Onko teistä ok, jos ihminen poistaa somesta niitä, jotka eivät ole tykänneet yms hänen päivityksistään?
Ihmettelin, että eräs kaveri oli poistanut minut instagramistaan. Kysyin asiaa ja hän sanoi: Et ole koskaan tykännyt yhdestäkään päivityksestäni etkä katsonut stoorejani. Miksi haluaisit seurata minua?
Tuo kaikki on totta. Päivitän itse silloin tällöin somea, mutta jostain syystä en ole huomioinut kaveria. En tiedä miksi. On vaan jäänyt ja stoorit eivät ole niin kiinnostaneet.
Tuntuu silti vähän kohtuuttomalta.
Mitä tästä pitäusi ajatella?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes kyttää moista? Herättää epäilyn narsistisista piirteistä.
Palsta on täynnä narsistisia ja epävarmoja minäminä-ihmisiä, joille on näköjään normaalia kyylätä jopa sitä, onko joku frendi katsonut sun stoorin somessa.
Ei toisaalta yllätä kun miettii, miten sekopäisiä juttuja täällä usein on - eikä kyllä yllätä yhtään, että näiden elämässä riittää aina turhaa draamaa ja tekemällä tehtyjä ongelmia joita vatvoa palstalla toisten kaltaistensa kanssa.Onneksi sä olet kaiken tämän yläpuolella viestisi tyylistä päätellen. Not
Yrität torjua kiusallisen totuuden itsestäsi ja kaltaisistasi? Ymmärrettävää.
Ei minulla tosiaan ole tuollaisia ongelmia, eli ei koske minua. En silti käyttäisi sanaa _yläpuolella_, ei minulle tule mieleen tuollainen (miksi sinulle tulee, eikö tuokin ole jotain narsistista maailmankuvaa jossa ajatellaan olevansa toisten alapuolella/yläpuolella?).
Terveet tasapainoiset ihmiset ei kyttää katsoiko frendi stoorin somessa, eikä jaoittele mielessään ihmisiä yläpuolelle tai alapuolelle - sellainen ei tule mieleenkään.
Jos henkilöllä on jo 242 tykkääjää, niin oma painallus tuntuu jo aika merkityksettömältä, kun se hukkuu sinne kuin meren mutaan. Painan sitten vasta, kun asia oikeasti kiinnostaa minua tai on jollain lailla merkittävä kuten lapsen syntymä, koulusta valmistuminen, työpaikan saaminen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta on täynnä narsistisia ja epävarmoja minäminä-ihmisiä, joille on näköjään normaalia kyylätä jopa sitä, onko joku frendi katsonut sun stoorin somessa.
Ei toisaalta yllätä kun miettii, miten sekopäisiä juttuja täällä usein on - eikä kyllä yllätä yhtään, että näiden elämässä riittää aina turhaa draamaa ja tekemällä tehtyjä ongelmia joita vatvoa palstalla toisten kaltaistensa kanssa.Onneksi sä olet kaiken tämän yläpuolella viestisi tyylistä päätellen. Not
Ei minulla tosiaan ole tuollaisia ongelmia, eli ei koske minua. En silti käyttäisi sanaa _yläpuolella_, ei minulle tule mieleen tuollainen (miksi sinulle tulee, eikö tuokin ole jotain narsistista maailmankuvaa jossa ajatellaan olevansa toisten alapuolella/yläpuolella?).Terveet tasapainoiset ihmiset ei kyttää katsoiko frendi stoorin somessa, eikä jaoittele mielessään ihmisiä yläpuolelle tai alapuolelle - sellainen ei tule mieleenkään.
Aika kovia syytöksiä. 😄 Itse kyllä usein katson, kuka storyni on nähnyt. Miksi? No enpä tiedä. Ehkä olen vain utelias.
No mutta. Aika harvoin kommentoin somessa ja jutut on just niin sekopäisiä kuin tämäkin kommentti, että jos tämän saa nähtyä sekopäisenä, niin vika voi löytyä peilistä. En draamaile missään, en somessa en tosielämässä. En tee ongelmia, enkä vatvo. Ihan tämmönen keski-ikäinen, perheellinen, sen kummemmin massasta erottuva tavis olen, mutta ne storyjen katsojat silti välillä tsekkaan.
Miks musta tuntuu, etten ole ainoa? 😄
T. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
On ok.
