Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup keski-ikäisille pariskunnille: määritteleekö teillä vähemmän haluava osapuoli seksin määrän täysin?

Vierailija
18.07.2023 |

Vai onko vähemmän haluavalla osapuolella tahtoa (tahdostahan se on nimittäin kiinni) tarjota sitä joskus myös silloin, kun ei niin itsellä mieli tekisikään?

Itse tajusin juuri tänään, että vaimoni saa seksiä aina kun haluaa ja minä puolestaan vain silloin, kun häntä sattuu haluttamaan (nykyisellään vain ovulaation aikaan). Eihän se ole millään muotoa reilu asetelma kyllä.

Gallup keski-ikäisille pariskunnille: määritteleekö teillä vähemmän haluava osapuoli seksin määrän täysin?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus alkuperäiseen: en tietenkään itsekään halua seksiä silloin, jos vaimo selvästi antaa ymmärtää ettei voisi vähempää kiinnostaa (meillä joskus on tilanteita, joissa vaimo sanoo, että "nyt voit saada sitä seksiä, mutta ei mulla kyllä yhtään tee mieli"). Mietin vain, onko olemassa paljon parisuhteita, jossa vähemmän haluava osapuoli on PÄÄTTÄNYT harrastaa seksiä myös silloin, kun ei välttämättä niin paljon itsellä tee mieli ja tietoisesti yrittää virittäytyä tunnelmaan/esittää, että tekee mieli.

Vierailija
2/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hankalia. Minulla on vaimo, joka ei käytännössä koskaan kieltäydy seksistä, mutta ei myöskään kyllä yhtään yritä esittää, että itsellä tekisi mieli. Ainakin itselle tuo on pahin mahdollinen halun tappaja. Eli käytännössä meillä on seksiä vain silloin, kun hän itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hankalia. Minulla on vaimo, joka ei käytännössä koskaan kieltäydy seksistä, mutta ei myöskään kyllä yhtään yritä esittää, että itsellä tekisi mieli. Ainakin itselle tuo on pahin mahdollinen halun tappaja. Eli käytännössä meillä on seksiä vain silloin, kun hän itse haluaa.

Samasta väännetään meillä vuodesta toiseen. Olen jo avioliiton alusta päättänyt, että en ole pihtari, mutta olen myös tehnyt miehelle selväksi, että silloin kun ei tee mieli, on hänelle kelvattava huonompi seksi tai oltava ilman. Esittämään en todellakaan ala. Eikä kyllä minulla myöskään ole tätä seksiterapeuttien mainostamaa "kyllä se alkaa tekemään mieli kun vain päättää aloittaa" -ilmiötä. 

Vierailija
4/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on vähemmän haluava osapuoli, joten tämä ratkaisee tietysti ongelman: kun ei tee mieli, ei seisokaan. Joten seksiä tietenkin on vain kun hän haluaa.

Vierailija
5/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksi ollut täysin loppu jo neljättä vuotta, joten kyllä. Itsellä olisi edelleen haluja vähintään 1-2 krt viikossa.

M56

Vierailija
6/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on vähemmän haluava osapuoli, joten tämä ratkaisee tietysti ongelman: kun ei tee mieli, ei seisokaan. Joten seksiä tietenkin on vain kun hän haluaa.

Juuri näin. Eli tässä mielessä miehelle on paljon helpompi/hyväksyttävämpää kieltäytyä kun ei pysty. Ei tuokaan ihan tasa-arvoista ole.

Vierailija
7/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen siihen, että omat ajatukset tämän suhteen on muuttuneet paljonkin vuosien varrella. Nuorempana olin nainen, joka ei todellakaan suostunut seksiin, kun haluttanut. Olisin kokenut sen suunnilleen raiskauksena. Nyt viittä kymppiä lähestyessä suostun useinkin, koska tiedän miten onnelliseksi se mieheni tekee. En yritä tietenkään mitenkään esittää, että olisin erityisen kiihottunut tai edes kovinkaan paljon nauttisin, mutta muutoin yritän tehdä miehelleni hyvän olon tilanteessa. Ja korostan etten tee tätä velvollisuudesta, vaan aidosti rakkaudesta.

Vierailija
8/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eli tässä mielessä miehelle on paljon helpompi/hyväksyttävämpää kieltäytyä kun ei pysty. Ei tuokaan ihan tasa-arvoista ole.

Meillä mies yrittää sentään joskus virittäytyä tunnelmaan vaikkei tee mieli. Toki se vaatii minulta sitä, että osaan avata suuni.

Vierailija
9/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sellaista seksiä ei ole olemassa, mihin ei tarvita erektiota?

Vierailija
10/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies yrittää sentään joskus virittäytyä tunnelmaan vaikkei tee mieli. Toki se vaatii minulta sitä, että osaan avata suuni.

