Treenaaminen tuo ihan älyttömästi itseluottamusta
Treenatkaa ihmiset, ihan vaan vaikka kotona päivittäin se puoli tuntia taikka tunti taikka pari.
Tää voi olla avain myös masennuksesta irti pääsemiseen ja ahdistuksesta.
Kommentit (38)
Ei tuo mulle. Hyvää oloa, kyllä. Hyvän kunnon, ilman muuta. Hyvän kropan, no ainakin ikäryhmän keskivertoon verrattuna. Mutta itseluottamusta? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treenaaminen tekee toki hyvää, mutta ikävä kyllä pelkästään sillä ei masennusta estetä. Mutta silti liikunnan jälkeen olo on usein hitusen parempi kuin ennen sitä, joten mitään haittaakaan siitä ei ole. Ihan kävelyllä käyminen käy liikunnasta, jos treenaaminen on liian haastavaa. Mutta toistan, yksistään se ei masennukseen usein auta, ehkä jonkinlaiseen alakuloon enemmän. Ainakin hetkeksi aikaa.
Ja omasta kokemuksesta puhun, toki jollakin toisella on voinut auttaa paremmin. Tai ehkä itsekin olisin ollut vielä pahemmin masentunut ilman säännöllistä liikuntaa, mistäs sitä tietää, mutta anyways, pelkällä sillä en selvinnyt kummallakaan masennuskerrallani.
Sen sijaan tunnetaitojen opettelu tuntui auttavan enemmän, pitemmällä aikavälillä, uskon päässeeni pahoista masennuskausista eroon, lievää masennusta ja alakuloa on välillä, mutta niiden tiedän menevän ohi. Niihin auttaa liikunta.
Käveleminen on valitettavasti vain ns ensiapua, siitä tarvisi edetä sinne varsinaiseen liikuntaan, niin että tulee hiki ja hengästyy ja kovempaa kun viime kerralla.
Ei se lääke ottamatta auta.Niin tökeröltä ja pahalta kun se tuntuukin tämä on valitettavasti totta ja vaikein asia mitä ptnä pitäis saada asiakkaat uskomaan ja hyväksymään. Liikunnan tarvii haastaa ja jos se on niin kevyttä että sitä ei pitäisi edes laskea vielä liikunnaks niin se ei ole tarpeeksi raskasta hyödyttämään ketään.
Totta kai jos on niin surkeassa kunnossa että se on oikeasti omat äärirajat niin ei sitä muuta voi, mutta se on ensi-apua, siihen ei saisi tyytyä vaan niin kuin tuossakin sanotaan, kovempaa kun viime kerralla.
Mulla on asiakkaita jotka on opetellu käveleen uusiks, sitten juokseen ja sitten ne ei enää tarvinnu mua, pelkkä masennus, vaikkakin varmasti rankkaa, ei ole niin fyysisesti lamauttavaa että kilpailtaisiin selkärankapotilaiden kans ja hävittäis sitä kilpailua, cmon.
Amen veli, testified!
Se on ok olla aloittelija, se ei ole ok olla luovuttaja ja kukaan ei ole liian läski, vanha tai hullu yrittään kovempaa kun viime kerralla, sä itse asetat sen tason.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treenaaminen tekee toki hyvää, mutta ikävä kyllä pelkästään sillä ei masennusta estetä. Mutta silti liikunnan jälkeen olo on usein hitusen parempi kuin ennen sitä, joten mitään haittaakaan siitä ei ole. Ihan kävelyllä käyminen käy liikunnasta, jos treenaaminen on liian haastavaa. Mutta toistan, yksistään se ei masennukseen usein auta, ehkä jonkinlaiseen alakuloon enemmän. Ainakin hetkeksi aikaa.
Ja omasta kokemuksesta puhun, toki jollakin toisella on voinut auttaa paremmin. Tai ehkä itsekin olisin ollut vielä pahemmin masentunut ilman säännöllistä liikuntaa, mistäs sitä tietää, mutta anyways, pelkällä sillä en selvinnyt kummallakaan masennuskerrallani.
Sen sijaan tunnetaitojen opettelu tuntui auttavan enemmän, pitemmällä aikavälillä, uskon päässeeni pahoista masennuskausista eroon, lievää masennusta ja alakuloa on välillä, mutta niiden tiedän menevän ohi. Niihin auttaa liikunta.
Käveleminen on valitettavasti vain ns ensiapua, siitä tarvisi edetä sinne varsinaiseen liikuntaan, niin että tulee hiki ja hengästyy ja kovempaa kun viime kerralla.
Ei se lääke ottamatta auta.
Kävely on parempi kuin ei mitään liikuntaa, ei siitä toki samanlaista endorfiiniruiskausta saa kuin kunnon treenistä
Vierailija kirjoitti:
Hitto tää treeni ikäluokka on naurettavaa. Menee trendi salille tiukoissa kuteissaan ja on olevinaan niin makeita kun vähän hauis pullottaa ja menee kauppaankin hihattomissa ja ketään ei kiinnosta että olet pumpannut typeränä vähän salilla. Pahinta on että jalat on ihan narut ja käsissä vähän hauista. Ja naiset kuvaa itseään vidoilla ja olevinaan niin trenikkäitä ja mageita. Mutta sanon että se on niin pelleillyä. Ja etenkin kaikki nämä spandex pyöräilijät ja muut trensivaatteissaan menevät tukka putkella ja kuvittelevat että se on niin makeeta. Muta ihan pelleilylyä. Toisin oli tukkimiesten aikaan kun oli kunnon työtä ja hyväkuntoisia miehiä kunnon voimilla eikä mitään näitä salipelileistä tuijottaivia pelle mannekeenejä jotka katto jotain paratiisihotellia ja kuvittelee että sellaista se tosi elämä on. Ja tykkäävät vielä kuunnella jotain ruisrock paska lista kamaa ja laulaavat Käärijän musiikin tahdissa cha cha cha. Ei hyvä Jumala anna mun kaikki kestää
Semmonen, tuu rautakirkkoon hommaan omat hauikset niin ei tarvi kateellisena marmattaa, mä meen nyt pullisteleen mun iso tissiselle muijalle ihan sun kiusaks.
Tuoko hyötyliikunta itseluottamusta vai pitääkö "treenata"?
Onko tarkoituksena saada myös s eksiä hauskalta ja komealta mieheltä 🙄
Haluaisin mennä salille monen vuoden tauon jälkeen mutta...
olen aikuinen nainen, enkä halua pitää tiukkoja vaatteita julkisesti, muutenkin ajattelen että kaikki nämä salit tässä keskustassa ovat nuorten, kauniiden ja erittäin hyväkuntoisten kansoittamia, enkä nyt ole mikään seniorikaan.
Tiedän että voin kuntoilla kotona, mutta teen etätöitä, niin on pakko päästä joskus uloskin.
Onko vain naisille olevia saleja tai salivuoroja?
Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Kuinka ratkaistu?
Toivon asiallisia vastauksia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko hyötyliikunta itseluottamusta vai pitääkö "treenata"?
Jos tarvii kysyä, niin tarvii treeniä, ei se ole noloa.
Vierailija kirjoitti:
olen aikuinen nainen, enkä halua pitää tiukkoja vaatteita julkisesti, muutenkin ajattelen että kaikki nämä salit tässä keskustassa ovat nuorten, kauniiden ja erittäin hyväkuntoisten kansoittamia, enkä nyt ole mikään seniorikaan.
Tiedän että voin kuntoilla kotona, mutta teen etätöitä, niin on pakko päästä joskus uloskin.
Suurin osa saleista on täynnä vanhempaa väkeä ja ihan tavallisia suomalaisia jotka haluaa vaan treenata rauhassa, pintaliito instabeibe paikat on erikseen ja niitä ei ole montaa suomessa, semmosia maanläheisiä hienhajuisia rautakirkkoja missä kukaan ei näytä hyvältä on ainakin 90% suomen saleista, rohkeasti etsii omas.
Isoissa kaupungeissa on myös ulkokuntosaleja joita minäkin suosin, ei maksa mitään ja kävijät on tavallisia lenkkeilijöitä melkein pelkästään.
Mulla masennusta ja ahdistusta, treenaan lihaskuntoa musaa kuunnellen 5-15min kerrallaan pätkissä. Univaje niin paha että tekee tosi pahaa tehdä enemmän. Joskus kovassa stressissä ihan vaan vähän jotain kyykkyjä+venyttelyä. Mutta tuostakin tulee pätkissä helposti sen verran että pysyn ihan ok kunnossa ja huomaan jos en 2 päivään tee muuta kuin makaan niin henkinen vointi lähtee huononemaan ihan merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa puhtaasti maximum terveyshyödyn ja minimaalisen panostuksen niin kesät uiden, talvet hiihtäen ja välikaudet lenkkeillen, kovempaa kun viime kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa saleista on täynnä vanhempaa väkeä ja ihan tavallisia suomalaisia jotka haluaa vaan treenata rauhassa, pintaliito instabeibe paikat on erikseen ja niitä ei ole montaa suomessa, semmosia maanläheisiä hienhajuisia rautakirkkoja missä kukaan ei näytä hyvältä on ainakin 90% suomen saleista, rohkeasti etsii omas.
