Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomen kesästä lähdetään etelänlomalle?

Vierailija
19.07.2023 |

Tätä en ole koskaan käsittänyt. Nyt kun ilmaston lämpeneminen on mitä on ja kuumuus etelän kesässä jo epämiellyttävää, luulisi että suunta olisi sieltä tänne päin: kuumuuteen kyllästyneitä italialaisia ja espanjalaisia tänne nauttimaan miellyttävästä lämmöstä, puhtaasta luonnosta, järvimaisemasta ja mustikkametsästä. Elintasoero tietysti torppaa massaturismin, mutta kyllä sieltä rahakkaampi väki täällä viihtyisi, pitäisi vain osata markkinoida.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä Rodoksella. Lämpötila 34 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Ei ole yhtään liian kuuma tai tukahduttavaa koska merituuli virkistää ja viilentää. Kaverilta tuli äsken Suomesta viesti että vettä sataa ja lämpötila 19. Siinäpä ne syyt että miksi olen täällä :)

Vierailija
22/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä on paska sää. Juuri nyt on 21 astetta ja sateen uhka päällä. Haluan kesällä lämpöä ja aurinkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi loma loppui, niin ei harmita NIIN paljoa tämä ankea keli. Viime viikolla Kreikan lämmössä, äskön piti keittää teetä kun oli takki päällä pari minuuttia ulkona! Että miksiköhän reissaan Välimerelle kesällä?!

Vierailija
24/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan matkustaa ja nähdä uutta. Lentokoneella tai muulla kulkupelillä kotikaupungin ulkopuolelle meneminen muuttuu matkustamiseksi, kun ylitetään valtakunnan raja, muuten se on vaan kulkemista. Perillä sitten makaan päivät rannalla tai uima-altaan ääressä aurinkovarjon alla ja käyn vilvoittelemassa vedessä. Uutta näen osallistumalla matkatoimiston päiväretkelle sopivaan historialliseen kohteeseen: ensin turistibussi vie auringonpunoittaman väen katsomaan nähtävyyttä, sitten perillä opas osoittaa kivikasaa ja sanoo: katsokaa, tässä on ollut antiikin ajan vessa!

Vierailija
25/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko pitää meidän työpaikalla viisi vikkoa kesälomaa touko-syyskuussa niin en mä niin hullu ole että viettäisin viisi viikkoa suomessa. Tänä vuonna vietin yhden suomiloman ja aurinko paistoi tuosta viikosta yhteensä viisi tuntia. Muut neljä viikkoa meni/menee ulkomailla.

Tuossa tapauksessa kannattaakin mennä touko- tai syyskuussa.

Vierailija
26/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikään itse matkaile ulkomailla, koska tätä kysyy. Kesällä on ihanaa matkailla ulkomailla. Ei täällä Suomessa pääse eroon arjesta. 

Vierailija
27/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi reser utomlands om somrarna. Det utlandet är Finland och där skärgården. Den är unik och man trivs alltid. Visst är 25 c värme och stiltje trevligare än 14 c, blåst, regn och åska. Man kan jämna ut vädret genom att göra sina besök annanstans i Finland enligt väderkartorna och inte kalendern. Sällan är vädret lika i hela riket samtidigt.

Vierailija
28/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi reser utomlands om somrarna. Det utlandet är Finland och där skärgården. Den är unik och man trivs alltid. Visst är 25 c värme och stiltje trevligare än 14 c, blåst, regn och åska. Man kan jämna ut vädret genom att göra sina besök annanstans i Finland enligt väderkartorna och inte kalendern. Sällan är vädret lika i hela riket samtidigt.

Jag tycker om att resa till Thailand därför att jag älskar kvinnor i almänhet, men almänna kvinnor i synnerhet!

Vierailija
29/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä Rodoksella. Lämpötila 34 ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Ei ole yhtään liian kuuma tai tukahduttavaa koska merituuli virkistää ja viilentää. Kaverilta tuli äsken Suomesta viesti että vettä sataa ja lämpötila 19. Siinäpä ne syyt että miksi olen täällä :)

19 astetta on ihan sopiva t-paitakeli, vaikka sataisikin. Kuolisin lämpöhalvaukseen 34 asteessa, siksi en  matkustakaan etelään.

Vierailija
30/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa takuuvarmasti nauttia edes viikon helteestä! Lisäksi kotimaanmatkailu ei ainakaan itselle anna mitään, ellei jaksa ihan pohjois lappiin ajella, siellä tosin sitä kylmyyttä eli ei ainakaan kesällä sinne tee mieli.

Itse lomailin Pohjois-Lapissa viime viikolla, ja siellä oli silloin hellettä ja aurinkoa lähes päivittäin. No, myönnetään, että minulla oli kyllä todella hyvää tuuria, kun jo kevättalvella varaamani matkan ajalle sattuivat Lapissa ehkä koko kesän parhaat säät, mutta heinäkuun alkupuolisko on kyllä juuri se ajankohta, jolloin Lapissakin lämpimän sään mahdollisuudet ovat tilastollisesti ihan kohtuulliset. Aivan alku- ja toisaalta loppukesästä helteet harvemmin yltävät pohjoisimpaan Lappiin, vaikka Etelä-Suomessa olisi silloin koko kesän kovimmat helteet.

Vierailija
31/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei selvästikään itse matkaile ulkomailla, koska tätä kysyy. Kesällä on ihanaa matkailla ulkomailla. Ei täällä Suomessa pääse eroon arjesta. 

Viimeksi kävin Pääsiäisen tienoilla Kyproksella ja hyvin pääsin irti arjesta, vaikkei ihan kesä ollutkaan. Hyvin tarkeni ulkoilla shortseissa ja jaksoikin paremmin kuin keskikesän helteillä. Heinäkuussa käyn ennemmin vaikka Virossa tai jossain toisessa Pohjoismaissa, jos ulkomailla haluan käydä. Minulle arki tarkoittaa lähinnä sitä että tarvii käydä töissä. Samoja asioita mitä tekisi ulkomailla pystyy useimmiten tekemään Suomessakin.

Vierailija
32/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää matkustaa, se on tehtävä loma-aikaan ja kesällä on yleensä koko perheellä lomaa. Itsekin tosin matkustaisin touko- tai syyskuussa, jos se olisi mahdollista.

Vierailija
33/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman viikon päästä lähdössä Saksaan ja vähän jännittää, onko siellä silloin kovin kuuma. Toivottavasti olisi siedettävät lämpötilat. Ajankohta matkalleni on tämä, koska festarit, joille haluan osallistua ovat sillä viikolla. En siis voi siirtää matkaa syksyyn.

Suomessa on nyt aika ihanteelliset kelit, puolipilvistä ja sopiva lämpötila t-paidalle ja shortseille. Yhtään kuumempaa ei tarvitse ollakaan.

Vierailija
34/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Kyllä Suomessa on lähes aina kesällä tarpeeksi lämpöä kesälle rantalomailuunkin. Ja yleisesti paljon mukavammat lämmöt kuin etelässä.

Vierailija
35/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helteistä pitää, niin tänä kesänä kesäkuun lomailijoilla oli heinäkuun lomalaisia parempaa tuuria ainakin Etelä-Suomessa, niin kuin on ollut usein viime vuosina. Jopa järvien uimavedet saavuttivat kesän ainakin tähän asti lämpimimmät lukemat kesäkuun lopulla. Toisaalta myös elokuu voi vielä hyvinkin viime kesän tavoin yllättää. Suomen kesäsäät eivät enää useinkaan noudata perinteistä kaavaa, sillä pitkät, kuumat hellejaksot ovat selvästi alkaneet jakaantua aiempaa enemmän sekä alku- että loppukesälle.

Vierailija
36/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Suomi on nähty ja haluttiin uusia elämyksiä.

Koko Suomi on nähty? No sitten vaan kuumuuteen nauttimaan nähtävyyksistä.

Ihan riittävän kattavasti. Täällä Espanjassa on mukavat 33 astetta mikä on oikein passeli. Ja kyllä: käymme joka päivä nauttimassa paikallisista nähtävyyksistä.

Ps. Katkeruutesi suorastaan tihkuu läpi aloituksestasi ja tästä kommentista.

Vierailija
37/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän kesälomista osan (mistä nyt vielä ei työnantaja joudu laillisiin ongelmiin) ja käytän ne marraskuussa paetakseni pimeyttä. En matkusta ulkomaille kesällä.

Vierailija
38/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomalle sattuu huonot kelit niin otan äkkilähdön johonkin lämpimään. En lomalla halua palella tihkusateessa ja lomalla mun pitää saada aurinkoa ja lämmintä, ne lataa mun akkuja. Ja aina se on kiva lähteä ulkomaille, uusia maisemia ja ruokia.

Vierailija
39/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin loman Suomeen kahdelle hyvissä ajoin. Ajankohtana arkipäivät ja henkilöitä kaksi. Lennetään Suomeen ja takaisin Norwegianilla ja vuokra-autoksi valikoitui lähes halvin pikku-auto. Kaksi yötä hotellissa ja loput sukulaisilla.

Pelkästään tähän meni tonni ja halvin osuus on edestakaiset lennot :D Päälle sitten ruoka ja hupi ja muu tekeminen. Suomi on yksinkertaisesti niin kallis maa että mieluummin laittaa vähän enemmän rahaa peliin ja menee johonkin eksoottisempaan kohteeseen.

Vierailija
40/53 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mä voin. Suomi on nähty ja haluttiin uusia elämyksiä.

Koko Suomi on nähty? No sitten vaan kuumuuteen nauttimaan nähtävyyksistä.

Ihan riittävän kattavasti. Täällä Espanjassa on mukavat 33 astetta mikä on oikein passeli. Ja kyllä: käymme joka päivä nauttimassa paikallisista nähtävyyksistä.

Ps. Katkeruutesi suorastaan tihkuu läpi aloituksestasi ja tästä kommentista.

Oho, saitpa sutkautetuksi, iskit oikein sanan säilällä! Aika kuningas olet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä