Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok, jos ihminen poistaa somesta niitä, jotka eivät ole tykänneet yms hänen päivityksistään?

Vierailija
15.07.2023 |

Ihmettelin, että eräs kaveri oli poistanut minut instagramistaan. Kysyin asiaa ja hän sanoi: Et ole koskaan tykännyt yhdestäkään päivityksestäni etkä katsonut stoorejani. Miksi haluaisit seurata minua?

Tuo kaikki on totta. Päivitän itse silloin tällöin somea, mutta jostain syystä en ole huomioinut kaveria. En tiedä miksi. On vaan jäänyt ja stoorit eivät ole niin kiinnostaneet.

Tuntuu silti vähän kohtuuttomalta.

Mitä tästä pitäusi ajatella?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko 12-vuotiaita?

Vierailija
22/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häivyin pois facesta, kun se näytti aina vaan samoja juttuja samoilta kavereilta, jotka olin nähnyt jo sadasti. Jos vahingossa vaikka tykkäsit jostain, se näytti joka päivä uudestaan sen saman postin joka kerran kun joku toinen lisäsi sinne tekstin tai tykkäyksen. Sitten joidenkin toisten ihmisten päivityksiä ei näyttänyt lainkaan. Minulla oli joku ehkä sata kaveria, tai 50? Tai jotain? En sitten lähtenyt joka päivä katsomaan jokaisen omalta kotisivulta, mitä ovat postanneet ja mitä missaan.

Nämä algoritmit pilasivat ihan kivan alustan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Jokainen hallinnoi omia sometilejään kuten parhaaksi katsoo

Mitä jos hankkisit elämän?

Mulla on. Olen tällä hetkellä lomareissussa ulkomailla. :) Missä sinä?

Ja sieltäkin pitää vauvapalstailla? -ohis-

Vierailija
24/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tykkäätkö muiden päivityksistä ja katsotko muiden stooreja? Jos, niin ehkä kaverisi on huomannut tämän ja hänestä on tuntunut pahalta, ettet tykkää hänestä koskaan.

Kyllähän tuo huomiotta jääminen satuttaa myös somessa. Ei se ole mitenkään tavatonta.

Vierailija
25/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tykkäätkö muiden päivityksistä ja katsotko muiden stooreja? Jos, niin ehkä kaverisi on huomannut tämän ja hänestä on tuntunut pahalta, ettet tykkää hänestä koskaan.

Kyllähän tuo huomiotta jääminen satuttaa myös somessa. Ei se ole mitenkään tavatonta.

Mitä jos hankkisit elämän?

Vierailija
26/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuora kiusaaminen Voi olla esimerkiksi ilkeiden juorujen levittämistä, selän takana puhumista, kiusatun eristämistä muusta luokasta tai ryhmästä, ulkopuolelle jättämistä, huomiotta jättämistä, huokailua, tuijotusta, nimettömien puhelujen soittamista tai esimerkiksi digitaalisten yhteisöiden ulkopuolelle jättämistä.

Ja epäsuoraa kiusaamista harjoitetaan myös somessa, itse asiassa se on loistava paikka siihen

Vierailija
27/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsuora kiusaaminen Voi olla esimerkiksi ilkeiden juorujen levittämistä, selän takana puhumista, kiusatun eristämistä muusta luokasta tai ryhmästä, ulkopuolelle jättämistä, huomiotta jättämistä, huokailua, tuijotusta, nimettömien puhelujen soittamista tai esimerkiksi digitaalisten yhteisöiden ulkopuolelle jättämistä.

Ja epäsuoraa kiusaamista harjoitetaan myös somessa, itse asiassa se on loistava paikka siihen

Mitä jos hankkisit elämän tai hoitaisit tuon psykoosin?

Vierailija
28/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi olen jo yli nelikymppinen eikä tosiystävät laske someklikkauksia, vaan todellinen ihmissuhde, välittäminen ja yhteiset tekemiset ja näkemiset ratkaisevat.

Vierailija
30/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei some ole enää nykypäivänä ns vain some. Se on ihan oikeaa ja tavanomaista elämää. Siellä ulkopuolelle jättäminen on ihan yhtä vahingoittavaa kuin live elämässä. Voi tuntua jopa pahemmalta.

Vierailija
31/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos hankkisit elämän tai hoitaisit tuon psykoosin?

Tai entä jos sinä lopettaisit tuon kaasuvalotuksen ja psykoosi-sairaudella vitsailun. Olet todella empatiokyvytön

Terveisin, psykoosiin oikeasti sairastunut muutama vuosi sitten

Vierailija
32/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei some ole enää nykypäivänä ns vain some. Se on ihan oikeaa ja tavanomaista elämää. Siellä ulkopuolelle jättäminen on ihan yhtä vahingoittavaa kuin live elämässä. Voi tuntua jopa pahemmalta.

Juuri näin. Varsinkin lapset tästä kärsivät.

Vierailija
33/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi tuntua pahalta jos KAVERI ei koskaan reagoi sun juttuihin. Minullakin on yksi tällainen kaveri ja välillä mietin poistaisinko hänet. Ollaan hyviä kavereita, mutta ollaanko sittenkin vain minun mielestäni hyviä kavereita, kun häntä ei elämäni näytä kiinnostavan.

Hän on aktiivinen somessa, laittelee usein omaakin stooria, mutta ilmeisesti liian vaikeaa reagoida minun juttuihin.

Eikä olla 12v vaan 40v.

Vierailija
34/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en seuraa kuka tykkää enkä odota vastavuoroisuutta, mutta toisille se on näköjään tärkeää. 

Vierailija
35/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi tuntua pahalta jos KAVERI ei koskaan reagoi sun juttuihin. Minullakin on yksi tällainen kaveri ja välillä mietin poistaisinko hänet. Ollaan hyviä kavereita, mutta ollaanko sittenkin vain minun mielestäni hyviä kavereita, kun häntä ei elämäni näytä kiinnostavan.

Hän on aktiivinen somessa, laittelee usein omaakin stooria, mutta ilmeisesti liian vaikeaa reagoida minun juttuihin.

Eikä olla 12v vaan 40v.

Jos olette hyviä kavereita, niin varmaan näette muulloinkin ja puhutte asioista ja ei vain ole somekaveruutta?

Vierailija
36/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmäähän tuo on, mutta jokainen tekee niinku tykkää. Mitä tuota miettimään tuon enempää.

Vierailija
37/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Facessa monesti jotkut mesoaa siivoilevansa kaverilistaa milloin minkäkin vuoksi ja joidenkin kohdalla olen pettynyt siitä etten kuulunutkaan näihin siivottaviin vaikka täytin "ehdot" poistojen jolloin tein sen heidän puolesta.

Yhden oikean kaverisuhteen päätin siksi että tämä facessa vaati ettei facekavereilla saa kaverilistallaan olla tietuäynlaisia ihmisiä ja että poistaa nämä kavereistaan huomenna tai viimeistään kun ilmenee jos heillä näitä tyyppejä kavereinaan on.

Taustalla oli toki muitakin syitä mutta tuo oli viimeinen ja suurin syy.

Hetken mua arvelutti liioittelenko mutta tämä exkaveri alkoi ilkkumaan siitä että olen tosikko(?) ja sen jälkeen hän kiukutteli muille yhteisille tutuille/kavereille jne jotta eivät olisi enää tekemisissä kanssani :D

Oltiin kuitenkin tuolloin jo +30 vuotiaita ja olin kuvitellut että ainoastaan jotkut lapset/teinit tekee tuollaista.

Vierailija
38/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät Ap että tämä henkilö on kuspää/narsisti/mielenterveysongelmainen

Tai entä sis ihminen on ihan vain surullinen , että kaveri on jättänyt huomiotta.

Ja entä sitten vaikka olisikin mielenterveysongelmia?

Vierailija
39/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika narsistiselta. "Sinusta ei ole minulle mitään hyötyä, siispä poistan sinut".

Vierailija
40/93 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä olla 12v vaan 40v.

Jos olette hyviä kavereita, niin varmaan näette muulloinkin ja puhutte asioista ja ei vain ole somekaveruutta?

Sitä suuremmalla syyllä outoa jos kaveri ei reagoi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi