Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko esim ABC:lä tippiä jos ei itse tarvisi viedä astioita pöydästä siihen kärryyn

Vierailija
19.07.2023 |

Suomessa on ihme tapa että maksava asiakas tekee likaisimmat työt.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo muuten yleistä muissa maissa? USA:ssa tai Aasiassa, toimia pikku apulaisena?

On ainakin mäkkärillä.

Googletin uteliaisuuttani.

Vierailija
22/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon kiireisissä paikoissa, mutta paikoissa, missä henkilökunnalla on aikaa viedä, vähän huvittavaa. Jos roskikset täynnä tai niitä joutuu etsimällä etsimään en vie.

^ Kiireisissä paikoissa palkataan lisää työvoimaa.

Menetkö renkaanvaihtoon syksyllä siten että jos siellä on kiire pyydän laitteet lainaan, vaihdan ne itse siinä firman pihalla ja maksan täyden hinnan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei se minulta pois ole vaan yrittäjältä jos ne astiat jää siihen pöytään. Vien ne kiltisti telineeseen ja kierrätän niin kuin käsketään, koska arvostan ruokani esille laittaneita ihmisiä ja heidän työtään.

Vierailija
24/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja pellejä jos sitä ei jaksa tehdä

Vierailija
25/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun idiootit ovat niitä, jotka valittavat ensimmäisenä kun ei löydy puhdasta istumapaikkaa vaan edellisen astiat on edelleen siinä. 

Vierailija
26/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vie nytkään, vaan lähden nostelemaan ulkoilmaan suotaan pöydästä. Astiapoliisia ei ole näkynyt perässä...

Olet yksi syy sille, miksi hinnat ovat nykyään korkeita. Olet myös ensimmäisenä vinkumassa siitä. Kaltaistesi paskaläjien takia pitäisi kehitellä jokin digitaalinen luokitus, jonka perusteella yritykset voisivat kieltäytyä palvelemasta sinua, tai vielä parempi, estää sisäänpääsysi kokonaan.

^

Hinnat ovat korkeita kaikesta huolimatta. Siivoamalla/tiskaamalla ravintolassa itse syömisensä jäljet ei hinnat tipu.

Ai niin. Kielenkäyttösi on kammottavaa...

Vierailija
27/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vie astioita pois pöydästä. :o :D typerä ajatuskin. Palvelustahan minä maksan. Ja palveluun kuuluu se, että on pöytiin tarjoilu ja pöydän ja ympäristön siistinäpitäminen. Mulla ei ole oikeutta alkaa siirtelemään ja pesemään pöytiä, vaikka osaan sen kyllä tehdä hygieenisemmin kuin suurin osa. En mä ala ravintolassa tai kahvilassakaan viemään astioita pois. En tiennyt, että tuollainen kulttuuri on Suomessa ja jos onkin niin viittaan kintaalla. Miksi te maksatte tuollaisesta palvelusta, jossa saatte itse tehdä kaiken?

Vierailija
28/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ei se minulta pois ole vaan yrittäjältä jos ne astiat jää siihen pöytään. Vien ne kiltisti telineeseen ja kierrätän niin kuin käsketään, koska arvostan ruokani esille laittaneita ihmisiä ja heidän työtään.

Se on pois myös minimipalkalla kiireessä työskenteleviltä työntekijöiltä. He joutuvat siivoamaan laiskojen astioita niin ei ole aikaa pitää vessataukoja töissä. 

Vierailija
29/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Tuo logiikka ei aukea? Ruoasta voi kiittää ihan sanallisesti vaikkapa poistuessaan.

Yrittäjän/ketjun (yrittäjiä ABCllä ei ole) hommana on toimia siten että töissä on riittävästi porukkaa. Ei nii. että maksavatasiakkaat tekevät työn joka kuuluu henkilökunnalle.

Vierailija
30/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä, en ruoka tai ravintolapuolen kysyisinkin?

Jos meillä on kiire jätteenkuljetuksessa vaikkapa, tyhjennättekö kaverina vaikka lapiolla taloyhtiön roskiksia jäteautoon?

Tai talohuolto, kun meiltä tilattu nurmikoiden ajo, ja on kiire pojalla nii. tuletteko auttamaan ja tyhjentämään leikkurin kerävää säkkiä?

Sama asia. En teetä töitä maksavalla asiakkaalla. On pian entiset asiakkaat.

Vierailija
31/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on näkyvällä paikalla astianpalautus niin vien. Jos en näe sellaista niin jätän pöytään. Mielestäni vähän sama asia, että ottaa hotellissa lakanat irti sängystä ennen lähtöään. 

Se on tämä minä minä minä-kulttuuri, että vaikka näkisi astianpalautuksen ja se veisi max. minuutin lisäaikaa ja ei silti vie astioitaan. 

Vierailija
32/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vie nytkään, vaan lähden nostelemaan ulkoilmaan suotaan pöydästä. Astiapoliisia ei ole näkynyt perässä...

Olet yksi syy sille, miksi hinnat ovat nykyään korkeita. Olet myös ensimmäisenä vinkumassa siitä. Kaltaistesi paskaläjien takia pitäisi kehitellä jokin digitaalinen luokitus, jonka perusteella yritykset voisivat kieltäytyä palvelemasta sinua, tai vielä parempi, estää sisäänpääsysi kokonaan.

Mielenkiintoista. Ovatko hinnat alemmat, jos roskat viedään itse. Epäilen että kahviloissa olisi niin. Varmaan toimii kyllä niin päin, että hintoja nostetaan jos roskissa ei itsepalvelua.

Joskus 20 vuotta sitten tuohan kuului palveluun eli oli leivottu siihen hintaan, eikä kukaan narissut.

Kahvilat ja ravintolat on palveluita tarjoavia yrityksiä. Palvelun tason voi päätellä myös tuosta roskien viemis järjestelyistä.

Harva laadukas paikka pistää asiakkaat itse viemään.

Hahhaa laitetaanko julkiset palvelut eli sellaiset, mitä kustannetaan vetovaroin vain sellaisille, jotka tuovat veroja? Sopii jos sovvelletaan sitten kaikkiin, ihan kailkiin,eikä vain sellaiseen ketä sattuu ärsyttämään.

Jonkun pisteytyksen voisi sitten laittaa, että jokaista tehtyä työvuotta kohden saisi xx kertaa hammaslääkäri käyntejä tai muita terv. palveluja. En olisi täysin pisteittä itse tuossa.

Eihän se nyt reilua ole, että esim. statuksella työtön katkaistaisiin palvelut, riippumatta siitä onko työvuosia takana 0 tai 20.

Vierailija
33/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suoraan sanoen minua v*tuttaa jos pitää etsiä pöytää, mihin omat astiat mahtuvat tai mikä olisi tarpeeksi siisti, jotta ruokailu olisi miellyttävää.

Itsepalvelu mahdollistaa hieman pienemmät hinnat, ihmisten välinpitämättömyys ja "minun ei tarvitse"- asenne taas sen, että tietyt paikat valikoituvat epäsiisteiksi. En jää paikkaan, mistä jo ovelta näkee että eletään kuin pellossa.

Syy ei ole yrittäjän eikä firman, vaan nimenomaan itsekkään yksilön, jota minä en huolisi asiakkaakseni.

Moni ei tule ajatelleeksi, että käyttäessään yrityksen palveluja olisi sivistynyttä noudattaa sen sääntöjä. Palvelua odottavat voivat ihan vapaasti mennä kalliimpiin ravintoloihin, joiden hinnoissa on huomioitu sujuva astioiden pois korjaaminen.

Vierailija
34/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanoen minua v*tuttaa jos pitää etsiä pöytää, mihin omat astiat mahtuvat tai mikä olisi tarpeeksi siisti, jotta ruokailu olisi miellyttävää.

Itsepalvelu mahdollistaa hieman pienemmät hinnat, ihmisten välinpitämättömyys ja "minun ei tarvitse"- asenne taas sen, että tietyt paikat valikoituvat epäsiisteiksi. En jää paikkaan, mistä jo ovelta näkee että eletään kuin pellossa.

