Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ostaa vauvalle valmiiksi?

13.12.2006 |

Ensikertalaisena tässä kyselisin, että mitä pitäisi hankkia vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi ennen syntymää? Sänkyä, hoitopöytää ja vaunuja olen ainakin ajatellut, mutta entäs muuta, esim millaisia vaatteita talvivauvalle?

Olisin todella kiitollinen avusta!

hepsis rv 31

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkaus on kattava paketti tarpeellista vaatetta, joten ei sen lisäks paljon tarvis. siellä on haalarit ja pipo, tumput, tossut, ym... peittokin ja makuupussi. ehkä vois jotain villasukkia/-tumppuja tai pipoja ostaa kun ne voi olla ihan alkuunsa aika isoja monet vaatteet, ainakin pipo oli liian iso vastasyntyneelle (joku vuos sitten). ja lakanoita/tyynyliinoja saattaa tarvita useampia, jos vauva on vaiks kova pulauttelemaan. vaippoja on hyvä olla ja ehkä turvakaukalo, jos on autokyytiä näkyvissä.

vielä sanon, ihan omana mielipiteenäni, että tämän kaiken ja muutakin voi ostaa kirppareilta. meilläpäin on ollu kantoliina kätevä ja kestovaipat käytössä. olen niin kovin kierrätyshenkinen, etten voinu jättää " mainostamatta" :) mutta tietenkään ei pidä ottaa pakkona, jos ei itselle sovi.

Vierailija
2/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjotaan, kannattaa ottaa vastaan käytettyäkin tavaraa! Saa kokeilla ja testailla, mitä asioita itse pitää käytännöllisinä. Niihin voi sitten panostaa.

Esim. hoitopöytäsysteemi riippuu paljon asunnosta jne. Me annettiin pois, koska jäi tässä asunnossa vain vaatteidensäilytyspaikaksi. Liian kaukana pesupaikasta.

Pikkusälää, mitä ei ehkä tule mieleen:

- digitaalinen kuumemittari

- lakanoita ainakin yhdet äippäpakkauksen lakanoiden lisäksi

- pinnasuojat ovat ihan hyvät (vauva ei kolistele itseään laitoihin ja sänky " pesämäisempi" ). Helppo tehdä myös itse.

Vaatteista:

- Meillä pienet paidat ovat jääneet käyttämättömiksi (helmat kainaloissa). Bodeista paras vastasyntyneelle on kietaisumalli (ei mene kakat niskaan riisuttaessa!)

- Äitiyspakkauksessa ei ole pientä talvilakkia, joten sellainen.

- Villavaatteet ovat talvella tarpeen, mutta kevyttoppiskin ajaa asiaa.

- Oon tykännyt, että vaatekertoja on käytössä noin 7, mutta kaikkien ei tartte olla hienoja tai uusia. Tällöin ei tartte muutamaa vaatetta pyörittää koneessa. Enemmän jos on, sitten jää taas osa käyttämättä.

- Koko 50 on mun mielestä vähän marginaalinen. Vaikka meidän vauvat ovat olleet pieniä (46cm ja 47cm), osa 50-senttisistä vaatteista ei ole mahtunut... Muutama mukava olla, mutta ajattele, että tod.näk. ei ehdi montaa kertaa pitää!

- Housupuolesta kaikki äidit tuntuu olevan vähän eri mieltä. Ite oon talvivauvoilla tykännyt sukkahousu+housut -yhdistelmästä. Pelkät potkuhousut tuntuvat aika kylmiltä talvella

- Pari sisälakkia. Nykyään ei niin " muodissa" , mutta asiantuntijat edelleen suosittelevat ihan vastasyntyneelle. Meillä aikuisilla lämmöstä haihtuu 50% pään kautta, mutta vauvoilla vielä paljon enemmän!

Tässäpä jotain. Lisäilen ehkä kohta, kun muistan lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

amme!

Vierailija
4/4 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparissa kannattaa todellakin käydä kattelemassa. Minä varmaan ostaisin niitä vaatteita varalta vähän enemmän, että jos alkuvaiheessa on välillä tosi väsynyt olo eikä niin innokkaasti ole niitä vaatteita pesemässä, niin olis vara vähän lorviakin. Ja kirpparilta niitä saa todella edullisesti kun jaksaa vähän useammassa kierrellä.

Tuttipulloja ostaisin varalle pari isoa kun pakkauksesta tulee vaan yks pieni ja ehkä pari tuttia. Pinnasänkyyn pinnasuojus on ihan hyvä juttu ja niitäkin kyllä kannattaa sieltä kirpparilta katella. Hoitopöytäkin vois olla ihan kova sana, mutta sen voi kyllä korvata niinkin, että laittaa pehmustetta pyykkikoneen päälle ja hoitelee siinä. Tai sitten joku sopivan korkea lipasto vauvanvaatteille ja siinä päällä hoitelee.

Mulle on tulossa tosi paljon vaatteita veljen vaimolta, joten ajattelin etten osta itte mitään. Tosin tää on mulla vielä aika paljon epävarmaa kun on vasta rv 6 täynnä.