Myymäläideoita, mitä Suomesta puuttuu
Mitä tai millaisia kauppoja haluat Suomeen, mitä Suomessa ei ole?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisille naisille urheilumekkoja ja hameita siis polvipituisia ei mitään teinijuttuja. Olen etsinyt deceant hametta jo kk päivät, vaan ei löydy! Lyhyitä kaikki.
Samoin tosiaan urheilumekkoja joissa voisi kävellä sen lenkin, leggarit ovat kuumat ja kolhot.
tehkää urheilusta esteettisepää!
Kauniiden urheiluvaatteiden liike vaikka nimeksi
Hot - sport, jossa ei ole rumia ollenkaan. Vaan ei liian seksikkäitä , vaan säädyllisiä.
Tuossa kontekstissa hot olisi ehkä turhan latautunut ja vääränlaisen mielikuvan synnyttävä adjektiivi.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen myymälä missä myydään tyttöystäviä. Saisi itse valkata isosta valikoimasta.
Ala myydä seksiä niin saat mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Ksuppa, jossa erikoisruokavaliot olisi merkitty selkeästi.
Joo, sille ruokavammaisten maassa olisikin kysyntää. Max yksi valmistusaine per tuote.
Sephora, Primark, Bershka, Stradivarius, karkkikauppoja kaipaisin myös.
Meille sinkuille voisi vuokrata kelvollisia miehiä lainaan.
Liike jossa myytäisiin vain mustia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisille naisille urheilumekkoja ja hameita siis polvipituisia ei mitään teinijuttuja. Olen etsinyt deceant hametta jo kk päivät, vaan ei löydy! Lyhyitä kaikki.
Samoin tosiaan urheilumekkoja joissa voisi kävellä sen lenkin, leggarit ovat kuumat ja kolhot.
ehkä decent?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hot - sport, jossa ei ole rumia ollenkaan. Vaan ei liian seksikkäitä , vaan säädyllisiä.
Tuossa kontekstissa hot olisi ehkä turhan latautunut ja vääränlaisen mielikuvan synnyttävä adjektiivi.
Itse asiassa totta puhut, ajattelin vaan sanaa joka veisi sinne kauppaan useat. No noo ehkä
nimi:
SPORT- BEAUTY AND HANSOME !
vois olla parempi? :=
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa totta puhut, ajattelin vaan sanaa joka veisi sinne kauppaan useat. No noo ehkä
nimi:
SPORT- BEAUTY AND HANSOME !
vois olla parempi? :=
handsome korj
Kaikissa muissa maissa tuntuu olevan laadukkaita 1 kolikon kauppoja, mutta ei Suomessa. Ehkä täällä on liian kova verotus, liian kalliit tilavuokrat ja liian vähän asiakaskuntaa. Olisi kivaa, jos saisi eurolla ostettua kodin pientä tavaraa, kuten paketointiteippiä, kirjoitusalustoja, kynäsettejä, lahjalaatikoita, tuikkuja, siivousliinasettejä, astianpesun suteja ja harhoja, karkkia, lahjapaperia, askartelutarvikkeita, pussukoita, penaaleita, sukkia, matkustukseen tarvittavia juttuja, kirjekuorisettejä, kuplamuovia, keittiövälineitä. Ikeassa nyt on jotain, mutta autottomana Ikeaan meneminen on ihan syvältä huonojen ja pitkien kulkuyhteyksien takia, jopa Helsingissä.
Itse roudaan Saksasta, Englannista ja Japanista - ja erityisesti Japanista - euron, punnan ja 100 jenin kaupoista kaikkea maan ja taivaan väliltä kotiin. Edelleen minulla on käytössä astioita, kuten kulhoja, lautasia, aterinsettejä ja ottimia, joita olen ostanut 15 vuotta sitten Japanista. Daisolla on verkkokauppoja ja kauppoja Japanin ulkopuolellakin, muttei vielä yhtään Euroopassa. Isoimmat Daisot ovat 5 kerroksisia, kaikki maksaa 100 jeniä (isommat tuotteet 300 tai 500 jeniä, esim. pikkujakkarat kylppäriin).
https://avigailapin.files.wordpress.com/2018/07/d797d7a0d795d7aa-daiso-…
Vierailija kirjoitti:
Tallinnan Kangasviidakon tapainen iso myymälä missä on mielettömän laaja valikoima kaikkea ja hinnat sellaisia että kaikilla on varaa ostaa. Pääkaupunkiseudulle mahtuisi hyvin sellainen vetonaula.
Suomi/byrokraattilisä estäisi hintakisan.
Yläosaton parturi
Strippisuutari
Gluteeniton aborttiklinikka
Vierailija kirjoitti:
Tyylineuvoja vaatekauppaan.
Ainakin Sokoksella ja Stockmanilla on.
Vierailija kirjoitti:
Joku kalamyymälä siis sellainen yksinkertainen pienen Smarketin kokoinen myymälä missä olisi pelkästään kalatuotteita, tuoretta,pakastettua jne. Äyriäisiä jne.
En viihdy isoissa kaupoissa ja pienissä valikoimat on aika nihkeet.
Espanjassa on juuri tällainen ketju, La Sirena. Pieniä kauppoja, joissa myydään pääasiassa pakastettuja kalatuotteita. Muutakin löytyy, kuten jäätelöitä ja pakastettuja ruokia sekä vihanneksia. Ei ole mitenkään kallis. Ihan helmi kauppa, en kyllä tiedä, että olisiko Suomessa kysyntää kun kaikki ostetaan just tyyliin Prismasta...
Normaalille ihmiselle sopivia vaatteita myyvä naisten vaateliike. Nykyisin vaatekaupoissa ihan ihmeellisiä viritelmiä.
Lyhyille suunnattu kauppa: housut, sukset keittiötasot, tuolit, sohvat jne
Kaikki sellaista, joka oli lyhyelle istuvaa ja mukavaa
Sellainen kauppa, jossa myytäisiin nettikauppojen palautustuotteita halpaan hintaan. Tietääkseni ulkomailla tällaisia onkin, ja ilmeisesti ihmiset myös ostavat niistä tavaroita. Osa tuotteista saattaa kyllä olla jotenkin viallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike jossa myytäisiin vain mustia vaatteita.
Det är väl ungefär samtliga finska klädaffärer och storlekarna är för stora för små människor och för små redan för folk med normalstorlek.
I de få skoaffärerna som finns är läget långt detsamma, svart och dåligt med storlekar.
Joko päivän poimimtakiintiö tuli täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyille suunnattu kauppa: housut, sukset keittiötasot, tuolit, sohvat jne
Kaikki sellaista, joka oli lyhyelle istuvaa ja mukavaa
Lastenosastolta löytyy :)
Primark ois kiva!