Jokailtaista tissuttelua 5-8 annosta illassa takana yli puoli vuotta. Uskaltaako pitää kylmiltään alkottoman viikon?
Kommentit (26)
Todellakin uskaltaa ja on syytäkin.
Nyt äkkiä paussille.
Vaarallisempaa on, että jätkat juomista.
Sulla ei ilmeisesti ole ympärivuorokautista putkea päällä? Silloin voit lopettaa seinään.
Mikä siinä on, että suomalaiset ovat tuollaisia juoppoja?
Oloja tulee mutta uskaltaa kyllä. Määrät ei niin hirveitä kuitenkaan. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa ympärillesi.
Hae lääkäriltä muutama rauhoittava, kerro tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä paussille.
Sulla ei ilmeisesti ole ympärivuorokautista putkea päällä? Silloin voit lopettaa seinään.
Tuolla määrällä on vuorokauden ympäri humalassa. Hän on alkoholisti ja tuosta voi seurata delirium. Menee katkolle hoitoon.
Vähennä tasokkaasti. Masentavaa alkoholismia tällä palstalla, jos ei ole provo, ja jos olisi, tuomitsen silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä paussille.
Sulla ei ilmeisesti ole ympärivuorokautista putkea päällä? Silloin voit lopettaa seinään.Tuolla määrällä on vuorokauden ympäri humalassa. Hän on alkoholisti ja tuosta voi seurata delirium. Menee katkolle hoitoon.
Yksi annos on esimerkiksi:
pullollinen (0,33 l) keskiolutta
ravintola-annos (12 cl) viiniä
ravintola-annos (8 cl) väkevää viiniä
ravintola-annos (4 cl) väkevää alkoholia
Eipä noilla ympäri vuorokauden olla kännissä, etenkään, jos on jo useamman kuukauden tuota tahtia juonut. Mutta ei se tervettä kumminkaan ole. Naisille "kohtuudella" on 1 annos, miehille 1-2 annosta päivässä, jos siis on pakko päivittäin juoda.
Mä olin juonut noin 20 vuotta, tai oikeastaan enemmän, joka ilta 6-8 isoa pint-koon kaljaa, viikonloppuna enemmän. Kun päätin laihduttaa, lopetin kerrasta kunnes olin tavoitepainossani. Ei mitään ihmeempiä oloja tullut, lähinnä alkuun iltaisin tylsistymisen tunnetta kun ei saanut sitä pientä pöhnää. Päivisin en ehtinyt tylsistyä koska olin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä paussille.
Sulla ei ilmeisesti ole ympärivuorokautista putkea päällä? Silloin voit lopettaa seinään.Tuolla määrällä on vuorokauden ympäri humalassa. Hän on alkoholisti ja tuosta voi seurata delirium. Menee katkolle hoitoon.
Eikä ole. Pidempään noin käyttänyt polttaa käytännössä alkoholia pois annoksen tunnissa, eli tuollaisen määrän voi ihan hyvin juoda esim. illalla tissutellen, niin että on valtaosan yötä ja työpäivän nollapromilleilla. Ihan omasta kokemuksesta ja alkometrillä testailtuna tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Siis jälleen kerranko KAIKKI suomalaiset, kun yksi on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tällä palstalla, aina kun puhutaan miehestä, naisesta, suomalaisista, tai melkein mistä vaan negatiiviseen sävyyn, niin kyse on kaikista!!
Miten sä uskallat? Mua hirvittää jo, kun juon joskus 2-3 iltaa putkeen :0
Tissuttelu on vähän väärä termi sille, että TINTTAA tuollaisen määrän joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Se on tärkeä osa kansanperinnettä. Mutta siitä huolimatta kaikki ei juo, kuten minä. Olenko huono kansalainen?
Voit lopettaa. Mä olen joka ilta n promillen kännissä eikä kukaan huomaa sitä koska mulla niin hyvä toleranssi. Aina aamulla nollat ja iltapäivällä voin käydä salilla tai reippaalla lenkillä. Viiden ja seitsemän välillä korkkaan paitsi jos pitää autoilla, juon vain yhden ja sitten autoilun jälkeen loput.
Tällä menty 10 vuotta ja välillä lopettanut seinään pariksi viikoksi ilman mitään deliriumeja, levoton olo on iltapäivästä kun tietää ettei saa juoda mutta muista että sekin menee ohi, tulet huomaamaan. Ekana raittiina iltana voi olla vaikea nukahtaa, mutta yksi yö menee vaikka valvoen.
Erittäin vahvasti kannustan lopettamaan kaikkia jotka pystyvät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tällä palstalla, aina kun puhutaan miehestä, naisesta, suomalaisista, tai melkein mistä vaan negatiiviseen sävyyn, niin kyse on kaikista!!
Ok.
Kannattaa vähentää juomista asteittain noin pitkän putken jälkeen. Äkillinen lopettaminen voi olla hengenvaarallista.
Voi olla helpompi lopettaa joksikin ajaksi kokonaan. Voitko järjestää itsellesi tilanteen, jossa tissuttelu ei kerta kaikkiaan onnistu? Äärivaihtoehtona matka Saudi Arabiaan?