Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän kipua+vuotoa=keskenmeno?

Vierailija
13.12.2006 |

Anteeksi tyhmä otsikko, mutten keksinyt muuta tapaa tiivisää kysymystä siihen.

Asiaan. Onko kellään kokemusta pienestä alkuraskauden tiputteluvuodosta, johon liittyy pieni kipu ja kaikki onkin mennyt hyvin? Ajattelin vuodon olevan ihan normaalia näin alussa, mutta nyt on alkanut pieni kipuilu selässä. Kipu on kuitenkin ollut vähäistä koko ajan eli se tuntuu mutta ei juurikaan häiritse. Onko toivo vauvasta mennyt?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi ei ole menetetty vielä mitään. Itse vuosin moneen otteeseen ja terve lapsi synty.

Vierailija
2/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto pelästytti, mutta nyt kun alkoi epämääräinen kipu selässä, huolestuin todella. Olen menossa lääkäriin asian vuoksi, mutta ajattelin jos täällä saisi kuulla " menestystarinoita" ..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä olin noin rv 6 ja jotain. alkoi päivällä pieni kipuilu ja tiputteluvuoto. iltaa kohti kipu koveni ja nukuin koko yön huonosti. yön aikana vuotokin oli muuttunut runsaaksi. kipu jatkui vielä seuraavana aamuna, samoin vuoto ja keskenmenohan se oli minun tapauksessani. olen kuullut, että pieni kipuilu ja tiputtelu on ihan normaalia alkuraskaudessa, joten älä turhaan nyt murehdi. toivotaan, että sinulla onnistuu paremmin!! tsemppiä!!

Vierailija
4/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi km vuodolla, kipu tuli sitten myöhemmin.

Vierailija
5/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
6/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa rv 6+ lorotti ihan punaisenaan ja sain jo keskenmenotuomion, mutta ultrassa kaikki hyvin ja lapsi syntyi yliaikaisena, toisessa tiputtelua alusta rv 8 asti ja kerran rv 6+ taas reilusti vuotoa, toistaiseksi kaikki ok. Kesken menneessä raskaudessa taas ei mitään vuotoja ennen kuin tuli ulos rv 12 ja silloin ei enää voinut erehtyä.

Mutta jos on vähän ruskeaa vuotoa ja pahenevaa alavatsakipua ja rv 7-9 niin on pieni riski että kyseessä on kohdunulkoinen. rv 4-6 se ei vielä juuri kipuile. Mutta pieni vuoto ja vähäiset kivut silloin tällöin eivät välttämättä ole muuta kuin kohdun sopeutumista. Jos kivut pahenevat tai vuoto lisääntyy, niin soittele tk-päivystykseen. Tosin ennen rv 6+ nekään ei voi edes ultralla olla ihan varmoja onko keskenmeno vai ei, koska syke näkyy yleensä vasta rv 7 puolella, ehkä rv 6 lopussa oikein hyvällä ultralla.

Jaksamista! Jos se on kesken mennäkseen, et sille voi tehdä alkuvaiheessa oikein mitään. Sitä vaan pitää kestää se hitaasti menevä tuskallinen aika ja odottaa miten käy. Toivotaan että se on jotain ihan vaaratonta, jopa neljänneksellä on alussa vuotoja ihan ilman seurauksia.

Vierailija
7/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskaudessani kuukauden ajan vuotoa. Alkoi suht kivuliaana ja hetkessä tuli runsaammin verta. Mahaa ja selkää koski. Ultrassa ei näkynyt mitään ihmeempää, mutta silti vuoto kesti noinkin kauan. Olin jo heittämässä kirvestä kaivoon, kun vaan vuotoa oli noin kauan, kunnes aloin tuntea liikkeet. Mitään syytä tuohon vuotoon ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä