millä kestätte ajatuksen napajäätikön sulamisesta?
top 10 -vinkit selviytymiseen ja ahdistuksen käsittelyyn? Ja minkälaisia ympäristötekoja aiotte tehdä lähitulevaisuudessa?
Kommentit (7)
Kun tää on susta niin hirveän hauska juttu. Otapas joskus vaikka kirjastossa sanomalehti käteesi ja lukaise. Kannattaa hankkia muitakin tietolähteitä kuin av, maailmankuva ja ymmärrys kummasti laajenee.
Mutta niistä ympäristöteoista. Ajattelin lajitella jätteet vieläkin tarkemmin ja viimeistään nyt jättää auton kotiin työmatkoilla.
otan ison HUURTEISEN kun oikein alkaa ahdistaa, taikka sitten viskin jäillä - niin kauan kuin niitä riittää!
Kippis!
Sekä hyväksyä se tosi-asia että kuollaan kaikki joskus kumminkin. Että jokainen päivä on ollut ihan koko ajan " armonaikaa" ja on. Et vaan ole huomannut.
Siis arvosta elämää joka päivä, elä hyvin joka päivä. Se on hyvä tapa elää.
ja kyllä, se on minulle jonkinlainen ilmastonmuutoksen symboli. Mutta ei, se ei ole mikään vitsi. En ole koskaan kierrättänyt mitään: huomenna aloitan!
Raivostuttaa toi USA, kun ne ei halua laittaa tikkua ristiin asian hyväksi (eivät Kioton sopimukseen lähteneet).
Ei se nyt aivan noin mene, että yhtäkkiä tulee lunta tupaan 100 metriä tai jotain.
Mun konsteja, joilla helpotan pahaa oloa aiheen tiimoilta, lapsellista tai ei:
Aion opetella kalastamaan ja opettaa lapsenkin. Inhoan ajatusta metsästämisestä, mutta poikaani aion rohkaista liittymään metsästysseuraan. Opettelen myös valuttamaan mahlaa jne. selviytymiskonsteja. Lueskelen ja keräilen ns. vanhan kansan oppaita selviytymisestä ennen kuin öljyä ruvettiin rahataamaan Suomen maalle tankkereittain. Mulla on jo pari opusta kirjahyllyssä.
Olen miettinyt miten saan itseltäni hengen tarvittaessa " helposti" , kiitos vaan Emma Thompsonille jolta sain hyvän vinkin :). Elän päivä kerrallaan ja nautin siitä mitä on.
Tuskin näitä juttuja koskaan joudun käyttämään, mutta silti helpottaa. Ja ehkä opetan lapselleni taitoja, joista voi olla apua jos tulee jotain yhtäkkisiä maailmanlaajuisia kriisejä.
Miksi olet valinnut juuri napajäätiköt? Onko se sulle joku symboli koko ilmastonmuutokselle, vai? Vae vitsikö tämä lienee?