Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö oikeasti merkityksellistä työtä?

Vierailija
18.07.2023 |

??

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarityö on kaikkein merkityksettömintä. Kuka vaan voi tehdä sitä ja kohta robotit korvaavatkin duunarit. Vain asiantuntijatyö merkitsee tulevaisuudessa.

Nyt kiinnostaa mikä sinun näkemyksesi merkityksellisestä työstä on?

Omasta mielestäni kyse ei todellakaan ole siitä voiko sitä tehdä kuka vaan tai vaikka robotit, vaan siitä onko sillä yhteiskunnalle (jopa merkittävää) hyötyä. Useimmat duunariammatit ovat merkityksellisiä, vaikka niitä voisi tehdä kuka tahansa muukin kuin tämänhetkiset työntekijät.

T. Valkokaulustyöläinen

Jos nyt tapahtuisi joku maailmanlaajuinen kataklysmi, asiantuntijoilla ei olisi paljon virkaa. Tärkeimpiä olisi ruuantuottajat, puhtaan veden jakelijat jne. No ehkä lääkäreilläkin olisi jotain virkaa.

Katastrofitilanteessa moni asiantuntija olisi kultaakin kalliimpi. Tiedätkö, että ne puhtaan veden jakelijat eivät saisi sitä puhdasta vettä jaettavaksi ilman, että asiantuntija on sitä heille toimittanut. Suomessa on itseasiassa hyvin suuri joukko asiantuntijoita, joiden tehtävä on varmistaa, että poikkeustilanteissa suomalaiset pystyvät edelleenkin jatkamaan elämäänsä vaikka sitten katastrofiolosuhteissa. Siltainsinöörit ja sillanrakentajat taitavat olla nyt kultaakin kalliimpia Krimillä - ja hehän ovat niitä käsienheiluttelijoita, asiantuntijoita. Kuka siivoaa sen räjäytetyn padon takana olleen veden aiheuttamat tuhot? Asiantuntijajoukot.

Aika harvalla käsienheiluttelijoista puhuvilla ei taida olla mitään käsitystä siitä, mitä ne asiantuntijat ovat.

Vierailija
62/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laskuttajana huoltoyhtiössä. Työni on merkityksellistä siinä, että jos minä en laskuta huoltomiesten tekemistä töistä, ei me saada taloon rahaa, eikä ne huoltomiehet enää sen jälkeen tee töitä. Sitten asukkailta jää kotien ja kiinteistöjen huoltotyöt tekemättä, ja joku mummo kaatuu jäisellä tiellä ja murtaa lonkkansa tai kuolee. Tosin tulevaisuudessa mun työn varmaan tekee tekoäly. Tosin se, että tekoäly voi tulevaisuudessa tehdä työn, ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään ainakin siitä, että suurin osa käsienheiluttelutyöstä, kuten "asiantuntijatyöstä", ei ole millään tavalla merkityksellistä.

No miten sen nyt ottaa. Minä pyrin asiantuntijatyössäni varmistamaan että esimerkiksi sinä et kuole syötyäsi firmamme valmistamaa ruokaa. Voit ihan itse kohdallasi miettiä onko sillä jotain merkitystä.

Kukaan ei näkisi nälkää vaikka teidän menisi konkkaan. Vaihtoehto on vaikka kuin. Siitä voi päätellä miten merkityksellistä työsi on.

Tuolla ajattelutavalla mikään ammatti tai työ ei ole tärkeä, koska kaikki voisivat ite kasvattaa ruokansa. Niin että omavaraistalous on se ainoa työ, jolla on merkitystä.

Vierailija
64/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viljelen ja tuotan ruokaa joten eiköhän se aika merkityksellistä ole.

Sinä olet elintarviketuotantoketjun erityisasiantuntija.

Joku kun voisi printata pääsi sisältä kaiken sen alkutuotantoon liittyvän tiedon ja osaamisen, mitä sinulla on, niin se täyttäisi pienen kunnan koko kirjaston.

Vierailija
65/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen! Onlyfans. 

Isoja summia tienaa ja saa miesten huomiota. 

Vierailija
66/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarityö on kaikkein merkityksettömintä. Kuka vaan voi tehdä sitä ja kohta robotit korvaavatkin duunarit. Vain asiantuntijatyö merkitsee tulevaisuudessa.

Nyt kiinnostaa mikä sinun näkemyksesi merkityksellisestä työstä on?

Omasta mielestäni kyse ei todellakaan ole siitä voiko sitä tehdä kuka vaan tai vaikka robotit, vaan siitä onko sillä yhteiskunnalle (jopa merkittävää) hyötyä. Useimmat duunariammatit ovat merkityksellisiä, vaikka niitä voisi tehdä kuka tahansa muukin kuin tämänhetkiset työntekijät.

T. Valkokaulustyöläinen

Jos nyt tapahtuisi joku maailmanlaajuinen kataklysmi, asiantuntijoilla ei olisi paljon virkaa. Tärkeimpiä olisi ruuantuottajat, puhtaan veden jakelijat jne. No ehkä lääkäreilläkin olisi jotain virkaa.

Katastrofitilanteessa moni asiantuntija olisi kultaakin kalliimpi. Tiedätkö, että ne puhtaan veden jakelijat eivät saisi sitä puhdasta vettä jaettavaksi ilman, että asiantuntija on sitä heille toimittanut. Suomessa on itseasiassa hyvin suuri joukko asiantuntijoita, joiden tehtävä on varmistaa, että poikkeustilanteissa suomalaiset pystyvät edelleenkin jatkamaan elämäänsä vaikka sitten katastrofiolosuhteissa. Siltainsinöörit ja sillanrakentajat taitavat olla nyt kultaakin kalliimpia Krimillä - ja hehän ovat niitä käsienheiluttelijoita, asiantuntijoita. Kuka siivoaa sen räjäytetyn padon takana olleen veden aiheuttamat tuhot? Asiantuntijajoukot.

Aika harvalla käsienheiluttelijoista puhuvilla ei taida olla mitään käsitystä siitä, mitä ne asiantuntijat ovat.

Tämä on totta. Jonkun pitää suunnitella, mitata ja varmistaa, että perusjantterit pääsee tekemään ne suorittavat hommat. Ihmisillä on joku luulo, että yhteiskunta pyörii itsestään sillä, että suorittavaa työtä tekevät ihmiset hoitaa hommansa. Mutta eihän se pyöri.

Vierailija
67/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole  missään hoitotyössä, mutta jos tekisin huonosti työni, joku voisi joutua hengenvaaraan. Minulle on myös osoitettu  tehtävä mahdollisen kriisin aikana.

Vierailija
68/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työllä ei varmaan katastrofitilanteessa ois niin väliä. Mutta näin normioloissa moni ihminen on varmasti tyytyväinen, että tietyt sähköiset palvelut toimii netissä. Niin että kyllä mä koen, että mun työllä on merkitystä.

Vierailija
69/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laskuttajana huoltoyhtiössä. Työni on merkityksellistä siinä, että jos minä en laskuta huoltomiesten tekemistä töistä, ei me saada taloon rahaa, eikä ne huoltomiehet enää sen jälkeen tee töitä. Sitten asukkailta jää kotien ja kiinteistöjen huoltotyöt tekemättä, ja joku mummo kaatuu jäisellä tiellä ja murtaa lonkkansa tai kuolee. Tosin tulevaisuudessa mun työn varmaan tekee tekoäly. Tosin se, että tekoäly voi tulevaisuudessa tehdä työn, ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti turhaa.

Turhaa paperienpyörittelyä. Ne huoltomiehet niitä sankareita on.

Vierailija
70/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa paperienpyörittelyä. Ne huoltomiehet niitä sankareita on.

Juu, sankareina ne varmaan tekeekin niitä hommia ilmaiseksi, kun firma on mennyt konkkaan rahantulon lakattua.

Trollailuahan toi tietysti on, mutta on jotenkin surullista, että on kuitenkin ihmisiä, jotka ei ilmeisesti ymmärrä aika monen asian toimivan yhteistyöllä. Huoltomiehet ei tee (lopulta) mitään ilman mua, mutta en minäkään tee mitään ilman huoltomiehiä.

Vierailija
71/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työkseni tuotteita joita kukaan ei välttämättä tarvitse. Täysin turhaa ja maapalloa saastuttavaa hommaa. Tyhmät ihmiset niitä kuitenkin ostelee.

Vierailija
72/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä miten se asiantuntija tulee vaikkapa korjaamaan sun kodin putkiongelmat, leikkaa sun hiukset, ajaa dösää/taksia/sporaa, on uimavalvojana, auttaa sua ehkä hoivakodissa.

Tai miten se hitsaa laivat/muut koneet jolla matkustat, tyhjentää sun roskikset, valmistaa sulle ruokaa ravintolassa.

Vierailija
73/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi heti väittely, kenen työ on tärkeää ja kenen turhaa :D itse tulkitsen, että merkityksellisyys on henkilökohtainen kokemus, eikä niinkään sitä, kuinka tärkeä työ on yhteiskunnan toimintojen kannalta. Oma työni ei ole erityisen merkityksellistä itselleni eikä kyllä yhteiskunnallekaan. Välillä jopa hävettää, millaista käsienheiluttelua nykyään teen.

Vierailija
74/75 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Hoidan ihmisiä, jotka eivät halua itseään hoidettavan. Moni asiakas on väkivaltainen tai muuten käytöshäiriöinen. Emme pelasta ihmishenkiä emmekä paranna ketään, joten onnistumisen kokemuksia tulee työssä harvoin.

Olen lähihoitaja ja työskentelen hoivakodissa minäkin. Harkitsen alan- tai ainakin työpaikan vaihtoa.

Ihan samat ajatukset täällä.

Syötän ihmisiä, jotka eivät halua syödä. Silti ruokaa on pakko tarjota. Annan lääkkeet, mutta asiakas sylkee ne pois. Pesen ja puen. Asiakas potkii ja lyö.

Tiedän, että noita toimenpiteitä ei voi jättää tekemättä, mutta silti vanhustyö tuntuu enimmäkseen - anteeksi vain - hirvittävältä ajan ja resurssien tuhlaukselta. Työpäivät ovat täynnä turhaa stressiä, hyörinää ja pyörinää. Hommat tehdään vajaamiehityksellä ja kauhealla kiireellä. Ja kaikki tämä sellaisten ihmisten takia, jotka eivät halua itseään hoidettavan ja jotka potkivat, raapivat ja lyövät!

On todella haastavaa yrittää löytää mitään merkitystä tästä työstä.

Vierailija
75/75 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen uskoin tekeväni. Nykyään ei kyllä siltä tunnu.

Opetan Suomen kansalaisia sisä- ja ulkolukutaitoisiksi. Voitte itse päättää, miten on onnistuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän