Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten herkkä ja ystävällinen henkilö voi olla monen mielestä "kylmä kusipää"?

Vierailija
15.07.2023 |

Voiko olla niin kaksinaamainen, että esittää kilttiä osalle? Vai onko se kylmä puoli esitystä? Usein tuntuu, että kysestä henkilöstä puhuessa olisi kaksi eri henkilöä.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä puhutaan paljon pahaa syystä tai toisesta. On niitä kyllä myös kaksinaamaisiakin. Siksi kannattaa ottaa itse selvää henkilöstä eikä uskoa puheita.

Vierailija
2/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kai tunnet sen henkilön parhaiten. Ei me muut osata tuohon sanoa yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seo kylmä kpäille ja mukava mukaville.

Niin kuin Mustanaamio.

Vierailija
4/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä ja ystävällinen voi joskus osata sanoa EI, ja muuttuu äkkiä kuspiäksi.

Vierailija
5/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä puhutaan paljon pahaa syystä tai toisesta. On niitä kyllä myös kaksinaamaisiakin. Siksi kannattaa ottaa itse selvää henkilöstä eikä uskoa puheita.

Omasta mielestäni tuo henkilö on todella mukava ja aito. Sen takia minua hämmentää, kun hänestä puhutaan pahaa. Tilanteissa, joissa on enemmän ihmisiä hän on enimmäkseen hiljainen. En osaa itse sanoa, että onko väärinymmärretty vai manipuloiva. Ainoa negatiivinen tunne hänestä jää muiden puheiden välityksellä.

Vierailija
6/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mariin näytti poomereille miten kaks naamainen voi olla. 

Vierailija
7/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoista ja hiljaisista muodostetaan usein käsitys, joka ei pohjaudu henkilön oikeaan luonteeseen. Ujot usein leimataan leuhkoiksi ja kusipäiksi, joille ei muiden seura kelpaa. 

Vierailija
8/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Onko käytös ollut sellaista että voitaisiin pitää k-päänä?

Vierailija
9/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta tuosta. Perusilmeeni on tuima, siis se perinteinen resting bitch face mistä aina puhutaan. Olen vain luonnostani ärsyyntyneen näköinen vaikka olisin kuinka hyvällä tuulella. Pidän itsäni ihan ok-ihmisenä, ikinä ei ole tullut mitään pahoja riitoja, töissä tulee hyvää palautetta ja minulla on ystäviä. Olen hyvissä väleissä jopa eksien kanssa.

Mutta jos minua ei tunne hyvin, kova perusolemukseni saa tietyn ihmistyypin inhoamaan minua ihan ensikättelyssä. Vaikkapa töissä tämä on tullut ilmi niin, että vuosien aikana pari työkaveria ovat olettaneet minusta aina ensin pahinta. En puhu tarpeeksi? No olen tietenkin liian ylimielinen puhumaan. Unohdin viedä kansiot takaisin tiettyyn paikkaan kiireessä? Tein sen tietenkin tahallani laiskuuttani. Jne, jne.

Vierailija
10/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se todella yllättävää, että ihmisillä on monia eri puolia eikä yhdelle ystävällinen ole välttämättä kaikille ystävällinen. 

Vierailija
11/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit maailman paras tyyppi, niin joku ei pidä sinusta. Kaikkia ei voi miellyttää... Tämä ei tosin tarkoita, että kaikki jotka tekevät vihamiehiä missä vaan liikkuvatkaan, olisivat hyviä tyyppejä. Useimmiten jos kaikki ympärilläsi on kusipäitä, on aika katsoa peiliin.

Vierailija
12/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisointia tai jotain toksista ajattelua on aika monella tai sitten jos ei osaa hahmottaa toisen heikkouksia tai luonnetta ylipäätään ajattelee että ei voi olla täydellinen ns. kuvitellaan jokin asia väkisin ihmisestä. Ihmissuhde taidot on nykyään kokenut aikamoisen kriisin.

Vierailija
13/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni narsisti osaa esittää hyvinkin herttaista ja mukavaa, kun se hyödyttää narsistin omia tavoitteita. Todellinen karva tulee sitten esiin jossain vaiheessa. 

Vierailija
14/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä hyviä esimerkkejä ovat monet jääkiekkotappelijat. Jäällä ovat mulkeroita nyrkkien heiluttelijota, mutta jään ulkopuolella mitä leppoisampia ja rauhallisempia kavereita. 

Vierailija
15/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutte hänestä selän takana, mikä on puhumisen tarkoitus?

Joskus juoruavat henkilöt itse voivat olla kusipäisiä. Sitten juoruavat muista pahaa. Joku ei ehkä teekään ylimääräistä tai mielistele tarpeeksi, vaikka eivät niin tee kritisoijatkaan.

Oma lukunsa ovat työpaikalla valittavat, kun joku on ahkeroinut ja kritisoija itse laiskotellut. Kyllä on ollut raskasta, jos extrasuuri työmäärä ei välttämättä tule ajoissa valmiiksi. Monesti silloin kritisoija itse ei tee töitä, vaan yrittää kuulostaa asiasta kuormittuneelta. Ehkä vastuulla on ollut seurata, että toinen tekee, jos sekään.

Vierailija
16/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ajatteleva luonne välttämättä koita hahmottaa tai manipuloida toisten suhdetta häneen he kun eivät vaan välitä alkujaankaan. Joillekin se on taas niin normaalia että eivät pysty muodostamaan suhdettakaan ilman tällaisestä heijastamiseen tukeutuen joten kuvittelevat että he ovat jotenkin teeskenteleviä.

Vierailija
17/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin haukkui vanha pultsari seksuaalisesti kylmäksi kun en kiinnostunut hänen seurastaan. Oli n. 40v minua vanhempi eläkeläisukko ja levitteli baarissa ettei minua miehet kiinnosta. Näinkin voi tietyn maineen saada.

Vierailija
18/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani.Koko aikuisikäni autoin,hoivain ymm.Avustani en saanut palkaa.Joiduin jopa osta henkilölle ruokaa,kun en kestänyt hän näkisi nälkää.Olin myös olkapää eli roska sanko johon kaikki toivat ongelmasa.Rahaa lainatiin,mutta unohdetiin maksaa takasisin. 5 vuotta opetellut: Kilttikin saa rauhan kun oppi sanomaan napakasti ei.Olen nykyisin outo ja kumma sitten.Mutta se juna meni jo.Hankin uudet ystävät,saman laiset kuin itse olen ja voin hiton hyvin ilman hyväksi käytäjiä ,joille olen outo kumma ja K...pää.Huhuina kulen senkin..

Vierailija
19/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen otsikon kaltainen. Ja selitys löytyy siitä, että minulla on jonkin tason autistisia piirteitä eli vaikka kuinka luulen käyttäytyväni kohteliaasti ja aidosti kuvittelen olevani kohtelias, niin neuronormaalin kantilta totuus on sitten toinen. Voitte vaan kuvitella miten rankkaa on, kun ei osaa sosiaalisia käytöstapoja vaikka niin kuvittelee.

Vierailija
20/72 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni narsisti osaa esittää hyvinkin herttaista ja mukavaa, kun se hyödyttää narsistin omia tavoitteita. Todellinen karva tulee sitten esiin jossain vaiheessa. 

Uhriutumalla esimerkiksi kun teot eivät vastaa aiempaa kuvaa mitä on muille antanut. Ei tunnista oikeaa ja väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi