En ikinä olisi uskonut, mutta tämä dieetti laihduttaa!
Minulla oli hidas jojo tulossa: 2 vuodessa tiputetuista 23 kilosta oli 10 tullut yhden vuoden aikana takaisin.
Nyt syön vain kello 12 ja kello 20 välillä - ja syön mitä ikinä haluan mutta se on ruokaa, ei makeisia eikä kakkuja. Jostain syystä ei ole edes vaikeaa. Paino on pudonnut 6 viikossa 4 kg. Upea tunne!
Kommentit (19)
Kiitos äiti ja isä esimerkistä ettei ole tarvinnut dieetteihin turvautua. Teidän kaltaisia tarvittaisiin nyt enemmän kuin koskaan ennen. Mistä meidän lapsille ja nuorille saataisiin välittävät vanhemmat?
Pitäisi nukkua yhteentoista että jaksaisin noin.
Se ja sama miten paino putoaa, täällä se on aina väärin laihdutettu.
Mä ole laihtunut liikkumalla ja syömällä terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kellonajoista kiinni. Olen itse kokeillut, ja aloin lihoa välittömästi, koska söin kaloreita yli vielä sen puuttuvan aamupalan ja iltapalan edestäkin.
Jos taas vähentää päivän kalorimäärästä sen, mitä normaalisti söisi noiden aikojen ulkopuolella, laihtuu tietenkin. Jos esim. aamupala ja iltapala on ollut yhteensä 500kcal ja päivän saanti 2000kcal, niin tietenkin laihtuu, kun tuo jää pois. Mutta ei se ajoista ole kiinni. Loput 1500kcal voi hajauttaa päivän mittaan mihin ajankohtaan tahansa ja edelleen laihtua yhtälailla.
Pätkäpaasto auttaa myös laihdutuksessa. Kyse on insuliinitasoista. Kannattaa opiskella niin et puhu höpöjä
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne töissä sanoisi?
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tulis mitään. Herätys arkisin on 6.00 ja pitäs olla nälässä noin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Se ja sama miten paino putoaa, täällä se on aina väärin laihdutettu.
Ei ole hyvä jättää aamupala syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ajat voi valita ihan oman tarpeen mukaan. Jos on pätkäpaastosta kiinnostunut siis. Eikä sen tarvitse olla 8:16. Itselläni ikkuna on 7-17. Ihan alussa oli illalla nälkä mutta se meni ohi parissa viikossa.
Miten olsi sellainen 12-16 dieetti että ei syödä kuin päivällä ja muu aika vuorokaudesta ollaan ravinnotta. Voisiko toimia? Voisi se kellonaika olla muukin kuten 8-12 tai 16-20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kellonajoista kiinni. Olen itse kokeillut, ja aloin lihoa välittömästi, koska söin kaloreita yli vielä sen puuttuvan aamupalan ja iltapalan edestäkin.
Jos taas vähentää päivän kalorimäärästä sen, mitä normaalisti söisi noiden aikojen ulkopuolella, laihtuu tietenkin. Jos esim. aamupala ja iltapala on ollut yhteensä 500kcal ja päivän saanti 2000kcal, niin tietenkin laihtuu, kun tuo jää pois. Mutta ei se ajoista ole kiinni. Loput 1500kcal voi hajauttaa päivän mittaan mihin ajankohtaan tahansa ja edelleen laihtua yhtälailla.
Pätkäpaasto auttaa myös laihdutuksessa. Kyse on insuliinitasoista. Kannattaa opiskella niin et puhu höpöjä
Insuliinitaso voi auttaa siinä, että PYSTYT pitämään kiinni siitä dieetistä. Siihen se ei vaikuta, miten kalorivaje toimii laihduttaessa. 7000kcal vaje on -1kg. Alkuun toki lähtee nesteitä. Insuliinitaso ei muuta tuota kaavaa.
Mullekin toimi pätkäpaasto ennen tosi hyvin, mutta nyt nelikymppisenä ei ole ollut mitään hyötyä. Söin alkukevään samalla aikaikkunalla kuin ap, melko terveellisetikin, ja lihoin vielä vähän lisää. Paino alkoi sitten tippua kun lyhensin ruokavälejä (itselleni epätyypillinen tapa syödä) ja lisäsin merkittävästi proteiinin suhdetta hiilihydraattiin.
Samat jutut ei toimi välttämättå kaikille, ei edes samalle ihmiselle jos aineenvaihdunta on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herään itse joka aamu klo 06:10 ja juon ainoastaan kupillisen kahvia mustana. Eka ateria on klo 12-13 ja toinen klo 18-19, ei välipaloja.
Aloitin tämän ruokailurytmin vuonna 2019, laihduin 18 kiloa vuodessa ja olen ollut normaalipainoinen siitä saakka.
Liikunta laihduttaa. Treenasin joka päivä ja laihduin 22 kg 5 kuukaudessa. Pitää vaan liikkua ja käydä lenkillä ja salilla. Söin normaalia ruokaa kuten perunaa, kanaa, salaattia ananasta, kalaa joskus. Jätin herkut pois ja jauhelihan ja myös leipää en ole syönyt 8 kuukauteen.
Mulla tuli kans seuraavana vuonna kiloja takasin. Opin että jos pääsee tavoitteeseen niin se myös täytyy yllä pitää sellaiset 2 vuotta että elimistö tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos äiti ja isä esimerkistä ettei ole tarvinnut dieetteihin turvautua. Teidän kaltaisia tarvittaisiin nyt enemmän kuin koskaan ennen. Mistä meidän lapsille ja nuorille saataisiin välittävät vanhemmat?
Luodaan laki että lapsella täytyy olla mies ja nainen huoltajina. Lähdetään nyt ensin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herään itse joka aamu klo 06:10 ja juon ainoastaan kupillisen kahvia mustana. Eka ateria on klo 12-13 ja toinen klo 18-19, ei välipaloja.
Aloitin tämän ruokailurytmin vuonna 2019, laihduin 18 kiloa vuodessa ja olen ollut normaalipainoinen siitä saakka.
Minulla samaan tapaan. Aamulla kahvia maidolla pari kuppia ja lasi vettä. En ole koskaan ollut hyvä syömään aamuisin. Nälkä tulee vasta iltapäivällä, jolloin syön ruuan. Päivään kuuluu myös välipala (yleensä hedelmä) sekä iltapala.
Kun syön tuon iltapalan niin seuraava aamupäivä menee menee taas ongelmitta. Tämä sopii omaan rytmiini ja työhöni. Työpäivän aikana voin juoda vettä tai teetä, mutta en syö. Jos syön kesken työpäivän väsähdän totaalisesti. Siksi parempi säästää tuo siihen, että syön yhdessä perheen kanssa kun joudun ruuan tekemään kuitenkin. Kahta lämmintä ruokaa en saa kulutettua vaan siitä lihon. Työni on liikkuvaista, mutta ei raskasta. Lisäksi teen koiralenkin päivittäin.
Eli tämä pätkäpaasto toimii minulla ja pysyn normaalissa painossa. Jos syön kahdesti ja/tai vielä aamulla lihon n.5kg vuodessa.
Ikää 47v, paino normaali/ehkä nykypäivän mittapuulla hoikahko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä sen verran että pätkäpaastolla on ollut suotuisia vaikutuksia myös kehon koostumukseen. En harrasta mitään liikuntaa ja vaatekokoni on S tai 36 vaikka en ole erityisen hoikka, BMI 24. Vyötäröni on 72 cm.
Verenpaine ihanteellinen, sokerit kunnossa ja tulehdusarvo nolla.
N43