Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joistain ihmisistä jää haju ympärilleen ja jälkeen? Miten voi haista niin paljon?

Vierailija
16.07.2023 |

Joillain on ympärillään sellainen reilu metrin halkaisijan hajukaari, ilma heidän ympärilläänkin haisee. Ja vessakoppi haisee heidän jälkeen myös (ei ulosteelta, vaan tältä märältä koiralta tms.)
Mistä haju johtuu?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei saa hajuvettä käyttää niin haisen sitten pskalta ja koska ei saa salilla käydä niin lantiopohjanlihakset ovat niin löysät, että pska valuu hoiduihin heti ulo mentäessä! Turha valittaa, että ei muka käy suihkussa, juuri ennen uloslähtöä käyn pskalla JA suihkussa!

Koska arvon hienohelma helsinkiläiset eivät sietäneet hajuvettä niin nyt minä haisen pskalta! Sehän on varmasti parempi tuoksu vai mitä???

Ajettiinko sinut salilta geishakuulien takia?

Yleensä ihmiset jumppaavat lantionpohjalihaksia kotona.

Jos olet yrittänyt kiristellä niitä painoja nostelemalla tai vatsalihaslaitteilla, en ihmettele että suoli falskaa. Tosin, tuota. Se sulkijalihas voi nyt olla isompi ongelma. Koetapa saada varattua lääkäriaika, jos sille voisi tehdä kirurgisesti jotain.

Vierailija
62/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ominaistuoksu/ hengityksen haju voi olla toisen nenään karmea. Treffailuun erään todella kaunnin naisen kanssa pari kertaa, mutta tiesin heti hänen hajunsa perusteella, ettei meistä tule paria. On hänelläkin nykyään kuitenkin mies. Nyt ei ollut kyse likaisten vaatteiden hajusta vaan ominaishajusta/-tuoksusta.

Tässä tapauksessa lienee kyse siitä, että henkilöllä on liian samankaltaiset geenit, kuin itselläsi. Siis jollakin tavalla epäyhteensopivat. Haju toimii varoitusmerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haisen ja haluaisin itsekin tietää, mistä se johtuu. Käyn suihkussa joka aamu ja myös illalla,jos on oikein hiki. Vaihdan vaatteet joka päivä. Pesen käyttämäni vaatekerran jokaisen käyttökerran jälkeen. Olen ylipainoinen, mutta syön tavallista ruokaa. Sänkyni alkaa haista viikon kuluessa, joten vaihdan petivaatteet viikoittain ja pesen peiton ja patja suojuksen kerran kuussa. Hajuni tarttuu huonekaluihin, joten peitän ne huovilla. Höyrypesen sohvan 2-3 krt vuodessa. Harrastan 2-3 krt/ viikko vesiliikuntaa. Silti haisen. Miksi?

Kannattaa ehkä käydä suihkussa aamuin JA illoin.

Vaikka et hikoilemalla hikoa (siis noroina) vaan iho on "kuiva" päivän, kuitenkin "hikoilet", +kaikki muu ns. lika mitä päivän aikana iholle ehkä 'kertyy'.

Itse käyn aamulla pikasuihkussa (en pese hiuksia) ja illalla uudestaan, jolloin pesen myös hiukset.

Jo hikoilet yöllä, kannattaa vaihtaa peitto (ehkä laittaa myös lakanan alle 'patjansuojukseksi') VILLAISEEN, se ei hiosta samalla tavalla mitä keinokuidut. Moni patjansuojus/peitto on polyesteriä tmv. materiaalia.

Villapeiton voi pestä koneessa (villaohjelmalla) ja voi sujauttaa myös pussilakanaan. Itse käytän kuumina kesäöinä ihan vaan ns. villaista torkkupeittoa öisin.

Vierailija
64/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ei välttämättä lähde pesussa (edes 60 asteessa) puhtaaksi, jos seassa ollut vaikka joku märkänä pidempään ollut rätti, josta haju tarttuu. Itse haisen todella voimakkaasti ja kauas ja se taas johtuu bakteeriperäisestä infektiosta, johon ei antibiootit pure. Ei auta hygieniasta huolehtiminen. Syitä voi olla monia.

Ohis mihin bakteeriperäiseen infektioon viittaat? Esim iho, joka ei ole kuiva haisee. Talkki auttaa sellaisten paikkojen hikoiluun mihin dödö ei käy. Ja tosiaan vaatteita pestessä kannattaa käyttää Sanitol (Sanitylol) pesuaineen lisäksi. Etikka ei vie pahaa hajua.

Mulla käväisi mielessä, että voisi olla kyse hiivastakin (jos on iholla oleva tulehdus), varsinkin jos on taivealueella. Kumpi vaan, suosittelen piipahtamaan apteekissa ostamassa sorbact-nauhaa. Kallis, mutta toimii. Ei tarvitse vaihtaa ennen kuin rispaantuu, huuhtoo vaan ja pitää kosteana.

Vierailija
65/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hikoile tai haise kun 2-3 päivänä/kk, en tiedä mikä hormoni asian tekee, mutta juuri ennen menkkoja, ja ensimmäinen tai toinenkin päivä niiden alettua haisen.

Usein myös hikoilen, oudosti vielä eniten rinnasta/niskasta kainaloiden sijasta, noista en normaalisti edes helteillä hikoile samalla tavalla.

Ja se haju on ällöttäv/pistävä, usein pitää ainakin tyynyliina jos ei muitakin lakanoita vaihtaa menkkojen alun jälkeen. Kamalinta on jos/kun osuu työpäiväksi nuo päivät, vaikka käyn suihkussa ennen töitä, ja vaatteet on, tietenkin, puhtaan ja dödöä jne. iltapäivästä olo on ihan likainen ja välttelen muita parhaani mukaan...

Vierailija
66/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussi aiheuttaa koiralle tai tiskirätille haisemisen. Muukin hiki tulee tehodödöstä läpi, vaikkei muuten kuumottaisi.

Vierailija
67/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hikoile tai haise kun 2-3 päivänä/kk, en tiedä mikä hormoni asian tekee, mutta juuri ennen menkkoja, ja ensimmäinen tai toinenkin päivä niiden alettua haisen.

Usein myös hikoilen, oudosti vielä eniten rinnasta/niskasta kainaloiden sijasta, noista en normaalisti edes helteillä hikoile samalla tavalla.

Ja se haju on ällöttäv/pistävä, usein pitää ainakin tyynyliina jos ei muitakin lakanoita vaihtaa menkkojen alun jälkeen. Kamalinta on jos/kun osuu työpäiväksi nuo päivät, vaikka käyn suihkussa ennen töitä, ja vaatteet on, tietenkin, puhtaan ja dödöä jne. iltapäivästä olo on ihan likainen ja välttelen muita parhaani mukaan...

Ikäsi? Minulla on samat oireet varhaisten vaihdevuosioireiden takia.

Vierailija
68/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pessään pesupähkinöillä kolmessakympissä

Vierailija
69/69 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi? Minulla on samat oireet varhaisten vaihdevuosioireiden takia.

Nyt olen n. 40v mutta tuo sama vaiva oli jo teininä, mutta toivottavasti ei tästä pahene aikanaan vaihdevuosien koittaessa...!