Isoissa kaupungeissa on myös ulkokuntosaleja joita minäkin suosin, ei maksa mitään ja kävijät on tavallisia lenkkeilijöitä melkein pelkästään.
Ok, mutta tuo ulkosali-idea on hankala koska varmaan kömpelö aloittevan kuntoilu on naurettavan näköistä, niin siksi katoaisin salille paremminkin.
Aikanaan kävin aikoina jolloin oli hiljaista, ehkä nytkin löytyisi sellainen aika? Aamupäivällä kun väki on lätenyt töihin tai illalla kun ovat jo liikenteessä?
Nonii-in, arvaa harmittaako kun pääsin repsahtamaan, rinnoista tuli mummantissit enkä kehtaa enää palata tatamille.
Vierailija kirjoitti:
Nonii-in, arvaa harmittaako kun pääsin repsahtamaan, rinnoista tuli mummantissit enkä kehtaa enää palata tatamille.
Onko sulla kaikki kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoissa kaupungeissa on myös ulkokuntosaleja joita minäkin suosin, ei maksa mitään ja kävijät on tavallisia lenkkeilijöitä melkein pelkästään.Ok, mutta tuo ulkosali-idea on hankala koska varmaan kömpelö aloittevan kuntoilu on naurettavan näköistä, niin siksi katoaisin salille paremminkin.
Aikanaan kävin aikoina jolloin oli hiljaista, ehkä nytkin löytyisi sellainen aika? Aamupäivällä kun väki on lätenyt töihin tai illalla kun ovat jo liikenteessä?
Suurimman osan ajasta ovat aika autioita ja ei noissa missä minäkin käyn melkein kukaan mitään kunnolla osaa.
Itseasiassa jos sielä on joku lihapää paikalla sille kannattaa kertoa että olet uus ja saa neuvoa, ei varmana tuomitse ja tod näk ihan mielellään neuvoo enemmän kun jaksat kuunnella. :'D
Lihapäät on suurin osa lowkey nörttejä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on olemassa pelkästään naisille tarkoitettuja kuntosaleja. Tai sitten joku osio salista on pelkästään naisille, näin on omalla salillani. Käyn itse juurikin sellaisella keskustan salilla, jossa käy paljon hyväkuntoisia nuoria, mutta myös vanhempia ihan tavallisia ihmisiä.
Itse aloitin treenaamisen lähes 30 kiloa ylipainoisena, aiempaa salikokemusta ei juuri ollut. Kävin ekana ohjatuilla tunneilla, jotta sai tuntumaa ja opastusta laitteisiin. Suosittelen alkuun pt:n ottamista ja saliohjelma on ehdoton, muuten menee haahuiluksi.
Oman kokemukseni mukaan salilla kaikki keskittyvät omaan treeniinsä, nuoret sarjojen välissä kännykän selailuun ja ne instababet lähinnä oman takapuolensa peilistä tuijotteluun, ei siellä ketään tälläiset tavan tantat kiinnosta. Rohkeasti vaan salille, opit kyllä ja saat hyvän olon lisäksi kiinteän ja vahvan kropan.
Hitto tää treeni ikäluokka on naurettavaa. Menee trendi salille tiukoissa kuteissaan ja on olevinaan niin makeita kun vähän hauis pullottaa ja menee kauppaankin hihattomissa ja ketään ei kiinnosta että olet pumpannut typeränä vähän salilla. Pahinta on että jalat on ihan narut ja käsissä vähän hauista. Ja naiset kuvaa itseään vidoilla ja olevinaan niin trenikkäitä ja mageita. Mutta sanon että se on niin pelleillyä. Ja etenkin kaikki nämä spandex pyöräilijät ja muut trensivaatteissaan menevät tukka putkella ja kuvittelevat että se on niin makeeta. Muta ihan pelleilylyä. Toisin oli tukkimiesten aikaan kun oli kunnon työtä ja hyväkuntoisia miehiä kunnon voimilla eikä mitään näitä salipelileistä tuijottaivia pelle mannekeenejä jotka katto jotain paratiisihotellia ja kuvittelee että sellaista se tosi elämä on. Ja tykkäävät vielä kuunnella jotain ruisrock paska lista kamaa ja laulaavat Käärijän musiikin tahdissa cha cha cha. Ei hyvä Jumala anna mun kaikki kestää