Syy ei ole yrittäjän eikä firman, vaan nimenomaan itsekkään yksilön, jota minä en huolisi asiakkaakseni.

Moni ei tule ajatelleeksi, että käyttäessään yrityksen palveluja olisi sivistynyttä noudattaa sen sääntöjä. Palvelua odottavat voivat ihan vapaasti mennä kalliimpiin ravintoloihin, joiden hinnoissa on huomioitu sujuva astioiden pois korjaaminen.

Henkilökunta voi viedä astiat pois samalla kun pyyhkii pöydän. Jos pöydässä ei ole astioita kerättävänä, niin sitä ei myöskään pyyhitä kuin ehkä kerran päivässä.

Vierailija
35/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vie astioita pois pöydästä. :o :D typerä ajatuskin. Palvelustahan minä maksan. Ja palveluun kuuluu se, että on pöytiin tarjoilu ja pöydän ja ympäristön siistinäpitäminen. Mulla ei ole oikeutta alkaa siirtelemään ja pesemään pöytiä, vaikka osaan sen kyllä tehdä hygieenisemmin kuin suurin osa. En mä ala ravintolassa tai kahvilassakaan viemään astioita pois. En tiennyt, että tuollainen kulttuuri on Suomessa ja jos onkin niin viittaan kintaalla. Miksi te maksatte tuollaisesta palvelusta, jossa saatte itse tehdä kaiken?

Sinä et voi päättää minkälaista palvelua yritys tarjoaa vaan menemällä liikkeeseen toimit sen sääntöjen mukaan. Mikäli ravintolassa/kahviossa on astiankeräyspiste, viet astiasi niihin ja jos ei ole jätät astiat pöytään.

Vierailija
36/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilannetta, jossa Suomessa antaisin tippiä. Suomessa palkat kuuluvat olla sellaisia, että niillä ihminen elää. Mitä useampi suostuu tippaamaan, sen useampi työnantaja laskee palkkoja. Älkää sahatko omaa oksaanne!!

Vierailija
37/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää syö ABC-asemien rafloissa, ruoka ei ole ravintolatasoista nykyään.

Vierailija
38/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työpaikat ABC:lla yhtään lisäänny jos jätät astiat viemättä pöydästä. Henk.kunta tekee sen työn ns.ylimääräisenä työnään, sen verran tarkkaan on työtunnit ja tehot laskettu. Jätätkö myös työpaikan lounasravintolassa tarjottimen pöydälle? Sama asia kaupoissa itsepalvelukassojen käyttäjillä,muka työtunteja ei vähennettäisi. Uskoo jos ei tiedä.

Vierailija
39/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Itsepalvelu ei mahdollista pienempiä hintoja. Hinnat ovat jokatapauksessa korkeat näissä itsepalvelupaikoissakin.

Yrityksessä josta nyt puhutaan ei ole "sääntöä" joka velvoittaa viemään astioitaan pois. Se perustuu vain ja ainoastaan vapaaehtoisuuteen.

Itsepalvelupaikat ovat nimenomaan näitä missä eletään kuin pellossa,

syy on vain ja ainoastaan yrittäjän tai ketjun johdon.

Heidän ansaintalogiikka perustuu opiskelijoiden, nuorten ja kokemattomien työntekijöiden rekrytointi ja siihen luottoon että suomalaiset siivoaa omat ja muiden jätökset.

Kaverini meni kesätöihin kassalle erään kirjainketjun paikkaan, yliopisto-opiskelija joka ei osaa kananmuna paistaa. Niinpä vain löysi itsensä keittiöhommista.

Vierailija
40/44 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskaa porukkaa täällä. Henkilökunnan on helpompi pitää pöydät puhtaina jos astiat on viety syömisen jälkeen kärryyn. Ei tarvitse kuin liinalla käydä pöydät läpi kun on hetki aikaa.

Astiakärryt on aina vapaaehtoisia. Tietysti asiakasta palvellaan, eikä toisinpäin. Pesetkö myös vessan, täytät suolasiroittimen ja laitat pöydät suoraksi?

Ravintolan homma se on ajatella, ei asiakkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän