinaa, vaikka sarjan hoitoaineet ovat hyviä. Jotkut sampoot aiheuttavat myös rasvoittumista tai hilseilyä, rasvoittumista monet sellaiset jotka ovat muka päänahkaa helliviä ja kosteuttavia, ja hilseilyä ne, jotka ehkäisevät rasvaista päänahkaa :D

Etsinnässä lähinnä puhdistava ja rauhoittava sampoo.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päänahan kutinan takana pesun jälkeen on yllättävänkin usein seborrea, eli ihotyypiltään rasvoittuva ja tästä syystä ärtynyt päänahka, joka sekoitetaan harmittavan usein kuivaan ja atooppiseen päänahkaan, jossa ihon hoito täysin päinvastaista. Hoito-ohje on, että päänahkaa tulee pestä usein eli mielellään joka toinen päivä vähintään.

Markettishampoista esimerkiksi Head shoulders- shampoo hoitaa hyvin myös seborreasta kärsivää ihoa.

Mulla on kasvojen iho rasvoittuva ja päänahkakin tuntuu tykkäävän jos pesen usein. Jos jätän vaikka parina päivänä pesun väliin niin kutina on järjetön, samoin hilse. Juurikin H&S tuntuu toimivan ja heiltä se kosteuttava kookosshampoo (?). Samoin tuntuu toimivan jos teen CO-pesuja silikonittomilla hoitoaineilla. Ja päänahalle on jopa ok jos laitan silikonitonta jätettävää hoitoainetta lähelle päänahkaakin ja harjaan märkänä harvapiikkisellä kammalla lähelle päänahkaa.

Vierailija
62/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV ei kutita.

Ei se mikään huippu ole. Pesee ihan hyvin mutta vähän kuivattaa kyllä mutta ei kutita kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LV ei kutita.

Ei se mikään huippu ole. Pesee ihan hyvin mutta vähän kuivattaa kyllä mutta ei kutita kuitenkaan.

Mulla se oli pahin kutittaja ikinä.

Vierailija
64/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LV ei kutita.

Jaa. Onpa erikoista.

Vierailija
65/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LV ei kutita.

Jaa. Onpa erikoista.

Muutkin atoopikot ovat raportoineet tuosta pahasta kutitusefektistä, en todellakaan ole ainoa.

Vierailija
66/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LV ei kutita.

Jaa. Onpa erikoista.

Mies sanoo samaa, ei pysty käyttämään.

Vierailija
67/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikkona minua kutittaa yhtä lailla niin hajustetut kuin hajustamattomatkin tuotteet. Se on joku muu kuin hajuste mikä kutittaa minua. Sama ihovoiteissa. Orionin perusvoiteet voi laukaista aivan hillittömän kutinan. Sama Acon Minidermin kanssa. Jos ei ennemmin kutittanut niin Minidermin jälkeen kutittaa varmasti :D

Yhden hyvän saippuan olen löytänyt: Himalajan suolasaippua vie kutinat. En ole vielä selvittänyt olisiko vastaavaa tuotetta päänahalle.

Vierailija
68/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvital öljyshampoo ja öljyhoitoaine, eivät kuivata päänahkaa.

Vierailija
69/72 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies saa hyvin monesta shampoosta päänahkaan kutinaa, mutta XZ-sarjan vaaleansinipulloinen tuote, olikohan nimeltään Kaste, sopii hänelle.

Siskolleni sopii ainoastaan xz sarjan vanilja -kahvi shampoo

Vierailija
70/72 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänahan kutinan takana pesun jälkeen on yllättävänkin usein seborrea, eli ihotyypiltään rasvoittuva ja tästä syystä ärtynyt päänahka, joka sekoitetaan harmittavan usein kuivaan ja atooppiseen päänahkaan, jossa ihon hoito täysin päinvastaista. Hoito-ohje on, että päänahkaa tulee pestä usein eli mielellään joka toinen päivä vähintään.

Markettishampoista esimerkiksi Head shoulders- shampoo hoitaa hyvin myös seborreasta kärsivää ihoa.

Mulla on kasvojen iho rasvoittuva ja päänahkakin tuntuu tykkäävän jos pesen usein. Jos jätän vaikka parina päivänä pesun väliin niin kutina on järjetön, samoin hilse. Juurikin H&S tuntuu toimivan ja heiltä se kosteuttava kookosshampoo (?). Samoin tuntuu toimivan jos teen CO-pesuja silikonittomilla hoitoaineilla. Ja päänahalle on jopa ok jos laitan silikonitonta jätettävää hoitoainetta lähelle päänahkaakin ja harjaan märkänä harvapiikkisellä kammalla lähelle päänahkaa.

Logiikka? Hoitoaineen on oltava silikoniton, mutta shampoossa silikoni ei haittaa?

Vierailija
71/72 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka kanamuna. Riko pari kanamunaa kippoon ja sekoitat haarukalla ja kaadat seoksen päähän sekä sormilla hierot kunnolla hiuksiin jotka kuivat eikä vedellä kasteltu sekä päänahkaan tämän jälkeen mene saunaan 10 minuutiksi. Hiuksista tulee pehmeät ja puhtaat.

Vierailija
72/72 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Raaka kanamuna. Riko pari kanamunaa kippoon ja sekoitat haarukalla ja kaadat seoksen päähän sekä sormilla hierot kunnolla hiuksiin jotka kuivat eikä vedellä kasteltu sekä päänahkaan tämän jälkeen mene saunaan 10 minuutiksi. Hiuksista tulee pehmeät ja puhtaat.

Ja on mukava pestä hyytynyttä munakasmassaa hiuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi