Miten herkkä ja ystävällinen henkilö voi olla monen mielestä "kylmä kusipää"?
Voiko olla niin kaksinaamainen, että esittää kilttiä osalle? Vai onko se kylmä puoli esitystä? Usein tuntuu, että kysestä henkilöstä puhuessa olisi kaksi eri henkilöä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä keskusteluja selän takana käydään?
Ihmiset varovat toksisia tyyppejä. Tuo on yksi syy. Ne on oikeesti vaarallisia kenelle tahansa joka siihen verkkoon vahingossa joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin haukkui vanha pultsari seksuaalisesti kylmäksi kun en kiinnostunut hänen seurastaan. Oli n. 40v minua vanhempi eläkeläisukko ja levitteli baarissa ettei minua miehet kiinnosta. Näinkin voi tietyn maineen saada.
Tämän ketjun muihin vastauksiin sanoisin että monesti ihmiset analysoivat ihmisiä ilman omakohtaisia kokemuksia. Jos kunnolla haluaa analysoida pitää sitä suoraa kontaktia olla sitten henkilöön, eikä mitään huhuja.
On tietenkin selviä ajojahtejakin, joissa napataan ne tietyt luonteenpiirteet mitkä ei edes mitään ihmeellisiä ole, niitä liioitellaan, vääristellään ja levitellään lumipalloefektinä ja simsalabim onkin ihan ihmeellinen analyysi, jollaista ei edes henkilön kanssa asuvat tunnista. Omakohtaisia kokemuksia vain kourallisella ja tuhannet huhujen varassa.
Muistettakoon että joillain on kovin erä minä kotona kun töissä. Esim. jos esiintyy asiatonta tai jopa väkivaltaista käytöstä perheen kesken, saattaa olla että mitään viitteitä ei siitä näy muiden kanssa. Kyseessä pelkuri reaktio. Ei kehdata räyhätä työkavereille tai mököttää itselleen, vaikka sisällä kiemurtelee. Yleensä nekin suuttumiset puretaan sitten kotona sille helpolle yleisölle.
Ylläolevaan kommenttiin sen verran, että niinhän se on. Jos naista ei kiinnosta kuumana sek..si aina kun mies haluaa päälle lösähtää, on lepso tai bitCH.
Helposti. Kun eka, toinen, kolmas ja itseasiassa jokaikinen kanssakäyminen suurimman osan ihminen kanssa on että pyytävät jotain rahaa, lahjaa, tavaraa jne palvelua niin nopeasti vastaus on mallia "kela hoitaa kaltaisesi sosiaalitapaukset, mene sinne kerjäämään saamarin pummi" tai "ei voisi kuule ongelmasi kiinnostaa vähemmän".
Bonuksena huono kuulo (keskuselut muuten kuin kaksistaan hiljaisessa tilassa lähes pelkkää muminaa) ja ettei oikein osaa erottaa ihmisiä toisistaan muutenkaan.
sitten on ne muutamat jotka tunnistan ja joiden puheen taajuuden saan korviini jolloin voi olla enemmän niinku itsensä eikä vaan häätämässä kaikkia paskapäitä pois alta häiritsemästä. En yhtään ihmettele jos keskustelu koskee minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin monet pitää tosi hirveänä sen takia kun olen suorasanainen. Moni ei pidä siitä ja kun olen muutenkin tyytyväinen itseeni niin pidetään jotenkin tosi ylimielisenä. Ihmiset ei oikein halua tutustua muhun. Läheiset tietää että olen oikein mukava ja luotettava.
N26
En tietenkään tunne sinua ja voi olla ettet ole tällainen, mutta moni väittää käytöstapojen puutetta suorasanaisuudeksi. Maailma olisi oikeasti paljon parempi paikka, jos turhat avautumiset jätettäisiin väliin ja myös muita kuin parhaita kavereita kohdeltaisiin asiallisesti ja ystävällisesti. Asiasta täytyy tietenkin voida sanoa, mutta senkin voi tehdä ilkeilemättä ja toista haukkumatta.
No niinhän mä teenkin mutta kun monet ei kestä sitä että sanon asiat niinkuin ne on. Tosi moni haluaa elää jossakin fantasiamaailmassa.
Sinä sanot asiat niin kuin ne MIELESTÄSI ovat, etkä niin kuin ne on. Ymmärrän kyllä vähän miksi sinua pidetään epämiellyttävänä😭
Joku voi kokea hänet uhkaksi, jos hän näkee läpi muiden vaikuttamisyrityksistä. Toisaalta, joskus henkilössä on "vikaa" ja muut näkevät sen, mutta eivät ehkä osaa sanoa tarkalleen missä on ongelma. Molempia on nähty. Vaikea sanoa, kuka on tässä se "pahis".
Epäkunnioittavalle käytökselle tulee aina joskus se viimeinen käyttöpäivä ja silloin heitetään eltaantuneet roskiin. Jostain syystä joillekin ihmisille tämä tulee ihan yllätyksenä, että he ei voi loputtomiin olla kusipää ystävälliselle ja ymmärtäväiselle ihmiselle ja käyttää tätä hyväkseen. Sitten oletkin hirveä ihminen kun pistit pisteen toiminnalle.
Vierailija kirjoitti:
Moni narsisti osaa esittää hyvinkin herttaista ja mukavaa, kun se hyödyttää narsistin omia tavoitteita. Todellinen karva tulee sitten esiin jossain vaiheessa.
Tämä tuli minullekin mieleeni. Jos henkilö on ennen ollut jotain kohtaan ystävällinen, mukava ja herkkä, mutta muuttunut sitten vihamieliseksi, tai ei ole tuntevinaan, on syytä epäillä, olisiko hänellä narsistisia taipumuksia.
Vierailija kirjoitti:
On introvertti ?
Niin sanotusta näkymättömän lapsen syndroomasta kärsineet voivat ikään saadessaan muuttua todella kylmiksi k-päiksi. Ovat vaan piilotelleet sitä niin pitkään. Ajatukset joita on pitkään haudottu muuttuvat teoiksi. Teoksi jotka sitten kohtaavat täysin aiheesta arvostelua muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin monet pitää tosi hirveänä sen takia kun olen suorasanainen. Moni ei pidä siitä ja kun olen muutenkin tyytyväinen itseeni niin pidetään jotenkin tosi ylimielisenä. Ihmiset ei oikein halua tutustua muhun. Läheiset tietää että olen oikein mukava ja luotettava.
N26
En tietenkään tunne sinua ja voi olla ettet ole tällainen, mutta moni väittää käytöstapojen puutetta suorasanaisuudeksi. Maailma olisi oikeasti paljon parempi paikka, jos turhat avautumiset jätettäisiin väliin ja myös muita kuin parhaita kavereita kohdeltaisiin asiallisesti ja ystävällisesti. Asiasta täytyy tietenkin voida sanoa, mutta senkin voi tehdä ilkeilemättä ja toista haukkumatta.
No niinhän mä teenkin mutta kun monet ei kestä sitä että sanon asiat niinkuin ne on. Tosi moni haluaa elää jossakin fantasiamaailmassa.
Sinä sanot asiat niin kuin ne MIELESTÄSI ovat, etkä niin kuin ne on. Ymmärrän kyllä vähän miksi sinua pidetään epämiellyttävänä😭
Monipiippuinen asia. Joku sanoo suoraan, toinen piilottaen sen epäsuoraan sarkasmiin kun ei uskalla sanoa ajatteluaan kritiikin pelossa suoraan. Moneen junaan löytyy väkeä.
Monet ihmiset ei tykkää kun niille sanoo ei. Sitten kieltäytyjä onkin mukamas kylmä ja ksipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset varovat toksisia tyyppejä. Tuo on yksi syy. Ne on oikeesti vaarallisia kenelle tahansa joka siihen verkkoon vahingossa joutuu.
En täysin ymmärrä, mihin tässä viitataan.
Mustamaalaaminen ja juoruilu ovat molemmat toksista käytöstä ja tällaisia henkilöitä on viisasta välttää.
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset ei tykkää kun niille sanoo ei. Sitten kieltäytyjä onkin mukamas kylmä ja ksipää.
Rajat pitää vetää ja uskaltaa sanoa ei kun siltä tuntuu. Normaali ihminen sanoo ei silläkin uhalla että joku suuttuu. Epänormaalilla ylimiellyttämisellä aiheuttaa kun loppu viimein eniten itselleen ja muille vaan hallaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En täysin ymmärrä, mihin tässä viitataan.
Mustamaalaaminen ja juoruilu ovat molemmat toksista käytöstä ja tällaisia henkilöitä on viisasta välttää.
Todellakin. Ei toisten sinulle luottamuksella kertomia yksityisiä asioita lähdetä ihmisten edessä kertoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajat pitää vetää ja uskaltaa sanoa ei kun siltä tuntuu. Normaali ihminen sanoo ei silläkin uhalla että joku suuttuu. Epänormaalilla ylimiellyttämisellä aiheuttaa kun loppu viimein eniten itselleen ja muille vaan hallaa.
Olen täysin samaa mieltä.
Minä olen kiltti ja herkkä, vähän ujokin. Mutta jos joku kohtelee minua huonosti, niin pidän kyllä puoleni ja annan takaisin niin että huonosti kohtelevat saattavat tätä pelästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä puhutaan paljon pahaa syystä tai toisesta. On niitä kyllä myös kaksinaamaisiakin. Siksi kannattaa ottaa itse selvää henkilöstä eikä uskoa puheita.
Omasta mielestäni tuo henkilö on todella mukava ja aito. Sen takia minua hämmentää, kun hänestä puhutaan pahaa. Tilanteissa, joissa on enemmän ihmisiä hän on enimmäkseen hiljainen. En osaa itse sanoa, että onko väärinymmärretty vai manipuloiva. Ainoa negatiivinen tunne hänestä jää muiden puheiden välityksellä.
Tää juttu on varmaan minusta... Olen ystävällinen, mukava ja todella avulias sekä antelias ihmisille, jotka ovat samaa minulle. Mutta jos olet minulle mulkero, vastaan samalla tavalla. Ei ehkä kovin tervettä mutta käännän toista poskea todella pitkään uskoen, että mulkero jossain vaiheessa tajuaa olevansa mulkero ja muuttaa käytöstään. Jos näin ei käy, jossain vaiheessa tulee mitta täyteen ja räjähdän totaalisesti. Yritän myös sanoa juoruämmäileville ihmisille suoraan, etten halua juoruilla enkä pidä ilkeilystä ja selän takana pahan puhumisesta. Nämä ominaisuuteni luonnollisesti johtavat siihen, että minusta aletaan puhua pahaa ja minua aletaan mustamaalata. Ei voi mitään.
A. Se käyttäytyy eri tavalla eri ihmisiä kohtaan.
B. Ihmiset puhuvat shaibaa.
Ehkä niissä jutuissa on jotain perää. Huom: jotain, eli vähän. Harva on täysin hyvä tai paha. Itse olen kuullut, että minua on pidetty ylimielisenä tai tuomitsevana. Ylimielinen vaikutelma tulee varmaan siitä, että en mukaile kovin helposti muiden mielipiteitä, ellen ole oikeasti samaa mieltä. Tuomitsevaksi minua on kutsuneet ihmiset, jotka tietävät minulla olevan korkea moraali, ja jotka itse käyttäytyvät ilkeästi tai puhuvat selän takana pahaa. Eli omalla kohdallani puheet pitävät osittain paikkansa.