Hyvä markettisampoo, joka ei kutita?
Osaatteko suositella mitään perushintaista sampoota, joka ei kutita päänahkaa? Minun päänahkani ärtyy yleensä tavallisista sampoista. Esimerkiksi Aussie-sarjan sampoot aiheuttavat kutinaa, vaikka sarjan hoitoaineet ovat hyviä. Jotkut sampoot aiheuttavat myös rasvoittumista tai hilseilyä, rasvoittumista monet sellaiset jotka ovat muka päänahkaa helliviä ja kosteuttavia, ja hilseilyä ne, jotka ehkäisevät rasvaista päänahkaa :D
Etsinnässä lähinnä puhdistava ja rauhoittava sampoo.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Erisan hajusteeton shampoo.
Tämä on todella hyvää. Päänahan ongelmat lähtivät.
Miksi kärsiä päänahan kutinasta, kun lähes mitkään kampaamon shampoot ei sitä aiheuta. Jättää muutaman siiderin välistä ja mätöt, saa kunnon shampoon hiuksille. Noihin marketkokeiluihin menee 1 hyvän salonkishampoon hinta. <3
Sivu
Vierailija kirjoitti:
Miksi kärsiä päänahan kutinasta, kun lähes mitkään kampaamon shampoot ei sitä aiheuta. Jättää muutaman siiderin välistä ja mätöt, saa kunnon shampoon hiuksille. Noihin marketkokeiluihin menee 1 hyvän salonkishampoon hinta. <3
Sivu
Miksi tuhlaisin kalliiseen kampaamoshampooseen, kun kaupasta saa ihan yhtä hyvän shampoon murto-osaisella hinnalla? Mulla ei ole mitään erikoiskäsittelyjä hiuksissa, ei edes väriä, ja nämäkin sen takia, että se päänahka pysyy kunnossa eikä saa ties mitä möhnää kampaajan spessuaineista.
Kampaamoshamppoot ovat hajustepommeja
Vierailija kirjoitti:
Kampaamoshamppoot ovat hajustepommeja
Ihan samalla tavalla suurin osa markettishampoista on hajustettuja, myös ne monen hehkuttamat "hellävaraiset" linnat ja ehs:t. Kampaamoissa on myynnissä hajusteettomiakin tuotteita, kuten myös marketissakin.
Ihan ensiksi mä poistaisin ongelman ja lähtisin sitten etsimään markettishampoota. Eli Nizoral-kuuri alkuun. Yksi hyvä mitä ei ole mainittu on Neutral shampoo. PH neutraali. Ja Lv hilseshampoo.
Käsidesiä voi myös hieroa päänahkaan jos on ärtynyt ja kutiava ilman hilsettä. Kuulostaa rajulta mutta suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi mä poistaisin ongelman ja lähtisin sitten etsimään markettishampoota. Eli Nizoral-kuuri alkuun. Yksi hyvä mitä ei ole mainittu on Neutral shampoo. PH neutraali. Ja Lv hilseshampoo.
Käsidesiä voi myös hieroa päänahkaan jos on ärtynyt ja kutiava ilman hilsettä. Kuulostaa rajulta mutta suosittelen kokeilemaan.
Samaa SLS kuraa tuo on kuin muutkin. Halvalla saa halpoja raaka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä voi myös hieroa päänahkaan jos on ärtynyt ja kutiava ilman hilsettä. Kuulostaa rajulta mutta suosittelen kokeilemaan.Samaa SLS kuraa tuo on kuin muutkin. Halvalla saa halpoja raaka-aineita.
Nizoral on lääkeshampoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesiä voi myös hieroa päänahkaan jos on ärtynyt ja kutiava ilman hilsettä. Kuulostaa rajulta mutta suosittelen kokeilemaan.Samaa SLS kuraa tuo on kuin muutkin. Halvalla saa halpoja raaka-aineita.
Nizoral on lääkeshampoo.
Neutral
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei marketista, mutta kohtuullisen edullisia ja riittoisia: ACO hajusteeton shampoo ja hoitoaine sekä YA-sarjan (yliopisto apteekin) vastaavat. Välttelen hajusteita ym ja nämä ollut käytössä vuosia. Pesu- ja hoitotuntuma myös hyvät.
Yliopiston apteekin kuivan päänahan shampoo on helpottanut niin omaa kuin atoopikkolapsen kutinaa. Monesti kampanjahintaan 7-9e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivu
Miksi tuhlaisin kalliiseen kampaamoshampooseen, kun kaupasta saa ihan yhtä hyvän shampoon murto-osaisella hinnalla? Mulla ei ole mitään erikoiskäsittelyjä hiuksissa, ei edes väriä, ja nämäkin sen takia, että se päänahka pysyy kunnossa eikä saa ties mitä möhnää kampaajan spessuaineista.
Mutta kun ap:lla oli hiuspohjaongelmaa, tässä ei sinulle ollutkaan vinkkiä.
On joku kosteuttava XL ja hoitoaine joka kosteuttaa. Mutta kaikissa on paha halpamarkettihaju. Tuoksuton olisi paras tai hyvällä maulla tuoksu.
Ehdottomasti paras sampoo herkälle ja rasvoittuvalle päänahalle. Hajusteeton yms.
Pahin kutinan aiheuttaja on säilöntäaine metyyli-isotiatsolinoni, INCI-nimeltään methylisothiazolinone. Aine on muussa kosmetiikassa kielletty, mutta poispestävissä tuotteissa vielä sallittu. Paha allergian aiheuttaja. Ladatkaa esim. Cosmethics puhelimeen, sillä helppo skannata INCI-listat kaupassa.
Mulla kutittaa vegaaninen versio entisestä hyvästä shampoosta , mikähän siinä on ? Hieno suomalainen shampoo.
SYSTEM4 T SCALP TONIC HOITONESTE RASVOITTUVA HIUSPOHJA 150 ML
Tuolla hoidin pois kutinan. Ei tarvinnut kuin muutaman kerran käyttää.
Markettishamppoita en koskaan käytä.
Päänahan kutinan takana pesun jälkeen on yllättävänkin usein seborrea, eli ihotyypiltään rasvoittuva ja tästä syystä ärtynyt päänahka, joka sekoitetaan harmittavan usein kuivaan ja atooppiseen päänahkaan, jossa ihon hoito täysin päinvastaista. Hoito-ohje on, että päänahkaa tulee pestä usein eli mielellään joka toinen päivä vähintään.
Markettishampoista esimerkiksi Head shoulders- shampoo hoitaa hyvin myös seborreasta kärsivää ihoa.
Tämä. En osta kampaamosta, vaan Lidlistä.