Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30e loppukuuksi, eikö ruokaa kaapeissa. Siksi kun perustoimeentulotukea sain vain 330e tässä kuussa...mitä teen?

Vierailija
15.07.2023 |

220e vaje ja se tuntuu nyt. Loppuu rahat ihab just. 30e jäljellä....toivoton tilanne.

Miten kela voi saattaa ihmisen tällaiseen ahdinkoon?

Vaan siksi kun asuntoni on ylihintainen?? Ja koko ajan haen halvempaa asuntoa...

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele Oikotietä,löytyy paljon edullisia vuokrayksiöitä. Katso,että vuokra sopii Kelan rajojen sisään. Pääkaupunki 694, muualla vähemmän.

Ja asenne vois muuttua kanssa. Ei kellään muulla ole velvollisuutta sinua elättää. Kulutus tulojen mukaan jatkossa. Näin muutkin tekee. Itse tulen just yövuorosta. Just sen itseni elättämisen vuoksi. Ja että voi ostaa itse sen,mitä tarvii.

Minulla on voimassa olevat hakemukset edullisempaan asuntoon.

Ap

Mitäh ?? Voimassa oleva hakemus ? Etkö osaa edes muuttaa ?

Vierailija
42/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele Oikotietä,löytyy paljon edullisia vuokrayksiöitä. Katso,että vuokra sopii Kelan rajojen sisään. Pääkaupunki 694, muualla vähemmän.

Ja asenne vois muuttua kanssa. Ei kellään muulla ole velvollisuutta sinua elättää. Kulutus tulojen mukaan jatkossa. Näin muutkin tekee. Itse tulen just yövuorosta. Just sen itseni elättämisen vuoksi. Ja että voi ostaa itse sen,mitä tarvii.

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

On täällä hiton ilkeitä ihmisiä, entä kun vaikeudet tulee omalle kohdalle?

Vierailija
44/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

On täällä hiton ilkeitä ihmisiä, entä kun vaikeudet tulee omalle kohdalle?

Niin on.

Juuri söin viimeiset leivät.

Nyt ei sit oikeasti oo mitään...

ap

Vierailija
45/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vapailla markkinoilla on nykyistä halvempia asuntoja tarjolla, niin ei riitä, että jonottelet jotain kaupungin asuntoja. 

Vierailija
46/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: muroja maidolla (vielä halvemmalla pääsee kun syö vain kaurapuuroa, mutta en pidä siitä itse)

Lounas: hernekeittoa tai spagettia kastikkeella (sis tomaattimurska, kikherne, papu, sipuli, valkosipuli)

Illallinen: perunaa, lisukkeena kalapuikkoja, nakkeja (eism pyttipannuksi) tai jauhelihaa

Iltapala: paahtoleipää ja kananmuna

Lisäksi: kilo omenoita, kilo porkkanoita, pari sipulia jotka voi tunkea pyttipannuun tai mihin vain. Hinta aineksille 29,76 prismassa. Pastaa ja muroja varmasti yli tarpeiden, jos muilla aterioilla jää nälkä.

Vierailija
47/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia köyhällä kannattaa olla kotivara.

Vierailija
48/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vapailla markkinoilla on nykyistä halvempia asuntoja tarjolla, niin ei riitä, että jonottelet jotain kaupungin asuntoja. 

Ei niitä anneta jokaiselle haluvalle, vaan niitä pitää hakea ja tulla valituksi

Vierailija
49/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sieltä löytyy halvempi asunto, paikkakunnalta kuin paikkakunnalta.

Ei voi olla peruste

Vierailija
50/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

Mihin vaan halvempaan. Ei se riitä että kökötät jossain kaupungin jonossa. Hae itse vapailta markkinoilta.

Vierailija
51/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

Mihin vaan halvempaan. Ei se riitä että kökötät jossain kaupungin jonossa. Hae itse vapailta markkinoilta.

Niin haenkin?!!

ap

Vierailija
52/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kerrata ap.n elämän koska hän on tätä täällä viikkoja vinkunut. Eli hän asuu Vantaalla, liian kalliissa asunnossa. On hakenut töitä, juuri haki mutta ei tullut valituksi. Kun ehdottaa esim muuttoa Forssaan ,ei käy. Vantaa takuulla maksaisi muuttoavustuksen että pääsisi eroon.

Vierailija
53/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra kaurahiutaleita

Vierailija
54/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 30e riittää kahdeksi viikoksi ja ylikin?

Ap

Koko rahalla purkkihernekeittoa.

Vierailija
55/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulot tippuu, pitää laskea menoja. Nyt alat käymään menojasi läpi ja vähennät niistä 220€. Näin jokainen joka osaa käyttää rahaa, toimii.

Vierailija
56/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko, että väsynyttä? Olkoon.

En puutu vuokra-asuntotilanteeseen tai muuhun rahankäyttöön, siitä on jo ohjeita ollut moneen kertaan.

30 euroa. Tehdäänpä näin, ihan kuvitteellinen ostoslista ja ruokalista kahdeksi viikoksi, kun kotona ei ole mitään syötävää. Jääkaappi toivottavasti on ja toimii, kun on kerta liian kallis vuokrakämppä. On olemassa myös vähintään paistinpannu, kattila, kauha ja paistinlasta seka lautasia, joilta syödä, sekä terävä veitsi, haarukka ja lusikka (jos on se liian kallis vuokrakämppä jossa on asuttu vuosia, niin luulisi näiden jo löytyneen roskakatoksen vierestä).

Sillä saa esimerkiksi:

Kotimaista suomalainen porkkana 2 x 1 kg 2,50 €

Omena Ida Red 15 kpl  ~1,95 €  (0,79 €/kg)

Punasipuli irto 5 kpl ~1,20 € (2,19 €/kg)

Yleisperuna harjattu 20 kpl ~1,20 € (0,64 €/kg)

Aito Hienosokeri 1kg  1,39 €

Rainbow kuivatut herneet 2 x 500 g 0,98 €

Xtra 150/105g tonnikalaa hienonnettuna auringonkukkaöljyssä 4 x 3,20 €

Xtra Pikakaurahiutale 2 x 500 g  0,98 €

Xtra spaghetti 1 kg  0,79 €

Xtra tomaattimurska 2 x 400g  0,74 €

Xtra vehnäjauho 2 kg  1,09 €

Kotimaista Sika-nauta jauheliha 400g  2,75 €

Xtra kananmunat 2 x M15 855 g  5,30 €

Kotimaista rypsiöljy 450ml  2,19 €

Meira Jauhelihamauste ei lisättyä suolaa 35g  0,69 €

Meira Ruokasuola jodioitu 1kg 1,09 €

Santa Maria 22G Curry  0,69 €.

Jauheliha on ainoa, joka pilaantuu, jos sitä ei pakasta. Oletetaan, että pakastinta ei ole.

Kuvitteellinen ruokalista, jolla selviää hengissä, vaikka saattaa tulla tylsää, paino laskea ja naapurit alkaa näyttää rosvopaistin aineksilta. Aamiainen ja yksi lämmin ruoka päivässä, mahdollisesti jämiä iltapalaksi.

Aamiaiset: kaurapuuroa ja ripaus sokeria sekä omena. Keitetty tai paistettu kananmuna. Joka ikinen päivä.

Lämpimät ruuat: Nämä vaativat vaivannäköä ja suunnittelua.

Jauheliha paistetaan ja maustetaan suolalla, jaetaan kahteen annokseen, joista toinen pakataan tiiviiseen rasiaan ja tungetaan jääkaapin takaosaan, toinen osuus jätetään siihen paistinpannulle, koska siitä tehdään 5 min päästä:

- Keitetyt perunat ja jauhelihakastike siitä osasta jauhelihaa, jota ei laitettu jääkaappiin. Jauheliha maustetaan hyvin olemassaolevilla mausteilla. Pannulla on reilusti rasvaa paistamisen jälkeen, joten siihen voi suoraan lisätä vehnäjauhoja ja tehdä ruskean kastikkeen. Reilusti jauhoja (noin 1 dl) ja hyvin pieneksi murusteltu jauhelihakastike, niin siitä riittää kahdeksi päiväksi. Perunoita keitetään vaikkapa 10 kpl, eli vähintään 4 per ateria.

Illalla kaadetaan paketillinen herneitä kattilaan, 2 litraa vettä päälle, kansi kiinni ja pöydänkulmalle huoneenlämpöön (ohje löytyy pakertista) koska seuraavana päivänä keitetään hernekeitto.

- Hernekeitto, paketillinen herneitä, se jääkaapissa oleva jauheliha, suolaa. Tästä riittää neljäksi päiväksi, joten suosittelen syömään jotain muutakin välissä, hernekeitto säilyy jääkaapissa erillisessä tiiviisti suljetussa rasiassa melkein viikon. Siitä rasiasta otetaan puhtaalla lusikalla lautasellinen rokkaa, joka lämmitetään erikseen.

Tässä on jo melkein viikon ruuat, mutta jatkan seuraavassa viestissä, koska tästä tulee muuten liian pitkä.

Vierailija
57/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tonnikalakastike ja spagettia: Laitetaan spagetin keitinvesi kattilaan ja liedelle kiehumaan, sekaan suolaa. Kun vesi kuumenee, laitetaan paistinpannulle sipulia silputtuna ja porkkana raastettuna, kahden tonnikalapurkin öljy ja kuullotetaan hetki, mausteita ja sitten päälle purkillinen tomaattimurskaa (sen jälkeen tyhjään purkkiin kaadetaan puoli desiä vettä ja huljutetaan puhtaaksi ja kaadetaan tämäkin sinne paistinpannulle). Kun on hautunut noin 10 min (tässä vaiheessa vesi on jo kiehunut ja spagetit, noin neljäosa pussin sisällöstä laitetaan kiehumaan), niin laitetaan sekaan tonnikalat ja maistetaan, että pitääkö laittaa lisää suolaa tms. Paistinpannun alta virta pois, ja kun spagetti on valmista, pääsee syömään. Tästäkin riittää pariksi päiväksi.

-Kasviskeitto: kuullotetaan öljyssä kattilan pohjalla sipulia ja porkkana- ja perunakuutioita, maustetaan. Sekaan kaadetaan se toinen purkki tomaattimurskaa ja sama huljutusoperaatio, mutta suuremmalla määrällä vettä. Keitetään, kunnes peruna ja porkkana ovat kypsiä. Pari päivää ruokaa tästäkin.

-Ohutrieskoja esimerkiksi kasviskeiton kanssa syötäväksi: vehnäjauhoja, ruokaöljyä, suolaa ja vettä. Paistetaan paistinpannulla ilman öljyä.

Toisen viikon lopulla tehdään uusi satsi hernekeittoa, tällä kertaa kasvisversiona:

-Kasvishernekeitto: liotettuja herneitä, pari porkkanaa kuutioituna, sipuli pilkottuna, keitetään kunnes kypsää (hernekeittoon suola lisätään aina lopuksi).

-Espanjalaistyyppinen munakas: sipulia pilkottuna, keitettyjä perunoita viipaleina (jos raakoja, niin niitä täytyy viipaloituna kypsentää paistinpannulla, kunnes ovat pehmeitä), 4-6 kananmunaa. Tavalliselle ihmiselle riittäisi pariin ateriaan.

Jos perunoita on jäljellä, niin keitettyjen perunoiden kanssa tonnikalaa.

Ohutrieskojen päälle tonnikala-keitetty kananmuna tahnaa.

Laskelmieni mukaan ostetuista aineksista pitäisi jäädä vielä ylikin ainakin jauhoja, sokeria ja suolaa sekä spagettia, että niitä ei tarvitse ostaa heti seuraavista tukirahoista.

Vierailija
58/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokaa, linssejä, papuja ja kikherneitä, lisäksi kanamunia ja pakastekasviksia. 

Vierailija
59/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostokset tehty Tikkurilan Prismassa, koska se nyt oli eka vantaalainen ruokakauppa, joka tuli mieleen.

Vierailija
60/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 45.000e tililläni. Pärjään juuri ja juuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi