Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Paula Björkqvistiä hakattiin koko liiton ajan..

Vierailija
14.12.2006 |

Mikä ihme siinä on että naiset on niin tyhmiä etteivät tajua lähteä ajoissa? Sitten käy näin..

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä on vaikea käsittää.

Läheltä myös seurannut tätini kammottavaa suhdetta - onneksi tädillä on nyt uusi mies, jolle istuttaisin puutarhan kunnianosoitukseksi.

Vierailija
22/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pelko siitä, että ukko " kostaa" naiselle tai jopa lapsille jos tämä lähtee. Uhkailee tappamalla yms.. Siinä ei paljoa lähestymiskiellot toimi ynnä muut turvakodit. Miettikää tätä. Ja yleensä hakatun ja alistetun naisen itsetunto on ihan sirpaleina paskan ukon takia. Yhtä tällaista tapausta olen seurannut hyvin läheltä, ja seuraan yhä.

t. itsekin väkivaltaisesta suhteesta aikoinaan lähtenyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin soittanut heti.

Vierailija
24/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti oli työssään superrohkea ja liikkui vaarallisissa paikoissa epämääräisten ihmisten keskellä yksin - mutta kotona otti turpaan ihan huolella.

Vierailija
25/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatti siis palata jossen olis palannut makaisin varmaan maan alla.

Vierailija
26/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ta muuten kuvitellut asioita -

samoin kaverit keksii kännissä, että nyt soitetaan sille ja sille - en minä soita, vaikka kuinka kinutaan, jos itsellä on eri käsitys tilanteesta.

Vierailija
27/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnä tuollaisia. Ja erokin voi olla vielä häpeä.

Vierailija
28/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn, miksi MIES ei lähde, jos on niin hirveä vaimo, että pitää hakata. Naisen olisi aina lähdettävä ja jätettävä koti ja kaikki. Ei olisi ainakaan omalla kohdallani helppoa.

Vierailija
29/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin vakituinen työ, asui kotipaikkakunnalla ja suku tuki.

Ja eihän se mies halua lähteä, pointtihan on hänellä se, että haluaa alistaa ja hallita jotakuta.

Vierailija
30/62 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä yhtenä päivänä nainen sanoi ettei lähde vaikka saa turpiinsa harva se päivä. Ei voi kuulemma olla varma että saa yksinhuoltajuuden..

Vierailija
31/62 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen seurannut paria tällaista suhdetta, jotka ovat alkaneet jo teininä ja joissa mies pahoinpitelee henkisesti ja fyysisesti naista. Ei se ala niin, että mies pieksee heti henkihieveriin. Se alkaa niin, että mies ensin alkaa väheksyä naisen mielipiteitä, korjailla tämän elämää, ammatinvalintaa, kavereita, sukulaissuhteita, harrastuksia ja muuta. Se tehdään hienovaraisesti. Jos nainen protestoi kovaa, mies antaa vähän myöten. Jos vain hiljaa, mies kovistelee vähän enemmän.

Sitten vähitellen mies hallitsee naista, joka uskaltaa tehdä vain miehen hyväksymiä asioita miehen hyväksyminä ajankohtina. Nämä asiat voivat ulkopuolisesta näyttää siltä, että naisella on hyvä itsetunto ja hän hallitsee elämäänsä hienosti.

Sitten alkaa ehkä hakkaaminen, ehkä vain hulluksi tekeminen. Tuollaisesta suhteesta on 15 vuoden jälkeen tosi vaikea lähteä, kun tuntee itsensä huonoksi, hulluksi, tyhmäksi, osaamattomaksi, eikä tiedä, miten ikinä pärjäisi ilman miestä, joka huolehtii itsestä.

Vierailija
32/62 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken riidan. Ei " pahasti" , ts. ei ole mustelmia tms todisteena, mutta säikäytti kuitenkin.

Tähän asti olin sujuvasti sitä mieltä, että on se _kumma_ kun eivät kävele ulos liitosta, itse kyllä lähden jos joku _minua_ lyö.

Niinpä. Pyysin miestä poistumaan ovesta, oli yhden yön hotellissa ja palasi sitten, kehoituksestani, takaisin. Koska jos olisi loppu kuunkin hotellissa, tai siihen asti, että löytää asunnon, niin olisimme vararikossa.

Erilleen kyllä muutamme, hakee asuntoa. Mutta: juuri nyt tuntuu siltä, että jos vain voisin pyyhkäistä tuon villaisella. Jos leikkisinkin, ettei niin tapahtunut? Jatkaisin tästä, koeajaisin sovitun uuden auton koeajon, remontoisin vähän, eläisin kuin ei olisikaan.

Tuskin elän, mutta nyt kyllä kantapään kautta tajuan, miksi jotkut niin tekevät. Oletan tämän olevan luojan/karman lain /minkä lie tapa kertoa minulle konkreettisesti, ettei se niin helppoa olekaan. (Oikeasti en oleta, kyllä tämä muista syistä johtui, mutta hyvän näpäytyksen tässä mielessä kyllä sain. Oli niin helppo ja näppärä paheksua kiivaasti kun eivät _älyä_ lähteä...)

Vierailija
33/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kysyn, miksi MIES ei lähde, jos on niin hirveä vaimo, että pitää hakata. Naisen olisi aina lähdettävä ja jätettävä koti ja kaikki. Ei olisi ainakaan omalla kohdallani helppoa.

Aina nainen on " velvollinen" jättämään kotinsa. se häirikkö mieshän sieltä pitäisi pois raahata!

Vierailija
34/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seuraavalla kerralla (" kuritti" lasta) lapselta lähtee henki, oli se kyllä vika tikki, että pois on päästävä ja nopeasti. Vielä parinkin vuoden jälkeen vannoo tappavansa meidät kaikki koska tuotin hänelle niin paljon häpeää lähtemällä pois.... :/

-Onnellinen yh-äiti

Vierailija
35/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös roikkui väkivaltaisen miehen kanssa.

Pääsi eroon vasta sitten, kun ilmiantoi hänet poliisille ja nosti syytteen!

Mies oli hakannut hänet mm. silloin kun hän lähti synnyttämään (=käynnisti synnytyksen?).

Ja mikä oli tuomio? Pari kk ehdollista. Onneksi miehellä oli myös muita rikoksia joten sai lyhyen tuomion, jonka aikana nainen pääsi hänestä eroon, henkisestikin.

Vierailija
36/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin narsistinen mies osaa " mennä naisen pään sisään" niin taitavasti että nainen ikäänkuin lamaantuu ja menettää kykynsä nähdä tilanne selkeästi.

Itsetunto tosiaan katoaa täydellisesti, omaa tahtoa ei enää ole. Mies manipuloi ja pyörittää perhettä täysin mielivaltaisesti.

Moni mies muuten toteuttaa uhkauksensa eli tappaa perheen jos vaimo on lähdössä taikka jättänyt. Siksi lähteminen ei ole helppoa. Vaatii suunnittelua, ulkopuolista tukea ja jumalattomasti rohkeutta pistää lastenkin elämä vaakalaudalle.

Vierailija
37/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hetkauta hänen kuolemansa. Todella välinpitämättömään ja kylmään sävyyn oli ystävälleen puhunut lapsestaan. Lapsi oli syntynyt uran kannalta väärään aikaa jne. Oli lapselle poissaoleva eikä välittänyt. Muut miehet ja politiikka olivat intresseinä. Lapsi kärsi psyykkisesti jo pitkään ennen tapahtunutta.

Tuollainen nainen ei lasta ansaitse ja sääliä minulta saa vain pikku tyttöraukka. Toivottavasti jotenkin saa elämänsä raiteilleen aikuisena ..:(

Vierailija
38/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai jokainen nyt joskus tunteitaan hiukan tuulettaa ystävälleen? Olen minäkin ja kaikki ystävät puhuneet joskus, että koko lapseperheen elämä sieppaa ja kaikki menee päin mäntyä.

Ei tuollaiset puheet tee väkivaltaista kuolemaa oikeutetuksi.

Vierailija
39/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha nyt jo heille kaikille ja kaikkea hyvää lapselle.

Vierailija
40/62 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Paula on puhunut vaikka 100 asiaa tälle naiselle ja tottakai tuollainen kommentti otetaan lehtiin. Jokainen äiti on varmasti haukkunut lapsensa jossain vaiheessa maanrakoon ja jopa toivonut ettei koskaan olisi lapsia hankkinut. Hermostuneena sitä sanoo vaikka mitä vaikkei niin tarkoittaisikaan oikeasti.