Sain ikävää palautetta ystävältä tarjoilusta ja siivouksesta hänen kyläillessään luonani :( :(
Jäi vähän vaivaamaan enkä oikein osannut puolustautuakaan varmaan.
Olemme pitkään yrittäneet nähdä, ja siihen tarjoutui mahdollisuus sunnuntaina. Kaveri soitti ihan ekstempore lauantaina että kerkeäsi tulla sunnuntaina kahville iltapäivästä. Olin innoissani ja siivosin koko huushollin, ja leivoin piirakkaa.
No ystävä ilmoittikin su aamuna ettei pääsekään tulemaan, mutta voisi tulla maanantaina.
No eilen kävivät sitten kylässä, ja ystävä harmitteli karvojen määrää (minulla on kissa ja koira) että lapsensa vaatteet sotkeutuvat nyt, että enkö olisi voinut vaikka imuroida.
Nyt on ollut kuuma ja eläimiltä karvaa lähtee paljon, en jaksa kuitenkaan joka päivä imuroida koko kämppää. Olin kuitenkin edellisenä päivänä hänen takiaan imuroinut, ettei olisi niin karvoja, mutta hän ei tullutkaan silloin vaan vasta seuraavana päivänä.
Kahvipöydässä piirakka oli vanhanmakuista. Noi kai se nyt kun toissapäivänä leivottu. En leivo joka päivä, enkä käy joka päivä kaupassa hakemassa valmistarjottavia vieraille jotka joko tulevat tai eivät tule. Ei riitä tuollaiseen halu, aika eikä raha.
Olisi pitänyt myös nostella esineet joihin ei saa koskea pois matalalta ettei lasta tarvi koko ajan kieltää. Olin kuitenkin nostanut ne jo lauantaina, ja su aamuna kun ilmoitti ettei tulekaan, niin laittanut kaiken takaisin paikoilleen. En nyt niitä joka päivä siirtele sen mukaan onko joku EHKÄ tulossa vai ei, joten kun sain tietää että tulee maanantaina niin en siirrellyt tavaroita, sillä ma aamuna olisi ihan yhtä hyvin voitu ilmoittaa ettei tulekaan, ja olisin siirrellyt tavaroita ja imuroinut päivittäin ja leiponut useita piiraita kuin mikäkin tollo siinä pompoteltavana.
Nyt mietin että olinko muka epäviraanvarainen? Olisiko pitänyt sanoa että älä tule maanantainakaan kun en jaksa kestitä, kun jo tein kaiken sunnuntaina?
Tämä ystävä tekee ohareita paljon, siis 90% kerroista.
Kommentit (48)
Taitaa ystävälläsi itsellään olla ongelmia ja purkaa sinuun. Älä välitä hänen sanoistaan. Tiedät hyvin tehneesi tarpeeksi.
Kai ymmärrät ettet oo ke korkealla hänen ystävälistassa. Ohareita 90% ja valitusta. Miksi pidät yhteyttä?
Älä kutsu enää noin raskasta vierasta sun kotiin.
Tavatkaa vaikka kahvilassa tai sen kaverin kodissa.
Kutsu itsesi kaverisi kotiin seuraavaksi. Muista arvostella hänen kämpässään siivousjälkeä ja tarjoiluja, mikäli se kaveri koskaan on tarjonnutkaan sulle mitään.
Lopeta kynnysmattona oleminen nyt.
Onpahan ystävä. Mitä saat ystävyyssuhteeltanne?
Minulle tuollainen olisi ollut punainen vaate, koska ensinnäkin hän tiesi lemmikeistäsi, ja toiseksi se nyt vaan on vanhemman tehtävä kasvattaa omia lapsiaan. Olisi siis saanut lähdöt luotani samantien, muutaman saatesanan kera.
No, muut vieraat tod näk pitävät suunsa kiinni mutta ajattelevat kyllä samoin. Aika nihkeä emäntä jos tarjoaa vanhaa piirakka ja kämppä on eläimen karvoja täynnä.
Tiedätpähän seuraavalla kerralla, mitä on tulossa. Ja muistuta etukäteen, että sulla on lemmikkieläimiä ja vieras voi itse siirrellä tavarat, mihin hänen lapset yltää ja tarjottavia ei ole pakko syödä, jos ei maita.
Ja kutsut siis tällaista ihmistä YSTÄVÄKSI?
Törkeä vieras. Tavarat olisin kuitenkin siirrellyt, kun lapsesta kyse.
Miksi kutsut tuollaisen ihmisen kotiisi?
Koirankarvat vaatteissa ovat kyllä ärsyttäviä. Mutta ei piirakka vanhene vuorokaudessa tai kahdessa, jos säilyttää oikein.
Vierailija kirjoitti:
No, muut vieraat tod näk pitävät suunsa kiinni mutta ajattelevat kyllä samoin. Aika nihkeä emäntä jos tarjoaa vanhaa piirakka ja kämppä on eläimen karvoja täynnä.
Mulla on vain yksi koira mutta kyllähän niitä karvoja on vaikka imuroisin puol tuntia ennen vieraita. Jos se on vieraalle ongelma, voi ihan hyvin pysyä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Kutsu itsesi kaverisi kotiin seuraavaksi. Muista arvostella hänen kämpässään siivousjälkeä ja tarjoiluja, mikäli se kaveri koskaan on tarjonnutkaan sulle mitään.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun hän arvosteli mitään, joten en koe olevani matto. Jos menemme jonnekin kahvilaan tai minä hänen luokseen niin joudun varaamaan siihen aikaa, joka sitten menee hukkaan kun tapaaminen ei toteudukaan. Kotonani tätä ongelmaa ei ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedätpähän seuraavalla kerralla, mitä on tulossa. Ja muistuta etukäteen, että sulla on lemmikkieläimiä ja vieras voi itse siirrellä tavarat, mihin hänen lapset yltää ja tarjottavia ei ole pakko syödä, jos ei maita.
Tämä ehkä paras neuvo. Älä enää näe hänen takiaan vaivaa.
Minä en tee siivousta sen takia, että joku kutsuu itse itsensä kylään.
Olen myös sanonut itsensä kutsujalle, että kun sulla on se koira-allergia, niin ei sun tänne kannata edes tulla.
Ymmärrän kyllä, että aapeen kaverilla ei ole allergiaa.
En minä pysty huusholliani siivoamaan niin, että missään ei ole koiran hilsettä tai karvoja, eikä ole edes kiinnostustakaan tai halua.
Vierailija kirjoitti:
Törkeä vieras. Tavarat olisin kuitenkin siirrellyt, kun lapsesta kyse.
Ap kertoi jo tavarat siirtäneensä kerran. Lapsen äiti siirtäkööt kun ei tullut silloin kun tavarat oli siirretty, vaan sitten kun ne oli siirretty jo takaisin. Näin käsitin.
Onko oikeasti noin tyhmiä ihmisiä kuin ap olemassa? Jos mun YSTÄVÄ käyttäytyisi noin, kävelisin ulko-ovelle ja sanoinsin, että nyt teidän on aika mennä kotiin ja uudelleen ei tarvitse tulla. Heippa!
Vai onko tämä taas yksi typerä provo. Tämä palsta on mennyt pilalle näitten typerien provojen takia.
Jos hän tekee noin paljon ohareita. Älä leivo. Osta halvin keksipaketti kaapin ylähyllylle odottamaan. Kun tulee jos niistä valittaa sano suoraan. Et olet leiponut aiemmin ihan turhan takia, koska kaverisi on tehnyt oharit. Mitä tulee pikkulapsikylästelijöihin. On aina helpoin käydä heidän luonaan. Ehdota sitä ensi kerralla. Tai menkää kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ensimmäinen kerta kun hän arvosteli mitään, joten en koe olevani matto. Jos menemme jonnekin kahvilaan tai minä hänen luokseen niin joudun varaamaan siihen aikaa, joka sitten menee hukkaan kun tapaaminen ei toteudukaan. Kotonani tätä ongelmaa ei ole.
ap
Kynnysmattohan sinä olet. Tapaamiset peruuntuvat, koska tälle ihmiselle ilmaantuu parempaa tekemistä ja parempia ihmisiä. Olet vain hätävara - viihdyttäjä. Aina valmiina, kun kaveri vain ilmoittaa aikataulunsa.
Ystävä varmaan kuvaa itseään sanoilla suorapuheinen ja rehellinen.