Hakeutuuko kukaan muu tekemättömyyden tilaan?
Haluan paeta kaikkea ja olla vain rauhassa. Nyt lomalla kotona, mutta mies hössöttää liikaa etätöissä. Haluan takaisin mökille, missä ei ollut mitään tekemistä.
Kommentit (19)
Hakeudun säännöllisesti tekemättömyyden tilaan, se on minulle luonnollisin tila t:Työtön
Ainoastaan virkavapaalla. Sitten kun ollaan töissä, keskitytään töihin 100 porsenttisesti.
Tuosta otsikosta tulee mieleen Pussikaljaromaani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? En ole lukenut.
Mä olen vain olemassa. Teen vain asioita, mihin keho kehottaa: syön, käyn tarpeillani, joskus peseydyn, pesen astiat ja pyykit jne.
Muun aikaa vain oleskelen eri tavoin, ilman sen kummempia tavoitteita tai päämääriä.
Tilille tulee rahaa joka kuukausi, millä maksan laskuni.
Nyt olen mökillä, paratiisissani. Istun keittiössä, ikkuna auki, tuuli suhisee koivun oksissa, linnut laulavat, luonto viheriöi. Elämän parasta aikaa.
Tykkään tästä. 🤗
Siis missä mökillä ei ole mitään tekemistä? Kaikki mökit, joissa minä olen ollut ovat työleirejä ja tekemistä riittää aamusta iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? En ole lukenut.
Voin kuvitella, että joku kirjan päähenkilöistä sanoisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä mökillä ei ole mitään tekemistä? Kaikki mökit, joissa minä olen ollut ovat työleirejä ja tekemistä riittää aamusta iltaa.
Mikä luetaan työksi? Onko kalastaminen ja muu eräily työtä, entä saunan lämmitys.
Minä kuolisin jos joutuisin tekemättömyyden tilaan, sehän on ihan hirveää!!! Luovana ihmisenä kärsisin ihan kamalasti jos ei saisi tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä luetaan työksi? Onko kalastaminen ja muu eräily työtä, entä saunan lämmitys.
Puiden kaataminen ja halonhakkuu, mattojen pesu, kesäsiivous mökin sisällä, verhojen vaihtaminen, seinien ja katon siivous, terassin hiominen ja maalaus/petsaus, nurmikon leikkuu jne.
Kyllä, juuri nytkin sohvalla syön suklaata ja katson hömppää, ei siis mitään tekemisen halua😅
Kyllä, mutta mä tosin olen masentunut. Mutta kyllä mä olen aina osannut (ja halunnutkin) olla tekemättä mitään, jotenkin ärsyttäviä sellaiset jatkuvasti huseeraavat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puiden kaataminen ja halonhakkuu, mattojen pesu, kesäsiivous mökin sisällä, verhojen vaihtaminen, seinien ja katon siivous, terassin hiominen ja maalaus/petsaus, nurmikon leikkuu jne.
Pysyy mökki kunnossa kun nuo hommat joka reissu.
On siis normaalia ja tervettä ettei rentoudu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuokramökillä!
Yleensä ihmiset hakeutuvat toiminnan ja tekemisen äärelle.