Masentaa kun syksy tuntuu tulevan tänä vuonna aikaisin :(
Asun Savossa ja tuntuu että kohta on jo täysi syksy täällä, kesäkukkia enää vain vähän luonnossa, puiden lehdet jo osin kellastuvat ja tippuvat, satanut paljon heinäkuussa...
Ihan kuin oltaisiin jo elokuussa ja kesä tuntuu olevan melkein takana :(
Muilla samoja fiiliksiä? Tuntuu etten ole ehtinyt nauttia tästä kesästä kunnolla koska huonot ilmat
Kommentit (87)
Toukokuu meni lähinnä migreenissä maatessa ja kesäkuussakin tuli sairasteltua, ei jaksanut paljoa käydä missään. Nyt tulee oltua luonnossa ja pyöräiltyä, lenkkeiltyä ym. Mutta heinäkuun alku meni ilmojen puolesta piloille jatkuvan sateen takia ja veikkaan, että en ole ainoa, joka kokee näin.
Joten kyllä, syksyn tulo harmittaa kun en paljoa pystynyt kesästä nauttimaan ja kohta se on jo ohi. Minusta syksyinen luonto ei ole viehättävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyhän on ihana
Kesä on parempi ja sen lyhentymistä tässä harmitellaan. Perusta oma ketju syksylle. Lupaan tulla sinne hehkuttamaan kesää ja hellettä.
Syksy ja talvi on ihmisen parasta aikaa.🤗
Kesä ja helle on ihmisen parasta aikaa, mutta sinähän et olekaan ihminen. Minä niin nautin, kun sinulla on tukalaa kesäkuumalla.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuusta toukokuun alkuun elämä on vain kärsimystä.
Höpö höpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on hyvä, jos siis ulkona viettää aikaansa. Täällä ei ole juurikaan satanut, mutta on ollut sellaista mukavaa +20 säätä. Nautin tästä enemmän kuin jostain +38 paahteesta.
Sinä =/= koko muu ihmiskunta.
Toivottavasti tulee vielä tosi kuuma helle, jotta kärsit.
Ai ei saa sanoa neutraalisti että "minä nautin tästä"? Nyt ei kyllä tunnu yhtään pahalta että niitä helteitä ei ole paljoakaan Suomessa teille kusipäille, jotka toivotte muille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyhän on ihana
Kesä on parempi ja sen lyhentymistä tässä harmitellaan. Perusta oma ketju syksylle. Lupaan tulla sinne hehkuttamaan kesää ja hellettä.
Kesä ja helle on ihmisen parasta aikaa, mutta sinähän et olekaan ihminen. Minä niin nautin, kun sinulla on tukalaa kesäkuumalla.
Sinä se hellehullu taidatkin nauttia toisten kärsimyksistä. Ei muuta kun lycka till vaan.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuusta toukokuun alkuun elämä on vain kärsimystä.
Samaistun tähän. Loka-marraskuu itselleni pahinta aikaa, joulukuussa vähän helpottaa kun on joulu ja uusivuosi. Sitten taas tammi-helmikuu on paha, maaliskuussa alan hieman piristyä ja huhti-toukokuussa elämä alkaa voittaa
t. kaamosmasennus joka ikinen vuosi
Täytyy kyllä sen verran ymmärtää aloittajaa että ei nuo talven synkimmät kuukaudet ole oikein helppoja kellekkään ilman mitään kaamosmasennustakaan.
Sitä vähän jopa pelonsekaisella jännityksellä vähän oottaa että minkälainen ahdistava talvikausi sieltä on tulossa. Joskus helmi-maaliskuussa alkaa jo tuntua että tää ei pääty koskaan. Ei koskaan.
Mutta siihen on onneks vielä aikaa. Ei kannata murehtia liikaa tulevia asioita joille ei voi mitään.
Aah, paras aika tulossa: syksy! Ja vielä talvi sen jälkeen, kyllä kelpaa! Ihanaa asua täällä, missä kesä on lyhyt. Muuttakaa te, joille se ei sovi, muualle.
Syksy tietää että kalaa tulee ahvenia merestä ja minä saan niistä paljon rahaa. Huomen aamulla menen nostaa verkot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on hyvä, jos siis ulkona viettää aikaansa. Täällä ei ole juurikaan satanut, mutta on ollut sellaista mukavaa +20 säätä. Nautin tästä enemmän kuin jostain +38 paahteesta.
Sinä =/= koko muu ihmiskunta.
Toivottavasti tulee vielä tosi kuuma helle, jotta kärsit.
Ai ei saa sanoa neutraalisti että "minä nautin tästä"? Nyt ei kyllä tunnu yhtään pahalta että niitä helteitä ei ole paljoakaan Suomessa teille kusipäille, jotka toivotte muille pahaa.
Oletko sä trolli vai muuten vaan tuollainen outo?🤪
Kesäkuukausia ovat kesä-, heinä- ja elokuu. Nyt on 18.7. eli vasta puolivälissä kesää ollaan. Kyllä osaa olla pessimistinen asenne osalla jos tässä vaiheessa alkaa jo syksymarina. Ilmatkin on oikeastaan juuri ihanteelliset. Välillä tulee sadekuuro, toisina päivinä ei sada lainkaan. Luontokin jaksaa vielä kukkia kun ei ole paahtavaa lamauttavaa hellettä. Silti on ollut riittämiin lämmintäkin ja kesävaatteille käyttöä ihan kylliksi. En tajua mikä tässä säässä on vikana? Jos kaipaat +30C jatkuvasti niin Suomi ei ole oikea paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyhän on ihana
Semmoset psykopatiat. En minä nauti toisten kärsimyksestä, sinulle se on vissiin elämän suola. Minä voin nauttia asioista joista nautin ilman sitä, että tarvitsisi samalla ilkkua niille, jotka eivät nauti samasta asiasta.
Kesälomat vielä edessä, itse asiassa en usko kevätväsymyksestä vielä yli päässeeni. Kaikki tapahtuu siellä Suomessa niin sähäkästi.
Kun mediaa seuraa, oon päivä päivältä onnellisempi näistä sateista ja pilvisistä, viileistä päivistä. Luontokin kiittää sateesta, ja sato, jota syödään ensi talven aikana eri muodoissaan. Tämän hetken Suomen kesä on paratiisi.
Mene Italiaan, Espanjaan tai Kreikkaan ensi kesänä heinäkuuksi. Lupaan, että nautit Suomen kesästä 2025.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten vuodenajat voi masentaa. Onko se mielen köyhyyttä jos masentuu luonnon normaaleista tapahtumista.
On, se on mielen köyhyyttä, rajoittuneisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuukausia ovat kesä-, heinä- ja elokuu. Nyt on 18.7. eli vasta puolivälissä kesää ollaan. Kyllä osaa olla pessimistinen asenne osalla jos tässä vaiheessa alkaa jo syksymarina. Ilmatkin on oikeastaan juuri ihanteelliset. Välillä tulee sadekuuro, toisina päivinä ei sada lainkaan. Luontokin jaksaa vielä kukkia kun ei ole paahtavaa lamauttavaa hellettä. Silti on ollut riittämiin lämmintäkin ja kesävaatteille käyttöä ihan kylliksi. En tajua mikä tässä säässä on vikana? Jos kaipaat +30C jatkuvasti niin Suomi ei ole oikea paikka asua.
En itsekään toivo helteitä. Tasaista lämpöä ja aurinkoa. Mutta paras ja kaunein luonnon kukoistus nyt vaan sattuu olemaan ohi koska pian on jo elokuu. Mökillä sen huomaa, monet kauniit kesäkukat kuihtuneet ja tilalle puskee heinikkoa ja syyskukkia. Lehdet alkavat pikkuhiljaa värjäytyä ja illat pimentyä
"Kesä on lyhyt kuin lapsella paita".
Kohta on meidän vuoro olla onnellisia, jotka tykkää kun tulee elokuun pimeät illat ja syksyn raikkaat kelit. Tervetuloa marraskuun räntäsateet ja talven lumipyryt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Nyt on vasta 18.7. Kesä parhaimmillaan. Kukat kukkivat puutarhassa, linnut laulavat ja sää mitä mainioin. Ruusut kukkivat upeasti. Ainakin täällä Vantaalla. Elokuu etelässä on mitä mainioin kesäkuukausi. Syyskuukin tuntuu vielä kesältä, kuulaat aamut ja lämpimät päivät.
Näin! Ihan järjetöntä ruikuttaa keskellä kesää. Eihän olla vielä edes elokuussa.
Ystävät hyvät. Rauhoittukaa. Tätä palstaa lukiessani, olen huomannut, että ihmisten hermot ovat kireällä. Jokaisesta asiasta saadaan aikaiseksi riita. Toisaalta, parempi anonyymipalstalla, kuin tosielämässä. Ehkä nykyelämä tekee kiireineen, inflaatioineen sen, että toisten eriäviä mielipiteitä ei kestetä. Minä, jo 60 vuotiaana eukkona, toivotan kaikille mukavaa kesää, oli se sitten ohitse, jäljellä, Mikkelissä, Lapissa tai Vantaalla. 😊
mulla helpottaa marraskuussa kun joulu lähestyy. Mut just nää ajat alkaa kohta olla pahat, kun päivä lyhenee . Se pimeys tuntuu hyökyvän päälle ja katoaa itse näkyvistä