Onko teidän mielestä ok, että lapseni viettää aina aikansa vanhempieni luona kun hän viettää aikaa kanssani?
Olen siis lapsen isä ja lapsi viettää suurimman osan ajastaan äitinsä kanssa. Olen perustanut uuden perheen (kaksi uutta lasta), mutta nykyine asuntomme on niin pieni että emme mahdu sinne kaikki. Siksi olemme aina silloin vangempueni luona kun vanhin lapseni on kanssani. Toisinaan olen itse paikalla, toisinaan en.
Kommentit (45)
Musta tuntuu, että aloittaja ei ole lapsen isä vaan äiti, koka haluaa mielipiteitä tähän.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tällainen on ihan todellista monille lapsille ja nimenomaan isä tekee näin.
Ei meillä vaan. Lapset on 5 viikkoa nyt putkeen minulla ja minun sukulaisillani hoidettavina, ja silti eksälle menee 560€. Tuon lisäksi toisesta lapsesta vielä satasen lapsilisät. Kivat kesälomarahat eksä tuosta vetäisee itselleen, 660€ siitä ettei tee mitään, eikä anna lapsille penniäkään. Että kyllä ne naisetkin osaa.
Toivottavasti ymmärrät mennä hoitoon tai edes jättää lapset rauhaan
Ei ole Ok. Lapsi kokee, että ei ole mitenkään yhtä tärkeä kuin uusi perheesi.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että aloittaja ei ole lapsen isä vaan äiti, koka haluaa mielipiteitä tähän.
No en yhtään ihmettele. Kaikki empatia äidille
Kaikkihan tietää ettei mies saa uutta naista jos ei suostuisi tekemään yhteisiä. Uusi nainen haluaa jyrätä omilla lapsilla edelliset syrjemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tällainen on ihan todellista monille lapsille ja nimenomaan isä tekee näin.
Ei meillä vaan. Lapset on 5 viikkoa nyt putkeen minulla ja minun sukulaisillani hoidettavina, ja silti eksälle menee 560€. Tuon lisäksi toisesta lapsesta vielä satasen lapsilisät. Kivat kesälomarahat eksä tuosta vetäisee itselleen, 660€ siitä ettei tee mitään, eikä anna lapsille penniäkään. Että kyllä ne naisetkin osaa.
Älä selitä
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tietää ettei mies saa uutta naista jos ei suostuisi tekemään yhteisiä. Uusi nainen haluaa jyrätä omilla lapsilla edelliset syrjemmälle.
Oikeasti kaikki lapset, oli sitten bonus tai oma, tulisi olla yhdenvertaisia perheessä.
Näistä syrjäytetyistä teineistä koituu vielä ongelmia - itselleen ja pahimmillaan muös ympärilleen. Minkälaisia perheitä he itse tulevat muodostamaan? Kykenevätkö tasapainoisiin lähisuhteisiin?
Minusta perhepalveluissa yms neuvoloissa pitäisi olla pakollinen oppimäärä eli ns. ::uusperheen ajokortti:: ihan kaikille eroaville ja uusperhettä perustaville.
Ihan luonnotonta kohdella omia jälkeläisiä kuin vieraita vesoja. Ja jos uusi kumppani syrjii puolisonsa aiempia lapsia, on syytä harkita tarkkaan, onko ihmisestä vanhemmaksi myöskään tuleville lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Olet isä. Muuta asuntoon, jossa myös ensimmäiselle lapselle on huone.
Trolli se on. Sipsinmurut masun päällä unelmoi perheestä.
"Onko teidän mielestä ok, että lapseni viettää aina aikansa vanhempieni luona kun hän viettää aikaa kanssani?" ja "Toisinaan olen itse paikalla, toisinaan en." Mitä ihmettä nyt selität. Ei lapsesi vietä aikaa kanssasi jos et ole paikalla.
Ap on jostain Lempäälästä tai maalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan sen yhden natsiäitipuolelle mies, joka paheksui sitä että puolisonsa tapaa vanhempiensa luona omaa lastaan. Keskustelu taisi olla joskus keväällä täällä palstalla.
Linkki?
Ikävä kyllä en enää kyseistä keskustelua löytänyt, mutta siinä äitipuolta selvästi korpesi se että isä viettää aikaa esikoisensa kanssa yksin eikä tuo tätä perheensä kotiin, jossa äitipuoli voisi määräillä myös esikoista.
Minä pistän vielä paremmaksi. Onko teidän mielestä ok että kauan sitten jo sovittu lapselle ja etävanhemmalle yksi yhteinen kesäloma viikko ja etävanhempi ilmoitti että sai niin halvan äkkilähtöloman juuri tuolle viikolle joten hän lähtee lomalle ja pyysi että vien lapsen hänen äidille hoitoon. Minulle asia ok. Ehdotin että haluaako kaksi viikkoa eli toisen viikon lapsi mummun kans ja seuraavan viikon lapsi etävanhemman kanssa niin ei kuulemma käy kun tuosta kyseisestä viikosta vain sovittu
En tee koskaan lapsia miehen kanssa
Miksi olet tehnyt lapsia joihin sinulla ei ole varaa???!!!!
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä takia sun vanhemmat antaa tapahtua tämän? Sä et ikinä tuosta kasva aikuiseksi kun olet tottunut ylläpitoon
Juuri niin. Aloita katkaisemalla napanuorasi vanhempiisi ja ala isäksi vanhemmalle lapsellesi.
Kai tajuat, että tuo elatusapu kysymys voi olla kenen tahansa muunkin kuin ap:n kirjoittama.