Ei ole järkeä roikottaa somessa sellaisia kavereita, jotka eivät koskaan millään tavoin huomioi. Kaveruus on vastavuoroista kuten irl.
No jos itse ei julkaise mitään mitä kaveri voisi edes peukutella, niin onko se sitten reilua että yksipuolisesti pitäis tämän toisen juttuja olla peukuttelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilöllä on jo 242 tykkääjää, niin oma painallus tuntuu jo aika merkityksettömältä, kun se hukkuu sinne kuin meren mutaan. Painan sitten vasta, kun asia oikeasti kiinnostaa minua tai on jollain lailla merkittävä kuten lapsen syntymä, koulusta valmistuminen, työpaikan saaminen tms.
Mutta niiden 242 joukosta tämä noukkiikin sinut, kammottavan peukunjemmaajan ja poistaa.
Jokainen saa poistaa omasta somestaan ihan kenet tahansa ihan mistä syynsä tahansa. Joten todellakin on ok. Miksi asia kaihertaa sinua?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa poistaa omasta somestaan ihan kenet tahansa ihan mistä syynsä tahansa. Joten todellakin on ok. Miksi asia kaihertaa sinua?
Samoin voisi kysyä että mikä niin kaihertaa jos joku ei ole peukkua työntämässä joka päivitykseen. Poistaako nämä tällaisen sitten joka paikasta, puhelunnumeron kaikkineen ja tätä peukuttamatonta ei ole enää olemassakaan näille?
Ihan naurettavaa, että somr ja sometykkäykset määrittelevät kaveruutta/ystävyyttä nykyään. Lopettakaa ne turhat sometilinne ja hankkikaa oikea elämä ja oikeita ystäviä sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin voisi kysyä että mikä niin kaihertaa jos joku ei ole peukkua työntämässä joka päivitykseen. Poistaako nämä tällaisen sitten joka paikasta, puhelunnumeron kaikkineen ja tätä peukuttamatonta ei ole enää olemassakaan näille?
No sehän on sitten asia erikseen. Mutta kyllä vain jokaisella on oikeus hallita omia tilejään. Itselläni ei mitään Instoja edes ole, joten ei sinänsä kiinnosta jotkut peukutukset tai poistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla tosiaan ole tuollaisia ongelmia, eli ei koske minua. En silti käyttäisi sanaa _yläpuolella_, ei minulle tule mieleen tuollainen (miksi sinulle tulee, eikö tuokin ole jotain narsistista maailmankuvaa jossa ajatellaan olevansa toisten alapuolella/yläpuolella?).Terveet tasapainoiset ihmiset ei kyttää katsoiko frendi stoorin somessa, eikä jaoittele mielessään ihmisiä yläpuolelle tai alapuolelle - sellainen ei tule mieleenkään.
Aika kovia syytöksiä. 😄 Itse kyllä usein katson, kuka storyni on nähnyt. Miksi? No enpä tiedä. Ehkä olen vain utelias.
No mutta. Aika harvoin kommentoin somessa ja jutut on just niin sekopäisiä kuin tämäkin kommentti, että jos tämän saa nähtyä sekopäisenä, niin vika voi löytyä peilistä. En draamaile missään, en somessa en tosielämässä. En tee ongelmia, enkä vatvo. Ihan tämmönen keski-ikäinen, perheellinen, sen kummemmin massasta erottuva tavis olen, mutta ne storyjen katsojat silti välillä tsekkaan.
Miks musta tuntuu, etten ole ainoa? 😄
T. Sivusta
Et ole ainoa. Tuon kommentoijan ylemmyydentunto paistaa läpi, vaikka väittää muuta. Joskus sanat ja teot ei kohtaa
Itse luen facebookin kaverilistan yleensä kerran päivässä lävitse ja tykkään jokaisesta vähänkin tykättävästä päivityksestä. En odota, että minun päivityksistäni tykättäisiin alvariinsa, mutta jos ei suurinpiirtein vuoden aikana ole tullut ainuttakaan tykkäystä, poistan.
Mä oon ihan surkee somessa, eli ts. en käytä ollenkaan somea klikkaamisiin tai kommentoimisiin vaikka somesta profiilia löytyykin. Mutta mulla onkin kavereita esim. facessa vain 50, ja näitä jokaista huomioin kyllä irl säännöllisesti.