Mikäli viittaat tässä blowjobiin, niin tuolla ei ole meillä mitään vaikutusta, jos mies ei ole sillä tuulella. Eli ei auta.

Vierailija
11/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sellaista seksiä ei ole olemassa, mihin ei tarvita erektiota?

Varmasti on, mutta se ei ole minua varten. 

Vierailija
12/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ja ei, sopivaa vaihtoehtoa ei oikein löydy. Yhdyntäseksiä on silloin kun vaimo haluaa, eli noin kerran viikossa (ja ei, muunlaista seksiä hän ei halua). Minä haluan lisäksi toisenkin orgasmin viikon aikana, ja hoitelen sen omin käsin, tai joskus hänkin voi antaa käsihoitoa jos ei kestä pidempään katsella kun teen itselle hyvää ilman kiirettä.

"Suostun vaikken itse halua" -tyylistä seksiä en häneltä haluaisikaan, kuten muutkin ovat sanoneet. Ja joskus voi käydä niinkin päin, että hän haluaa vaikkei itsellä juuri ollut mielessä, ja silloin lähden mukaan jos ei liikaa väsytä tai muusta syystä ole olo, että tästä ei nyt ehkä suoriudu.

Eli mitä tuosta sanoisi? Osittain vaimon halut sanelevat ainakin seksin laadun, mutta kummatkin kyllä saavat nautintoa ja orgasmeja toivomansa määrän. Itseäni ei haittaa tyydyttää itseäni, se on mulle ihan hyvää seksiä sekin.

M53

Vierailija
13/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli viittaat tässä blowjobiin, niin tuolla ei ole meillä mitään vaikutusta, jos mies ei ole sillä tuulella. Eli ei auta.

Ei kun pyytää sitä seksiä ja kertoa, että haluaisin. Eli onnistuu minunkin aloitteestani, jos mies antaa asialle mahdollisuuden, mutta pääasiassa miehen ehdoilla mennään. Ei miehelläni erektiovaikeuksia ole, lähinnä vain haluaa vähemmän kuin minä.

Vierailija
14/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei niin tee mieli, mutta tietää silti, että voisi syttyä toisen viettelyn ja pidemmän esileikin aikana. Silloin seksiä voi olla. Tämä on kuitenkin täysin eri olotila kuin se ettei seksi voisi vähempää kiinnostaa. Eli vastaus on, että seksiä on vain silloin kun molemmat pystyvät kiihottumaan. 

N48

Vierailija
15/24 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut vara kieltäytyä seksistä vaikka ei olisi töiden tai sairauden takia jaksanut, silloin kun vaimo vielä joskus seksiä halusi. Oli se sen verran harvinaista herkkua.

Nyt ei ole halunnut kohta kolmeen vuoteen, joten seksiäkään ei ole sitten ollut.

Tähän on nyt jo niin tottunut, että jos nyt vastoin kaikkea todennäköisyyttä vaimo innostuisi, niin minusta tuntuu että minä en lähtisi siihen mukaan. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
16/24 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdynnässä tottakai näin, koska eihän vähemmän haluava osapuoli kykene yhdyntään jos ei itse halua. Esim mies ei saa erektiota eikä nainen kostu eikä saa klitoriksen erektiota.

Vierailija
17/24 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on haluton, joten seksiä ei ole, hänen haluuöttomuutensa on siis sen seksittömyyden määrittänyt.

Vierailija
18/24 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se usein menee että vähemmän halukas kontrolloi tilannetta ja toinen saa kärsiä. Meillä oli aluksi sovittu avoin suhde mutta vaimo muuttikin mieltään ja ei tietenkään kieltänyt mutta kehitti sellaisen miinakentän sääntöjä ettei käytännössä ole mahdollista :DDD kun mulla sitä vientiä olisi ollut hyvin. Nyt sitten touhuan omin luvin toisinaan.

Vierailija
19/24 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo antaa toisinaan ihan vain antamisen ilosta. Kyllä mä otan tarjouksen aina vastaan. Hän on yleensä se vähemmän haluava ja siten määrittää kuinka usein seksiä on. Tosin viime aikoina on itsellänikin ollut kuivia kausia.

Vierailija
20/24 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo antaa toisinaan ihan vain antamisen ilosta. Kyllä mä otan tarjouksen aina vastaan. Hän on yleensä se vähemmän haluava ja siten määrittää kuinka usein seksiä on. Tosin viime aikoina on itsellänikin ollut kuivia kausia.

Miten pystyt olemaan yhdynnässä naisen kanssa, joka ei kiihotu, ei kostu, ei saa klitoriksen erektiota eikä sillä hetkellä ole halukas seksiin?