Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten herkkä ja ystävällinen henkilö voi olla monen mielestä "kylmä kusipää"?

Vierailija
15.07.2023 |

Voiko olla niin kaksinaamainen, että esittää kilttiä osalle? Vai onko se kylmä puoli esitystä? Usein tuntuu, että kysestä henkilöstä puhuessa olisi kaksi eri henkilöä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä puhutaan paljon pahaa syystä tai toisesta. On niitä kyllä myös kaksinaamaisiakin. Siksi kannattaa ottaa itse selvää henkilöstä eikä uskoa puheita.

Omasta mielestäni tuo henkilö on todella mukava ja aito. Sen takia minua hämmentää, kun hänestä puhutaan pahaa. Tilanteissa, joissa on enemmän ihmisiä hän on enimmäkseen hiljainen. En osaa itse sanoa, että onko väärinymmärretty vai manipuloiva. Ainoa negatiivinen tunne hänestä jää muiden puheiden välityksellä.

Tää juttu on varmaan minusta... Olen ystävällinen, mukava ja todella avulias sekä antelias ihmisille, jotka ovat samaa minulle. Mutta jos olet minulle mulkero, vastaan samalla tavalla. Ei ehkä kovin tervettä mutta käännän toista poskea todella pitkään uskoen, että mulkero jossain vaiheessa tajuaa olevansa mulkero ja muuttaa käytöstään. Jos näin ei käy, jossain vaiheessa tulee mitta täyteen ja räjähdän totaalisesti. Yritän myös sanoa juoruämmäileville ihmisille suoraan, etten halua juoruilla enkä pidä ilkeilystä ja selän takana pahan puhumisesta. Nämä ominaisuuteni luonnollisesti johtavat siihen, että minusta aletaan puhua pahaa ja minua aletaan mustamaalata. Ei voi mitään.

Ihmiset yleisesti arvostavat ystävällistä ja mukavaa käytöstä. Edellytyksenä tietenkin että se on johdonmukaista ja aitoa kaikille. Kulissina sitä ei saa käyttää.

Vierailija
62/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niissä jutuissa on jotain perää. Huom: jotain, eli vähän. Harva on täysin hyvä tai paha. Itse olen kuullut, että minua on pidetty ylimielisenä tai tuomitsevana. Ylimielinen vaikutelma tulee varmaan siitä, että en mukaile kovin helposti muiden mielipiteitä, ellen ole oikeasti samaa mieltä. Tuomitsevaksi minua on kutsuneet ihmiset, jotka tietävät minulla olevan korkea moraali, ja jotka itse käyttäytyvät ilkeästi tai puhuvat selän takana pahaa. Eli omalla kohdallani puheet pitävät osittain paikkansa.

Jotkut haukkuvat korkean moraalin omaavia ihmisiä tuomitseviksi omista syistään. Ehkä siksi että heihin osuu jotakin ihon alle korkeassa moraalissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua itse henkilöön, kenestä puhutaan pahaa. Itse haluan muodostaa aina ihmisistä käsitykseni itse. En usko suoraan kaikkea, mitä puhutaan. En etenkään negatiivista.

Tästä syystä en itse ole tietyntyyppisten ihmisten suosiossa. ;)

Vierailija
64/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua itse henkilöön, kenestä puhutaan pahaa. Itse haluan muodostaa aina ihmisistä käsitykseni itse. En usko suoraan kaikkea, mitä puhutaan. En etenkään negatiivista.

Tästä syystä en itse ole tietyntyyppisten ihmisten suosiossa. ;)

Muista olla varovainen. Pahuus voi ilmentyä juuri silloin kun olet itse heikossa ja haavoittuvaisessa tilanteessa.

Vierailija
65/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot ja hiljaiset vaikuttavat muiden silmissä usein ylimielisiltä ja koppavilta. Itsekin olen saanut tätä osakseni, koska olen todella ujo ja ryhmässä en juurikaan aluksi uskalla puhua mitään vaan seuraan mieluummin muiden jutustelua. Kuitenkin huomaan itse herkästi milloin joku muu on ujo ja hiljainen enkä ensimmäiseksi ajattele, että hän kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Muutenkin toisista pahan ajatteleminen heti tavattaessa on minusta todella outoa. Eri asia on tietysti ihmiset, jotka vaikuttavat epäaidoilta ja teeskentelijöiltä heti, kun heidät tapaa. 

Vierailija
66/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujot ja hiljaiset vaikuttavat muiden silmissä usein ylimielisiltä ja koppavilta. Itsekin olen saanut tätä osakseni, koska olen todella ujo ja ryhmässä en juurikaan aluksi uskalla puhua mitään vaan seuraan mieluummin muiden jutustelua. Kuitenkin huomaan itse herkästi milloin joku muu on ujo ja hiljainen enkä ensimmäiseksi ajattele, että hän kuvittelee olevansa parempi kuin muut. Muutenkin toisista pahan ajatteleminen heti tavattaessa on minusta todella outoa. Eri asia on tietysti ihmiset, jotka vaikuttavat epäaidoilta ja teeskentelijöiltä heti, kun heidät tapaa. 

Tämä. En vain voi sille mitään että olen hyvin varautunut sellaisia kohtaan jos selvästi vaikuttaa siltä että teeskentelevät jotakin muuta mitä oikeasti ovat.

Vierailija
67/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luotettava, kiltti ja huomaavainen enkä tahdo kenellekään pahaa. Olen myös ylimielinen, itsekäs, itsepäinen ja ylpeä. Eri ominaisuudet eivät sulje toisiaan pois. Yksi kysyy neuvoa ja pitää siitä että minulta saa aina apua. Toinen haluaa kuuntelijan eikä pidä siitä että alan neuvomaan. Kaikilla ei vain kemiat kohtaa.

Vierailija
68/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että meitä herkkiä ja ystävällisiä usein kiusataan, käytetään hyväksi ym. mukavaa. Siksi osa meistä on omia itsejään vain sellaisten ihmisten seurassa, jotka tunnemme hyvin ja joihin luotamme. Muihin pidetään etäisyyttä, minkä nämä sitten tulkitsevat kpäisyydeksi. Tämä ainakin omalla kohdallani selittää sen, miksi monet ihmiset varmasti kuvaavat minua juurikin "kylmäksi kpääksi". Itse olen vielä sillä tavalla herkkä, että aistin heti, jos joku ei pidä minusta tai en ole johonkin seuraan tervetullut. En ala tällaisille tyypeille häntää heiluttamaan, vaan vetäydyn kuoreeni.

Vierailija
69/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niissä jutuissa on jotain perää. Huom: jotain, eli vähän. Harva on täysin hyvä tai paha. Itse olen kuullut, että minua on pidetty ylimielisenä tai tuomitsevana. Ylimielinen vaikutelma tulee varmaan siitä, että en mukaile kovin helposti muiden mielipiteitä, ellen ole oikeasti samaa mieltä. Tuomitsevaksi minua on kutsuneet ihmiset, jotka tietävät minulla olevan korkea moraali, ja jotka itse käyttäytyvät ilkeästi tai puhuvat selän takana pahaa. Eli omalla kohdallani puheet pitävät osittain paikkansa.

Jotkut haukkuvat korkean moraalin omaavia ihmisiä tuomitseviksi omista syistään. Ehkä siksi että heihin osuu jotakin ihon alle korkeassa moraalissa.

Mitä vikaa on korkeassa moraalissa? Sehän on tavoittelemisen arvoinen ominaisuus ihmisessä. Mitä elämästä silloin jäisi elämättä? Ei mitään.

Vierailija
70/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pikkukaupungin kpää eksä tai läskistynyt kateellinen keksinyt alkaa haukkumaan? Jonkun yhden asian varjolla kenties mustamaalataan? Ehkä jotain wt- tyylistä toimintaa....

Vierailija
71/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea uskoa, että kaikista herkimmät ovat monen mielestä myös kylmimmän ja etäisimmän oloisia. Ainakin aikuisina. Pakko on kehittää suojamekanismeja jos kaikki ympäristössä koskettaa. Herkkä voi olla luottamuksen ansainneille läheisilleen avoin ja lämmin ja muille kylmä ja etäinen.

Vierailija
72/72 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin ujona tunnistan muut ujot ja yritän varoivaisesti houkutella ryhmiin mukaan. Usieltä hljaisen "mulkoilijan" sisältä löytyykin empaattinen hauskuuttaja tai asiallinen ja vahva tiimityöntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän