Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shoppailen liikaa, mikä avuksi?

Vierailija
19.07.2023 |

Olen jo vuosia työstänyt asiaa, ja tuntuu etten vain osaa muuttua :( Shoppailen liikaa, en niinkään määrällisesti paljon mutta kalliita asioita. Olen hyvätuloinen, mutta luottokortille on taas kertynyt shoppailusta kymppitonnin lasku. Olen vaikka kuinka monta kertaa maksanut vastaavan laskun pois ja vannonut, ettei enää ikinä, mutta viimeistään parin vuoden päästä olen samassa tilanteessa.

En osta miellyttääkseni muita kuin itseäni, koti ei pursua tavaraa ja käytän ostamani asiat loppuun ennen uuden ostamista, mutta silti rahaa palaa. Olen onnellinen ja nautin elämästä, joten en mielestäni täytä ostelulla mitään ylimääräistä tyhjyydentunnetta. En ole keksinyt shoppailulle mitään muuta syytä kuin huonon impulssikontrollin ja sen, että olen aina tottunut saamaan haluamani.

Mikä tähän auttaa? Onko joku vastaavassa tilanteessa ollut onnistunut muuttumaan?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tällä taas. Menin loppujen lopuksi terapiaan, ja ihme kyllä ostohimo loppui jo muutaman kerran jälkeen. Nyt vain ihmettelen, miksen aiemmin tehnyt sitä. Kiitos teille, jotka asiaa suosittelitte!

Noita aiempia kirjoituksia lukiessa huomaan hyvin, miten vakuuttavasti olen osannut perustella itselleni kaikki ostokset. Nyt kun ei enää tee erityisesti mieli ostella mitään ylimääräistä, niin huomaa hyvin ettei kovin moni tarpeelliselta tuntunut asia olisi ehkä oikeasti ollut niin tarpeen.

Eli neuvoni kaikille saman asian kanssa kamppaileville: kannattaa oikeasti mennä terapiaan, jos yhtään tuntuu ettei itse pääse ongelman kanssa eteenpäin. Olisin säästänyt elämässäni kymmeniä tuhansia, jos olisin tehnyt niin heti, kun huomasin että shoppailu ei ole enää hallinnassa. No, onneksi ei vielä ole liian myöhäistä. Maksan nyt velkani pois

Onko terapeuttisi erikoistunut osteluvimmaan? Harmi kun täällä ei saa kertoa kenenkään nimiä, menisin samalle henkilölle, jos vain tietäisin kuka hän on. Mahtava homma, kun olet löytänyt apua ongelmaan. Tästä saa itsellekin toivoa.

Vierailija
62/63 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini on erikoistunut riippuvuuksiin, muttei erityisesti ostoriippuvuuteen. Sama mekanismi taitaa kuitenkin olla taustalla kaikissa toiminnallisissa riippuvuuksista. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa, jos omista kokemuksista on muillekin apua! :) Olen niin onnellinen varsinkin siitä, millainen vapaudentunne riippuvuudesta pääsemisestä seurasi. Enää ei mene jatkuvasti aikaa ja energiaa ostosten suunnitteluun.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme