Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verot aiotaan maksattaa kahdesti, kannattaa olla varovainen

Vierailija
19.07.2023 |

Keväällä sain kiinteistöveromaksulaput, kaksi erää tulevalle syksylle. Laitoin ne neti maksuun mobiilimarkkinointiluvan kautta odottelemaan hyväksyttynä eräpäiviään.
Eilen huomasin mobiilipankkiin ilmestyneen hyväksyttäväksi jonkin e-laskun. Niitähän tulee, ei siinä mitään. Tarkistin kuitenkin ennen hyväksymistä, mikä tämä on. Se oli kiinteistöveron elokuun erä, sama eräpäivä ja summa, jonka oli jo odottamassa. Eli toinen samasta asiasta.
En onneksi hyväksynyt! Nyt se odottelee siellä, pitäisi varmaan poistaa. Onkohan kovinkin yleistä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muutakin sekoilua. Perintönä sain talon, josta maksoin perukirjan perusteella perintöveron. Sitten myin se perukirjassa olevalla hinnalla, jolloin tuli lievä tappio välityspalkkiosta. Verottaja pisti maksulapun myyntivoittoverosta, koska olin saanut talon ilmaiseksi. Voi helvetti, se oli minun perintöosuus, josta olin perintöveron jo maksanut. Ymmärsivät onneksi selitykseni.

Vierailija
2/3 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä??

"...maksuun mobiilimarkkinointiluvan kautta..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka. Olet ilmoittanut ottavasi vastaan e-laskuja, ja toiseksi et myyntivoittoveroilmoituksessasi maininnut hankintameno-olettamana perintöä.