Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkkäri pakottaa vaihtamaan vakituisen osa-aikatyön epävarmaan kokopäiväiseen työhön?

Vierailija
15.07.2023 |

Jos sinulla on jo useamman vuoden ollut vakaa osa-aikatyö, niin voiko työkkäri pakottaa vaihtamaan sen esim määräaikaiseen kokopäivätyöhön?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on suomessa niin vähän ja työttömiä niin paljon, että tuskin osa-aikaa tekevälle niitä kokopäivä töitä riittää.

Vierailija
22/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, mutta voi lopetettava maksamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkärin täti sano et helpoiten työnhakuvelvollisuutesi täyttyy kysymällä nykyiseltä työnantajalta lisä tunteja.

Oon ollu osa-aika töissä samalla työnantajalla 10 vuot. Työkkärin asiakas oon ollu pari vuotta, ku tuli lomautus ja jätin työn haun voimaan, että saan soviteltuu päivärahaa.

Työhakuvelvollisuus o mulla 1 haku 3 kuukaudessa, ei o paha. Pitää asiaa sitten kattoo miten tuo hallituksen touhut tulee vaikuttaa, et lopetanko työnhaun ja pärjään vaa palkallani, koska ei ne suuret tulot vaan pienet menot!

Vierailija
24/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet työkkärin asiakas, jos sulla ei ole tarkoitus edes tuöllistyä kokoaolaisesti?

Ei muiden kuulu elättää sua, kun et ole vakavasti vammainen tai -sairas.

Vierailija
25/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkkärin täti sano et helpoiten työnhakuvelvollisuutesi täyttyy kysymällä nykyiseltä työnantajalta lisä tunteja.

Oon ollu osa-aika töissä samalla työnantajalla 10 vuot. Työkkärin asiakas oon ollu pari vuotta, ku tuli lomautus ja jätin työn haun voimaan, että saan soviteltuu päivärahaa.

Työhakuvelvollisuus o mulla 1 haku 3 kuukaudessa, ei o paha. Pitää asiaa sitten kattoo miten tuo hallituksen touhut tulee vaikuttaa, et lopetanko työnhaun ja pärjään vaa palkallani, koska ei ne suuret tulot vaan pienet menot!

Sulta peritään ne rahat takaisin, jos selviää, että oot omasta tahdosta osa-aikainen.

Vierailija
26/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivuten. Monelle tulee edelleen yllätyksenä, että Suomessa(kin) on monta ns. nollatuntisopparilla työllistyvää, jotka käytännössä ovat paljossa työnantajansa armoilla, koska tehtävien tuntien määrä saattaa vaihdella hyvinkin paljon. - Ja pelko siitä, että kieltäytyy ottamasta tarjottuja työtunteja vastaan on kohtuuton. 

Tietysti on ryhmiä joille nollatuntisopimukset saattavat sopia, kuten opiskelijat jota opintojensa ohella voivat hyvinkin tehdä parikin tuntia viikossa tarjottua työtä mutta ainoana  "päätoimiset nollatuntisopimuslaiset"  nollatuntisopimuksen hyödyttävät lähinnä mahdollisia työnantajia.

Kun hallitus on linjannut mm. tulevia  kirityksiä asumistuen saamiseen ja näin välillsesti todennäköisesti  kiristävät myös monen nollatuntisopimuksella työskentelevien asemaa entisestään.

On hetkiä, jolloin mielessä käy vaihto "kansalaispalkasta" tai "perustulosta" tms. joka saattaisi virtaviivaistaa ja auttaa siinä, että voisi mutkattomammin olla töissä lyhyempiäkin aikoja ilman mahd. jatkuvaa stressiä siitä, että miten pärjää.

Uskovainen mies

Vierailija
27/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisena avustajana on pilvin pimein työtä!

Hakekaa sieltä keikkaa ja lopettakaa tuo yhteiskunnan hyväksikäyttö.

Vierailija
28/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luikurit töihin kirjoitti:

Ainakin suotavaa olisi että voi pakottaa.

Hei yrittäjä, miksi valtion pitäisi maksaa työntekijöittesi palkat palkkatukena yms?

Vierailija
29/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyö haku on nyt todellisuutta. Suojaosaa ei enää 2024 vissiin saa. Jää nekin työt tekemättä. Esim. hlökoht. avustettavat jää huonoon asemaan.

Vierailija
30/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikolla työkkärin nainen soitti ja sanoi että palataan asiaan syyskuussa ja se riittää että olen mukamas pyytänyt työnantajalta lisätunteja olen siis osa-aika töissä.

Vierailija
31/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja on suomessa niin vähän ja työttömiä niin paljon, että tuskin osa-aikaa tekevälle niitä kokopäivä töitä riittää.

Siksi tämä utopistinen järjestelmä onkin syvältä ja mutkan takaa. Se ei perustu muuhun kuin teorioihin ja käskyttämiseen.

Vierailija
32/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisena avustajana on pilvin pimein työtä!

Hakekaa sieltä keikkaa ja lopettakaa tuo yhteiskunnan hyväksikäyttö.

Siitä vaan, ole hyvä ja näytä esimerkkiä.

Vierailija
33/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta peritään ne rahat takaisin, jos selviää, että oot omasta tahdosta osa-aikainen.

Työkkärin täti lienee merkinnyt asiat oikein päin.

Vierailija
34/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin sovitelluiksi päivärahoiksi kutsutut pikkuhilut saataisiin enemmän kuin kompensoitua, ja ihmisille rauha jatkaa yksityisellä sektorilla pitämässään työssä, jos osa mm. sote-uudistuksen mukana syntyneistä paperinpyörittelijöistä heivattaisiin ulos julkiselta hakemaan yksityiseltä töitä.

Samalla kun lattiatason suorittavista työntekijöistä, sairaanhoitajista ja poliiseista on huutava pula, kuinka monta lystitoimistokaverivirkaa jää piiloon yhä kasvavan savuverhon taakse? Sen yhden PS-edustajan kommentti "hiirennapsuttelijoista" oli ehkä karkea ja provokatiivinen, mutta kätki sisäänsä totuuden siemenen.

Vierailija
35/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Jos kerran kolmessa kuukaudessa kysyy lisää töitä omalta työnantajalta, se riittää. Rahat peritään takaisin vain silloin, kun vaihtaa kokoaikatyöstä osa-aikaiseen eikä kerro, että tämä oli oma valinta.

Vierailija
36/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee kuvitelma, että työkkäri pakottaa johonkin? Ei ne pakota, ne vain ilmoittaa maksajalle, että työtön ei suostu lain edellyttämiin asioihin, joten työttömyysetuuden maksamiselle ei ole perusteita.

Älä viitsi saivarrella, käytännössä toimeentulo voi romahtaa niin että näkee nälkää ja laskut jää maksamatta ja alkaa kierre jossa koko tulevaisuus on pilalla. Siinä sulle kuvitelmaa joka on joillekin totista totta.

Vierailija
37/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi tämä utopistinen järjestelmä onkin syvältä ja mutkan takaa. Se ei perustu muuhun kuin teorioihin ja käskyttämiseen.

Käännetään systeemi toisinpäin eli työttömän tulee joka kuukausi mennä toimistolle esittämään, mitä on kuukauden aikana tehnyt työllistyäkseen. Työnhaku pitää todistaa. Jos ei pysty esittämään hakemisiaan, ei saisi etuutta, koska sen saisi vain aito työnhakija. Helppoa ja edullista.

Vierailija
38/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärihän ei pakota. Toki sillä on seurauksia jos ei noudata suunnitelmaansa tai työkkärin kanssa yhdessä laadittua suunnitelmaa. 

Vierailija
39/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työkkärin kirjoissa niin pitää hakea kokoaika töitä. Eivät ota osa-aika työnhakijoita asiakkaiksi.

Eikö tämä ole syrjintää mielipiteen perusteella? RL 11:11

Vierailija
40/75 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyö haku on nyt todellisuutta. Suojaosaa ei enää 2024 vissiin saa. Jää nekin työt tekemättä. Esim. hlökoht. avustettavat jää huonoon asemaan.

Se työ pitäisi lopettaa ja avustettavat kotihoidon piiriin, kotihoitajia tuplasti lisää niin ongelma on ratkaistu. Tulee tosin paljon paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle mutta kotihoito tekee aina kokoaikatyötä.