***Ensikot torstaihin***
Aloitanpa uutta pinoa, kun Aurora ei ole vielä ehtinyt ;)
Keskiviikon jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9070591&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (22)
Pikaisesti näin töiden lomasta kerron ultrakuulumiset, joten tulee varsin omanapainen viesti, mutta ehkä ymmärrätte. =)
Eli nt-ultra oli tänään, tosi mukava lääkäri ja sattuu vielä olemaan mun neuvolalääkärinikin. Hyväniin.
Ikävintä oli, että sisätutkimuksessa löytyi runsas hiiva. =/ En siis ole vain raskauden takia hukkumassa valkovuotoon, vaan ihan toisen syyn takia. Kuurihan siitä paukahti. Ei ole vaan muuten vaivannut kuin että on sitä valkkaria tullut. No, toivottavasti kuurin myötä helpottaa.
Juustonaksun pää-perämitta oli 47mm ja niskaturvotusta 0.8mm. Viikkoissa mentiin kolme päivää eteenpäin, eli tänään on tasan 11+0, la siis sen myötä nyt virallisesti 5.7.2007.
Sydän löi 176x/min ja pää ja jalat löytyi. =) Kallon luut kuulema hyvät ja aivoverisuonetkin näkyi hienosti. Istukka on kohdun etuseinässä ja näytti hyvälle, kohtu on normaalinnäköinen raskautta vastaava. Tällä hetkellä kaikki on tasan niinkuin pitääkin, sanoi lääkäri. Hyvä. Ihanaa.
Juustonaksu tulee isäänsä, omaa uskomattomat unenlahjat. Ei nimittäin lääkärin ja hoitajan ulkoisista ärsytyksistä huolimatta ja äitikullan hihityskohtauksestakaan välittämättä viitsinyt herätä ja vähän kääntyä että oltais niskaturvotus saatu mitattua. Ehei, kaveri veteli sikeitä kädet kasvojen päällä. =) Isäänsä tulee, vaikka maa järkkyisi, unia ei häiritse MIKÄÄN.
No, masun päältä saatiin sitten nt-mittauskin tehtyä.
Mulle tuli tosi epäuskoinen olo siinä ultrakuvaa katsellessa, että onko toi nyt muka ihan aikuisten oikeesti mun masun sisältä. Mut tuskin niillä on tapana näyttää mitään nauhoituksia. ; )
Keskiviikkona sitten neuvola, siellä varmaan kuunnellaan ekaa kertaa dopplerilla sydänäänet ja sitten odotellaan 20. viikon rakenneultraa.
Jushka ja Juustonaksu 11+0
Eli tänään kävin neuvolalääkärissä pitkän (5,5 viikon) paussin jälkeen...olipas muka pitkä, mut vaikka tuota neuvolaa tulee joskus moitittua niin kyllä siellä on ihan kiva käydä aina välillä kurkkaas et kaikki on ok.
Mulla oli siis viikot 26+4, painoa oli tullut edellisestä kerrasta 900g lisää mut kokonaispaino on edelleen n.4kg ALLE lähtöpainon..tai siis ekan neuvolakäynnin painon, en edes punninnut tilannetta silloin kun vauvasta sain tietää.
Sf oli 24cm, eli keskelle käyriä mentiin ja verenpaineet alhaisen puoleiset 116/74.
Sokerirasitustestissä kävin viime viikolla ja alkusokerit oli 4, viimeiset sokerit oli 5,3 eli ei niissäkään ongelmia.
Hjyvä Hjuttu! Jee!
Niin ja aamulla isukki taisi tuntea ekat liikkeet masun läpi itsekin eli ihanaa sekin juttu. Meillä kun nuo liikkeet on alkaneet tuntua ylipäätänsä aika myöhään kun on istukka kiinnittynyt etuseinämään.
:)