Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteyliherkät! Miten tämä vaiva "toimii"?

Vierailija
15.07.2023 |

Tuli tässä mieleeni, että miten tämä "toimii"?

Kun moni vaivasta kärsivä kertoo, että saavat päänsä kipeäksi, huonoa oloa tmv esim. huuhteluaineiden hajusta. Niin tuleeko se vaiva siitä hajusta, vai jostakin kemiallisesta aineesta, jolla tuoksu saadaan aikaiseksi vai miten?

Ostin jokunen aika sitten hajustamatonta huuhteluainetta ja se haju on aivan KAMALA. Niin luulisi, että siitäkin hajusta saa päänsä kipeäksi, jos on siihen taipuvainen?

Tulinkin siihen lopputulokseen, etten käytä mitään huuhteluainetta, jos on niin ollakseen.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki hajusteettomat tuotteet haisevat pahalle.

Kun joskus laita naamaan hajusteetonta rasvaa niin kyllä sen erottaa. Ovat tosi tylsiä muutenkin.

Lievästi hajustetut tuotteet ovat paljon miellyttävämpiä käyttää ja jää kiva olo jälkeenpäin.

Minusta hyväntuoksuinen hajuste lisää mielihyvää. Esimerkiksi kun menee nukkumaan puhtaisiin petivaatteisiin ja niissä on hyvä tuoksu.

Samoin puhtaan pyykin käsittely on mukavampaa kun on joku kiva tuoksu. Tuoksuttoman tuntuu, että ovatko edes puhtaita.

Anoppini käytti pelkästään hajutonta pesuainetta.

Petivaatteissa ja pyyheliinoissa yms. oli sellainen tympeä, ikävä haju.

Eivät olleet likaisia, mutta ikää kuin pinttynyneitä kun ei koskaan millään tuoksullisella pesty.

Minä olen kamala ihminen varmaan, mutta nautin kaikista hyvälle tuoksuvista asioista.

Nostaa mielialaa.

Hajuherkkä ystäväni on esimerkiksi kova tupakoimaan. Hän ja hänen hu6shollinsa haisee minun nenääni tupakalle, siis pahalle. Hän ei sitä huomaa. Mutta kyllä nyrpistelee ja nuuskii minua.

"Ai kamala kun taas sun joku vaate haisee mun nenääni."

Myös asun puutalossa ja kuulemma sen haistaa.

En ole koskaan sanonut, että kyllä sunkin huushollissa haisee tupakalle ja pahalle.

Taitaa olla valikoiva hajuaisti näillä hajuherkillä.

Vierailija
82/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää jotain huuhteluainetta?

Varmaan sellaiset jotka haluavat pehmeää pyykkiä.

Itse käytän joskus hajusteetonta huuhteluainetta puuvillaneuleisiin, ne kun usein muuttuvat pesussa korpuiksi.

Missä sinä pyykkisi peset, jos ne muuttuvat korpuksi? Itsellä on ihan pehmeät vaatteet, vaikka en ikipäivänä ole huuhteluaineita käyttänyt. 

No en tiedä mikä on ongelma, veden kovuus täälläpäin vai mikä. Puuvillaneuleissa tosiaan on se suurin ongelma, muut vaatteet eivät niinkään kovetu. Käytän ihan ohjeen mukaisia pesuohjelmia ja normaalia hajusteetonta pesuainetta.

Froteepyyhkeet muuttuvat herkästi korpuiksi myös, mutta niissä ei ole niin väliä. Minun mielestäni sellainen "kova" pyyhe kuivaa paremmin kuin pehmeä.

Jääkö sinulla pesuainetta pyykkiin?

Käytän kallista nestemäistä puuvillalle tarkoitettua pesuainetta, jota annostellaan vain 20 ml. Pyyhkeet ja lakanat ovat sopivan pehmeitä ilman huuhteluainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joskus laita naamaan hajusteetonta rasvaa niin kyllä sen erottaa. Ovat tosi tylsiä muutenkin.

Lievästi hajustetut tuotteet ovat paljon miellyttävämpiä käyttää ja jää kiva olo jälkeenpäin.

Minusta hyväntuoksuinen hajuste lisää mielihyvää. Esimerkiksi kun menee nukkumaan puhtaisiin petivaatteisiin ja niissä on hyvä tuoksu.

Samoin puhtaan pyykin käsittely on mukavampaa kun on joku kiva tuoksu. Tuoksuttoman tuntuu, että ovatko edes puhtaita.

Eivät olleet likaisia, mutta ikää kuin pinttynyneitä kun ei koskaan millään tuoksullisella pesty.

Minä olen kamala ihminen varmaan, mutta nautin kaikista hyvälle tuoksuvista asioista.

Nostaa mielialaa.

Hajuherkkä ystäväni on esimerkiksi kova tupakoimaan. Hän ja hänen hu6shollinsa haisee minun nenääni tupakalle, siis pahalle. Hän ei sitä huomaa. Mutta kyllä nyrpistelee ja nuuskii minua.

En ole koskaan sanonut, että kyllä sunkin huushollissa haisee tupakalle ja pahalle.

Onneksi hajuste ei itselläni nosta mielialaa, joten on helppo olla ilman.

Kuinkahan mielelläsi itsekään käyttäisit hajusteita, jos ne laskisivat mielialaasi.

Vierailija
84/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeat hajusteet, heti migreeni. Pesuaineessa ihottuma ja kutina. Shampoossa ja hoitiksessa päänahkaan tulee haavaumia.

Vierailija
85/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on tietyt voimakkaat hajuvedet sellaisia, jotka saavat aikaan aivastuskohtauksen, nenän vuotamisen ja silmien punotuksen - esim. töissä hississä jos joku henkilö on valellut itseensä jotain hajustetta. Sama saattaa toistua myös bussissa, junassa, kaupassa jne. Tuoksukynttiläkeskittymät kaupoissa kierrän kaukaa, koska sama reaktio tapahtuu sielläkin. Myös tietyt hajustetut pesuaineet ja jotkut luonnon kukkasetkin  aiheuttavat tuon reaktion.

En tiedä sitten onko se jotain lievää hajusteyliherkkyyttä vai mitä. Täysin spontaani nuhantapainen kohtaus ja menee ohi nopeasti...mutta se ei johdu hajusta itsestään, koska harrastuksessa käytän esim. tärpättiä yms. vahvoja liuottimia eikä ne aiheuta samanlaista reaktiota.

Luulisi näin, että tärpätti ja muut liotusaineet aiheuttaisivat herkkyyttä.

Onko niin, että kun joku tuoksuu "hyvälle", niin sen huomaa, mutta itseään kiinnostavat voimakkaatkaan hajut eivät haittaa.

Kun on vallalla tämämuodikas hajusteettomuusboomi, niin moni tuomitsee ne oikopäätä ja mielikuvan voimalla saavat näitä oireitaan.

Sitten joku, todella voimakas ja jopa epäterveellinen tuoksi tai aie ei tosiaan ole mitenkään haitallinen missään.

On osin kyllä omasta päästä kiinni nämä hajusteherkkyydet.

Jokuhan kertoi, että työpaikalla oli joku, joka vaati, ettei saa käyttää hajusteita. Joku tuo kaveri sitten uskotteli, että ok, en sitten käytä.

Mutta välillä edelleen käytti, välillä ei. Hajuherkkä ei huomannut mitään eroa.

Vierailija
86/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaa mielialaa.

Onneksi hajuste ei itselläni nosta mielialaa, joten on helppo olla ilman.

Kuinkahan mielelläsi itsekään käyttäisit hajusteita, jos ne laskisivat mielialaasi.

En tietenkään osaa sanoa, kun eivät onneksi laske.

Olisi kyllä kurja tilanne, jos joutuisin siirtymään täysin haujsteettomaan elämään. Se kyllä laskisi mielialaani, sen tiedän.

Mikä ihana tunne kun lähtee johonkin mieleiseen tilaisuuteen ja suihkaisee lempihajuvettä.

Tai vain ihan päivän piristeeksi.

Vierailija
87/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää jotain huuhteluainetta?

Moni käyttää, jotta vaatteet ei haisisivat paskalle, kuten sinulla. Ethän sinä itse sitä ulosteen hajua haista koska olet siihen tottunut.

Vierailija
88/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on tietyt voimakkaat hajuvedet sellaisia, jotka saavat aikaan aivastuskohtauksen, nenän vuotamisen ja silmien punotuksen - esim. töissä hississä jos joku henkilö on valellut itseensä jotain hajustetta. Sama saattaa toistua myös bussissa, junassa, kaupassa jne. Tuoksukynttiläkeskittymät kaupoissa kierrän kaukaa, koska sama reaktio tapahtuu sielläkin. Myös tietyt hajustetut pesuaineet ja jotkut luonnon kukkasetkin  aiheuttavat tuon reaktion.

En tiedä sitten onko se jotain lievää hajusteyliherkkyyttä vai mitä. Täysin spontaani nuhantapainen kohtaus ja menee ohi nopeasti...mutta se ei johdu hajusta itsestään, koska harrastuksessa käytän esim. tärpättiä yms. vahvoja liuottimia eikä ne aiheuta samanlaista reaktiota.

Luulisi näin, että tärpätti ja muut liotusaineet aiheuttaisivat herkkyyttä.

Onko niin, että kun joku tuoksuu "hyvälle", niin sen huomaa, mutta itseään kiinnostavat voimakkaatkaan hajut eivät haittaa.

Kun on vallalla tämämuodikas hajusteettomuusboomi, niin moni tuomitsee ne oikopäätä ja mielikuvan voimalla saavat näitä oireitaan.

Sitten joku, todella voimakas ja jopa epäterveellinen tuoksi tai aie ei tosiaan ole mitenkään haitallinen missään.

On osin kyllä omasta päästä kiinni nämä hajusteherkkyydet.

Jokuhan kertoi, että työpaikalla oli joku, joka vaati, ettei saa käyttää hajusteita. Joku tuo kaveri sitten uskotteli, että ok, en sitten käytä.

Mutta välillä edelleen käytti, välillä ei. Hajuherkkä ei huomannut mitään eroa.

Sehän tässä jutussa itsellä onkin hankalaa, enkä ole sen kummemmin asiaa ajatellut, että mikä tämä aivastuskohtaus on. Eikä se tule kakista kukista, hajuvesistä/hajusteista tms. vaan ainoastaan ja vain "jostain" määrittämättömästä jutusta joten en sitä nyt viralllisesti miksikään hajusteyliherkkyydeksi laske vaan joksikin nenän oikuksi. Siksi koitan vain karttaa noita hajustettuja aineita, kun ei koskaan tiedä onko tämä nyt sellainen aivastuskohtausaiheuttaja vai ei. Vai onko se vain "yllättävään ja eilaiseen hajumaailmaan" nenäni lykkääminen...

Eikä se oikein voi olla hajun pistävyys tai voimakkuuskaan, juuri noitten liuottimien takia.

Vierailija
89/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele, että sinulla on pahemman laatuinen korona missä keuhkoja polttelee ja hengitys vaikeutuu. Siltä se tuntuu pahassa tapauksessa. Ei, en käytä mitään huuhteluaineita.

Ei tässä sitä kysytty.

Vierailija
90/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on niitäkin jotka ovat oikeasti hajusteille allergisia mutta se on pieni osa kaikista "allergisista".

Vierailija
91/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut aineet oikeasti  voivat ärsyttää limakalvoja jne, mutta kyllähän tässä on kyse mt-puolen jutuista. Eli jos ihmiseltä otetaan hajuaisti pois niin ettei hän tiedä olevansa hajusteen kanssa lähekkäin, niin myöskään oireita ei tule. Tätini on tällainen, jos tiesi että mökillä oli thermacell päällä niin öhhöh, köhhöh, minua niin ottaa tuo henkeen, kun tuo haiseekin tuollaiselle. Kyseinen tuotehan ei oikeastaan haise millekään. Mutta kun alettiin käyttämään niin että hänen kysyessään sanottiin ettei käytetä sitä enää kun se tappaa mehiläisiä, niin asia oli ok, eikä oireita enää tullut vaikka laite pöhisi siinä nurkan takana piilossa.

tämä on sama kuin se että ei saa laittaa sipulia ruokaan koska sipuli on pahaa, mutta se sipuli ei sitten olekaan pahaa kun se on jauheena kermaviilikastikkeessa, ja kurkkusalaatin/perunasalaatin seassa. 

Eli ei se itse sipuli mitenkään pahaa ole, vaan tieto siitä että sitä on ruokaan laitettu. 

Tuolla meiningillä vielä tapat jonkun.

Sipuli on tyypillisesti aine, joka aiheuttaa suolistossa vasta ongelmia. Eli syödessä ei tunne välttämättä vielä mitään, mutta seuraava yö menee tuskissa kieriskellessä. Pähkinälle allerginen kuolisi anafylaktiseen shokkiin.

Kerrotko miten tämä tappaminen käy?

Eikö olisi helpompi sanoa ei-toivotulle vieraalle, että et halua nähdä kuin piiloaggressiivisesti yrittää saada hänet sairaaksi aina, kun hän tulee sinun luo käymään?

Tämä viesti alleviivaa hienosti tuon mt-puolen asiassa.

Aivan. Ne mt-ongelmat ilmenee monella siten, että he tieten laittavat ruokiin aisnesosia, joista tietävät toisen sairastuvan.

Sua on pyysetty lainaamaan se kohta viestistä missä noin sanotaan. Etkö pysty tekemään sitä fyysisesti, vai onko tuo harhaisuuttasi, joka muuten on mt-ongelma?

Vierailija
92/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku täälläkin pyörivistä hajusteongelmaisista nimetä sen kemikaalin jolle ovat allergisia?

Vierailija
93/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut aineet oikeasti  voivat ärsyttää limakalvoja jne, mutta kyllähän tässä on kyse mt-puolen jutuista. Eli jos ihmiseltä otetaan hajuaisti pois niin ettei hän tiedä olevansa hajusteen kanssa lähekkäin, niin myöskään oireita ei tule. Tätini on tällainen, jos tiesi että mökillä oli thermacell päällä niin öhhöh, köhhöh, minua niin ottaa tuo henkeen, kun tuo haiseekin tuollaiselle. Kyseinen tuotehan ei oikeastaan haise millekään. Mutta kun alettiin käyttämään niin että hänen kysyessään sanottiin ettei käytetä sitä enää kun se tappaa mehiläisiä, niin asia oli ok, eikä oireita enää tullut vaikka laite pöhisi siinä nurkan takana piilossa.

tämä on sama kuin se että ei saa laittaa sipulia ruokaan koska sipuli on pahaa, mutta se sipuli ei sitten olekaan pahaa kun se on jauheena kermaviilikastikkeessa, ja kurkkusalaatin/perunasalaatin seassa. 

Eli ei se itse sipuli mitenkään pahaa ole, vaan tieto siitä että sitä on ruokaan laitettu. 

Sipuli on tyypillisesti aine, joka aiheuttaa suolistossa vasta ongelmia. Eli syödessä ei tunne välttämättä vielä mitään, mutta seuraava yö menee tuskissa kieriskellessä. Pähkinälle allerginen kuolisi anafylaktiseen shokkiin.

Laita ruokaan sellaista jolle joku on allerginen, koska ajattelet sen olevan henkistä. Sitten siltä salpaatii henki tai putoaa verenpaineen ja saa sydän pysähdyksen. Sama jos itse saisit kyynpureman tai ampiaisen piston, potenssiin 20. Se aine voi olla tappava myrkky jollekin, jota itse pidät pikkujuttuna. Ja esim suolistossa vaikuttavaa allergiaa joutuu yhden ruuan jälkeen parantelemaan n. 2 viikkoa. Se on ikävät kaksi viikkoa.

Eli missä kohtaa tässä:

"Jotkut aineet oikeasti  voivat ärsyttää limakalvoja jne, mutta kyllähän tässä on kyse mt-puolen jutuista. Eli jos ihmiseltä otetaan hajuaisti pois niin ettei hän tiedä olevansa hajusteen kanssa lähekkäin, niin myöskään oireita ei tule. Tätini on tällainen, jos tiesi että mökillä oli thermacell päällä niin öhhöh, köhhöh, minua niin ottaa tuo henkeen, kun tuo haiseekin tuollaiselle. Kyseinen tuotehan ei oikeastaan haise millekään. Mutta kun alettiin käyttämään niin että hänen kysyessään sanottiin ettei käytetä sitä enää kun se tappaa mehiläisiä, niin asia oli ok, eikä oireita enää tullut vaikka laite pöhisi siinä nurkan takana piilossa.

Eli ei se itse sipuli mitenkään pahaa ole, vaan tieto siitä että sitä on ruokaan laitettu. "

viestissä oli kerrottu että ruokiin laitetaan allergeenejä? Lainaa tuosta nyt se pätkä, niin keskustellaan sitten. Eli missä kohtaa tämä tappaminen tapahtuu tuossa viestissä? Missä kohtaa siinä on "tuollainen meininki"? Ei tämä nyt niin vaikea tehtävä ole, kopsasin tuon viestin kokonaisuudessaan tähän viestiin, ei ole niin pitkä ettet jaksa lukea ja lainata sieltä kopioimalla oikea kohta.

Vierailija
94/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli tekee tepposia. Jos menettäisit hajuaistisi, ei tuollaista enää tapahtuisi. 

Vierailija
95/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ruokaan sellaista jolle joku on allerginen, koska ajattelet sen olevan henkistä. Sitten siltä salpaatii henki tai putoaa verenpaineen ja saa sydän pysähdyksen. Sama jos itse saisit kyynpureman tai ampiaisen piston, potenssiin 20. Se aine voi olla tappava myrkky jollekin, jota itse pidät pikkujuttuna. Ja esim suolistossa vaikuttavaa allergiaa joutuu yhden ruuan jälkeen parantelemaan n. 2 viikkoa. Se on ikävät kaksi viikkoa.

Eli missä kohtaa tässä:

"Jotkut aineet oikeasti  voivat ärsyttää limakalvoja jne, mutta kyllähän tässä on kyse mt-puolen jutuista. Eli jos ihmiseltä otetaan hajuaisti pois niin ettei hän tiedä olevansa hajusteen kanssa lähekkäin, niin myöskään oireita ei tule. Tätini on tällainen, jos tiesi että mökillä oli thermacell päällä niin öhhöh, köhhöh, minua niin ottaa tuo henkeen, kun tuo haiseekin tuollaiselle. Kyseinen tuotehan ei oikeastaan haise millekään. Mutta kun alettiin käyttämään niin että hänen kysyessään sanottiin ettei käytetä sitä enää kun se tappaa mehiläisiä, niin asia oli ok, eikä oireita enää tullut vaikka laite pöhisi siinä nurkan takana piilossa.

Eli ei se itse sipuli mitenkään pahaa ole, vaan tieto siitä että sitä on ruokaan laitettu. "

viestissä oli kerrottu että ruokiin laitetaan allergeenejä? Lainaa tuosta nyt se pätkä, niin keskustellaan sitten. Eli missä kohtaa tämä tappaminen tapahtuu tuossa viestissä? Missä kohtaa siinä on "tuollainen meininki"? Ei tämä nyt niin vaikea tehtävä ole, kopsasin tuon viestin kokonaisuudessaan tähän viestiin, ei ole niin pitkä ettet jaksa lukea ja lainata sieltä kopioimalla oikea kohta.

Sipuli on pahaa = allergia ?

Vierailija
96/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottaneet huuhteluaineiden käyttäjät koskaan selville mistä ainesosista sitä tehdään? Minä olen. Jo kauan sitten ja siihen loppui niiden käyttö. Haju on se pienin haitta. Yäk. 

Etikkaa ja eteeristä öljyä? Siinä on ainakin mun huuhteluaine. Lakanoihin laventelin tuoksuista, pyyhkeisiin esim. sitruunaa.

Vierailija
97/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottaneet huuhteluaineiden käyttäjät koskaan selville mistä ainesosista sitä tehdään? Minä olen. Jo kauan sitten ja siihen loppui niiden käyttö. Haju on se pienin haitta. Yäk. 

Etikkaa ja eteeristä öljyä? Siinä on ainakin mun huuhteluaine. Lakanoihin laventelin tuoksuista, pyyhkeisiin esim. sitruunaa.

Itse tehtynä noiden pitäisi olla ok, kaupasta ostetuissa on ylimääräisiä aineita.

Vierailija
98/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaa mielialaa.

Mun mielestä paras tuoksu lakanoissa on se, kun ne on vasta pestyt ja ulkona kuivatut. Hajusteettomilla pesuaineilla.

Vierailija
99/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli missä kohtaa tässä:

Sipuli on pahaa = allergia ?

Miten tuokaan vastaa kysymykseeni?

Vierailija
100/108 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hajusteyliherkkä, vaikka herkät aistit onkin. Huuhteluainetta en ole koskaan käyttänyt, ei ole käynyt mielessä kun ei ole vaan ollut mitään tarvetta sille.

Pesuaineet on oltava hajusteettomia, muuten kutisee iho ja tulee ihottumaa.

Samoin kosmetiikan, paitsi luonnonkosmetiikkaa kestän ihan sellaisenaan, jos siinä jotain luontaista tuoksua on. Ja enimmäkseen luonnonkosmetiikkaa vain käytänkin, joku apteekin rasva ainoastaan löytyy.

Hajuvesiä kestän ihollani myös kohtuudella, korujen pitää olla aitoja eli nk. rihkamakorut sormissa tai ranteella aiheuttaa ihottumaa.

Muiden tuoksut ei ärsytä mitenkään, kun ne ei ole minun ihollani. Eli iho minulla reagoi jos jokin, ei mulla ole koskaan mitään päänsärkyä tai pahoinvointia. Tykkään kaikista ihanista tuoksuista, ja ulkomaaalaiset tuoksuvat usein hyvälle.

Ainoastaan jotkut voimakkaasti hielle tai tunkalle haisevat ihmiset julkisilla paikoilla inhottaa siinä määrin, että joudun pidättämään hengitystä ja menemään äkkiä kauemmas. Tai ei ne ihmiset inhota, vaan ne niistä lähtevät hien ja tunkan hajut.

Oikeastaan mitkään muut hajut ei ällötä kuin voimakas hiki, tunkka, pssska, oksennus.

Hajusteet vain jees, toki varmaan niissäkin voi ampua överiksi jos tosi pieneen tilaan joutuu sellaisen ihmisen kanssa jolla on liikaa jotain voimakkaita hajusteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi