Ex-kumppani yrittää edelleen kontrolloida ja puuttua elämääni
Erosimme keväällä vajaan kuuden vuoden seurustelun jälkeen. Pääsyynä oli miehen halu kontrolloida ja myös mustasukkaisuus. Tosi kumpaakaan noista piirteistä hän ei itsessään myöntänyt tai nähnyt niin toimivansa. Elämäni kuitenkin kaventui pikku hiljaa noiden vuosien aikana niin, että lopulta mikä tahansa kaverien kanssa näkeminen tai harvakseltaan (max pari kertaa vuodessa) oleva illanvietto saivat mittasuhteiltaan äärimmilleen meneviä mykkäkouluja ja mielenosoitusta sekä huonoa käytöstä miehen puolelta aikaiseksi. Lopulta erotessa olin jo niin väsynyt miehen käytökseen ja ero oli itselleni ainoa vaihtoehto, olin asia jo käynyt mielessäni loppuun asti läpi. Viimeinen niitti tuli tuolloin, jolloin vain tein sen lopullisen liikun eli erosin.
Nyt mies oli jotakin kautta saanut tietoonsa, että olen Tinderissä ja painostaminen sekä solvaaminen whatsapin kautta on alkanut. Asiahan ei miehelle millään tavalla kuulu, se on selvää. Hänen katkeruuteen taipuvaisuus ja mustasukkaisuus tässä vaan tulevat vahvistetusti esille. Jotakin omaisuuttani on edelleen miehen luona ja nyt hän tämän "tiedon saatuaan" yrittää kiristää tavaroiden palautuksen hankaloittamisella ja määrittelemällä, milloin ja miten omaisuuteni takaisin saan. Sinänsä en ole yllättynyt, näinhän tämän tyyppinen ihminen toimii. En haluaisi enkä jaksaisi olla miehen kanssa enää missään tekemisissä ja suuri virhe tietenkin oli, että omaisuuttani hänen luokseen enää jätin.
Miten toimisitte tilanteessa?
Kommentit (21)
Tavaraa saa kaupasta. Älä ole missään tekemisissä. Estä kaikin tavoin yhteydenotot.
Harmittaa, että jääneissä tavaroissa on isompi käyttötavara, jolla on tunnearvoa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että jääneissä tavaroissa on isompi käyttötavara, jolla on tunnearvoa.
Tietoisesti jätit tavaran sinne, joten mitä väliä. Elämässä on tärkeämpiä asioita kuin tavara.
Esto sovelluksessa. Ja jättäisin tavarat sinne. Tai sitten joutuu kestämään räyskintää, kukas sitä jaksaa. Ei enää ainakaan kontrolloi. Tajuan toisaalta että ehkä osa menoistasi oli liikaa miehelle (illanvietot), mutta silti ilmeisesti kontrolloi liikaa ettet voinut edes kaveria nähdä normaalisti ja erolle ei oikein voinut mitään. Ja tässä sitä ollaan.
Tee rikosilmoitus tavaroiden kätkemisestä.
Jos sinulla on ns. korstoja sukulaisissa tai kavereissa, niin ota pari sellaista mukaasi, ja mene yllättäen hakemaan tavarasi, kun tiedät hänen olevan kotona. Jos tavaroiden haku ei onnistu, niin virkavalta avuksi. Samalla voit antaa viimeisen kerran hänelle tiedoksi, että nyt kaikenlainen häirintä ja uhkailu loppuu, tai asia lähtee eteenpäin. Pitää olla melkoisen tyhmä k-pää, jos asia ei mene perille.
Vierailija kirjoitti:
Esto sovelluksessa. Ja jättäisin tavarat sinne. Tai sitten joutuu kestämään räyskintää, kukas sitä jaksaa. Ei enää ainakaan kontrolloi. Tajuan toisaalta että ehkä osa menoistasi oli liikaa miehelle (illanvietot), mutta silti ilmeisesti kontrolloi liikaa ettet voinut edes kaveria nähdä normaalisti ja erolle ei oikein voinut mitään. Ja tässä sitä ollaan.
Illanviettoja oli ehkä n. pari kertaa vuodessa ja niistä joka kerran aivan hirveä vääntö. Ex teki tätä selvästi siksi, että lopettaisin ne vähätkin ja saisi senkin kontrolloitua. Kavereiden näkeminen alkoi myös vaatia selvittelyä, kun miehellä olisi ollut juuri silloin muita yhteisiä suunnitelmia. Kontrollointi alkoi pikku hiljaa ulottua yhteen jos toiseenkin asiaan.
Minä menisin ystävän kanssa pikapikaa hakemaan tavarani ja sitten blokkaisin miehen täysin. Varmaan uhkailisin myös viranomaisilla ja toisin esille sen, että mies on järkevänä poikana toteuttanut kiristämistään ja solvaamistaan viestein, joten siitä on todisteet olemassa. Sitten kun omaisuus on saatu takaisin ilmoittaisin hänelle, että kontrolloiva ja asiaton käytös on syy siihen, etten halua pitää yhteyttä.
Onnea siitä että olet eronnut hänestä.
Älä mene yksin niitä tavaroita hakemaan, vaarallista
Minäkin neuvoisin sinua estämään miehen, ja unohtamaan ne tavarat.
Tavarasta luopuminen on yllättävän vaikeaa. Mutta se on vaan materiaa, uutta saa aina. Ei sen vuoksi kannata omaa mielenterveyttä ja hyvinvointiaan menettää.
Minä erosin vastaavanlaisesta tyypistä pitkästä, lähes 20v kestäneestä liitosta.
Lähdin lopulta yhteisestä kodistamme hyvin vähillä tavaroilla, olimme avioliitossa ja minulle periaatteessa olisi kuulunut puolet. Mutta jouduin tappelemaan jokaisen lusikan ja verhon eteen minkä sain.
Jätin kaiken turhan, taistelin vain sen verran että sain mukaan perustarpeet joilla sain kotia itselleni ja lapsilleni.
Sinä olet siitä onnellisessa asemassa, että teillä ei ole lapsia, joten voit katkoa kaiken yhteyden exään.
Minun on lasten vuoksi oltava jonkinlaisessa yhteydessä kanssaan. Tosin, olen rajannut yhteydenpidon minimiin, vain viesteillä ja vain lasten asioita koskevaksi.
On hienoa, että ymmärsit lähteä suhteesta.
Ex varmasti koittaa sinua kontrolloida kunnes saa seuraavan kontrrolloitavan elämäänsä.
Mutta vielä, ei yhteydenpitoa, estä se. Ja unohda ne tavarat. Voit hänelle laittaa vielä yhden viestin missä ilmoitat että en tarvitse tavaroita, voit pitää ne. Jatkossa en halua olla kanssasi missään yhteydessä. Hyvää jatkoa sinulle.
Meitä muitakin on, minä jätin taakseni kodin ja todella paljon materiaa. Tilalle sain todella paljon tasasemman ja onnellisemman elämän.
Tsemppiä sulle!
Punnitse onko ne tavarat ihan oikeasti sen arvoisia että lähdet tuohon leikkiin mukaan.
Miestä ei kannata estää, vaihtaa numeroa, jne vaan jättää kanava mihin hän voi vapaasti häiriköidä. Ihminen on siinä määrin peto että se kyllä löytää keinot kiusata.
Nykyteknologia mahdollistaa monin tavoin miten viestit, yms saa hiljaiseksi.
Ja sitten toivomaan, että mies löytää uuddn.
Se että tunnearvoltaan tärkeä tavara jää, tuntuu pahalle.
Minä lähdin tunnearvoltaan tärkeästä kodista. Ja jälkeen jäi paljon tunnearvoltaan tärkeää tavaraa.
Se on vain materiaa. Ilmankin pärjää.
Tai, jos tavarat haluat. Niin sitten ilmoitat exälle ne hakevasi, ja ottavasi tarvittaessa mukaan poliisin jos asia hankaloituu.
Ja jos yhtään sille tuntuu, pyydät poliisia turvaamaan tavaran noudon. Tai vaihtoehtoisesti otat ainakin jonkun mukaasi. Älä mene yksin.
Ole jämäkkä ja vahva asian kanssa. Älä enää neuvottele.
Minun ex koitti monen tavaran kohdalla, esim. Auton renkaat että voihan ne jäädä vielä tänne, eihän niitä tarvitse vielä viedä. Ja muidenkin tavaroiden, että nuohan ehtii myöhemminkin. En tähän suostunut, vaan otin kaiken heti mukaani.
Ihan ensimmäiseksi; teit oikean päätöksen jättäessäsi tuollaisen ihmisen. Hyvä ettei teillä ole yhteisiä lapsia!
Laita miehelle asiallinen, lyhyt viesti missä kerrot hakevasi tavarasi hänen luotaan päivänä x. (Älä mene yksin.) Lopuksi kerro hänelle, että tämän jälkeen haluat katkaista kaiken yhteydenpidon ja että otat yhteyttä poliisiin, jos on tarve.
Jännä mies ei jätä naista rauhaan eron jälkeen. Monet naiset kuolleet kun jännä mies on katkera erosta niin olet suuressa vaarassa kuolla. Ihan viime aikoinakin ollut lehdissä juttuja miten naisen eks mies häiriköinyt naista ja jopa puukottanut kuoliaaksi. Päiväsi siis vähenee ja elämäsi loppuu..
Jos mies ei palauta tavaroitasi niin tee rikosilmoitus varkaudesta. Minä tein ja ex mies tuomittiin siitä.
Sano vielä että mies on työmatkalla, mulla on samanlainen tapaus. En asu miehen kanssa yhdessä mutta painostaa whatsapissa.
Nainen 29.
Numero vaihtoon, estä mies ja unohda ne tavarat ja tuo mies. Uutta tavaraa saa aina.