Ansaitsen 4236 euroa/kk. Mitä haluat kysyä?
Asun PK-seudulla omistusasunnossa, ajan omaa autoa (kevythybridi), ostan ruokaa hintoja tarkastellen, syön muutaman kerran viikossa lounasbuffetissa, harvoin a la cartessa, matkailen työssä riittävästi, niin harvemmin vapaa-ajallani teen niin.
Mitä haluat kysyä minulta?
Kommentit (44)
Yllättävän monella tässä ketjussa näyttää olevan aukko yleissivistyksessä, kun sanovat ap:n palkan olevan jotenkin huono. Toisaalta ehkä he ovat jo useammassa polvessa todellisuudesta irtautuneita hyväosaisia? Suomalaisen palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 3136 euroa viime maaliskuussa. Ap:n palkalla melkein pääsee palkka- ja palkkiotuloja saavien ylimpään neljännekseen. Aika noloa, että koulutetut ja hyvin ansaitsevat ihmiset eivät tällaista tiedä.
Minä kuulun tuohon ylimpään neljännekseen ja tiedostan, että olen hyvin onnekas ja etuoikeutettu. Minulla ei ole mitään tarvetta leveillä palkallani ja pilkata niitä, jotka saavat työstään vähemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monella tässä ketjussa näyttää olevan aukko yleissivistyksessä, kun sanovat ap:n palkan olevan jotenkin huono. Toisaalta ehkä he ovat jo useammassa polvessa todellisuudesta irtautuneita hyväosaisia? Suomalaisen palkka- ja palkkiotulojen mediaani oli 3136 euroa viime maaliskuussa. Ap:n palkalla melkein pääsee palkka- ja palkkiotuloja saavien ylimpään neljännekseen. Aika noloa, että koulutetut ja hyvin ansaitsevat ihmiset eivät tällaista tiedä.
Minä kuulun tuohon ylimpään neljännekseen ja tiedostan, että olen hyvin onnekas ja etuoikeutettu. Minulla ei ole mitään tarvetta leveillä palkallani ja pilkata niitä, jotka saavat työstään vähemmän rahaa.
Ei kyse yleissivistyksen puutteesta ole, se on vain se kateus.
En itse ajatellut, että ap olisi leveillyt - täällä on usein näitä kyselyitä, joissa ihmiset voivat kysellä, jos on kysyttävää. Miksipä ei tällaisestakin.
sama palkka, ihan normaali elintaso. Suurin osa tienaa tämän verran, joka on omaan työhöni nähden kohtuullinen korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Työtunteja viikossa 21. Loppuajan voi tehdä lisäbisnestä jos huvittaa, mutta en tarvitse lisää rahaa.