Onpas Martina Aitolehti hoikassa kunnossa
Vähän liiankin hoikassa. Alkaa lähennellä jo anorektiaa. 😳
https://www.seiska.fi/kotimaa/tassa-on-martina-aitolehden-uusi-rakas-en…
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Martina on tunnetusti syömishäiriöinen.
Lihavat ovat syömishäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten käsitys normaalista kehosta on vääristynyt kun suurin osa aikuisista on ylipainoisia ja lihavia. Tuo on se, miltä terve keho näyttää kun ruokavalio ja fyysinen aktiivisuus on kunnossa.
No ei tuo aivan täysin normaalia ole yli 40-vuotiaalle, parikymppiselle on. Kyllä tuon eteen täytyy tehdä paljon töitä ja elää todella kurinalaisesti. Tiedän sen syömishäiriötä sairastaneena, ohessa oli pakkoliikunta. Liikun edelleen paljon, ikää on tullut lisää ja syöminen normalisoitunut. Syömisen normalisoituminen ja ikä näkyy kropassa.
Ei tosin tarkoita sitä että olisi välttämättä syömishäiriöinen, mutta vaatii ihan jäätävää liikuntamäärää että kroppa olisi tuossa iässä noin jäntevä ja hoikka.
Totta, normaali ehkä väärä sana. Ihanteellinen parempi. Kansanterveys kohenisi huimasti jos kaikki söisivät sen verran kuin kuluttavat ja liikkuisivat edes sen suositellut 2,5 tuntia viikossa.
Minä syön sen mitä kulutan ja liikun huomattavasti enemmän kuin 2,5 h viikossa ja ei tälläkään tuollaista kroppaa kyllä saa.
Lähempänä anorektista kuin normaalia ja kaikkien tutkimusten mukaan tuollainen kroppa ja pakkomielteet, ortoreksia ym ei takaa tervettä elämää vaan päinvastoin.
Niin tai näin, ruman ja kärsineen näköinen tuo on.
Siis täh? Ensinnäkin tuossa erityisesti linkkaamassasi kuvassa Martinalla on korkeat korot mikä luo hoikempaa vaikutelmaa kuin mitä oikeasti on. Toiseksi olen itse Martinaa vanhempi, kokopäivätyössä, kahden teinin yksinhuoltaja, ja vähintään samassa kunnossa ulkoisesti. Ei ole vaatinut urotekoja. Urheilullisen elämäntavan vaan lapsuudesta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali hoikka ihminen. Ennen tämä oli normi, nykyään anoreksiaa?
Tuollaiset lihakset naisella on aika uusi juttu kauneusihnteena.
Kauneusihanteena ehkä uusi juttu. Mutta terveysihanteena ei. Eikä tuo nyt mikään ylipumpattu ole. Naisilla usein on aivan liikaa rasvaa ja liian vähän lihasta.
Sairastuin nuorena aikuisena syömishäiriöön osittain juuri tuon takia, kun kaikilla vaikutti olevan vankka mielipide siitä miltä naisen tulee näyttää. Mikä on se normaali ja terve kaikille naisille. Lähdin vaikka keskellä yötä juoksulenkille, jos olin syönyt mielestäni liikaa, salilla kävin 6-7 päivänä viikossa. Oli huonoja ja hyviä ruoka-aineita ja ruokia, pahat oli niitä joissa oli liikaa kaloreita, hyvät niitä jotka oli kalorittomia. Rasvaprosentti oli 10 ja koin silti olevani liian lihava ja kaukana siitä mitä naisen olisi pitänyt muiden ja itseni mielestä normaalisti olla.
Joten minun puolestani kaikki tuollainen mm. sinun tyyppisten ihmisten suoltama sonta kuuluu romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Ensinnäkin tuossa erityisesti linkkaamassasi kuvassa Martinalla on korkeat korot mikä luo hoikempaa vaikutelmaa kuin mitä oikeasti on. Toiseksi olen itse Martinaa vanhempi, kokopäivätyössä, kahden teinin yksinhuoltaja, ja vähintään samassa kunnossa ulkoisesti. Ei ole vaatinut urotekoja. Urheilullisen elämäntavan vaan lapsuudesta lähtien.
Tuskin olet, olet varmasti hoikka mutta ilman kovaa liikuntaa ikääntyminen näkyy sinunkin kropassasi. Iho ja rasvat roikkuvat tietyllä tapaa vaikka sitä rasvaa ei paljoa olisikaan.
En ymmärrä aloitusta, hyväkuntoisen, hoikan ja lihaksikkaan näköinen ihminen? Esim. minulla paistaa luut rintakehässä vaikka olisin normipainon ylärajoilla, en sille mitään mahda mutta jotkut kuittailee siitäkin... Sen sijaan miesmakua tällä kauniilla naisella vähän ihmettelen, sillä mies kuvissa ei vaikuta kovin heterolta? Mutta joo, on sitä toki heteromiehiäkin vastaavasti pukeutuvia.. kaiketi jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet, olet varmasti hoikka mutta ilman kovaa liikuntaa ikääntyminen näkyy sinunkin kropassasi. Iho ja rasvat roikkuvat tietyllä tapaa vaikka sitä rasvaa ei paljoa olisikaan.
Missä sanoin että en harrasta kovaa liikuntaa? Painoja saa nostaa muutkin kuin julkkikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tääkö on teiän mielestä normaali?
ApOn. Ei tuossa ole mitään vialla. Hyvässä lihassa ja lihaksessa.
Ja kylkiluut paistaa melkein läpi. Käsivarretkin kuin spagettia.
Mun mielestä tuo vartalo ei näytä kyllä normaalilta terveeltä naiskehota, mutta mielipiteitähän on tietenkin monia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneusihanteena ehkä uusi juttu. Mutta terveysihanteena ei. Eikä tuo nyt mikään ylipumpattu ole. Naisilla usein on aivan liikaa rasvaa ja liian vähän lihasta.
Kun Blörffi aikoinaan pullisteli Tapen "ravinteiden" ansiosta fitnessin huipulla, oli ne lihakset ok, mutta kun Martina saavuttaa kauniin, lihaksikkaan ja terveen kehon hyvällä ravinnolla ja treenaamalla, niin sehän ei tietenkään ole ok, vaan hän on anorektikko ;D
Vierailija kirjoitti:
Lähempänä anorektista kuin normaalia ja kaikkien tutkimusten mukaan tuollainen kroppa ja pakkomielteet, ortoreksia ym ei takaa tervettä elämää vaan päinvastoin.
Anoreksia on sairaus. Anorektinen ei ole synonyymi hoikalle tai laihalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä, ei lähelläkään anorektista.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Normaalia paremmassa kunnossa on Martina.
Treenaa kovasti, ei varmasti ole anorektinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin nuorena aikuisena syömishäiriöön osittain juuri tuon takia, kun kaikilla vaikutti olevan vankka mielipide siitä miltä naisen tulee näyttää. Mikä on se normaali ja terve kaikille naisille. Lähdin vaikka keskellä yötä juoksulenkille, jos olin syönyt mielestäni liikaa, salilla kävin 6-7 päivänä viikossa. Oli huonoja ja hyviä ruoka-aineita ja ruokia, pahat oli niitä joissa oli liikaa kaloreita, hyvät niitä jotka oli kalorittomia. Rasvaprosentti oli 10 ja koin silti olevani liian lihava ja kaukana siitä mitä naisen olisi pitänyt muiden ja itseni mielestä normaalisti olla.
Joten minun puolestani kaikki tuollainen mm. sinun tyyppisten ihmisten suoltama sonta kuuluu romukoppaan.
Ikävää jos sinulla on ollut syömishäiriö, mutta ei silti tarvitse haukkua muita kommentoijia, heilläkin on oikeus mielipiteeseensä. Ja se on ihan fakta, että Suomessa ihmiset on (naiset ja miehet) liian usein ylipainoisia ja huonokuntoisia, moni normaalipainoinenkin syö epäterveellisesti ja monilla on liian vähän lihasta ja liikaa rasvaa. Se on ihan kansanterveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Blörffi aikoinaan pullisteli Tapen "ravinteiden" ansiosta fitnessin huipulla, oli ne lihakset ok, mutta kun Martina saavuttaa kauniin, lihaksikkaan ja terveen kehon hyvällä ravinnolla ja treenaamalla, niin sehän ei tietenkään ole ok, vaan hän on anorektikko ;D
Sieltä tuli oikein vannoutuneet fanitytön kommentti. Oletko Jungle Juice Barissa töissä?😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko polvet ruvella?
Mihin unohdit tatskan? Menit sitten uskomaan Eerikäisen valheelliseen mustamaalaukseen, jonka hän itse kertoi olleen täyttä paskapuhetta.
On. Ei tuossa ole mitään vialla. Hyvässä lihassa ja lihaksessa.