Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen kesästä lähdetään etelänlomalle?

Vierailija
19.07.2023 |

Tätä en ole koskaan käsittänyt. Nyt kun ilmaston lämpeneminen on mitä on ja kuumuus etelän kesässä jo epämiellyttävää, luulisi että suunta olisi sieltä tänne päin: kuumuuteen kyllästyneitä italialaisia ja espanjalaisia tänne nauttimaan miellyttävästä lämmöstä, puhtaasta luonnosta, järvimaisemasta ja mustikkametsästä. Elintasoero tietysti torppaa massaturismin, mutta kyllä sieltä rahakkaampi väki täällä viihtyisi, pitäisi vain osata markkinoida.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kylmää ja sateista säätä.

Nyt 5 vkoa etelässä, onneksi kun Suomessa heinäkuu on varmaan historian kylmin ja sateisin. 1 hellepäivä ja loppukuu sateista ja 19-20 astetta. Eihän se ole lomakeliä nähnytkään!!

Rakastan lämpöä, kauniita maisemia, upeita kyliä ja kaupunkeja, historiaa, uintia, hyvää ruokaa ja viiniä. Tuossa nyt 8 syytä omiin reissuihin.

Vierailija
42/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa takuuvarmasti nauttia edes viikon helteestä! Lisäksi kotimaanmatkailu ei ainakaan itselle anna mitään, ellei jaksa ihan pohjois lappiin ajella, siellä tosin sitä kylmyyttä eli ei ainakaan kesällä sinne tee mieli.

Itse lomailin Pohjois-Lapissa viime viikolla, ja siellä oli silloin hellettä ja aurinkoa lähes päivittäin. No, myönnetään, että minulla oli kyllä todella hyvää tuuria, kun jo kevättalvella varaamani matkan ajalle sattuivat Lapissa ehkä koko kesän parhaat säät, mutta heinäkuun alkupuolisko on kyllä juuri se ajankohta, jolloin Lapissakin lämpimän sään mahdollisuudet ovat tilastollisesti ihan kohtuulliset. Aivan alku- ja toisaalta loppukesästä helteet harvemmin yltävät pohjoisimpaan Lappiin, vaikka Etelä-Suomessa olisi silloin koko kesän kovimmat helteet.

Kuka hullu matkustaa Lappiin heinäkuussa, räkkäaikaan??? Apua!432

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sään vuoksi, tämäkin heinäkuu vain sadetta ja kylmää. Ei ole tainnut olla yhtään oikeaa hellepäivää, eli +30 astetta.

Vierailija
44/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis maa Suomi lomailtavaksi on, siksi...

Tuo on niin totta. Etenkin nyt VR:n hinnoittelu-uudistuksen takia vaikka joku pelkkä junareissu Helsingistä Ouluun voi olla kalliimpi kuin viikko etelän rantakohteessa. :D

Vierailija
45/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nähty, korona-aikaan reissattiin täällä ristiin rastiin. Ja pirun kallista, samalla rahalla nyt vaan pääsee varmaan aurinkoon pidemmäksi aikaa kuin mitä täällä tekee ja reissuaa. Siksi. Täällä ei valitettavasti löydy kristallinkirkkaita vesiä sukeltaa, poikkeuksetta ovat niitä sameita järvivesiä. Ja jos olet kotonurkissa, niin aina ne tekemättömät työt muistuttavat siinä, pyykit, ruoanlaitto jne.

Vierailija
46/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei selvästikään itse matkaile ulkomailla, koska tätä kysyy. Kesällä on ihanaa matkailla ulkomailla. Ei täällä Suomessa pääse eroon arjesta. 

Viimeksi kävin Pääsiäisen tienoilla Kyproksella ja hyvin pääsin irti arjesta, vaikkei ihan kesä ollutkaan. Hyvin tarkeni ulkoilla shortseissa ja jaksoikin paremmin kuin keskikesän helteillä. Heinäkuussa käyn ennemmin vaikka Virossa tai jossain toisessa Pohjoismaissa, jos ulkomailla haluan käydä. Minulle arki tarkoittaa lähinnä sitä että tarvii käydä töissä. Samoja asioita mitä tekisi ulkomailla pystyy useimmiten tekemään Suomessakin.

No sulla se on oma valinta, mutta kaikilla ei ole mahdollisuus lomaan pääsiäisen aikoihin.

Vierailija
47/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just samasta aiheesta tämä juttu.

Turkulainen Markus avautuu nyt loma­helvetistään Mallorcalla – ”Ihmiset ovat ihan rapuja”

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009730271.html

Vierailija
48/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka tästä syystä: 1 lapsenlapsista lomailee Suomessa, parhaillaan hupoarissa ja collegehousuissa nauttii "kesän lämmöstä" kotimaassa. Uimakamat oli mukana mutta ei tarkene uimaan kun ilma suunnilleen 17 ja vesi saman verran.

2 lastenlasta on olleet yhtäkyytiä jo 2h altaassa polskimassa. Tunnin kuluttua käydään lounaalla ja 15-19 ollaan taas uimassa.

Arvaa kuka/ketkä nauttii kesästä enemmän

Vierailija
49/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tulee alapeukkua mutta mä en vaan saa Suomen kesästä samanlaista fiilistä ku ulkomailla. Minua ei kiinnosta kierrellä kalliita kotimaan kohteita eikä olla mökillä sääskien syötävänä. Tosin ulkomaille en ole aikoihin päässyt kun ensin oli korona ja sitten ei ollut lomaa.

Vierailija
50/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lomailla kuukauden putkeen vuokraamalla etelä-euroopasta talon on se omassa työssä järkevintä kesällä plus lapsilla lomaa. Tehdään se jo heti kesäkuussa niin ei välttämättä niin tappavan kuumaa ja valitaan suht korkealla oleva kohde.

Vierailija
51/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Suomi on nähty ja haluttiin uusia elämyksiä.

Koko Suomi on nähty? No sitten vaan kuumuuteen nauttimaan nähtävyyksistä.

Ihan riittävän kattavasti. Täällä Espanjassa on mukavat 33 astetta mikä on oikein passeli. Ja kyllä: käymme joka päivä nauttimassa paikallisista nähtävyyksistä.

Ps. Katkeruutesi suorastaan tihkuu läpi aloituksestasi ja tästä kommentista.

Oho, saitpa sutkautetuksi, iskit oikein sanan säilällä! Aika kuningas olet!

Herätys luuseri, on aika tulla taas dissaamaan etelänmatkoja.

Vierailija
52/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tulee alapeukkua mutta mä en vaan saa Suomen kesästä samanlaista fiilistä ku ulkomailla. Minua ei kiinnosta kierrellä kalliita kotimaan kohteita.

Eihän tässä ole mitään pahaa. Loma on sitä, että on irrallaan omasta arjestaan, eikä se välttämättä Suomessa onnistu suomalaiselle. Etelän lomia halveksutaan "altaalla makaamisena", mutta kyllä ainakin mulle se lomaviikko juurikin siellä lämpimässä altaan reunalla ja kellon ympäri ilmastoidussa hotellissa nukkuminen oli se, joka tänäkin vuonna elvytti äärimmäisen kiireisestä työkeväästä. En halunnut retkiä tai muutakaan, luin kirjaa aurinkovarjon alla ja pulahdin välillä virkistävään veteen. Ihanaa oli. En tiedä, miten tuon olisi voinut Suomessa toteuttaa.

Vierailija
53/53 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on kylmä ja parhaimmillaankin vähäsateinen, elämykset vähissä täällä kasvaneelle ja ruoka suurimmaksi osaksi mautonta ja huonolaatuista.

Lisäksi ihmiset suurelta osin aika nurkkakuntaisia ja sivistymättömiä.

Elämä olisi aika köyhää jos kaikki olisi aina samaa makaroonilaatikkoa ja mölkyn heittoa pitkät housut jalassa ettei hyttyset syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan